◎エレクトロラックスとDDBベルリン代理店がSecret Ingredientを公開

DDB Worldwide

◎エレクトロラックスとDDBベルリン代理店がSecret Ingredientを公開

AsiaNet 56649

共同JBN 0491 (2014.5.2)

【ベルリン2014年5月2日PRN=共同JBN】

*世界的な家電ブランド、エレクトロラックス(Electrolux)とDDBベルリン代理店は、最高の味の食品を求めるエレクトロラックスの情熱を描いた新しいコミュニケーション・プラットフォーム「Secret Ingredient」を公開した。

エレクトロラックスは業界トップのキッチン用品をミシュラン星印が付いたレストランの半数以上に90年以上にわたり提供しており、世界で最も入手困難でエキサイティングな秘密の食材を探し求める冒険の旅にはうってつけである。DDBのベルリン広告代理店が制作したSecret Ingredientブランド・プラットフォームは、視聴者に参加、貢献を呼び掛け、クッキングコミュニティーの最も入手困難で厳重に守られた秘密の食材に誘うものである。

「Secret Ingredient」ブランド・プラットフォームは、初公開の17分間のウェビソード(ビデオクリップ)など多数のコンテンツアセットを備えている。ウェビソードは広告キャンペーンの開始を飾るコンテンツで、ロンドン・ブリクストン市場にあるデリカテッセンの意欲あふれるシェフのロージー・ラベルさんとエジンバラにあるミシュラン星付きのレストラン店主トム・キッチンさんの2人が最高の味を引き立てる秘密の食材を捜し求めるところを描いている。

このビデオと一緒にDDB代理店によって制作されたコンテンツ中心のコミュニケーション・プラットフォームは、体験的なデジタルアセット、プリント、広範なB2Bアクティベーション、店内でのコミュニケーションを取り上げている。消費者参加は一連のソーシャルメディア・チャンネルを通じて実現される。この広告キャンペーンは欧州で開始され、英国は5月初旬、イタリア、ポーランド、フランス、ロシアがそれに続く。

ベルリン代理店マネジングディレクターのトビー・プショール氏は「Secret Ingredientブランド・プラットフォームは広範な消費者や業者、さらに仮想および現実のタッチポイントを取り上げている。作品はエレクトロラックスEMEAとその代理店との緊密なコラボレーションを正確に描写している」と語った。

オンライン・ウェビソード:http://www.electrolux.co.uk/secretingredient

ウェビソードのカットアウト:http://we.tl/224exQPKYh

▽クレジット

クライアント:

Electrolux Appliances AB, Stockholm

Lars Hygrell, Marketing Director, Electrolux Major Appliances EMEA

Annika Priou, IMAP and Brand Director, Electrolux Major Appliances EMEA

Annika Sigheim, Brand Manager, Electrolux Major Appliances EMEA

Tom Astin, PR Manager, Electrolux Major Appliances EMEA

代理店:

DDB Tribal Berlin

Toby Pschorr, Managing Director

Nils Haseborg and Veit Moeller, Creative Directors

Ricardo Muller, Art Director

Gry Sagvolden, Copywriter

Jens Mecking and Cordula Schrenk, TV-Producer

Kamila Smechowski, Art Buying

Franka Mai, Strategic Planning

Falk Lungwitz, Christoph-Lenard Struck and Paul Dombek, Account Management

プロダクション会社:

Soup Filmproduktion GmbH, Berlin and Archers´s Mark Ltd., London

Mike Brett and Steve Jamison, Directors

Marcus Nilsson, Photographer

▽DDBについて

DDB Worldwide(http://www.ddb.com)は世界最大で最多の授賞歴を誇る広告・マーケティング・ネットワークの1つである。DDBは2012年、Strategy誌がAdvertising Network of the Year by CampaignとAgency of the Year and Digital Agency of the Yearに選んだ。DDBは高名な2013年カンヌライオンズ 国際クリエイティビティ・フェスティバルで、DDBとしては最大の93のライオン賞を獲得した。さらにGunn Reportは過去15年のうち12回、Top 3 Global Networksにリストアップした。DDBの顧客には、フォルクスワーゲン、マクドナルド、ユニリーバ、マース、ジョンソン・エンド・ジョンソン、エクソンモービルなどがある。

DDBは1949年に創設されたOmnicom Group(NYSE)の子会社で、ニューヨーク州ニューヨーク市にフラグシップオフィスを置き、90カ国以上に200以上のオフィスを構えている。

▽Omnicom Group Inc.について

Omnicom Group Inc.(NYSE-OMC)は世界の大手マーケティングおよびコーポレート広告代理店である。Omnicomブランドのネットワークおよび多数の専門会社は広告、戦略メディアプラニング・バイイング、デジタル・インタラクティブ・マーケティング、ダイレクト・プロモーショナル・マーケティング、パブリックリレーションズ、その他の専門広告サービスを100カ国以上5000余のクライアントに提供している。

