◎ラ・マルティニケーズ-バルディネ・グループに4つ目の《ミリオネア》商品

ラ・マルティニケーズ

2014/7/16 11:15

AsiaNet 57362

【編註】クライアントから提供された原稿をそのまま配信します。

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ラ・マルティニケーズ-バルディネ・グループに4つ目の《ミリオネア》商品

ラ・マルティニケーズ-バルディネ・グループでは、ラム酒「NEGRITA(ネグリタ)」が、9リットル入りケースで100万ケースを超える生産量を記録した4つ目の商品となり、グループの発展に大きく貢献しました。この記録により、NEGRITAは《ミリオネア》商品の仲間入りを果たしました(出典:Drinks International、Impact et Spirits Business 2014)。

「NEGRITAの成功は私たちにとって大きな誇りです。当グループの歴史の中心を占め、原産地(アンティル諸島およびレユニオン島)と深く結びついたこのラム酒という分野で、私たちはそのノウハウと意気込みを世界に示すことができました」と、グループの国際マーケティング部長であるシルヴィア・ベルナールは語ります。「この成果により、当グループは、スコッチウィスキー、ウォッカ、ラム酒という3つの主要カテゴリーで《ミリオネア》の商品を持つ世界4大グループの1つとなりました。そしてこの《ミリオネア》の認証は、当グループの発展に不可欠な鍵となっているのです。」

マルチメディアのニュースリリースは:

    

http://www.multivu.com/mnr/71400579-4-marques-millionnaires-la-martiniquaise-bardinet

ラ・マルティニケーズ-バルディネについて

ジャン・カイヤールによって1934年に設立されたラ・マルティニケーズ-バルディネは、フランス第2のグループで、スピリッツ(蒸留酒)分野では世界のトップ10入りを果たしています(出典:Impact 2013年9月)。ダイナミックな躍進を見せる独立した同族会社である当グループは、買収や有機的成長によって、過去10年間に売上高を倍増させました。現在の売上高は9億2千万ユーロに達し、その35%は110カ国に及ぶ海外での売上げによるものです。

質の高い世界的にメジャーな商品、強い感動を与える商品を作り出すこと。それがラ・マルティニケーズ-バルディネ・グループが抱くビジョンです。世界中(特にフランス、スコットランド、スペイン、ポルトガル、イタリア)に散らばる27の子会社と26の工場において定期的な投資戦略を実行することで、製品のノウハウを高め、目標の実現に必要な供給面での管理を保証しています。既に以下のように複数のカテゴリーで世界トップの座を占める当グループは、さらなる発展に意気込みを見せています:「LABEL 5」と「SIR EDWARD’S」によりスコッチウィスキー分野で世界第5位*、「PORTO CRUZ」によりポートワイン分野で世界第1位**、「NEGRITA」(ラム酒で世界のトップ10*)と「SAINT JAMES」(アグリコール・ラムで世界第1位)によりラム酒分野での主要な生産者、フランスのブランデーの第1の生産者、「POLIAKOV」によりウォッカ分野でフランス第1位**。

出典:

*Impact 2014 - Top 100 PREMIUM SPIRITS BRANDS WORLDWIDE(プレミアムスピリッツの世界トップ100ブランド)

** IWSR 2014

4 Millionaire Brands for the LA MARTINIQUAISE-BARDINET Group

PR57362

PARIS, July 16, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

    The LA MARTINIQUAISE-BARDINET Group has reached a significant milestone in

its development with NEGRITA Rum, the fourth brand in its portfolio to exceed

one million 9-litre cases. NEGRITA thus becomes a "Millionaire" brand (sources

Drinks International, Impact and Spirits Business 2014).

    "We are extremely proud of the success of the NEGRITA brand which has

allowed us to confirm our global expertise and our ambition with rum, a

category central to our history and associated with a significant presence in

the lands of rum (French Caribbean and Reunion Island)," states Sylvia Bernard,

the Group's International Marketing Director. "This result has made us one of

the 4 global groups to have millionaire brands in the three major categories of

Scotch Whisky, Vodka and Rum, a key asset to our development."

    To view the Multimedia News Release, please click:

http://www.multivu.com/mnr/71400579-4-marques-millionnaires-la-martiniquaise-bardinet

    About LA MARTINIQUAISE-BARDINET

    Founded in 1934 by Jean Cayard, the French LA MARTINIQUAISE-BARDINET Group

is the second-largest spirits group in France and features in the world top 10.

Independent and particularly dynamic, through external and organic growth this

family-run group has doubled its turnover in ten years. Today, it has a

turnover of 920 million euros, including 35% from international business in 110

countries.

    The LA MARTINIQUAISE-BARDINET Group's vision is to create quality

mainstream brands with an international reputation and strong emotional value.

A strategy of regular investments in its 27 subsidiaries and 26 production

sites worldwide (in particular in France, Scotland, Spain, Portugal and Italy)

guarantees the product expertise and supply chain control that are needed to

carry out this mission. This fuels the growth ambitions of the group which is

already a leader in several categories: World No. 5 for Scotch Whisky with

LABEL 5 and SIR EDWARD'S*, world leader in Port with PORTO CRUZ**, key player

in Rum with NEGRITA (in the world's TOP 10 rum brands*) and SAINT JAMES (world

no.1 in Agricole Rum), leading producer of French Brandy and French no.1 in

Vodka with POLIAKOV**.

    SOURCE:

    *Impact 2014 - Top 100 PREMIUM SPIRITS BRANDS WORLDWIDE

    ** IWSR 2014

    http://www.bardinet.com

    http://www.la-martiniquaise.com

    SOURCE: LA MARTINIQUAISE

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