App Annie :2014年の振り返り アプリ業界グローバル化と弊社の成長について
AsiaNet 58554
App Annie :2014年の振り返り
アプリ業界グローバル化と弊社の成長について
アプリ市場データと分析ツール提供ビジネスで収益を拡大、
戦略的な人員の採用を実現
サンフランシスコ - 2014年11月7日、アプリ市場データと分析ツールを提供するApp Annie(http://www.appannie.com )が、発展中の節目の発表をしました。 世界中でスマートフォンとタブレットが多くの人々に採用されたことにより、App Annieの商品とサービスへの需要は急激に増えました。その結果、この12ヶ月間において、顧客と収入は3倍に増えました。また、世界中にある10箇所のオフィスでは、従業員数が270人に達しました。この急速な成長は、直近で経験豊かなシニアスタッフがマネジメントチームに加わったことで強化されました。ポール・ストローズは、Netflix、Google、NASAなどで幹部として活躍していたのですが、サンフランシスコ本社にチーフ・データサイエンティストとして就任しました。App Annieを戦略的にさらに強化するため、セコイア・キャピタルのパートナーでAdMobの創業者でもあるオマール・ハムウィーがボード ディレクターに就任しました。
AppleとGoogleが2008年にアプリストアを開始してから、モバイルアプリ業界はアプリの発達、配信、マネタイゼーションの発展と共に成長しました。アプリの収益は急速に伸びています。App Annieのデータによると、iOS アプリストアとGoogle Playの収益は、2014年の3四半期間で、既に2015年の全期間の収入を25%上回っていました。目立った減速もなく、モバイルアプリに関わる人々は、モバイルビジネスの将来について戦略的な決定をするのに、App Annieが提供するアプリ市場データを必要としています。
「これまで弊社は、モバイルアプリ業界において急速に成長してきました。2014年も例外ではありません。」とCEOのバートランド・シュミットは言います。「消費者はスマートフォンとタブレットを毎日の生活の中心に置いており、アプリストアは彼らの生活をより豊かにしています。ブランド、小売、金融の会社などはモバイルを使って、消費者の心、マインド、お財布に光のようなスピードで浸透しています。我々のサービスはモバイルアプリに関連する人々が、より賢いビジネスの決定を下せるようにお手伝いしています。純粋な需要がそこにはあります。App Annie Intelligenceのお客様は、今やiOSストアの収益の50%を担っています。また、64万以上のアプリや6万のアプリパブリッシャーが日々、無料のAnalyticsプラットフォームを使用しています。App Annieにとって、2014年は本当に特別な一年でした。2015年は商品の革新という意味でも、さらなる飛躍の年になるでしょう。」
2014年の振り返り
以下は、App Annieの今年のビジネスの成長のハイライトになります。
・セコイア・キャピタル、IDGキャピタル、グレイクロフト、eVenturesなどの大手投資家から、3,900万ドルの投資を受けました。
・モバイル分析会社のDistimoを買収し、新しい商品の開発や才能の発掘に拍車をかけました。
・2013年に比べて、顧客の数を2倍にしました。取得した顧客には、次のような会社があります。BMW、ベイビーセンター、Nexon Korea、Samsung、Scopely、Tencent、TruliaやTescoなどです。
・昨年対で収益を3倍以上に増やしました。
・50%以上の収益は、中国、日本、韓国、ヨーロッパ、ロシアなどの、アメリカ以外の国から来ています。
・64万以上のアプリや6万のアプリパブリッシャーが日々、無料のAnalyticsプラットフォームを使用しています。
・中国、日本、韓国、ロシア、アメリカ、イギリスなど世界中にまたがって、10のオフィスで270人の社員が働いています。
・幹部チームとボード・ディレクターの強化のため、Netflix、Google、Nasaのリーダーだったポール・ストローズをチーフ データ サイエンティストとして迎えました。また、セコイア・キャピタルのパートナーであるオマール・ハムウィがボードメンバーに就任しました。
商品の革新と拡張の年
2014年はApp Annieにとって、分析とマーケットデータのプラットフォームを拡大した一年でした。
・無料のAdvertising Analyticsに、Facebook、Admob、Applovin、Chartboost、InMobiなどの主要なアド・プラットフォーム30社がパートナーとして加入しました。Advertising Analyticsのダッシュボードはさらに充実した内容となりました。
・無料のASO機能がStore Statsに追加されました。アプリマーケターの皆様に是非お勧めします。この機能を使って、アプリサーチのキーワードランキングを追跡、分析、予測し、アプリストア最適化に磨きをかけることができます。
・成長中の新興国にフォーカスした新しいindexや業界別のカテゴリーが、無料のApp Annie Indexに追加されました。このことは、NY Times、Financial Times、Wall Street Journal、TechCrunch、Re/code、Venture Beatなどのメディアに定期的に取り上げられました。
