◎BMWグループ4月の業績は過去最高

BMW グループ

2014/5/13 16:10

◎BMWグループ4月の業績は過去最高

AsiaNet 56714

共同JBN 0522  (2014.5.13)

【ミュンヘン2014年5月13日PRN=共同JBN】

 *BMWグループの4月納車台数は4.3%増の16万2093台

 *年初来販売台数は7.5%増の64万9118台

BMWグループはBMW、MINI、ロールス・ロイス各ブランドの自動車を合計16万2093台納車(前年同月15万5427台、前年同月比4.3%増)して、4月では過去最高の納車台数を記録した。グループの年初来4カ月の販売台数は64万9118台で、前年同期の60万3631台に比べて7.5%増となり新記録を達成した。

 Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140513/686187

BMW AG の取締役会メンバーで、BMW のセールスとマーケティングを担当するイア ン・ロバートソンは「BMWグループは4月に記録的な販売台数を達成し、2014年には過去最高の200万台以上の車両を納車するという目標に向かって順調に進んでいる。特に、新型のBMW2シリーズと4シリーズが順調に伸びており、これら新型車種が顧客に受け入れられていることを喜んでいる」と語った。BMWグループは今年、合計で16車種の新型モデルとマイナーチェンジモデルを発売する予定。

BMWは総数14万840台を顧客に納車して4月の最高記録を達成(前年同月は13万604台、前年同月比7.8%増)した。年初来販売台数は前年同期比11.2%増の56万9100台となった。3月以来販売されているBMW2シリーズの納車は5000台に達し、昨年10月に発売されたBMW4シリーズは、年初から4カ月で2万5859台を販売した。BMW3シリーズの販売台数は年初来確実に伸び、15万3623台(前年同期14万7807台、前年同期比3.9%増)。BMW5シリーズも同様に順調で、同じ4カ月に12万2510台(前年同期11万7524台)と前年同期比4.2%増加した。BMW6シリーズの納車は前年同期比19.4%増の9999台に急上昇した(前年同期8374台)。

BMW Xモデルは引き続き高成長の牽引車となっている。BMW X1の販売台数は、年初来4カ月で5万5342台(前年同期4万9517台)と前年同期比11.8%増となり、BMW X3は年初来5万3098台(前年同期4万8346台、前年同期比9.8%増)が新たに納車されて同様の上昇を示した。新車のBMW X5はまた、4カ月で好調な売り上げを示して、前年同期比20.8%増の4万2753台(前年同期3万5383台)に上昇した。

BMW i3の販売台数は好調を維持して、4月に約1000台を納車して総販売台数は年初来2996台に達した。これまで組み立てられた車両の多くは現在、ショールームの展示車と試乗車として利用されている。今後数カ月に供給が増えると、販売台数はそれに従って増える見込みである。BMW i3の主要市場である米国の顧客への納車は4月末に始まった。

MINIは4月に2万917台(前年同月2万4583台、前年同月比14.9%減)納車された。年初来販売台数は、7万8785台(前年同期9万739台)で前年同期比13.2%減少した。この予期された販売台数の落ち込みは、最近行われた主力モデルMINI ハッチバックのモデルチェンジに起因する。新車MINIに対する顧客の強い関心は、夏以降の販売に反映される見込みである。

BMWグループは、世界でバランスのとれた販売を目指す戦略通り、年初から4カ月ですべて3つの主要販売地域での販売台数が増えた

アジアにおけるBMWとMINIの納車は、年初来前年同期比20.6%増の20万9558台(前年同期17万3738台)となった。中国本土の販売台数は、前年同期比25.2%増の14万5716台(前年同期11万6381台)に上昇した。韓国でも販売台数は堅調で、今年4カ月の納車台数は1万4097台(前年同期1万1990台、前年同期比17.6%増)だった。日本では同じ期間に15.0%の伸びを示し、2万1510台(前年同期1万8707台)が顧客に納車された。

米州では、総数13万5827台(前年同期13万2865台、前年同期比2.2%増)のBMW、MINIが年初来顧客に納車された。米国では年初来の販売台数が前年同期比2.5%増加し、総数11万626台(前年同期10万7968台)が納車された。同じ期間にブラジルでの販売台数は同期間で23.3%増の5586台(前年同期4531台)と急増、メキシコの納車数は13.7%増の4610台(前年同期4056台)となった。

欧州市場は引き続き復調気配を見せて、総数28万3702台(前年同期27万7095台、前年同期比2.4%増)のBMWとMINIが納車された。スカンジナビアへの販売台数は2014年に著しく伸び、年初来20.8%急増して1万4363台(前年同期1万1893台)台となった。

