ライダーカップ前哨戦、欧米メディアの対抗試合は欧州チームが勝利

ジョニーウォーカー

2014/9/25 15:52

ライダーカップ前哨戦、欧米メディアの対抗試合は欧州チームが勝利

AsiaNet 58017(1045)

【グレンイーグルズ(英国)2014年9月25日PRN=共同通信JBN】
*「今日の結果でライダーカップの勝者を占えるか。その時までわからない」-元ライダーカップ欧州側キャプテンでゴルフ界の権威コリン・モントゴメリー氏

*ジャーナリストのゴルフ試合で欧州が米国に辛勝、今年の勝敗を占う結果になるか

グレンイーグルズで25日開催されたメディア・イベントからすると、今年も欧州チームがライダーカップの保持する本命チームである。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140924/708342-a
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140924/708342-b
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140924/708342-c

今週末、メーンイベントが開かれるPGAセンテナリーコースからほど近く、歩いて行ける距離にある豪華施設「ジョニーウォーカー(R)エクスペリエンス(JOHNNIEWALKER (R) EXPERIENCE)」の専用ゴルフ場、ジョニーウォーカー・ミニゴルフコースで、欧州ジャーナリストのチームが米国の同僚を相手に2打差の勝利を収めた。

勝利した欧州チームのキャプテンのコリン・モントゴメリー氏はライダーカップのキャプテンを務めたこともあるゴルフ界の権威だが「両チームの奮闘ぶりに感銘を受けた。私としては米国側もいいゲームをしたが、われわれは非常に難しいコンディションで何とか冷静なパッティングができ、勝利できた。今日の結果が今週末の勝敗を占うものなるかって。その時が来るまでわからない」と述べた。

「ジョニーウォーカー・エクスペリエンス」は2014年ライダーカップの公式パートナーの1社であるジョニーウォーカーが、41年ぶりにスコットランドに戻ってきたライダーカップを祝って作った。パー2が3ホール、パー5が1ホールから成る4ホールのコースで、John Walker & Sonsの歴史からヒントを得ている。

ゴルフとウイスキーの両方が好きで、今年のイベントに参加する人なら、ウェブサイト(johnniewalkerexp.eventbrite.com )からログインして、ジョニーウォーカー・ミニゴルフコースでスタート時間を予約できる。プレーヤーはスコアカードを受け取り、コースを回るが、その間、ジョニーウォーカーの歴史にまつわる数々の驚きの事実を発見するしかけになっており、ラウンド終了後にはバーに立ち寄ってゴルフ用語を使って「フリードロップ」と名付けられた一杯を楽しむことができる。

「ジョニーウォーカー・エクスペリエンス」は期間限定タイプのポップアップ施設で、近くでライダーカップのドラマが展開される間、ゴルファーや、メディア、招待客はジョニーウォーカーのジンジャー割りを味わいながら楽しい時間を過ごすことができるようになっている。

同施設はジョニーウォーカーが行う数々の刺激的な活動の一環で、同社は他にもライダーカップ試合期間中、「Join the Pact(盟約に参加しよう)」というキャッチフレーズの下、2万5000人に「飲んだら乗らない」という誓約をしてもらうよう呼び掛ける意欲的な計画も立てている。F1レース2度の優勝に輝き、「ジョニーウォーカー責任ある飲酒アンバサダー」でもあるミカ・ハッキネン氏がこのキャンペーンの先頭に立ち、今回のイベントにも参加して、ファンに支持と誓約を訴えることになっている。

ジョニーウォーカーのグローバル・ブランド・ディレクターであるガイ・エスコーム氏は今回のジャーナリストの試合結果についてコメントを発表し「ライダーカップは世界の5億人以上がテレビ観戦する世界最大のスポーツイベントの1つだが、ここで起きたことが最終的な試合結果にいかなる影響を与えるかについては、日曜日の夕方まで待つしかない。2010年ワールドカップでは『タコのパウル』がいい予測しており、ジョニーウォーカー・ミニゴルフコースの試合結果が日曜日の結果に影響を予測していないと誰がわかるだろう。結果が見るのが楽しみだ」と述べた。

