ジョニー・ウォーカーがウイスキーの特性を分けて訴求する広告キャンペーン

Diageo

2014/10/31 17:00

ジョニー・ウォーカーがウイスキーの特性を分けて訴求する広告キャンペーン

AsiaNet 58452 (1205)

【ロンドン2014年10月30日PRN=共同通信JBN】世界をリードするスコッチウイスキー・ブランド(注)ジョニー・ウォーカー(JOHNNIE WALKER、R)はこのほど、同ブランドの4つの高級ウイスキーそれぞれが持つ特性を生き生きと引き出す新たな世界広告キャンペーンを立ち上げた。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141027/713116-a

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(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141027/713116-c

この「特性」キャンペーンは、同ブランドが最近始め、注目を集めているオンライン・コンテンツと経験のイベントを駆使した新機軸の高級志向マーケティング戦略の中で重要な役割を果たすものだ。

職人技と秀逸なブレンド技術によって生み出された4つのジョニー・ウォーカー・スコッチウイスキーのそれぞれが持つ独自の特性がこの広告によってスポットライトを浴びる。すなわち、ジョニー・ウォーカー(R)ブルーラベル(BLUE LABEL、TM)の希少さと深み、ジョニー・ウォーカー(R)ゴールドラベル・リザーブ(GOLD LABEL RESERVE、TM)の滑らかさと輝き、ジョニー・ウォーカー(R)ブラックラベル(BLACK LABEL、R)の大胆さ、そしてジョニー・ウォーカー(R)ダブルブラック(DOUBLE BLACK、TM)の強さである。

このキャンペーン立ち上げに際して、ジョニー・ウォーカー・ブランドは新機軸を打ち出している各パイオニア企業と協力して一連の映像を制作したが、これらはそれぞれのブレンド・ウイスキーの特性だけでなく、映像を作った人々の専門知識にも影響を受け、それぞれのウイスキーの特性を強力なメタファーとして表した映像に仕上がっている。

Diageo Global Reserveのマネジングディレクター、ジェームズ・トンプソン氏は「この特性キャンペーンはジョニー・ウォーカーというブランドだけでなく、その名を冠したそれぞれのウイスキーが持つ高級なイメージを強化するものだ。広告は素晴らしく水準の高いクリエーティブな仕事をしており、当社のブレンド・ウイスキーそれぞれの作り込み、品質、そして特性を見事に反映している。ジョニー・ウォーカーは常に高級志向マーケティングの新機軸を打ち出しており、今回のキャンペーンもその一端である」と語った。

今回の特性キャンペーンは最近、同ブランドによってリリースされたジュード・ローとジャンカルロ・ジャンニーニ主演のオンライン動画「The Gentleman's Wager(紳士の賭)」および先月ロンドンで開かれた世界最初の試みとして高級ウイスキーをテーマに舞台、経験、音楽、芸術を統合し、大成功を博したイベント「Symphony in Blue(青の交響曲)」に続くものである。The Gentleman's Wagerの中でジュード・ローは欲しいものは何でも持っているのに、金では買えないものを得るために賭をし、そして勝つ1人の男を演じている。この動画は今までに3000万回もダウンロードされ、トンプソン氏は「当社にとってコンテンツ製作のベンチマークになった」と述べた。

トンプソン氏は続けて「ジョニー・ウォーカーは高級スペースに存在するブランドであり、それは最高のホスピタリティであり、没入型の物語でもあるジョニーウォーカーハウス(JOHNNIE WALKER HOUSE 、TM)という素晴らしい経験として表現されることもあり、また今回のような刺激的で人を引き込む広告として表現されることもある」と話した。

新キャンペーンで使われるそれぞれの広告は、その中心にあるウイスキーのユニークで識別可能な特性から直接のヒントを得ている。

ジョニー・ウォーカーの究極の希少性を体現したジョニー・ウォーカー・ブルーラベルを描写するため、他にはない深みに特別なものを追う探検が選ばれた。スコットランドの隅々から集められた1万個のたるのうち、1個だけが十分な特質を持つウイスキーをその中に納め、ジョニー・ウォーカーのシグネチャーである際だつスムーズな味を創り出す。

新しいジョニー・ウォーカー・ブルーラベルの広告がスポットライトを当てているのはフランスのフリーダイビング世界チャンピオン、ギョーム・ネリーで、メキシコのユカタン半島にある世界最大の地下水系への侵入口、海面下約100フィートのセノーテピットで希少さと深さを求めてダイビングする様子が撮影されている。

ジョニー・ウォーカー・ゴールドラベル・リザーブは同社のマスター・ブレンダーがキルドナンヒルズから流れ出た水から作ったクライヌリッシュ・シングル・モルト・ウイスキー(Clynelish Single Malt Whisky)を含め、いくつかのウイスキーから作り上げたもので、素晴らしい滑らかさと輝きをもつブレンドに仕上がっている。キルドナンヒルズでは1868年に金が発見された。

