ウィーン市観光局2020年への戦略:グローバル、スマート、プレミアム

ウィーン市観光局

2014/10/8 10:30

AsiaNet 58160

ウィーン市観光局2020年への戦略:グローバル、スマート、プレミアム

2020年のウィーン:1800万の総宿泊数、10億ユーロのホテル収益、新たに全世界20の大都市から直行便・・・これがウィーン市観光局の2020年へ向けての目標です。このためウィーン市観光局は新たな戦略を展開します。

「ウィーンのデスティネーション開発における新たな長期戦略のライトモチーフは『グローバル、スマート、プレミアム』です」と語るのは、ウィーン市観光局のノルベルト・ケットナー局長です。「ウィーンはコスモポリタンな大都市、中欧の経済センターたるステータスを更に強化し、豊かな文化、持続可能性、先進的な都市テクノロジー、知的なモービリティー・ソリューション、ハイレベルの緑化都市などによって『スマートでエレガントな都市』であることを強調しています。『プレミアム』というのは、観光部門における最高レベルのオファーを意味しています。到着からホテル滞在、観光、文化とレジャー、ショッピング、グルメ・プログラムまで、ウィーンに来られるお客様に、全てのカテゴリーで最高のオファーとサービスを提供することです」 

この目標は5 x 400 + 20 = 2020という明快な数式となります。これについてケットナー局長は次のように説明します。「2020年には、2013年度比で、総宿泊数500万増、ホテル部門の宿泊純益4億ユーロ増を目指しています。また現在の直行便数に加えて、更に世界20の大都市からウィーンへの直行便が増加することも大切な目標です。これによって総宿泊数は1800万となり、ホテルの純収益も10億ユーロの壁を打ち破ることになります」

この戦略を更に充実させるためウィーン市観光局は、ウィーンの観光部門における専門家ばかりでなく、国際的な専門家からのアドバイスをも歓迎いたします。「オープン・イノベーション」アイデア・コンテストは、新たなインスピレーションの源泉となります。これは、インターネットやソーシャルメディアのプラットフォームを通じて、世界の全ての人々に、デスティネーション・ウィーンに関する、斬新で因習にとらわれない、実験的あるいは挑発的なアイデアの提供を呼びかけるものです。コンテストのコンセプト等詳細は、次のウエブサイト(ドイツ語、英語)をご覧ください。http://tourismstrategy2020.vienna.info

お問合せ先:

Vienna Tourist Board

ウィーン市観光局

Isabella Rauter

担当:イザベラ・ラウター

Tel. +43 /1/21114-301

E-Mail: media.rel@vienna.info

http://www.vienna.info

http://b2b.vienna.info

(日本語リリース:クライアント提供)

Vienna's 2020 Tourism Strategy: Global.Smart.Premium

PR58160

VIENNA, Oct. 7, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

- Vienna in the year 2020: 18 million bednights, 1 billion euros in turnover

by the hospitality sector, and direct flights from an additional 20 cities

throughout the world - these are the objectives of Vienna's 2020 Tourism

Strategy recently presented by the Vienna Tourist Board.

"The new long-term strategy for Vienna's destination development is based on

the theme 'Global.Smart.Premium'," explains Director of Tourism Norbert

Kettner. "Vienna is consolidating its status as a cosmopolitan metropolis and

economic hub of Central Europe, and profiling itself through its living culture

of sustainability, sophisticated urban technologies, intelligent mobility

solutions and its high standards as a green city - as a 'smart and glamorous

city'. 'Premium' refers to our strategy of quality leadership in our tourism

offerings - from arrival and accommodation to sightseeing, culture and

entertainment, shopping and gastronomy, Vienna's guests receive products and

services of the highest quality in every price category."

The objectives can be condensed into a simple formula: 5 x 400 + 20 = 2020.

Kettner: "Our aim is five million more bednights by 2020, as well as 400

million euros more net room revenues over 2013, and 20 more cities worldwide

offering direct flights to Vienna than today." Bednights would then be around

18 million, breaking the one billion euro barrier for net room revenues.

The Vienna Tourist Board invited representatives of the Vienna tourism industry

and an advisory board of international experts to help develop this strategy.

An "open innovation" ideas competition provided additional inspiration: the

public was invited via the internet and social media platforms to contribute

new, unconventional, and even provocative proposals for the destination Vienna.

The concept can be downloaded in English and German at

http://tourismstrategy2020.vienna.info.

Enquiries:

Vienna Tourist Board

Isabella Rauter

Tel. +43 /1/211 14-301

E-Mail: media.rel@vienna.info

http://www.vienna.info

http://b2b.vienna.info

SOURCE: Vienna Tourist Board

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

ソーシャルメディアでも最新のリリース情報をいち早く配信中