・App AnnieのDNA商品を発売しました。この商品によって、顧客は迅速にアプリや企業について深く調べることができるようになりました。App Annieは複数のバージョンがあるアプリやシリーズもののアプリ、グルーピングされたパブリッシャーや親会社を統一した情報を含む、カテゴリーモデルを作成しました。
・無料のStore Statsは日々、580万以上のアプリをモニターしており、世界で唯一かつ最大のモバイルアプリデータの集合体です。
・来る2015年には、もっと大きな新製品の発表があります。
詳細はこちらのURLからご覧ください。www.appannie.com
【会社概要】
App Annieは、アプリやデジタルコンテンツのアナリティクス、市場データの業界スタンダードです。App Annie プラットフォームはアプリ事業者やマーケッター、機関投資家がアプリ市場の動向を理解するためのデータを提供し、より良い意思決定を可能にしています。App Annieはトップ100のアプリパブリッシャーの90%以上に使用され、約64万アプリが自社のダウンロード数や収益、ランキング、レビューなどをApp Annie Analyticsでトラックしています。App Annieは今日までで600億件以上のダウンロードおよび、170億米ドル以上の収益をトラッキングしています。App Annieは、サンフランシスコに本社を置き、270名以上の従業員を擁する非公開のグローバル企業で、アムステルダム、北京、香港、ロンドン、モスクワ、ニューヨーク、ソウル、上海、東京に拠点を構えています。
■公式サイト www.appannie.com
【本件に対するお問い合わせ先】
App Annie Japan 広報担当:五百旗頭(いおきべ)
電話番号:080-3750-4341 e-mail:miokibe@appannie.com
(日本語リリース:クライアント提供)
As App Industry Goes Global, 2014 is a Breakthrough Year for App Annie on All Fronts
PR58554
SAN FRANCISCO, Nov. 7, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --
App analytics and market data company expands its revenues across industry
verticals and adds key strategic hires
App Annie (http://www.appannie.com), the industry standard for data and
analytics for the mobile app ecosystem, today announced a milestone year in the
making. Global smartphone and tablet adoption has reached critical mass,
causing dramatic increases in demand for App Annie products and services. As a
result, over the last 12 months there has been a tripling of both customers and
revenues, and an increase to 270 employees across 10 offices worldwide. That
rapid growth was recently bolstered with the addition of veteran talent to the
senior staff and board. Paul Stolorz, who held senior positions at Netflix,
Google and NASA joins as Chief Data Scientist in the San Francisco
headquarters. Further strengthening the strategic nature of App Annie's Board
of Directors, Omar Hamoui, partner at Sequoia Capital and founder of AdMob,
will be taking a seat.
Since Apple and Google launched their respective app stores in 2008, a
powerful industry has grown around the development, distribution and
monetization of mobile apps. App revenues are growing quickly, with combined
iOS App Store and Google Play revenue for the first three quarters of 2014
already surpassing 2013 year total by 25 percent according to App Annie data.