今回の新広告では、光の芸術のパイオニアであるBionic Leagueが金のミラーボールをスコットランド・ハイランド地方の川に流して文字通り「金の川」を作り、このウイスキーの滑らかさと輝きを物理的に表した。Bionic Leagueは世界の偉大な音楽家のため目を見張る光のショーを演出し、世界中の聴衆を沸かせる手助けをしている。

ジョニー・ウォーカー・ブラックラベルは大胆な風味に定評があり、世界で最も良く知られたスコッチウイスキー・ブランドの1つである。ジョニー・ウォーカー・ダブルブラックはジョニー・ウォーカー・ブラックラベルのスタイルにのっとって作られた現代のクラシック・ウイスキーで、元来スモーキーな特性を持つウイスキーに由来し、また黒焦げさせた樽を使っているため、特性はより深く、強い。

広告でこの2つのブレンドの特性は、日常使われるものを真っ黒で力強く、今やアイコンになっている芸術作品に変えてしまうことで知られるイタリア生まれの芸術家、マッティア・ビアジによって活写されている。広告キャンペーンでは、グランドピアノやクラシックカーなどアイコン的な高級製品が詰まった一部屋すべてを黒色や炎、煙をつかって大胆で強烈な芸術作品に変えてしまった。

ジョニー・ウォーカーのグローバル・クレデンシャルズ・ディレクター、ダニエル・リーヒー氏は「キャンペーン製作には当社のウイスキーの特性を良く反映し、想像力にあふれ、強力で直感的な表現を重視、ウイスキーの中に隠れている性質を前面に押し出している」と述べた。

さらに「当社はこの作品をギョーム、Bionic League、マッティア、そしてニューヨークのクリエイティブ・エージェンシーであるAnomalyと一緒に製作することできて喜んでいる。彼らは本当のパイオニアだ。ジョニー・ウォーカーと同様、彼らは妥協せずに品質水準を保つことに対する信念や革新と進歩に対する深いコミットメントを共有しており、今後も豊かで実りのある関係を保ちたいと考えている」と付け加えた。

(注): IWSR(2013)

▽ディアジオ(Diageo)について

ディアジオは世界の大手飲料企業で、蒸留酒、ワイン、ビールなどの部門にわたり幅広いアルコール飲料ブランドの大きなコレクションを所有している。これらのブランドにはジョニーウォーカー、クラウンローヤル、J&B、ブキャナン、ウインザー、ブッシュミルズなどのウイスキー、スミルノフ、シロック、ケテルワンなどのウオツカ、その他キャプテン・モーガン、ベイリーズ、ドン・フリオ、タンカレー、ギネスなどがある。

ディアジオは同社の製品を世界180カ国以上で販売しているグローバル企業である。同社はロンドン証券取引所(LSE)では銘柄コードDGE、ニューヨーク証券取引所(NYSE)では銘柄コードDEOで上場されている。Diageoおよび同社の社員、ブランドに関する詳しい情報はウェブサイト(http://www.diageo.com )を参照。情報、イニシアチブ、ベストプラクティスの共有方法に関しては責任ある飲酒を促進するディアジオのグローバルリソース・ウェブサイト(http://www.DRINKiQ.com )を参照。

Celebrating life, every day, everywhere(人生を楽しもう、いつでも、どこででも)

JOHNNIE WALKER、BLUE LABEL、GOLD LABEL RESERVE、BLACK LABELおよびDOUBLE BLACKに関連する用語、Striding Figureの図案および関連ロゴは(C)John Walker & Sons 2014の商標である。

Please Drink Responsibly(責任ある飲酒をお勧めする)

ソース:Diageo

Strength of Character Makes for New Johnnie Walker(R) Advertising Campaign

PR58452

LONDON, Oct. 30 /PRN=KYODO JBN/ --

JOHNNIE WALKER(R), the world's leading Scotch Whisky brand[1], has launched a

new global advertising campaign bringing to life the unique character of four

of the brand's luxury whiskies.

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141027/713116-a )

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141027/713116-b )

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141027/713116-c )

The 'Character' campaign plays a key role in the brand's luxury marketing

strategy which has broken new ground through high profile online content and

experiential events in recent months.

The advertising focuses on the distinctive, individual character created by the

craftsmanship and blending excellence behind four JOHNNIE WALKER Scotch

Whiskies - the rarity and depth of JOHNNIE WALKER(R) BLUE LABEL(TM), the

smoothness and radiance of JOHNNIE WALKER(R) GOLD LABEL RESERVE(TM), the

boldness of JOHNNIE WALKER(R) BLACK LABEL(R) and the intensity of JOHNNIE

WALKER(R) DOUBLE BLACK(TM).

In creating the campaign, the JOHNNIE WALKER brand worked with a range of

ground-breaking pioneers to craft a series of images that have been influenced

both by the character of the blends and the expertise of the personalities

behind the images, producing powerful visual metaphors for the character of

each whisky.