第1四半期の記録的業績に続き、BMWモトラッドの販売台数は強い成長を続けている。オートバイとマキシスクーターの納車は4月に総数1万6344台(前年同月1万4587台、前年同月比12%増)となった。これによって4月は単月では同社の歴史上最も成功を収めた。BMWモトラッドの年初来販売台数は前年同期比14.6%増の4万5063台(前年同期3万9319台)に上昇した。

BMW グループの 2014 年 4 月度販売の概要

                     2014 年 4 月   前年比   2014 年1-4 月期   前年比

BMW グループ

全ブランド合計       162,093        +4.3%     649,118          +7.5%

BMW                  140,840        +7.8%     569,100          +11.2%

MINI                  20,917       -14.9%      78,785          -13.2%

BMW モトラッド        16,344       +12.0%      45,063          +14.6%

▽BMW グループ

BMW グループはBMW、MINI、ロールス・ロイスのブランドを持つ世界的な自動車と オートバイのメーカーである。BMW グループはグローバル企業であり、13 カ国に 28 の生産・組立工場を保有し、140 カ国以上で販売ネットワークを展開している。

2013年、BMW グループは約 196万3000台の自動車と 11万5215台のオートバイを世 界で販売した。2012 会計年度収益は768億5000万ユーロに達し、税引前利益は78億2000万ユーロだった。2012 年12月31日現在、BMW グループの従業員数は世界で10万5876人。

BMWグループの成功は、常に長期的な構想と責任ある行動よって築き上げられてきた。従って、同社は戦略における不可欠な要素として、製品に対する総合的な責任、資源を節約することへの専心、そしてバリューチェーン全体における環境面と社会面両方での持続可能性を確立してきた。

http://www.bmwgroup.com

Facebook: http://www.facebook.com/BMWGroup

Twitter: http://twitter.com/BMWGroup

YouTube: http://www.youtube.com/BMWGroupview

Google+: http://googleplus.bmwgroup.com

▽問い合わせ先

Corporate Communications

Emma Begley

Business and Finance Communications

emma.begley@bmwgroup.com    

Telephone: +49-89-382-72200

Fax: +49-89-382-24418;

Nikolai Glies

Head of Business

Finance and Sustainability Communications

nikolai.glies@bmw.de

Telephone: +49-89-382-24544

Fax: +49-89-382-24418

Media website: http://www.press.bmwgroup.com

Email: presse@bmw.de

ソース:BMW Group

Record Year Continues for BMW Group in April

PR56714

MUNICH, May 13/PRN=KYODO JBN/--

    - April deliveries total 162,093, increase of 4.3%

    - Year-to-date sales rise 7.5% to 649,118

   A total of 162,093 BMW, MINI and Rolls-Royce brand vehicles were delivered

to customers in April, a rise of 4.3% on the same month last year (prev. yr.

155,427), making it the best April ever. Year-to-date Group sales climbed 7.5%

to a new high, with 649,118 vehicles delivered in the first four months of the

year (prev. yr. 603,631).

   (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140513/686187 )

   "The BMW Group achieved record sales in April, keeping us on track to

achieve our aim of delivering our best ever year with more than two million

vehicles sold in 2014", said Ian Robertson, Member of the Board of Management

of BMW AG, Sales and Marketing BMW. "I am particularly pleased that sales of

our new BMW 2 and 4 Series cars are developing well, proving that these brand

new models are appealing to our customers", Robertson added. The BMW Group will

launch a total of 16 new or revised models this year.

   BMW enjoyed its best ever April with a total of 140,840 vehicles being

delivered to customers (prev. yr. 130,604 / +7.8%). Sales for the year-to-date

climbed 11.2% to 569,100 (prev. yr. 512,010). Deliveries of the BMW 2 Series,

which has been in dealerships since March, reached 5,000 whilst the BMW 4

Series, which was launched on the market last October, has achieved sales of

25,859 in the first four months of the year. Sales of the BMW 3 Series grew

steadily in the year-to-date, with 153,623 sold (prev. yr. 147,807/ +3.9%), as

did BMW 5 Series sales, which rose 4.2% in the same period to reach 122,510

(prev. yr. 117,524). Deliveries of the BMW 6 Series jumped 19.4% (9,999 / prev.

yr. 8,374).

   The BMW X models continue to be strong growth drivers. Sales of the BMW X1

grew by 11.8% in the first four months of the year with 55,342 units sold

(prev. yr. 49,517) and the BMW X3 experienced a similar rise with 53,098 new

vehicles being delivered to customers so far in 2014 (prev. yr. 48,346/ +9.8%).