With no deceleration in sight, the mobile app community needs access to the
relevant and actionable insights App Annie provides, so they can make strategic
decisions about the future of their mobile business.
"Year after year, we're met with explosive growth in the mobile apps space,
and 2014 is no exception," said CEO Bertrand Schmitt. "Consumers have made
smartphones and tablets a core part of their daily lives, and the app stores
are where they go to enhance that experience. As such, brands, retailers, car
manufacturers, finance companies and more are adopting mobile at lightning
speed in a bid for the hearts, minds and wallets of consumers. Our products
help the mobile app community make smarter business decisions, and the sheer
demand speaks for itself. App Annie Intelligence customers now generate 50
percent of iOS store revenues, and we have more than 640,000 apps and 60,000
publishers relying on our free Analytics platform daily. This makes 2014 a
truly amazing year for App Annie and 2015 is set to be our biggest year for
product innovation."
Powering Through 2014
Here are notable highlights from App Annie's past year of business growth:
-- Raised USD $39 million to date, from leading investors including Sequoia
Capital, IDG Capital, Greycroft and eVentures
-- Acquired mobile analytics company Distimo to accelerate new product
development and acquire talent
-- Doubled number of enterprise accounts year-over-year compared to 2013,
including companies such as BMW, BabyCenter, Nexon Korea, Nestle,
Samsung, Scopely, Tencent, Trulia and Tesco
-- More than tripled revenues year-over-year
-- Over 50% of revenues coming from outside the USA, distributed across key
regions including: China, Japan, Korea, Europe and Russia
-- More than 640,000 apps and 60,000 publishers relying on the free
Analytics platform, which represents the largest independent community
of app publishers outside of the major app stores
-- 270 employees and 10 global offices located across China, Japan, South
Korea, Russia, USA and UK
-- Bolstered the executive team and board of directors with the addition of
former Netflix, Google and NASA leader Paul Stolorz, taking the role of
Chief Data Scientist and Omar Hamoui, partner at Sequoia Capital taking
a board seat
A Year of Product Innovation and Expansion
2014 also saw App Annie expand its analytics and market data platform:
-- Free Advertising Analytics grew its industry leading unified dashboard
to include 30 major ad platform partners, including Facebook, Admob,
AppLovin, Chartboost and InMobi
-- Free App Store Optimization was added to the platform, a must-have for
all app marketers, allowing them to track, analyze and optimize app
search keyword rankings and improve app discoverability
-- Developed a series of new indexes focused on emerging and growth
regions and verticals for the free App Annie Index, covered regularly
by publications like: NYTimes, Financial Times, Wall Street Journal,
TechCrunch, Re/code, VentureBeat, and others
-- Launched the App Annie DNA product, allowing customers to quickly
access deep research on apps and companies through App Annie designed
categorization models including information such as unified views of
apps with multiple versions, app franchises, publisher groupings and
parent companies.
-- Free Store Stats product actively monitors more than 5.8 million apps
daily, representing the largest aggregation of mobile app data in one
place in the world
-- Even larger product announcements slated for 2015
For more information please visit: www.appannie.com
About App Annie
App Annie is the industry standard for analytics and market data in the app
economy. The App Annie platform helps anyone doing business in the world of
apps understand both their own app business and app market trends so that they
can make better business decisions in product, international, marketing, and
investment strategy. App Annie is used by over 90 percent of the Top 100
publishers with nearly 640,000 apps relying on App Annie Analytics to track
their downloads, revenues, and rankings and reviews, making it the leading
innovator in the app analytics and market data space. The company has tracked
over 60 billion downloads and more than US $17 billion in revenues to date, the
industry leader by far. App Annie is a privately held global company of more
than 270 employees headquartered in San Francisco with offices in Amsterdam,
Beijing, Hong Kong, London, Moscow, New York, Seoul, Shanghai, and Tokyo. For
more information, please visit: www.appannie.com.
SOURCE: App Annie
CONTACT:
Pamela Radgowski,
+1-415-933-9024,
pam@appannie.com
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