ジョニーウォーカー・ミニゴルフコースの4ホールはそれぞれジョニーウォーカーにちなんだ名前が付けられている。「Grocery Store(雑貨店)」「Four Corners(小さな町、世界の果て)」「Scotland’s Finest Exports(スコットランド最高の輸出品)」「Keep Walking(歩き続ける9」である。

「雑貨店」とは1800年代に、グレンイーグルズから約105キロ離れたキルマーノックで雑貨店を営んでいたブランド創始者ジョン・ウォーカーからヒントを得たものだ。ジョン・ウォーカーは世界中からエキゾチックで希少な香味料を輸入し、自分が持っていた紅茶をブレンドするスキルを生かしてスコットランド初の、しかも最高のブレンドウイスキーを創り出したと考えられている。「Four Corners」とはJOHN WALKER & SONSがスコットランドの小さな町(four corners)から大陸や海を越え、世界の果てまで(four corners)へとウイスキーを輸出した物語に由来する。「スコットランド最高の輸出品」とはスコットランドが世界に贈った2つの最高のギフト、すなわちウイスキーとゴルフを祝福するもので、「歩き続ける」とは「Striding Man」のロゴおよびこのブランドのパイオニア精神を表している。

「ジョニーウォーカー・エクスペリエンス」は2014年ライダーカップの期間中、ゲストに開放される。

(編集者注)

▽ディアジオ(Diageo)について
ディアジオは世界の大手飲料企業で、蒸留酒、ワイン、ビールなどの部門にわたり幅広いアルコール飲料ブランドの大きなコレクションを所有している。これらのブランドにはジョニーウォーカー、クラウンローヤル、J&B、ブキャナン、ウインザー、ブッシュミルズなどのウイスキー、スミルノフ、シロック、ケテルワンなどのウオツカ、その他キャプテン・モーガン、ベイリーズ、ドン・フリオ、タンカレー、ギネスなどがある。

ディアジオは同社の製品を世界180カ国以上で販売しているグローバル企業である。同社はロンドン証券取引所(LSE)では銘柄コードDGE、ニューヨーク証券取引所(NYSE)では銘柄コードDEOで上場されている。Diageoおよび同社の社員、ブランドに関する詳しい情報はウェブサイト(http://www.diageo.com )を参照。情報、イニシアチブ、ベストプラクティスの共有方法に関しては責任ある飲酒を促進するディアジオのグローバルリソース・ウェブサイト(http://www.DRINKiQ.com )を参照。

同社の標語は「Celebrating life, every day, everywhere(人生を楽しもう、いつでも、どこででも)」

責任ある飲酒に関してはウェブサイト(http://www.DrinkIQ.com )を参照。

JOHNNIE WALKERに関連する用語、Striding Figureの図案および関連ロゴは(C)John Walker & Sons 2014の商標である。

ソース:JOHNNIE WALKER


Europe Storms to Victory at JOHNNIE WALKER(R) Ryder Cup Media Event

PR58017

GLENEAGLES, Scotland, Sep. 25, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

    "Will today's result be an omen for who will win The Ryder Cup? Only time
will tell."

    - Golf pundit and former Ryder Cup captain, Colin Montgomerie

    European journalists enjoy narrow win over American counterparts at what
could be an early predictor of this year's result

The European team are favourites to retain this year's Ryder Cup if a media
event held at Gleneagles today is anything to go by.

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140924/708342-a )

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140924/708342-b )

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140924/708342-c )

    Inside the luxurious JOHNNIE WALKER(R) EXPERIENCE, a short walk from the
PGA Centenary Course where the main action will take place this weekend, a team
of European golf journalists sealed a two-shot victory over their American
rivals at the exclusive JOHNNIE WALKER Mini Golf Course.

    Winning captain, golf pundit and former Ryder Cup captain, Colin
Montgomerie said: "I was impressed with the efforts of both teams. I thought
the Americans put up a great fight but some clinical putting saw us home on
what were very tricky conditions. Will today's result be an omen for who will
win this weekend? Only time will tell."

