◎ペプシが初のグローバル・ファッション・カプセル・コレクションを発表

ペプシコ

2014/5/21 18:15

◎ペプシが初のグローバル・ファッション・カプセル・コレクションを発表

AsiaNet 56810

共同JBN 0549 (2014.5.21)

【パーチェス(米ニューヨーク州)2014年5月21日PRN=共同JBN】

*ペプシがファッション・ブランドOriginal Penguin by Munsingwear(登録商標)、B&O PLAY、Goodlife、Del Toro、SHUT、および大手小売りブルーミングデールズ、コレット、リバティと提携

*ブランドが「Live for Now」コレクションで「The Art of Football」にファッション導入

#LIVEFORNOW-ペプシ(Pepsi、登録商標)が21日、世界初の「Live for Now」(商標)カプセル・コレクション(http://www.pepsi.com/capsulecollection)をキックオフする。ブランドの2014年サッカー・キャンペーンを活性化させるように考案されたLive For Nowコレクションは、Original Penguin by Munsingwear(登録商標)、B&O PLAY、Gents、Goodlife、Del Toro、SHUTなどのアイコニック、あるいは最先端の国際デザイナーと手を組んで制作されたストリートウエア、アクセサリー、電子機器が含まれている。コレクションは大手小売りの米ブルーミングデールズ(Bloomingdale's、http://www.bloomingdales.com/livefornow)、パリのコレット(colette)、ロンドンのリバティ(Liberty)で購入できる。

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140520/89171

ペプシの「The Art of Football」 (http://www.pepsi.com/en-us/d/content/1735/From-Pitch-to-Canvas:-#FUTBOLNOW)プログラムの頂点でコレクションは、キャンバスを超える斬新かつ刺激的な方法で、最も人気のある世界のストリートアーティスト6人の独特で力強い芸術作品に命を吹き込む。英国の落書きイラストレーター、ハッティー・スチュワート(Hattie Stewart)、アルゼンチンの都会派アーティスト、Jaz、ブラジルのイラストレーターでストリートアーティストでもあるリカルド・AKN、スペインを拠点にするビジュアルアーティスト、ゾーセン(Zosen)、オランダのビジュアルアーティスト、メライン・ホス(Merijn Hos)、アルゼンチンのストリートアーティスト、Everの6人である。

PepsiCo Global Beverages Groupの最高マーケティング責任者(CMO)クリスティン・パトリック氏は「われわれはサッカーとアート世界のリンクに刺激された。ともに情熱が偉大な創造行為につながる場だ。2014年世界サッカー・キャンペーンに喚起され、ペプシのLive for Nowカプセル・コレクションは最高のアートとサッカーを生み出す」と語った。さらに「これまで類を見ないアートコレクション、The Art of Footballはギャラリーで公開され、その後われわれの屋外キャンペーンとともに世界各地のストリートに広がり、いまや若いスタイルサビー世代が切望するコレクションになっている。ペプシは長年、文化的アイコンになってきたが、現在、ブランドが消費者の心に新たな場を発見できたことを祝いたい。ペプシのLive for Nowコレクションは最高のデザインをいまの生きる喜びに結び付け、身に着けることができるうえ、羨望(せんぼう)の的になっている」と続けた。

ペプシのLive for Nowカプセル・コレクションは、アパレル、アクセサリー、電子機器、スケートボードを含む各部門の多様な商品に及んでいる。商品はOriginal Penguin (http://www.originalpenguin.com/livefornow)の男性用Tシャツ、ファスナー付きジャケット、水着、バング&オルフセン(Bang & Olufsen)のB&O PLAY (http://www.beoplay.com/livefornow)ブランド高性能ヘッドフォン、Gents(http://www.gentsco.com/)の野球帽、Goodlife(http://www.enjoyyourgoodlife.com/)の高級ジャージーTシャツとトレーナー、Del Toro(http://www.deltoroshoes.com/)の手作りレザーチャッカ・スニーカーとスリッパ、SHUT(http://www.shutnyc.com/page/shop/category/pepsi/)のスケートボードで構成され、すべての商品がアーティストの見事なデザインを表している。