James Thompson, Managing Director, Diageo Global Reserve, said: "The Character

campaign enhances the luxury credentials of the JOHNNIE WALKER brand and its

range of remarkable whiskies. The advertising beautifully reflects the craft,

quality and character of each of our blends through work of exceptional

creative standard.

"JOHNNIE WALKER is consistently breaking new ground in luxury marketing, of

which this campaign is part."

The Character campaign launch follows the brand's recent release of the online

film 'The Gentleman's Wager' starring Jude Law and Giancarlo Giannini and the

hugely successful 'Symphony in Blue' event - the world's first theatrical,

experiential, musical and artistic journey through a luxury whisky - held in

London last month. The Gentleman's Wager, in which Law plays the part of a man

who, despite having it all, proposes a wager to try and win a money-can't-buy

prize, has now attracted over 30 million views and, according to Thompson, has

"created a new benchmark for us in terms of content creation."

Thompson continued: "JOHNNIE WALKER is a brand that lives in luxury spaces,

whether that is manifested in our spectacular JOHNNIE WALKER HOUSE(TM)

experiences - examples of hospitality and immersive storytelling at their very

best - or in engaging, evocative advertising like this."

Each of the advertisements in the new campaign takes its inspiration directly

from the unique and identifiable character of the whisky at its core.

For JOHNNIE WALKER BLUE LABEL - the ultimate expression of rarity from JOHNNIE

WALKER - this is depicted through a powerful search for rare depth and

character. Only 1 in 10,000 casks drawn from the four corners of Scotland

contain whiskies of sufficient character to produce a remarkably smooth

signature taste experience.

The new JOHNNIE WALKER BLUE LABEL advert features Guillaume Nery, the French

world-champion free diver, who was photographed in search of rarity and depth

some 100ft below sea level in The Pit, the entry point to the world's largest

underground river system in the Yucatan Peninsula of Mexico.

JOHNNIE WALKER GOLD LABEL RESERVE is crafted by the company's Master Blender

using some of his favorite whiskies, including Clynelish Single Malt Whisky

whose water source flows from the Kildonan Hills where gold was discovered in

1868, to produce a blend of great smoothness and radiance.

For the new advertising, pioneering light artists Bionic League created a

physical representation of this smoothness and radiance as they produced a

literal 'River of Gold' by floating golden disco balls down a river in the

Scottish Highlands. Bionic League help some of the world's greatest musical

artists to thrill audiences worldwide with spectacular light shows.

JOHNNIE WALKER BLACK LABEL is one of the world's most recognisable Scotch

Whisky brands, renowned for its bold flavour, and JOHNNIE WALKER DOUBLE BLACK

is a modern classic created in the style of JOHNNIE WALKER BLACK LABEL with a

deeper and more intense character, derived from naturally smoky whiskies and

the use of deep-charred barrels.

In the advertising, the characters of both blends are brought to life by

Italian-born artist Mattia Biagi who is known for transforming everyday objects

into vibrant and iconic works of art in black. For the advertising campaign, he

transformed a whole room of iconic luxury pieces - including a grand piano and

a vintage car - into bold and intense pieces of art, through the use of black,

fire and smoke.

Daniel Leahy, Global Credentials Director, JOHNNIE WALKER, said: "Developing

this campaign has been all about creating imaginative, powerful, visceral

depictions that truly reflect the character of our whiskies - about putting the

qualities that lie at the heart of the liquid front and centre.

"We are delighted to have created this alongside Guillaume, Bionic League,

Mattia and Anomaly - the New York based creative agency - because they are true

pioneers. Like JOHNNIE WALKER, they share a belief in uncompromising standards

of excellence and a deep commitment to innovation and progress and we look

forward to a rich and fruitful relationship."

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1. IWSR (2013)

About Diageo  

Diageo is a global leader in beverage alcohol with an outstanding collection of

brands across spirits, beer and wine categories.  These brands include Johnnie

Walker, Crown Royal, J&B, Buchanan's, Windsor and Bushmills whiskies, Smirnoff,

Ciroc and Ketel One vodkas, Captain Morgan, Baileys, Don Julio, Tanqueray and

Guinness.

Diageo is a global company, and our products are sold in more than 180

countries around the world.  The company is listed on both the London Stock

Exchange (DGE) and the New York Stock Exchange (DEO).  For more information

about Diageo, our people, our brands, and performance, visit us at

http://www.diageo.com.  Visit Diageo's global responsible drinking resource,

http://www.DRINKiQ.com, for information, initiatives, and ways to share best

practice.

Celebrating life, every day, everywhere.

The JOHNNIE WALKER, BLUE LABEL, GOLD LABEL RESERVE, BLACK LABEL and DOUBLE

BLACK words, the Striding Figure device and associated logos are trademarks (c) John Walker & Sons 2014.  

Please Drink Responsibly.

Source: Diageo

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