    JOHNNIE WALKER is an Official Partner of The Ryder Cup 2014 and created the
JOHNNIE WALKER EXPERIENCE to celebrate the return of The Ryder Cup to Scotland
after 41 years. The JOHNNIE WALKER Mini Golf Course consists of four holes
(three Par 2s and a Par 5) inspired by the John Walker & Sons story.

    Fans of whisky and golf who are attending this year's event can book a
tee-off time at the JOHNNIE WALKER Mini Golf Course by signing up at
johnniewalkerexp.eventbrite.com. Players will receive score-cards and make
their way around the course, while discovering fascinating facts about the
brand's history, before enjoying a 'Free Drop' at the bar when they have
completed their round.

    The JOHNNIE WALKER EXPERIENCE is an exclusive pop-up installation where
players, media and guests can have fun and enjoy a sample of JOHNNIE & GINGER
as the drama of The Ryder Cup unfolds a short walk away.

    It is part of a series of exciting activities by JOHNNIE WALKER including
an ambitious plan to get 25,000 people to 'Join the Pact' during Ryder Cup week
by challenging them to make a commitment to Never Drink and Drive. JOHNNIE
WALKER Responsible Drinking Ambassador and two-time former F1 Champion Mika
Hakkinen will lead the campaign and will be at the event to show his support
and encourage fans to sign-up.

    Commenting on the outcome of the media event, Guy Escolme, Global Brand
Director, JOHNNIE WALKER, said: "The Ryder Cup is one of the greatest occasions
in the sporting calendar with a global television audience of over 500 million,
but we won't know until Sunday evening if what happened here has any bearing on
the final result. 'Paul The Octopus' did pretty well in predicting results at
the 2010 World Cup and who is to say events at the JOHNNIE WALKER Mini Golf
Course won't anticipate Sunday's result? We're excited to find out."

    The four holes of the JOHNNIE WALKER Mini Golf Course are: The Grocery
Store; The Four Corners; Scotland's Finest Exports and Keep Walking.

    The Grocery Store is inspired by the brand's founder, John Walker, who
operated out of a grocery store in Kilmarnock in the 1800s, about 65 miles from
Gleneagles. He imported rare and exotic flavours from around the world and it
is thought that he used his tea blending skills to craft some of the first (and
finest) blended whiskies in Scotland. The Four Corners tells the story of how
JOHN WALKER & SONS crossed oceans and continents to export their whiskies from
the four corners of Scotland to the four corners of the world. Scotland's
Finest Exports celebrates the fact that whisky and golf are two of Scotland's
greatest gifts to the world and Keep Walking references the Striding Man logo
and the brand's pioneering spirit.

    The JOHNNIE WALKER EXPERIENCE will be open to guests for the duration of
The Ryder Cup 2014.

    Notes to editors:

    About Diageo

    Diageo is a global leader in beverage alcohol with an outstanding
collection of brands across spirits, beer and wine categories.  These brands
include Johnnie Walker, Crown Royal, J&B, Buchanan's, Windsor and Bushmills
whiskies, Smirnoff, Ciroc and Ketel One vodkas, Captain Morgan, Baileys, Don
Julio, Tanqueray and Guinness.

    Diageo is a global company, and our products are sold in more than 180
countries around the world.  The company is listed on both the London Stock
Exchange (DGE) and the New York Stock Exchange (DEO).  For more information
about Diageo, our people, our brands, and performance, visit us at
http://www.diageo.com.  Visit Diageo's global responsible drinking resource,
http://www.DRINKiQ.com, for information, initiatives, and ways to share best
practice.

    Celebrating life, every day, everywhere.

    The JOHNNIE WALKER words, the Striding Figure device and associated logos
are trademarks (C) John Walker & Sons 2014.

    Please Drink Responsibly.

    SOURCE: JOHNNIE WALKER


本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

ソーシャルメディアでも最新のリリース情報をいち早く配信中