ペプシのLive for Nowカプセル・コレクションは21日、ブルーミングデールズのニューヨーク旗艦店および全米15店、参加デザイナーの店頭、オンラインのeコマースで発売される。さらに、パリのコレットがコレクションを店に置き、ロンドンのリバティはOriginal Penguin商品を取り扱う。

ペプシLive for Nowカプセル・コレクションの詳しい情報はwww.pepsi.com/capsulecollectionを参照。#LiveForNowのオンライン会話をフォローしてもいい。

▽ペプシコについて

ペプシコは食品・飲料のグローバルリーダーで、年間純収入が650億ドルを超え、製品ポートフォリオには年間小売額が10億ドルを超えるブランド22種が含まれる。主要事業であるクエーカー、トロピカーナ、ゲータレード、フリトレー、およびペプシコーラが提供する何百種類もの食品と飲料は世界中の食卓で愛されている。ペプシコの社員は一丸となって、人類と地球にとってより健康的な未来に投資することにより、持続可能な発展に向けた独自の取り組みを行っている。われわれはそれがペプシコの将来の成功にもつながる、と信じている。「目的のあるパフォーマンス」と呼ばれるペプシコの約束は、おやつから健康食まで幅広い食品・飲料を提供すること、エネルギーと水の保全および包装の削減を通して環境への影響を最小限に抑えるための革新的方法を見つけること、社員にすばらしい職場を提供すること、それに、ペプシコが活動する地域社会を尊重・支援し、投資先とすることである。詳細はペプシコのウェブサイト(www.pepsico.com)を参照。

<ブランドパ-トナー>

▽B&O PLAYについて

B&O PLAYは簡単明瞭な独立型製品-使いやすく日常生活に取り込みやすい携帯製品-を供給、優れた高品質体験を提供している。B&O Playはバング&オルフセン(Bang & Olufsen)の88年の歴史に深く根ざし、現代の新しい製品、デザイン、業績、人間化、職人技にも同じ本質的価値を見いだしている。

▽ブルーミングデールズ(Bloomingdale's)について

ブルーミングデールズは米国唯一の全国規模で全商品をそろえた高級百貨店で、メーシーズ(Macy's, Inc.)の一翼である。1872年に創業され、現在ニューヨーク、ニュージャージー、マサチューセッツ、ペンシルベニア、メリーランド、バージニア、イリノイ、ジョージア、フロリダ、ニューハンプシャー、カリフォルニア、テキサス各州に百貨店37店とアウトレット13店を営業している。加えて、ドバイに国際展開している。ソーシャルメディアで@bloomingdalesをフォローし、Loyallist(http://www.bloomingdales.com/loyallist)になることをお忘れなく。詳しい情報が必要なとき、買い物するときはいつでも公式サイトwww.bloomingdales.comを参照。

▽コレット(colette)について

コレットはパリのサントノーレ通り213番地にあり、1997年に新装オープンした。3階に広がる空間に、ファッション、ハイテク商品、アート、ストリートウエア、コスメティック、ウオーターバーなど豊富な製品をそろえ、お客にコレット体験を楽しんでもらっている。ふらりと立ち寄っても、旅先のついででも、探し物をする際にも、いつも新製品や新ブランドがコレットには待ち受けている。エクスクルーシブ、プレミア販売、期間限定、有名デザイナー、若い才能、みんなの記憶から消えていたブランド・・・モダン、オリジナリティー、最高のクオリティーが織り成すユニークなアプローチ。リアクティブ、定まった方向性、影響力、情熱、先見性、自発性、コレットを表現するとすればこれらが適切なキーワードであろう。さらに213番地に足を運べなければ、ウェブサイトwww.colette.frのチェックを。

