◎ABBYY、日本法人設立により日本市場へのコミットメントを示す
◎ABBYY、日本法人設立により日本市場へのコミットメントを示す
AsiaNet 57239
【編註】クライアントから提供された原稿をそのまま配信します。
共同通信JBNは編集していません。
報道関係者お問い合わせ先:
Marshall Hampson
McGrath/Power Public Relations
Marshallhampson@mcgrathpower.com
(408) 727-0351
小原洋
ABBYYジャパン株式会社
Yo.Ohara@abbyyusa.com
[03-6717-6077]
ABBYY、日本法人設立により日本市場へのコミットメントを示す
新会社として日本の中核市場セグメントおよび新規市場セグメントにおける成長を目指すABBYY ジャパン株式会社
カリフォルニア州ミルピタス(2014年7月1日) ― 文書認識、データキャプチャ、言語技術とプロフェッショナルサービスの主要プロバイダであるABBYY(R)は本日、日本法人を設立したことを発表しました。日本法人設立により、ABBYYは日本市場において株式会社として認定され、ABBYYジャパン株式会社の名前で日本での事業を開始します。
ABBYY USAのCEOであるDean Tangは、「日本は国内オフィスの開設以来重要な市場です。日本の株式会社となることで、OEMベンダー、再販業者などと健全で長期的な関係を築き、日本国内でさらなる成長を遂げる立場に立つことができます。」と述べています。
ABBYYは2006年に初めて日本オフィスを開設して以降、オフィス機器メーカー(OEM)、独立系ソフトウェアベンダー(ISV)、再販業者、エンドユーザー団体と緊密に協力し、画期的な文書認識およびデータキャプチャ技術により、情報からより多くの価値を引き出す支援を行ってきました。日本法人となったABBYYジャパン株式会社は、モバイルおよびクラウドコンピューティングでの新たなユースケースに対応し、翻訳関連のサービスを構築、さらに言語ベースの新しい情報ソリューションを活用した新製品を導入することにより、日本での事業拡大を目指します。また、日本企業がABBYYの光学式文字認識(OCR)、テキスト変換、データキャプチャイニシアティブの恩恵をより多く受けられるように、日本国内での顧客サポート体制をより強化する予定です。
ABBYYの製品と技術については、当社のWebサイト(http://www.abbyy.com/)をご覧ください。
ABBYYについて
ABBYYは、文書認識、データキャプチャ、リンギスティックテクノロジー/サービスの主要プロバイダです。ABBYYの主要製品には、各種プラットフォームとコンピュータ環境をサポートする光学式文字認識(OCR)アプリケーションのABBYY FineReaderシリーズ、データキャプチャソリューションのABBYY FlexiCaptureシリーズ、ABBYY Lingvo辞書ソフトウェア、開発ツールなどがあります。また、ABBYY Language Servicesは、企業のお客様向けに総合言語ソリューションを提供しています。紙の文書を多く取り扱う世界中の企業/組織が、ABBYYソリューションを使用することで時間と労力が必要な作業を自動化し、ビジネスプロセスを合理化しています。ABBYYの製品は、オーストラリア国税局、リトアニア国税局、ロシア教育省、ウクライナ教育省、米国モンゴメリー郡政府、カナダ政府などの大規模な政府プロジェクトで使用されています。ABBYYのテクノロジーのライセンスを供与している企業は、BancTec、Canon、EMC/Captiva、Hewlett-Packard、KnowledgeLake、Microsoft、NewSoft、Notable Solutions、Samsung Electronicsなどです。ABBYY OCRアプリケーションは、Epson、Fujitsu、Fuji Xerox、Microtek、Panasonic、Plustek、Ricoh、Toshiba、Xeroxなどの世界的な大手メーカーの機器とともにカスタマーのもとへ届けられています。ABBYYは、ロシアのモスクワにある本社に加え、ドイツ、英国、米国、カナダ、ウクライナ、キプロス、オーストラリア、日本、および台湾にオフィスを構えています。詳細については、http://www.abbyy.comをご覧ください。
ABBYY、ABBYYのロゴ、Recognition Server、FineReader、ABBYY FineReader、FlexiCapture、およびLingvoは、ABBYY Software Ltd.の登録商標または商標です。このプレスリリースに含まれるその他の製品および企業名は、各社の商標や登録商標の可能性があります。
ABBYY Demonstrates Commitment to Japanese Market by Achieving KK Company Designation
PR57239
MILPITAS, Calif., July 1, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --
-- New ABBYY Japan Co. Ltd. Eyes Growth in Core and
New Market Segments in Japan
ABBYY(R), a leading provider of document recognition, data capture and
linguistic technologies and professional services, today announced that it has
achieved the designation of Kabushiki Kaisha (KK) corporation in Japan. With
the recognition as a KK in Japan, ABBYY has been certified as a stock company
in the Japanese market and will begin operating under the name ABBYY Japan Co.
