◎ペプシが「Beats of the Beautiful Game」アルバムを10日リリース

ペプシコ

2014/6/11 10:20

◎ペプシが「Beats of the Beautiful Game」アルバムを10日リリース

AsiaNet 56986

共同JBN 0639 (2014.6.11)

【パーチェス(米ニューヨーク州)2014年6月10日PRN=共同JBN】

*多岐にわたるアートフォームの世界的有名なアーティストがサッカーを祝して一堂に集結

#FUTBOLNOW-ペプシ(Pepsi、商標)は12日、世界で最も人気があるスポーツ、サッカーの印象的な国際精神、光景、音をとらえた11曲の賛歌とそれに付随する短編映画(フィルムトラック)の独占特集アルバム「Pepsi Beats of the Beautiful Game」(http://www.pepsi.com/thegame)をリリースした。

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140608/105887

アルバムはCarolineが配給し、iTune(http://smarturl.it/PepsiBOTBG)で10日から購入可能となる。トラックにはケリー・ローランド、ジャネール・モネイ、リタ・オラ、ドン・オマール、ティンバランド、サンティゴールド、R3hab、ジェッタらのミュージシャンが地元の人気者、パールズ・ネグラス(ブラジル)、蔡依林(中国)、ハサン・エルシャフェイ(エジプト)とともに登場する。

PepsiCo Global Beverages Groupの最高マーケティング責任者(CMO)で世界消費者対応担当のフランク・クーパー3世氏は「Pepsi Beats of the Beautiful Gameは世界中の最も人気のあるスポーツ文化へのユニークな見方を提供する。これはスーパースターと新興アーティストの力強いニューミュージックを提供し、サッカー文化の一側面をハイライトする世界で最もダイナミックな監督数人による短編映画の中で楽曲を特集する。両方のアートフォームのファンはこのユニークなコンビネーションが素晴らしいゲームの真のスピリットを体現するものであることに気付いてもらいたい」と語った。

アルバムに加え、アーティストの楽曲は、中でもスパイク・リー、イドリス・エルバ、ジェシー・テレロ、ディエゴ・ルナ、アンディ・モラハン、コルトン・ブラザーズらダイナミックなクラス最高の監督による11の短編映画のひらめきをもたらした。

ペプシは5月12日から毎週、新しいトラックとそれに付随する短編映画を公開してきた。今週公開されるのは、グラミー賞受賞のケリー・ローランドによる待望のハードストンピングな独占トラック「The Game」とスパイク・リー監督の短編映画である。

トラック全リストは以下の通り。

*ジャネール・モネイ「Heroes」、ヤング・アストロノーツによるフィルムトラック

*ドン・オマール「Pura Vida」、ジェシー・テレロによるフィルムトラック

*リタ・オラ「I Will Never Let You Down (Switch Remix)」、ディエゴ・ルナによるフィルムトラック

*R3hab feat. エヴァ・シモンズ「Unstoppable」、イドリス・エルバによるフィルムトラック

*ジェッタ「Crescendo」

*ケリー・ローランド「The Game」、スパイク・リーによるフィルムトラック

*サンティゴールド「Kick Down Doors」、アンディ・モラハンによるフィルムトラック

*ティンバランド staring レイチェル・アッシル「Whoever We Are」、コルトン・ブラザーズによるフィルムトラック

*パールズ・ネグラス「Guerreira」、Cine Favelaによるフィルムトラック

*蔡依林「Now is the Time」、Cai Yiqiによるフィルムトラック

*ハサン・エルシャフェイ「Ahlam Men Gedial」

ペプシ社史上最大のミュージック・映画・サッカーのコラボレーションであるPepsi Beats of the Beautiful Gameは、サッカーゲームによってファンを一体化する生き生きとした光景、サウンド、物語を聴覚的にも視覚的にも魅了するものになる。アルバムは2014年ペプシ・サッカーキャンペーンの一環で、ファンが愛するゲームにファンをさらに身近なものする。

Pepsi Beats of the Beautiful Gameに関する詳細はウェブサイトwww.pepsi.com/thegameを参照、さらにそれをめぐるオンライン上の発信は#FutbolNowでフォローを。

(編集者注)