▽Del Toroについて

Del Toroはフロリダ州マイアミにある高級ライフスタイルブランドである。Del Toroはメンズブランドをオリジナルとしていたが、現在はメンズ、レディーズ向けの靴とアクセサリーも作っている。同ブランドの社長兼クリエーティブディレクター、マシュー・チェバラード氏はイタリアのトリノに生まれた。Del Toroは2005年に創設され、当初は安価な特注ベルベットのスリッパ市場の穴を埋めることを目指した。これが成功を収め、コレクションはウイングチップ、チャッカ、スニーカー、ドライバー、エスパドリーユなどに発展した。Del Toroはクラシックなシルエットに新鮮な解釈を提供することを誇りにしている。すべての製品はイタリアのアドリア海地方で手作りされ、ナパ革、スエード、ベルベットで作られている。チェバラード氏はデザインが「大人のスニーカーヘッド」を対象としていると断言する。同氏はデザイン細部のいたるところに自らのスタイルを注ぎ込こんでおり、コレクション全体に独自のディテールと優れたカラーのコンビネーションがはっきりと見て取れる。

ブランドのインスピレーションは、チェバラード氏が受け継いだイタリアの伝統、幼い時にパームビーチ・プレップで養われた審美眼、最先端をいくニューヨークと日本のストリートスタイルの組み合わせに由来している。Del Toroは洗練されたフットウエアとアクセサリーを求める人々向けに多数の製品を提供する。Del Toroライフスタイルはマイアミのコスモポリタンな雰囲気から生まれている。Del Toroは引き続き成長を続け製品を拡大するとともに、手作りのイタリア製品の品質と美学を維持していく。

▽Gentsについて

Gentsは世界的なメンズ、レディーズ向けのライフスタイルブランドで、高級アパレルやアクセサリーベーシックを提供し、それらはブルーミングデール、ノードストローム、Saks 5th Ave.、ロンハーマン、Amazon、Scoopなど200以上の小売店で現在販売されている。Gentsは同社直販のウェブサイトwww.gentsco.comも運営している。Gentsはマドンナ、アシュトン・カッチャー、シャーリーズ・セロン、レオナルド・ディカプリオ、アダム・レバイン、ロバート・パティンソン、マット・デイモン、サンドラ・ブロック、ブラドリー・クーパーらが愛用している。InstagramとTwitter(@gentsco)かFacebook(www.facebook.com/GentsCo)でGentsのフォローを。詳細な情報はウェブサイトwww.gentsco.comを参照。

▽Goodlifeについて

Goodlifeは米国製のベーシックおよびライフスタイルブランドで、両ブランドはクールで快適なグローバルスタイルの独自センスを備え、モダンでノスタルジックである。グッドライフは、ブルーミングデール、Scoop、シップス、アメリカンラグ、Fred Segal Man、Mario's、Trunk Club、厳選されたフォーシーズンズホテルなど、世界中の一流、高級小売店に加え、同社ウェブストアで販売されている。詳細はウェブサイトwww.enjoyyourgoodlife.comを参照。

▽リバティ(Liberty)について:

リバティは19世紀後半以来プリントデザインやプリントテキスタイルのリーダーである。創業者のアーサー・ラセンビィ・リバティが1875年にロンドンのリージェントストリートに自分の名前を冠した店舗を開き、精巧なシルクやウール、テキスタイルを極東から持ち込んだのが始まり。

テューダー朝様式に似せたファサードをあしらったリバティストアは現在グレート・マルボロ・ストリートとリージェントストリートの角にあり、ファッション、デザイン、それに美しさのミックスを販売していることで世界に知られている。

Liberty Art Fabricsは1950年代からリバティのデザインスタジオで創り出されている。オリジナルの手描きや、しばしばエキゾチックでオリエンタルなアジア的デザインは自社が輸入したもので、力強く、見ただけでそれと分かるリバティスタイルが生まれた。4万3000点以上のオリジナルデザインが現在リバティ・プリントアーカイブに保存されており、シーズンごとに新デザイン100点程度が加わっている。

▽Original Penguin(登録商標)by Munsingwear(登録商標)について:

1955年、米ミネアポリスに本拠を置いていた下着と軍用品調達会社、Munsingwear(登録商標)は初めて偶像的なゴルフ用シャツ、Original Penguin(登録商標)を売り出し、郊外スポーツのタッチストーン(試金石)になった。他にない、ユーモラスでディテールに忠実なシャツとして有名になり、Original Penguinはメンズ、レディーズ、それに子供用のウエア一式に加え、アクセサリー、フラグランスまで品ぞろえをしている。Original Penguinは現在、米国、欧州、南米、フィリピンに進出して販売拠点が1250店舗ある。Original Penguinストアは世界全体で75を超え、公認eコマース専用ウェブサイトが2つある。

www.originalpenguin.com、www.originalpenguin.co.uk.

▽ SHUTについて

SHUT は伝説的でオリジナルなニューヨーク市のスケートボード会社である。創業は1986年にさかのぼる。SHUTはニューヨーク市のスケートボード文化と米東海岸の連帯を代表する。SHUTはスケートボードの歴史と未来に献身し、革新的デッキシェイプとサイズに焦点を定めて多様性を確保、流行ではなくスタイルが優先されることを保証する。当社のデッキはすべて100%メープル製で、米国で製作されたことを誇りにしている。Don't act like you don't know. SHUT Skates - The Immortal Archetype.(知らないふりをしてはだめ。SHUTのスケート。不死身のアーキタイプ)。

▽参加アーティストについて

*ハッティー・スチュアート(http://hattiestewart.com/) -・ロンドンを本拠に活動しているアーティストでプロフェッショナル落書き家。気まぐれで若さを備えたコミックブックのカバーやショップフロントを嵐に巻き込んでクリエーティブの世界を乗っ取る。

*Ever(http://graffitimundo.com/artists/ever/) - ニコラス・ロメロはアルゼンチン・ブエノスアイレス出身のアーティスト。エアゾールとブラシをベースにした技術を使ったポートレートで有名。フランシス・ベーコンとヴァンゴッホに影響を受けた。

*Jaz (http://www.juxtapoz.com/tag/jaz) - フランコ・ファソリ ( Jazとして知られる)。クリエーティブとしてのキャリアは道路に描いた落書きで始まった。90年代半ばにブエノスアイレスのストリートで制作を開始して以来、最初のメジャー・ライターとして認知されている。自分自身を表現するために落書きを使っている。

*メライン・ホス(http://merijnhos.com/) - オランダのイラストレーター、ビジュアルアーティスト。オランダで活動。自分の時間をコマーシャル・イラストレーションの仕事と個人的なプロジェクト、展示会や独自の出版などに振り分けて活動している。

* ゾーセン(http://www.animalbandido.com/tofulines/) -アルゼンチンのビジュアルアーティスト。ブエノスアイレスで生まれ、バルセロナで育った。作品は世界中のギャラリーや通りに展示されている。バルセロナで落書きワークショップを主宰、Animal Bandido のレーベルで売り出しているストリートウエアの共同創業者でもある。

*リカルド・AKN (http://rakn.blogspot.co.uk/) - ブラジル・サンパウロのイラストレーター、写真家、ストリートアーティスト。都市芸術に新しいコンセプトを挿入している。AKNは彫像家、イラストレーター、壁画家。

ソース:PepsiCo

▽問い合わせ先

PepsiCo: Nicole Tronolone / Nicole.Tronolone@pepsico.com  

Pepsi(R) Unveils Its First-Ever Global Fashion Capsule Collection

PR56810

PURCHASE, N.Y., May 21, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

   - Pepsi Partners with Fashion Brands Original Penguin by Munsingwear(R), B&O

          PLAY, Gents, Goodlife, Del Toro and SHUT and Leading Retailers

                      Bloomingdale's, colette and Liberty

   - Brand Brings "The Art of Football" to Fashion with "Live for Now"

                               Collection

    #LIVEFORNOW - In a global first, Pepsi(R) today showcases its inaugural

Live for Now(TM) Capsule Collection (http://www.pepsi.com/capsulecollection).

