◎世界的なEコマースサイトFarfetch、Vitruvian Partners 主導の投資により、総額6600万ドルを取得

Farfetch

2014/5/1 17:17

AsiaNet 56638

【編註】クライアントからの要請により、提供された原稿をそのまま配信します。

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世界的なEコマースサイトFarfetch、Vitruvian Partners 主導の投資(Conde Nast International、Advent Venturesを含む)により、総額6600万ドルを取得

この投資は同社の国際的な成長とオムニチャネル戦略を加速させる目的で活用されます。

ロンドン

Farfetch創設者兼最高経営責任者(CEO)Jose Neves氏は本日、「ダイナミックな状況」への投資に焦点を当てた独立系の投資会社Vitruvian Partnersが、独立系ブティック向けグローバルeコマースサイトFarfetchへの投資のシリーズDラウンド(6600万ドル)を決定したと発表しました。今回は、これまで Farfetchに投資を行ってきたConde Nast InternationalとAdvent Venturesに加え、新たな投資家として中国のベンチャーキャピタル企業CeyuanのベンチャーパートナーRichard Chen氏が参加します。

(写真: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140501/684321 )

Vitruvian Partnersのマネージング・パートナー、Mike Risman氏は、「Farfetchのプラットフォームにより、世界有数のファッションブティックが、今日の市場で入手可能なプレミアムラグジュアリーブランドや、厳しい目でセレクトした商品を最大限のラインナップで提供できるようになります。インターナショナルなオムニチャネルサービス機能、人気の高いファッションアイテムの在庫管理の素晴らしさなど、要求の高い消費者向けのサービスを提供するFarfetchの企業価値にはユニークなものがあります。当然の結果として同社の成長、そして提供しているブランドやブティックは非常に卓越したものとなっています。我々は一流の起業家チーム、投資家のグループと提携できるこの機会を得て喜ばしく思います。この投資が、Farfetchの今後の戦略にとって非常に強力な財政基盤を与えることを確信しています。」と述べました。

今回の投資は、同社のグローバルなプレゼンス構築、技術面でのさらなる投資を通じて、 Farfetchの急成長を後押しするため、同社のユニークなオムニチャンネル機能の提供を推進する目的で利用されます。

2億7500万ドルの年間売上高、前年比100%の成長率、世界最高峰のラグジュアリーブランドから10万5000点の厳しい目でセレクトした商品を提供している1000以上のアウトレット店舗を有する300超のグローバルブティックのネットワーク、これらが相まって、Farfetchは世界的なグローバルフットプリントの拡大を強力に推し進める地位を確立しています。

Farfetchの創設者兼最高経営責任者(CEO)Jose Neves氏は、「今回の投資は、今後のカギを握る新市場(ロシア、日本、中国)へのオムニチャネル機能の導入、現地語サイトの開発促進、ダイナミックでレスポンシブなユーザーエクスペリエンスの確立に関する技術の向上を含め、当社の多岐にわたる重要な戦略目標の推進に役立ちます。」と述べました。

編集注記

Farfetchについて

Farfetchはファッションの購入に革命をもたらします。その先駆的なウェブサイトでは、パリ、ニューヨーク、ミラノからブカレスト、ヘルシンキ、ホノルルにいたるまで、世界最高峰の独立系デザイナーブティック300以上が集まり、ブランド・商品数ともに類を見ない豊富なラインナップでショッピングを楽しめます。

ポルトガルの起業家Jose Neves氏によって2008年に設立されたFarfetchは、独立系のレンガとモルタル造りのブティックに、オンライン小売業界で大手の企業と競合する機会を提供しています。

Vitruvian Partners(「Vitruvian」)について

Vitruvianは、ヨーロッパで中間市場のバイアウト、グロース型バイアウト、グロース型設備投資を専門とする独立系のプライベート・エクイティ投資会社です。同社は情報技術、メディア、通信、金融サービス、ビジネスサービス、ヘルスケア、レジャーなどの急速な成長と変化が特徴の業界の「ダイナミックな状況」への投資を専門に行っています。現在、VIP IIに対してセカンドファンドとして10億ポンドの資金を投資しています。テクノロジー・インターネット分野の直近での投資先企業には、Just Eat、Flexpay、Snow Software、Callcredit Information Group、Inspired Gaming、Openbet、IMDなどが含まれています。同社は、ロンドン、ミュンヘン、ストックホルムに拠点があります。