▽ペプシコについて

ペプシコは食品・飲料のグローバルリーダーで、年間純収入が650億ドルを超え、製品ポートフォリオには年間小売額が10億ドルを超えるブランド22種が含まれる。主要事業であるクエーカー、トロピカーナ、ゲータレード、フリトレー、およびペプシコーラが提供する何百種類もの食品と飲料は世界中の食卓で愛されている。ペプシコの社員は一丸となって、人類と地球にとってより健康的な未来に投資することにより、持続可能な発展に向けた独自の取り組みを行っている。われわれはそれがペプシコの将来の成功にもつながる、と信じている。「目的のあるパフォーマンス」と呼ばれるペプシコの約束は、おやつから健康食まで幅広い食品・飲料を提供すること、エネルギーと水の保全および包装の削減を通して環境への影響を最小限に抑えるための革新的方法を見つけること、社員にすばらしい職場を提供すること、それに、ペプシコが活動する地域社会を尊重・支援し、投資先とすること。詳細についてはペプシコのウェブサイト(www.pepsico.com)を参照。

▽Carolineについて

2013年に再発足したCarolineは独立系アーティストおよびレーベルコミュニティーのプレミアサービス会社である。成功したEMIレーベル・サービス部門のDNAを受け継いで生まれ、歴史的なCaroline Distribution (米国で最大の配給会社の1つ)の伝統の上に立つCarolineは幅広いアーティストに奉仕する最も信頼の置けるサービス会社と定義されてきた。サービスを受けたアーティストやレーベルにはATO レコード、ホープレス・レコード、ウェルク・ミュージック・グループ、ボーティヴ、ダインアローン、プロスペクトパーク、アルターブリッジ、スラッシュ、タイリース、レイクオン、キャンドルライト、その他多数が含まれている。Carolineのサービスはコマーシャルマーケティング、ラジオプロモーション、オンライン・マーケティング、ツアー・コーディネーション、それにブランディングもある。 Carolineは世界中のあらゆる市場への売り込みが可能なシステムでグローバルなスケールでの独立系アーティストとレーベルに支援を提供する。

ドミニク・パンディシア社長の指揮の下、Caroline はインディペンデントな文化と精神のエッセンスを定義付け、同時に市場でメジャーになるためすべてのレバレッジを駆使する。約束と情熱、それにやる気に推進され、Caroline は透明で、フレキシブルなテーラーメードの手段をアーティストやレーベルの独立系コミュニティーにスーパーサービス、サポートを提供する。

Caroline Distribution がキャリアの出発点になったアーティスト、 スマッシングパンプキンズ、ホール、ホワイト・ゾンビ、ベン・フォールズ、それにケミカル・ブラザーズなどに対して、Caroline は独立系アーティストやレーベルの発展に継続して努力し、彼らのポテンシャルを最大限発揮できるように力を注いでいる。

ソース:PepsiCo

▽問い合わせ先

PepsiCo: Nicole Tronolone

+1-914-253-2508,

Nicole.Tronolone@pepsico.com

Pepsi(R) Beats of the Beautiful Game Album Drops Today

PR56986

PURCHASE, N.Y., June 10, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

     -- Eclectic Mix of World-Renowned Artists Unite to Celebrate Football

    #FUTBOLNOW - Pepsi(R) today releases the complete 11-track Pepsi Beats of

the Beautiful Game (http://www.pepsi.com/thegame ) album, an exclusive

collection of anthemic songs by chart-topping musicians inspired by the energy

and spirit of the world's most popular game - football.

    Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140608/105887

    Distributed by Caroline, the complete album is available for purchase today

internationally on iTunes (http://smarturl.it/PepsiBOTBG ) with tracks from

musicians including Kelly Rowland, Janelle Monae, Rita Ora, Don Omar,

Timbaland, Santigold, R3HAB and Jetta, alongside regional favorites Pearls

Negras (Brazil), Jolin Tsai (Taiwan) and Hassan El Shafei (Egypt).  

    "Pepsi Beats of the Beautiful Game provides a unique view into the culture

of the most popular sport in the world," said Frank Cooper III, Chief Marketing

Officer, Global Consumer Engagement, PepsiCo Global Beverages Group. "It

introduces powerful new music from superstar and emerging artists, and features

those songs in short films by some of the world's most dynamic directors

highlighting an aspect of football culture. We hope that fans of both artforms

find that this unique combination embodies the true spirit of the beautiful

game."