Designed to enliven the brand's 2014 football campaign, the Pepsi "Live For

Now" collection features streetwear, accessories and electronics created in

partnership with a mix of both iconic and cutting-edge international designers

including Original Penguin by Munsingwear(R), B&O PLAY, Gents, Goodlife, Del

Toro and SHUT. The collection will be available at leading retailers -

Bloomingdale's (http://www.bloomingdales.com/livefornow) in the U.S., colette

(http://www.colette.fr/) in Paris and Liberty

(http://www.liberty.co.uk/livefornow) in London.

    Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140520/89171

    The pinnacle of the Pepsi "The Art of Football" (

http://www.pepsi.com/en-us/d/content/1735/From-Pitch-to-Canvas:-#FUTBOLNOW )

program, the collection brings distinctive, vibrant artwork from six of the

hottest street artists around the world - the UK's professional doodle bomber,

Hattie Stewart; Argentinian urban artist, Jaz; Brazilian illustrator and street

artist Ricardo AKN; Spanish-based visual artist Zosen; Merijn Hos, visual

artist from the Netherlands; and Argentinian street artist Ever - to life in a

fresh, exciting way beyond the canvas.

    "We were inspired by the link between the sport of football and the world

of art - both places where passion leads to great acts of creativity. Motivated

by our 2014 global football campaign, the Pepsi 'Live for Now' Capsule

Collection brings the best of art and football to life," said Kristin Patrick,

Pepsi Global Chief Marketing Officer, PepsiCo Global Beverages Group. "Our

first-of-its-kind art collection, 'The Art of Football,' was unveiled in a

gallery, then spread across the streets of the world with our out-of-home

campaign and now as a collection that a young, style-savvy generation will

covet. Pepsi has been a cultural icon for many years and today we celebrate the

ability of our brand to find a new place in consumers' hearts and minds. The

Pepsi 'Live for Now' collection is both wearable and enviable, combining the

best design with the joy of living in the now."

    The Pepsi "Live for Now" Capsule Collection features a range of products

across categories, including fashion apparel and accessories, electronics and

skateboards. The line consists of men's t-shirts, zip jackets and swim trunks

from Original Penguin (http://www.originalpenguin.com/livefornow), high-quality

headphones from Bang & Olufsen's B&O PLAY (http://www.beoplay.com/livefornow)

line, baseball caps from Gents (http://www.gentsco.com/), luxury t-shirt

jerseys and sweatshirts from Goodlife (http://www.enjoyyourgoodlife.com/),

handmade leather chukka sneakers and slippers from Del Toro

(http://www.deltoroshoes.com/) and artful skateboards from SHUT

(http://www.shutnyc.com/page/shop/category/pepsi/) - with all items displaying

one of the artists' inspired designs.

    The Pepsi "Live for Now" Capsule Collection makes its debut today at

Bloomingdale's New York City flagship and 15 stores across the U.S., as well as

at participating designers' storefronts and online e-commerce. Additionally,

colette in Paris will carry the collection and Liberty in London will feature

the Original Penguin items.

    For more information on the Pepsi "Live for Now" Capsule Collection, visit

www.pepsi.com/capsulecollection and follow the conversation online with

#LiveForNow.  

    NOTE TO EDITORS:

    About PEPSICO:

    PepsiCo is a global food and beverage leader with net revenues of more than

$65 billion and a product portfolio that includes 22 brands that generate more

than $1 billion each in annual retail sales.  Our main businesses - Quaker,

Tropicana, Gatorade, Frito-Lay and Pepsi-Cola - make hundreds of enjoyable

foods and beverages that are loved throughout the world.  PepsiCo's people are

united by our unique commitment to sustainable growth by investing in a

healthier future for people and our planet, which we believe also means a more

successful future for PepsiCo.  We call this commitment Performance with

Purpose: PepsiCo's promise to provide a wide range of foods and beverages from

treats to healthy eats; to find innovative ways to minimize our impact on the

environment by conserving energy and water and reducing packaging volume; to

provide a great workplace for our associates; and to respect, support and

invest in the local communities where we operate. For more information, please

visit www.pepsico.com.

