Ulmartの売り上げが2社買収で大幅増 総売上高は10億ドルの大台超え

Ulmart

2014/11/5 10:15

Ulmartの売り上げが2社買収で大幅増 総売上高は10億ドルの大台超え

AsiaNet 58479 (1209)

【モスクワ2014年11月4日PRN=共同通信JBN】ロシアのeコマース企業Ulmartは4日、年度間の成長率25.6%を記録した第3四半期決算を発表した。同四半期の売り上げは、最近の買収2件の積極的貢献で4億1400万米ドルを記録した。買収したのは、ロシア最大の衛星放送受信用パラボラアンテナと関連商品販売業者のひとつであるNo Limit Electronics (NLE)と、オンライン音楽・書籍販売大手のDream Industries (DI)の2社である。本年度9カ月間の収益は前年同期比34%増となり10億米ドルの大台を超える結果になった。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140203/667275

現在Ulmartのオンラインプラットフォームおよび30カ所の商品発送センター(FC)と416の集荷ポイントのネットワークでサポートされているNLEの第3四半期販売は収益を大幅に伸ばした。DIも今年6月、Ulmartのプラットフォームでサービスを開始して以来、同様の販売増を記録している。

Ulmartが開発に成功したオンラインカタログは現在、年度間63%増となる9万最小在庫管理単位(SKU)に増加しており、そのほとんどは自動車、子供用品、家庭用品、日曜大工(DIY)用品、そして今やコンテンツ部門から来ている。2013年にはUlmartの販売わずか3%しか占めていなかったこれらのカテゴリーの商品は、現在12%近くなっており、Ulmart全体のマージンが年度間で65%増加した理由の一端になっている。Ulmartのオンラインカタログは、供給業者の債務を避けるため34日間の在庫回転率で表示されるロシアで最も人気の高いひとつである。

支出を減らしマージンを増やす目的で今年1月に始まった「Real Growth in a Positive Way」と呼ばれる内部プログラムは、期待以上の成功を収めた。これとともに、冗長性の撲滅、社内のグリーンプロジェクトと広範な訓練により、従業員の効率性は大幅に向上した。

24時間、年中無休の商品購入と集荷に関する予測可能かつ簡便な方法を通じて顧客の利便性を重視したUlmartモデルは、さらに3都市のFCが間もなくオンラインに登場、23の集荷ポイントによってサポートされ、ますます拡大し続ける。

Ulmartのコマーシャル・ディレクターであるオレグ・プチェルニコフ氏は「このモデルは、商品のひとつが当社プラットフォームに出現すると販売が飛躍的に増加するという既存価値基準を打ち砕くリーダーシップを証明している。おむつ、タイヤそして今や衛星放送用パラボラアンテナ分野の成功を見てもらいたい。われわれは本物の総合商品販売者だ」と語っている。

Ulmartサイトへのトラフィックも40%上昇し、現在登録ユーザー数は1500万人近くになった。新カテゴリーが加わり会社が買収されるにつれて全登録ユーザー数とトラフィックも拡大、DIとNLEのユーザー数はそれぞれ8%、6%増加した。

ソース:Ulmart


Ulmart Recent Acquisitions Fuel Growth; Sales top $1 Billion, Another Russian e-Commerce First

PR58479

MOSCOW, Nov. 4, 2014/PRN=KYODO JBN/--

   Ulmart released it 3rd quarter results reporting growth of 25.6 % YOY.  
Sales for the quarter reached $414 million with positive contributions to
revenue coming from two recent acquisitions: No Limit Electronics (NLE)-one of
Russia's largest distributors of satellite dishes, antennas and related items;
and, Dream Industries (DI), a leading seller of online music and books.  
9-month YOY results show revenue growth of 34% putting the company over the $1
billion threshold.

     (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140203/667275 )

   NLE's 3rd quarter sales, now being supported by the Ulmart's online platform
and network of 30 fulfillment centers and 416 pick-up points, also received a
strong boost to their 3rd quarter results.  DI has also seen similar sales
increases since linking its offerings to the Ulmart platform when it joined in
June.

   Ulmart's successfully developed online catalogue, was recently expanded to
90,000 SKU--an increase of 63% YOY-with most of the expansion coming in the
booming categories of auto, kid's stuff, home and DIY and now content.  These
categories, making up only 3% of Ulmart sales in 2013, now near 12% and explain
in part why Ulmart's overall margins are increasing--up 65% YOY.  The company's
electronic catalogue is one of the most popular in Russia showing inventory
turnover of 34 days hence freeing the company from supplier debt.  

   The success of an internal program called "Real Growth in a Positive Way,"
launched in January with a goal to grow margins while decreasing expenses is
successful beyond the company's expectations-with redundancies eliminated, an
internal green project and extensive trainings employee efficiency has
increased significantly.

   The Ulmart model stressing customer convenience via a predictable and easy
method of product purchase and pick-up (24/7, 364 days a year) continues
expansion as three more urban fulfillment centers soon come on line and will be
supported by 23 additional pick-up points.  

   "The model proves our case for disruptive leadership…an item is introduced
into our platform, sales grow exponentially…look at our success in areas like
diapers, tires and now satellite dishes and antennas…we are a true general
merchandiser," commented Oleg Pchelnikov, Umart's Commercial Director.

   Traffic to the site is also up by 40% and now there are nearly 15 million
registered users.  Each new category expansion and acquisition the company
makes, registered users and traffic overall increase-DI and NLE increased users
8% and 6%, respectively.  

   SOURCE: Ulmart


本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

ソーシャルメディアでも最新のリリース情報をいち早く配信中