アウディがpiloted driving concept carのAudi RS 7をレーストラックで公開へ

アウディ

2014/10/15 09:20

アウディがpiloted driving concept carのAudi RS 7をレーストラックで公開へ

AsiaNet 58225(1123)

【インゴルシュタット、ホッケンハイム(ドイツ)2014年10月14日】アウディは、世界で最もスポーティーな自動運転カーであるpiloted driving car(パイロッテド・ドライビング・カー)を開発した。ドイツツーリングカー選手権(DTM)シーズンのフィナーレを飾って、piloted driving concept car(パイロッテド・ドライビング・コンセプトカー)のAudi RS 7が、ホッケンハイムリングで初めてドライバーなしのレーシングスピードで、そのダイナミックな能力と運転能力を披露する。

アウディ技術開発担当取締役のウルリッヒ・ハッケンベルク博士は「われわれはpiloted driving技術ソリューションによって、自動車世界が目指す最も重要な方向の1つを突き進んでいる。この開発の絶対的な魅力は、ホッケンハイムで行われるDTMレースで示される。ほんの2分余りのラップタイムと最高1.1gの横加速度がそれを雄弁に物語っている」と語った。

  (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141014/710063

アウディは高度な自動運転分野で永年にわたり推進役となってきた。そのブランド開発努力は、数々の素晴らしい業績を生んできた。例えば2010年、ドライバーなしのAudi TTS(注1参照)が、米コロラド州の有名なパイクスピークのマウンテンレースサーキットを制圧した。アウディは何度となく、さまざまなデモでその技術の能力を限界まで示した。Audi RS 7のpiloted driving concept carは、560hp、最高速度305 km/h(189.5 mph)を誇り、フォアシュプルング・デュルヒ・テヒニーク(Vorsprung durch Technik、技術による前進)を実証した。

▽レーストラック上のAudi RS 7 piloted driving concept car

Audi RS 7 piloted driving concept carは、アウディが最もダイナミックにpiloted drivingの可能性を探っている技術プラットフォームである。このコンセプトカーは10月17日(金曜日)と19日(日曜日)、DTM最終レースに先立って、ドライバーなしにホッケンハイムリングでトラック1周を完走する。この大型、5ドアクーペは、大部分が量産モデル相当になっているが、電気機械パワーステアリング、ブレーキ、スロットルバルブのほか、出力を機械式クワトロ・ドライブシステムに分配する8速ティプトロニックは、自動的にコントロールされる。

物理的限界でのpiloted driving中、路上での車両の高精度の方向性およびハンドリング限界での車両の完全制御という2つの主要な技術的考慮が施されている。

この技術プラットフォームは、トラック上の方向性を維持するため、特に精度の高いGPS信号を利用する。これら微分GPSデータはセンチメーター単位の精度で、自動車規格に準拠したWLAN経由と、それと重複して高周波無線を経由して車両に送信される。これと平行して、3Dカメラの画像は車両に保存されたグラフィック情報とリアルタイムで比較される。同システムは付加的な位置決定情報として利用されるトラックの後ろにあるビルのパターンなど、数百にのぼる既知の外観の無数の個別画像1つ1つを検索する。

ハンドリング限界での車両の制御は、Audi RS 7 piloted driving concept carのもう1つの素晴らしい機能である。ドライビングに関連するすべてのアクターを極めて正確に制御する機能を備える包括的な車載ネットワーキングは、この技術プラットフォームを物理的限界で運転することを可能にする。アウディのエンジニアは、ハンドリング限界までpiloted drivingを集中的に調査し、この技術プラットフォームをさまざまなルートで数千キロメートルのテスト走行を実施した。

Audi RS 7 piloted driving concept carはその能力を実証するため、ホッケンハイムの無制限なレーシングラインを走行し、直線区間でのフルスロットル、コーナー前のフルブレーキ、コーナーへの正確な進入、コーナー脱出時の完璧計測による加速などを試みる。ブレーキをかけた際に1.3gの力が発生し、コーナーでの横加速は1.1gに達する。ホッケンハイムのトラック上のテストでは、期待通りの240 km/h(149.1 mph)のトップスピード、ラップタイムは2分10秒を示した。

またレーストラックは、piloted drivingにおける製造に向けた最も厳しい試験台でもある。将来のシステムはまた、厳しい状況の中で極めて性格にゼロエラーで機能しなくてはならない。従って、システムは物理的限界時ですら目の前の状況を正しく評価する能力を持たなければならない。この試験台はアウディのエンジニアに、厳しいドラビング状況の中で自動的に危険回避機能の開発など、製造開発に関するさまざまな知見をもたらした。

RS 7 piloted driving concept carのラップはライブストリーム(http://www.audimedia.tv/en )を経由してフォローすることができる。ストリームは10月19日午後12時45分に始まる。

報道用資料は以下のデジタル・プレスホルダーに保存されている。

http://www.audi-mediaservices.de/presskit/en/piloted_driving_2014

(注1)