    About BRAND PARTNERS:

    About B&O PLAY:

    B&O PLAY delivers stand-alone products with clear and simple operations -

portable products that are intuitive to use, easy to integrate into your daily

life, and deliver excellent high-quality experiences. Firmly grounded in Bang &

Olufsen's 88-year history, B&O Play interprets the same core values for new

types of contemporary products: design, performance, humanization and

craftsmanship.

    About Bloomingdale's:

    Bloomingdale's is America's only nationwide, full-line, upscale department

store and a division of Macy's, Inc. It was founded in 1872 and currently

operates 37 Bloomingdale's stores and 13 Bloomingdale's, The Outlet Stores in

New York, New Jersey, Massachusetts, Pennsylvania, Maryland, Virginia,

Illinois, Georgia, Florida, New Hampshire, California, and Texas. In addition,

Bloomingdale's has an international presence with a location in Dubai. Be sure

to follow @bloomingdales on social media, become a Loyallist

(http://www.bloomingdales.com/loyallist), and for more information, or to shop

any time, visit www.bloomingdales.com.

    About colette:

    colette, located along 213 rue Saint-Honore in Paris, first opened its

doors in 1997. Spanning three levels, customers are invited to encounter the

colette experience, which comprises a never ending assortment of fashion,

high-tech, arts, streetwear, beauty and waters. Through chance encounters,

travels and discoveries, new products and new brands are consistently greeted

at colette. Exclusivities, pre-releases, limited editions, established

designers, new talents and even forgotten labels…a unique approach combining

modernity, originality and upmost quality. Reactive, determined, influential

and passionate, visionary and spontaneous, these are perhaps keywords to

describe colette. And for those who can't visit us at 213, check out

www.colette.fr.

    About Del Toro:

    Del Toro is a luxury lifestyle brand based out of Miami, Florida.

Originally a men's brand, Del Toro now produces shoes and accessories for both

men and women. Matthew Chevallard, President and Creative Director of the

brand, was born in Torino, Italy. Del Toro was founded in 2005 and originally

sought to fill a void in the marketplace for affordable customized velvet

slippers. Through this success, the collection evolved to include new styles

such as wingtips, chukkas, sneakers, drivers and espadrilles. Del Toro prides

itself on offering a fresh take on classic silhouettes. All products are hand

made on the Adriatic Coast of Italy, and are constructed of the finest Nappa

leathers, suede, and velvets. Chevallard insists that his designs cater to

"grown up sneaker heads." He infuses his own personal style into every detail

of his designs, which is evident in the unique details and compelling color

combinations found throughout the collections.

    Inspiration for the brand is drawn from a combination of Matthew's Italian

heritage, a Palm Beach prep aesthetic from his childhood, and edgy New York and

Japanese street style. Del Toro offers an array of products for people who are

seeking refined contemporary footwear and accessories. The Del Toro lifestyle

is emulated by the cosmopolitan atmosphere of Miami. Del Toro continues to grow

and expand its offerings while maintaining the quality and aesthetics of

handmade Italian products.

    About Gents:

    Gents is a global men's and women's lifestyle brand offering luxury apparel

and accessory basics that are currently being sold at over 200 retail locations

including Bloomingdale's, Nordstrom, Saks 5th Ave., Fred Segal, Ron Herman,

Amazon and Scoop. Gents also operates its own direct-to-consumer website

www.gentsco.com. Gents is worn by celebrities like Madonna, Ashton Kutcher,

Charlize Theron, Leonardo DiCaprio, Adam Levine, Robert Pattison, Matt Damon,

Sandra Bullock, Bradley Cooper and more. Follow Gents on Instagram and Twitter:

@gentsco or visit their Facebook page at www.facebook.com/GentsCo. For more

information please visit www.gentsco.com.