    In addition to the album, the artists' songs serve as inspirations for 11

short films by dynamic, best-in-class directors including Spike Lee, Idris

Elba, Jessy Terrero, Diego Luna, Andy Morahan and The Kolton Brothers, among

others.

    Since May 12th, Pepsi has debuted a new track and corresponding short film

every week. The latest to be premiered this week is the hotly anticipated,

hard-stomping, exclusive track "The Game" by Grammy Award winner Kelly Rowland

and its short film directed by Spike Lee.

    The full album's track list includes:

    Janelle Monae, "Heroes," with film by The Young Astronauts  

    (http://pep.si/janellemonaeheroes )

    R3hab feat.  Eva Simons, "Unstoppable," with film by Idris Elba

    (http://pep.si/IdrisFilm )

    Don Omar, "Pura Vida," with film by Jessy Terrero (http://vevo.ly/9DJVTk )

    Kelly Rowland, "The Game," with film by Spike Lee  

    Rita Ora, "I Will Never Let You Down (Switch Remix)," with film by Diego  

    Luna Santigold, "Kicking Down Doors," with film by Andy Morahan

    Timbaland staring Rachel Assil, "Whoever We Are," with film by The Kolton

    Brothers

    Jetta, "Crescendo"  

    Pearls Negras, "Guerreira," with film by Cine Favela   

    Jolin Tsai, "Now is the Time," with film by Cai Yiqi

    Hassan el Shafei, "Ahlam Men Gedial"  

    As the largest music, film and football collaboration in the brand's

history, Pepsi Beats of the Beautiful Game audibly and visually captures the

vibrant sights, sounds and stories that unite fans with the game of football.

The album is part of the integrated 2014 Pepsi football campaign, bringing fans

closer to the game they love.

    For more information on Pepsi Beats of the Beautiful Game visit

www.pepsi.com/thegame and follow the conversation online with #FutbolNow.   

    NOTE TO EDITORS:

    About PepsiCo

    PepsiCo is a global food and beverage leader with net revenues of more than

$65 billion and a product portfolio that includes 22 brands that generate more

than $1 billion each in annual retail sales.  Our main businesses - Quaker,

Tropicana, Gatorade, Frito-Lay and Pepsi-Cola - make hundreds of enjoyable

foods and beverages that are loved throughout the world.  PepsiCo's people are

united by our unique commitment to sustainable growth by investing in a

healthier future for people and our planet, which we believe also means a more

successful future for PepsiCo.  We call this commitment Performance with

Purpose: PepsiCo's promise to provide a wide range of foods and beverages from

treats to healthy eats; to find innovative ways to minimize our impact on the

environment by conserving energy and water and reducing packaging volume; to

provide a great workplace for our associates; and to respect, support and

invest in the local communities where we operate.  For more information, please

visit www.pepsico.com.

    About Caroline

    Caroline, re-launched in 2013, is the premiere service company to the

independent artist and label community. Born of the DNA of the successful EMI

Label Services division and building on the 30 year tradition of the historic

Caroline Distribution (one of the U.S's largest independent distribution

companies), Caroline has been defined as the definitive service company for a

wide range of artists and labels including ATO Records,  Hopeless Records, Welk

Music Group, Votive, Dine Alone, Prospect Park, Alter Bridge, Slash, Tyrese,

Raekwon,  Candlelight and more. Caroline's services range from commercial

marketing, through radio promotion, on-line marketing, product management and

tour coordination, as well as branding and sync. Caroline offers its services

on a global scale supporting the independent artist and label with a system

that can touch every market around the world.

    Helmed by President, Dominic Pandiscia, Caroline defines the essence of the

independent culture and spirit while bringing all of the leverage of a major to

the marketplace. Driven by commitment passion and hustle, Caroline delivers a

transparent, flexible and tailor-maid vehicle to super-serve, support and

nurture the independent community, artist and label.

    Just as Caroline Distribution was the launching pad for the careers of

artists such as Smashing Pumpkins, Hole, White Zombie, Ben Folds and The

Chemical Brothers, Caroline continues to dedicate its efforts to the

development of independent artists and labels to help ensure they achieve their

maximized potential.

    SOURCE: PepsiCo

    CONTACT:

    PepsiCo: Nicole Tronolone,

    +1-914-253-2508,

    Nicole.Tronolone@pepsico.com  

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中