The new BMW X5 also showed strong sales in the first four months, rising 20.8%

to 42,753 (prev. yr. 35,383).

   Sales of the BMW i3 continue to be strong with around 1,000 delivered in

April, bringing total sales for the year-to-date to 2,996. Many of the vehicles

built so far are currently being used as showroom models and for test drives.

As the cars become increasingly available in the coming months, sales are

expected to rise accordingly. Customer deliveries in the USA, a major market

for the BMW i3, started end of April.

   April saw 20,917 MINIs delivered to customers (prev. yr. 24,583/ -14.9%).

Year-to-date sales are down 13.2% with 78,785 units sold (prev. yr. 90,739).

This expected decrease in sales is due to the recent model change in the core

model MINI Hatch. The strong interest customers are showing in the new MINI is

expected to be reflected in the retail figures from summer onwards.

   The BMW Group increased sales in all three major sales regions in the first

four months of 2014, in line with the strategy of balanced sales worldwide.

   Deliveries of BMW and MINI models in Asia increased by 20.6% to 209,558

vehicles (prev. yr. 173,738) in the year-to-date. In mainland China, sales rose

25.2% to 145,716 (prev. yr. 116,381). Sales were also strong in South Korea,

where 14,097 vehicles have been delivered in the first four months of the year

(prev. yr. 11,990 / +17.6%). Japan saw growth of 15.0% in the same period, with

21,510 vehicles delivered to customers (prev. yr. 18,707).

   In the Americas, a total of 135,827 BMW and MINI vehicles were delivered to

customers year-to-date (prev. yr. 132,865 / +2.2%). In the USA, sales for the

first four months of 2014 rose 2.5%, with a total of 110,626 vehicles delivered

to customers (prev. yr. 107,968). Sales in Brazil in the same period climbed

23.3% to 5,586 (prev. yr. 4,531) and deliveries in Mexico rose by 13.7%, with a

total of 4,610 vehicles delivered to customers (prev. yr. 4,056).

   The European market continues to show signs of recovery with a total of

283,702 BMW and MINI models delivered in the first four months of the year

(prev. yr. 277,095 / +2.4%). Sales in Scandinavia are growing significantly in

2014, climbing 20.8% in the year-to-date to 14,363 vehicles (prev. yr. 11,893).

   Following its record result for the first quarter, BMW Motorrad sales

continue to grow strongly. In April, a total of 16,344 Motorcycles and

Maxi-Scooters were delivered to customers (prev. yr. 14,587/ +12.0%). That

makes April the most successful single month in the company's history.

Year-to-date sales at BMW Motorrad rose 14.6% to 45,063 units (prev.yr. 39,319).

   BMW Group sales in April 2014 at a glance

    

                                                             Up

                                    Compared with  to/including Compared with

                           In April

                               2014 previous year    April 2014 previous year

BMW Group Automobiles       162,093         +4.3%       649,118         +7.5%

BMW                         140,840         +7.8%       569,100        +11.2%

MINI                         20,917        -14.9%        78,785        -13.2%

BMW Motorrad                 16,344        +12.0%        45,063        +14.6%

   The BMW Group

   The BMW Group is the leading premium manufacturer of automobiles and

motorcycles in the world with its BMW, MINI and Rolls-Royce brands. As a global

company, the BMW Group operates 28 production and assembly facilities in 13

countries and has a global sales network in more than 140 countries.

   In 2013, the BMW Group sold around 1.963 million cars and 115,215

motorcycles worldwide. The profit before tax for the financial year 2012 was

EUR 7.82 billion on revenues amounting to EUR 76.85 billion. As of 31 December

2012, the BMW Group had a workforce of 105,876 employees.

   The success of the BMW Group has always been based on long-term thinking and

responsible action. The company has therefore established ecological and social

sustainability throughout the value chain, comprehensive product responsibility

and a clear commitment to conserving resources as an integral part of its

strategy.

   http://www.bmwgroup.com

   Facebook: http://www.facebook.com/BMWGroup

   Twitter: http://twitter.com/BMWGroup

   YouTube: http://www.youtube.com/BMWGroupview

   Google+: http://googleplus.bmwgroup.com

   If you have any queries, please contact:

   Corporate Communications

   Emma Begley

   Business and Finance Communications

   emma.begley@bmwgroup.com    

   Telephone: +49-89-382-72200

   Fax: +49-89-382-24418;

   Nikolai Glies

   Head of Business

   Finance and Sustainability Communications

   nikolai.glies@bmw.de

   Telephone: +49-89-382-24544

   Fax: +49-89-382-24418

   Media website: http://www.press.bmwgroup.com

   Email: presse@bmw.de

   SOURCE: BMW Group

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中