    About Goodlife:

    Goodlife is an American made basics and lifestyle brand, both modern and

nostalgic, with a unique sense of cool and comfortable global style. Goodlife

can be found in premium and luxury retailers globally, including

Bloomingdale's, Scoop, SHIPS Japan, American Rag, Fred Segal Man, Mario's,

Trunk Club and select Four Seasons hotels, in addition to its web store. For

more information please visit www.enjoyyourgoodlife.com.

    About Liberty:

    Liberty has been a leader in print design and printed textiles since the

late 1800s when founder Arthur Lasenby Liberty first brought exquisite silks,

wools and textiles from the Far East and sold them in his eponymous store on

London's Regent Street which opened in 1875.

    The Liberty store with is mock Tudor facade now lies on Great Marlborough

Street at the corner of Regent Street and is world renowned for selling a

skillfully edited mix of the best in fashion, design and beauty.

    Liberty Art Fabrics have been created in the Liberty design studio since

the 1950s. Originating from hand drawings and often inspired by the exotic,

oriental and Asiatic designs which were imported by the company, a strong and

recognisable Liberty style has evolved. Over 43,000 original designs are now

held in the Liberty print archives with approximately 100 new designs added

each season.

    About Original Penguin(R) by Munsingwear(R):

    In 1955, Minneapolis-based Munsingwear(R), an underwear and military supply

company, ironically became the touchstone of suburban sport with the

introduction of the first iconic golf shirt to America: an ORIGINAL PENGUIN(R).

Known for its unique, humorous and detail-oriented clothing, Original Penguin

offers a full range of men's, women's and children's clothing, accessories and

fragrances. Original Penguin is present in the U.S., Canada, Europe, South

America and the Philippines with over 1,250 points of sale, more than 75

Original Penguin stores worldwide and two dedicated e-commerce websites:

www.originalpenguin.com and www.originalpenguin.co.uk.

    About SHUT:

    SHUT is the legendary original New York City Skateboard company. With a

heritage dating back to 1986, SHUT represents true New York City skateboard

culture and East Coast solidarity. SHUT is dedicated to the history and future

of skateboarding, and focuses on innovative deck shapes and sizes to keep

things diverse and make sure that style takes priority over trends. All of our

decks are 100 percent maple and proudly made in the USA. Don't act like you

don't know. SHUT Skates - The Immortal Archetype.

    About PARTICPATING ARTISTS:

      -- Hattie Stewart (http://hattiestewart.com/) - The London-based

         artist / 'professional doodler' is taking the creative world by storm

         with her quirky, youthful, comic book-esque magazine covers and shop

         fronts.

      -- Ever (http://graffitimundo.com/artists/ever/) - Nicolas Romero is an

         artist from Buenos Aires, Argentina, famed for his portraits - using

         both aerosol and brush-based techniques - influenced by Francis Bacon

         and Van Gogh.

      -- Jaz (http://www.juxtapoz.com/tag/jaz) - Franco Fasoli (known as Jaz)

         began his creative career in the streets as a graffiti writer. He is

         recognized as one of the first major writers to begin working in the

         streets of Buenos Aires in the mid-90s, using graffiti as a way to

         express himself.

      -- Merijn Hos (http://merijnhos.com/) - A Dutch illustrator and visual

         artist based in the Netherlands. Hos divides his time between working

         as a commercial illustrator and working on his personal projects,

         exhibitions and independent publishing.

      -- Zosen (http://www.animalbandido.com/tofulines/) - The Argentinian

         visual artist, born in Buenos Aires and raised in Barcelona, whose

         work has been featured in galleries and streets around the world.

         Zosen runs graffiti workshops in Barcelona and is a co-founder of

         street wear label Animal Bandido.

      -- Ricardo AKN (http://rakn.blogspot.co.uk/) - A Brazilian illustrator,

         photographer and street artist from Sao Paulo, inserting new concepts

         into urban art. AKN is a plastic artist, illustrator and muralist.

    SOURCE: PepsiCo

    CONTACT: PepsiCo: Nicole Tronolone / Nicole.Tronolone@pepsico.com  

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中