同記モデルの燃費は以下の通り。

Audi TTS:

l/100 kmの平均燃費は7,5-6,9

g/kmの平均CO2排出量:174-159

車両の燃費とCO2排出はホイールとタイヤの選択によって異なる。それらは車両による燃料の効率的利用に依存しているだけでなく、運転挙動やその他非技術的要因から影響を受ける。

Technology and Innovations Communications

Oliver Strohbach,

Tel: +49-841-89-45277,

E-mail: oliver.strohbach@audi.de

http://www.audi-mediaservices.com/en

ソース:Audi AG

Audi Takes to the Race Track With the Sportiest Piloted Driving Car in the World

PR58225

INGOLSTADT and HOCKENHEIM, Germany, Oct.14 /PRN=KYODO JBN/ --

    Audi has developed the world's sportiest piloted driving car. At the German

Touring Car Masters (DTM) season finale, the Audi RS 7 piloted driving concept

car will demonstrate its dynamic potential and driving capabilities for the

first time on the Hockenheimring - at racing speed, without a driver.

    "We are pressing forward with one of the most important trends in the

automotive world with our technical solutions for piloted driving," says Prof.

Dr. Ulrich Hackenberg, Board Member for Technical Development at AUDI AG. "The

utter fascination of this development will be put on display at the DTM race in

Hockenheim. A lap time of just over two minutes and lateral acceleration of up

to 1.1 g speak for themselves."

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141014/710063 )

    Audi has long been a driving force in the area of highly automated driving.

The brand's development efforts have produced a number of spectacular feats. In

2010, for instance, a driverless Audi TTS* conquered the legendary Pikes Peak

mountain race circuit in Colorado, USA. Audi has time and again showcased the

potential of the technology with demonstrations at the limit. With 560 hp and a

top speed of 305 km/h (189.5 mph), the Audi RS 7 piloted driving concept car

exemplifies Vorsprung durch Technik.

    The Audi RS 7 piloted driving concept car on the race track

    The Audi RS 7 piloted driving concept car is a technology platform with

which Audi is exploring the possibilities of piloted driving at its most

dynamic. On Friday, October 17 and Sunday, October 19 - prior to the start of

the last DTM race - the concept car will complete one lap on the Hockenheim

ring without a driver. The large, five-door coupe is largely identical to the

production model, but its electromechanical power steering, the brakes, the

throttle valve and the eight-speed tiptronic that distributes the power to the

mechanical quattro drive system are controlled automatically.

    There are two primary technological considerations during piloted driving

at the physical limit: the highly precise orientation of the vehicle on the

road and absolute control of the vehicle at the handling limits.

    The technology platform uses specially corrected GPS signals for

orientation on the track. Accurate down to a centimeter, these differential GPS

data are transmitted to the vehicle via WLAN according to the automotive

standard and redundantly via high-frequency radio. Parallel to this, 3D camera

images are compared in real time against graphical information stored on board.

The system searches in each of the countless individual images for several

hundred known features, such as building patterns behind the track, which it

then uses as additional positioning information.

    Control of the vehicle at the handling limits is another outstanding

feature of the Audi RS 7 piloted driving concept car. Comprehensive on-board

networking coupled with the highly precise control of all actors relevant to

driving enable the technology platform to drive at the physical limits. The

Audi engineers intensively investigated piloted driving at the handling limits,

putting the technology platform through several thousand test kilometers on a

variety of routes.

    To demonstrate its capabilities, the Audi RS 7 piloted driving concept car

will drive a clean racing line at the Hockenheimring - with full throttle on

the straights, full braking before the corners, precise turn-in and perfectly

metered acceleration when exiting the corners. Forces of over 1.3 g occur

during braking, and lateral acceleration in the corners can reach 1.1 g. Tests

on the track in Hockenheim suggested an expected top speed of 240 km/h (149.1

mph) and a lap time of 2 minutes and 10 seconds.

    The race track is also the most demanding test bed for production when it

comes to piloted driving. The future systems must also work extremely precisely

and with zero errors in critical situations. They therefore must be capable of

properly assessing the current situation even at the physical limit. This test

bed provides the Audi engineers with a variety of insights for production

development, such as for the development of automatic avoidance functions in

critical driving situations.

    The lap by the RS 7 piloted driving concept car can be followed via live

stream (http://www.audimedia.tv/en). The broadcast begins at 12:45 p.m. on

October 19, 2014.

    Press material has been compiled in a digital press folder

(http://www.audi-mediaservices.de/presskit/en/piloted_driving_2014).

    * Fuel consumption of the models named above:

Audi TTS:

    Combined fuel consumption in l/100 km: 7,5 - 6,9;

Combined CO2-emissions in g/km: 174 - 159

    The fuel consumption and the CO2 emissions of a vehicle vary due to the

choice of wheels and tires. They not only depend on the efficient utilization

of the fuel by the vehicle, but are also influenced by driving behavior and

other non-technical factors.

    Technology and Innovations Communications:

    Oliver Strohbach,

    Tel: +49-841-89-45277,

    E-mail: oliver.strohbach@audi.de

    http://www.audi-mediaservices.com/en

    SOURCE: Audi AG

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中