Omnicomおよびそのブランドに関する詳細はウェブサイトhttp://www.omnicomgroup.comを参照。

▽問い合わせ先

Laura Maroldt

Corporate Communications Manager

DDB Tribal Group GmbH

Willy-Brandt-Strasse 1, 20457 Hamburg, Germany

T: +49 40 328 08 372, F: +49 40 328 08 5372

presse@ddb-tribal.com, http://www.ddb-tribal.com

ソース:DDB Worldwide

Electrolux and DDB's Berlin Agency Unveil the 'Secret Ingredient'

PR56649

BERLIN, May 2, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

-- Global appliance brand Electrolux and DDB's Berlin-based agency, have

unveiled the 'Secret Ingredient': a new communications platform showing

Electrolux's passion for great tasting food.

   With over 90 years experience of providing industry leading kitchen

appliances to more than half of all Michelin-starred restaurants, Electrolux is

perfectly suited for the quest to find out the world's most elusive and

exciting secret ingredients. The Secret Ingredient brand platform, developed by

DDB's Berlin agency, invites the audience to participate, and contribute, to

some of the cooking community's most elusive and well-guarded secret

ingredients.

   The 'Secret Ingredient' brand platform further contains a multitude of

content assets, including the premiere of a 17-minute cinematic webisode. The

webisode is the leading content piece for the launch of the campaign and

features Rosie Lovell, aspiring chef with a deli cafe in London's Brixton

Market, and Tom Kitchin, an Edinburgh-based Michelin-starred restaurateur, on

their quest to find the secret ingredients to great taste.

   Along with the film, the content driven communications platform, also

developed by the DDB agency, covers experiential, digital assets, print,

extensive B2B-activation and in-store communication. Consumer participation is

enabled via a range of social media channels. The campaign will launch across

Europe, starting with the UK at the beginning of May, followed by Italy,

Poland, France and Russia.

   Toby Pschorr, Managing Director at the Berlin agency says: "The Secret

Ingredient brand platform covers a wide range of consumer and trade as well as

virtual and physical touchpoints. The output mirrors the close collaboration

between Electrolux EMEA and its roster agencies."

   Online webisode: http://www.electrolux.co.uk/secretingredient

   Cut-outs of the webisode: http://we.tl/224exQPKYh

   Credits:

   Client:

Electrolux Appliances AB, Stockholm

Lars Hygrell, Marketing Director, Electrolux Major Appliances EMEA

Annika Priou, IMAP and Brand Director, Electrolux Major Appliances EMEA

Annika Sigheim, Brand Manager, Electrolux Major Appliances EMEA

Tom Astin, PR Manager, Electrolux Major Appliances EMEA

   Agency:

DDB Tribal Berlin

Toby Pschorr, Managing Director

Nils Haseborg and Veit Moeller, Creative Directors

Ricardo Muller, Art Director

Gry Sagvolden, Copywriter

Jens Mecking and Cordula Schrenk, TV-Producer

Kamila Smechowski, Art Buying

Franka Mai, Strategic Planning

Falk Lungwitz, Christoph-Lenard Struck and Paul Dombek, Account Management

   Production company:

Soup Filmproduktion GmbH, Berlin and Archers´s Mark Ltd., London

Mike Brett and Steve Jamison, Directors

Marcus Nilsson, Photographer

   About DDB

DDB Worldwide (http://www.ddb.com) is one of the world's largest and most

awarded advertising and marketing networks. In 2012 DDB was named Advertising

Network of the Year by Campaign, as well as Agency of the Year and Digital

Agency of the Year by Strategy magazine. At the prestigious 2013 Cannes

International Festival of Creativity, DDB won 93 Lions, the most ever for the

network. In addition, The Gunn Report has listed DDB as one of the Top 3 Global

Networks for 12 of the last 15 years. The agency's clients include Volkswagen,

McDonald's, Unilever, Mars, Johnson & Johnson, and Exxon Mobil, among others.

   Founded in 1949, DDB is part of the Omnicom Group (NYSE) and consists of

more than 200 offices in over 90 countries with its flagship office in New

York, NY.

   About Omnicom Group Inc.

   Omnicom Group Inc. (NYSE-OMC) is a leading global marketing and corporate

communications company. Omnicom's branded networks and numerous specialty firms

provide advertising, strategic media planning and buying, digital and

interactive marketing, direct and promotional marketing, public relations and

other specialty communications services to over 5,000 clients in more than 100

countries.

   For further information on Omnicom and its brands, please visit

http://www.omnicomgroup.com.

   For more information please contact:

   Laura Maroldt

   Corporate Communications Manager

   DDB Tribal Group GmbH

   Willy-Brandt-Strasse 1, 20457 Hamburg, Germany

   T: +49 40 328 08 372, F: +49 40 328 08 5372

   presse@ddb-tribal.com, http://www.ddb-tribal.com

   SOURCE:  DDB Worldwide

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