Advent Ventures Partnersについて

Advent Venture Partnersは、最も野心的な起業家らによる技術主導型企業との提携についてトラックレコードを持つ、ヨーロッパで最も成功したベンチャーキャピタル投資家グループの一つです。専門分野でかつ確信の持てる分野において、ずば抜けた資質を持つ起業家が率い、高い成長率で他を圧倒する企業に投資しています。最近の成功事例としては、 eBayへのZongの売却、 YelpへのQypeの売却、 OracleへのVitrueの売却、Orange へのDailymotionの売却、およびCiscoへのUbiquisysの売却が挙げられます。

Conde Nast International(CNI)について

Advance Publications の傘下にあるConde Nast International(CNI)は、マルチメディア出版の卓越性を示す企業にとってのベンチマークとなっています。現在、Vogue、GQ、Glamour、Wired、Conde Nast Traveller、AD、Vanity Fairといった業界で名高い誌名の下、27の分野で市場に参入、126誌を発行し、100に迫る勢いのウェブサイト、200以上のタブレットやスマートフォン向けアプリを立ち上げています。最近ではフランスでVanity Fairを、中国・中東でConde Nast Travellerを、タイ・ウクライナ・オランダでVogueを、トルコでGQ を、ブラジルでGlamour、インドでADを、そしてロシアでAllureを発行しました。世界的なイベントであるVogueの「Fashion's Night Out(ファッションズ・ナイト・アウト)」、GQの「Men of the Year(マン・オブ・ザ・イヤー)」、Glamourの「Women of the Year(ウーマン・オブ・ザ・イヤー)」、Wiredのイベントおよびコンサルタントサービス、Vogueの「Wedding Show(ウェディング・ショー)」、ロンドンのCNIレストランの開店、Conde Nastファッション&デザイン・カレッジの設立といった活動を通じ、既存の出版形態を超越した拡大路線を展開しています。

Richard Chen氏

Richard Chen氏は複数の有名なグローバル投資会社で勤務し、16年以上のニューヨークおよび中国本土への投資・ファンドマネジメントの経験を積みました。過去10年間、メディア、消費者、物流分野をカバーする影響力の大きい多数のプロジェクトに投資を行ってきました。同氏は、ITおよび新興成長企業が専門の、北京に本拠を置く設立間もないベンチャーキャピタル会社であるCeyuanなど、複数の投資会社のパートナー兼最高経営責任者(CEO)に名を連ねています。それらの企業は、世界レベルのビジネスを立ち上げる起業家らの支援を使命に、強力なチーム関係、技術およびビジネスの革新をバックアップすることに注力しています。

すべてのプレスのお問い合わせ先は以下までどうぞ:  

米国以外からのお問い合わせ先:

PR・コミュニケーション関連ディレクター、Sameera Hassan

sameera.hassan@farfetch.com

米国からのお問い合わせ先:

北米SVPブランド開発担当、Gabrielle Depapp

gabrielle.depapp@farfetch.com

farfetch公式サイト http://www.farfetch.com     

Global E-Commerce Site Farfetch Raises $66m Led by Vitruvian Partners, Including Investment From Conde Nast International and Advent Ventures

PR56638

LONDON, May 1, 2014/PRN=KYODO JBN/--

    

   Investment used to fuel the company's international growth and omni-channel

strategy.

   Vitruvian Partners, a private equity firm focused on investing in 'dynamic

situations', has led a $66m Series D round of investment in Farfetch, the

global e-commerce site for independent boutiques; announced today by Farfetch

founder and CEO Jose Neves. Farfetch's existing investors Conde Nast

International and Advent Ventures also participated in the round, alongside new

investor Richard Chen, Venture Partner at Chinese VC firm Ceyuan.

   (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140501/684321 )

   Mike Risman, Managing Partner of Vitruvian Partners said: " The Farfetch

platform enables, the world's leading fashion boutiques to present the largest

range of premium luxury brands and carefully curated products available in the

market today. With an international omni-channel service capability and

excellent product availability on coveted fashion items, Farfetch's ability to

serve the luxury consumer is unique. The growth of Farfetch, and the brands and

boutiques it serves, has been very impressive as a result. We are delighted to

have this opportunity to partner with a first-class entrepreneurial team and

investor group. We trust that our investment will give Farfetch a very strong

financial platform for its development plans."