Ltd. in the country.
"Japan has been a key market for us since our in country office opened," said
Dean Tang, CEO of ABBYY USA. "Achieving KK status in Japan puts us in position
to further grow within the country by building healthy, long-lasting
relationships with OEM vendors and resellers alike."
ABBYY first opened its Japan office in 2006 and has worked closely with
Original Equipment Manufacturers (OEMs), Independent Software Vendors (ISVs),
resellers and end-user organizations since then to help them gain greater value
from information with innovative document recognition and data capture
technologies. With its designation as a KK company, ABBYY Japan Co. Ltd. will
look to expand within the region to address new uses cases in mobile and cloud
computing, build out its translation services and introduce new products
leveraging new linguistically-based intelligence solutions. In addition, ABBYY
Japan Co. Ltd. will also create a more focused local customer support program,
enabling Japanese companies to better benefit from their optical character
recognition (OCR), text transformation and data capture initiatives.
For more information about ABBYY's products and technologies, please visit our
website http://www.abbyy.com/.
About ABBYY
ABBYY is a leading provider of document recognition, data capture and
linguistic technologies and services. Its key products include the ABBYY
FineReader line of optical character recognition (OCR) applications, ABBYY
FlexiCapture line of data capture solutions, ABBYY Lingvo dictionary software,
and development tools. ABBYY Language Services provides comprehensive
linguistic solutions to corporate customers. Paper-intensive organizations from
all over the world use ABBYY solutions to automate time- and labour-consuming
tasks and to streamline business processes. ABBYY products are used in
large-scale government projects such as those of Australian Taxation Office,
Lithuanian Tax Inspectorate, Ministry of Education of Russia, Ministry of
Education of Ukraine, Montgomery County Government of the USA, and Government
of Canada. Companies that license ABBYY technologies include BancTec, Canon,
EMC/Captiva, Hewlett-Packard, KnowledgeLake, Microsoft, NewSoft, Notable
Solutions, Samsung Electronics and more. ABBYY OCR applications are shipped
with equipment from the world's top manufacturers such as Epson, Fujitsu, Fuji
Xerox, Microtek, Panasonic, Plustek, Ricoh, Toshiba, and Xerox. ABBYY is
headquartered in Moscow, Russia, with offices in Germany, the UK, the United
States, Canada, Ukraine, Cyprus, Australia, Japan and Taiwan. For more
information, visit www.abbyy.com.
ABBYY, the ABBYY Logo, Recognition Server, FineReader, ABBYY FineReader,
FlexiCapture, and Lingvo are either registered trademarks or trademarks of
ABBYY Software Ltd. Other product and company names mentioned herein may be
trademarks and/or registered trademarks of their respective owners and are
hereby recognized.
SOURCE: ABBYY
CONTACT: Marshall Hampson, McGrath/Power Public Relations,
Marshallhampson@mcgrathpower.com, +1-408-727-0351, Yo Ohara, ABBYY Japan Co.
Ltd., Yo.Ohara@abbyyusa.com, [03-6717-6077]
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。