   The equity will be used to continue Farfetch's rapid growth, through

building out the company's global presence, further investment in technology

and to develop the organization's unique omni-channel offering.

   With annual sales of $275 million and year-on-year growth of 100%, a network

of 300 global boutiques with over 1,000 outlets offering 105,000 highly curated

products from the world's best luxury labels, Farfetch is in a powerful

position to expand its global footprint.

   Jose Neves, Founder and Chief Executive Officer of Farfetch, remarked: "This

round of investment will help fuel a number of our key strategic goals

including facilitating our omni-channel proposition, escalating the development

of local language sites for key new markets (Russia, Japan, China) and

accelerating engineering developments to help facilitate a dynamic responsive

experience."

   NOTES TO EDITORS

   About Farfetch

   Farfetch is a revolutionary way to buy fashion. The pioneering website

brings together more than 300 of the world's best independent designer

boutiques, from Paris, New York and Milan to Bucharest, Helsinki and Honolulu,

allowing customers to shop an unparalleled range of labels and pieces.

   Founded in 2008 by the Portuguese entrepreneur Jose Neves, Farfetch offers

independent bricks-and-mortar boutiques the opportunity to compete with the

major players in online retail.

   About Vitruvian Partners ("Vitruvian")

   Vitruvian is an independent private equity firm which specializes in

middle-market buyouts, growth buyouts and growth capital investments in Europe.

Vitruvian focuses on investing in 'dynamic situations' in industries

characterized by rapid growth and change, such as information technology,

media, telecoms, financial services, business services, healthcare and leisure.

Vitruvian is currently investing VIP II, its recently raised second fund of

GBP1 billion. Its previous investments in the technology and internet sectors

include Just Eat, Flexpay, Snow Software, Callcredit Information Group,

Inspired Gaming, Openbet, and IMD. Vitruvian has offices in London, Munich and

Stockholm.

    About Advent Ventures Partners

    Advent Venture Partners is one of Europe's most successful venture capital

investors with a track-record of partnering with the most ambitious

entrepreneurs building tech-driven businesses. We invest in high-growth highly

differentiated businesses led by exceptional entrepreneurs, in areas where we

have both expertise and high conviction. Recent successes include the sale of

Zong to ebay, the sale of Qype to Yelp, the sale of Vitrue to Oracle, the sale

of Dailymotion to Orange, and the sale of Ubiquisys to Cisco.

    About Conde Nast International (CNI)

    Conde Nast International (CNI), a division of Advance Publications, sets

the benchmark for multimedia publishing excellence. CNI currently operates in

27 markets, publishing 126 magazines, close to 100 websites and over 200 tablet

and Smartphone apps, under such respected brands as Vogue, GQ, Glamour, Wired,

Conde Nast Traveller, AD and Vanity Fair. Recent launches include Vanity Fair

in France, Conde Nast Traveler in China and the Middle East, Vogue in Thailand,

Ukraine and The Netherlands, GQ in Turkey, Glamour in Brazil, AD in India and

Allure in Russia. CNI continues to expand beyond its traditional publishing

domain, through activities which include: global events such as Vogue Fashion's

Night Out, GQ Men of the Year and Glamour Women of the Year; Wired events and

consultancy services; The Vogue Wedding Show; CNI Restaurants and the Conde

Nast College of Fashion & Design which recently opened in London.

   Richard Chen

   Richard Chen has worked in several well-known global investment firms and

has over 16 years' experience in investment and fund management in New York and

Mainland China. In the past ten years, he has made investments in a number of

influential projects covering media, consumer and logistics. Richard holds

Partner and CEO titles in several investment companies including Ceyuan, a

Beijing-based early stage venture capital firm focused on IT and emerging

growth companies. Their emphasis is on backing great teams, technology and

business innovation, with a mission to assist entrepreneurs in creating and

building world-class businesses.

    

   For all press enquiries please contact:

   U.S. Enquiries:

   Gabrielle Depapp

   SVP Brand Development

   North America

   gabrielle.depapp@farfetch.com

   

   Rest of World Enquiries:

   Sameera Hassan

   Director of PR and Communications

   sameera.hassan@farfetch.com

   http://www.farfetch.com   @farfetch

   SOURCE: Farfetch

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