Grey Group Singaporeがニューヨークフェスティバルの「年間最優秀グローバル・ヘルスケア・エージェンシー賞」を受賞

Grey Group

2014/11/17 13:37

Grey Group Singaporeがニューヨークフェスティバルの「年間最優秀グローバル・ヘルスケア・エージェンシー賞」を受賞

AsiaNet 58662

【シンガポール2014年11月15日PRN=共同通信JBN】今年のニューヨークフェスティバルのグローバル・アワード(Global Awards)ではGrey Group Singaporeが権威あるグランド・グローバル・アワード、5つのグローバル・アワードと最終選考者認定書3枚を獲得、ヘルスケア分野の賞を総なめにする結果になった。

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20141114/158720

グラクソ・スミスクライン(GSK)の「パナドール・ジョイント」向けの作品「動き:ヒューマンカリグラフィー(MOVE - Human Calligraphy)」はグランド・グローバル・アワードおよび2つのグローバル・アワードを獲得、最高の栄誉を得た。

「水の眼のパフォーマンス(Water-Eye Performance)」は同じくGSKの刺激を抑え、潤いを与える目薬「Eye-Mo」の特質を良く捉えた革新的な作品で2つのグローバル・アワードを獲得した。

GSKのEye-Mo向けの作品「美の一瞬(A Moment of Beauty)」にはグローバル・アワードと最終選考者認定書2枚が贈られたばかりでなく、同製作チームはGSKの「パナドール・エキストラ・アドバンス」向けの「痛みの詩(Pain Poems)」キャンペーンでも最終選考者認定書を持ち帰った。

Grey Group Asia Pacificの会長兼最高経営責任者(CEO)ニルビク・シン氏は「グローバル・アワードは当社クリエーティブの強さを認め、ヘルスケア分野のクリエーティブのトップにランクした。ヘルスケア・ウェルネス業界は進化を続けており、当社も常に業界と共にパイオニアとしての仕事をすることで顧客の良い営業成果につなげている」と述べた。

Grey Group Singaporeの最高経営責任者(CEO)スッバラージュ・アルリ氏は「権威あるグローバル・アワード・フェスティバルで受賞したことは大変喜ばしいことだ。Grey Group Singaporeが年間最優秀グローバル・エージェンシー(Global Agency of the Year)に選ばれたのは担当チームの努力とハードワークのたまものだが、クライアントのサポートがあってのことだ。このニュースに当社全員が大喜びしている」と述べた。

副社長兼GSK担当エグゼクティブ・クリエーティブ・ディレクターのティル・ホーマン氏は「世界的な賞を受け、最高位にランクされたのは大変な名誉だ。当社主要顧客であるGSKの新たな世界ハブとして発足わずか1年目にこのような地位を得るとは誰も想像していなかった。短時間でこのような成果を挙げたことは最高のものだけを提供するためにシンガポールに参集したチームの素晴らしさの何よりの証左だ。同様に、常に新しいことを成し遂げている当社クライアントのスピリットの証左でもある」と述べた。

グローバル・アワードは世界規模のヘルスケア・ウェルネスのコミュニケーション分野で優れた作品に授与されている。今年20周年を迎えるグローバル・アワードには医療、製薬、ヘルスケア・ウェルネス関連の製品やサービスに向けたコミュニケーション作品を製作するヘルスケア企業、病院、広告代理店、およびデザイン・スタジオから応募がある。

Grey Groupにとっては今回の受賞は2014年スパイクス・アジア・フェスティバル・オブ・クリエーティビティのヘルスケア分野で最も多く受賞したことに継ぐものだ。

ビデオ「動き:ヒューマンカリグラフィー」の視聴はウェブサイト(http://youtu.be/aLN4V42cXDs )を参照。

「動き:ヒューマンカリグラフィー」の印刷広告のダウンロードはウェブサイト(https://grey.box.com/s/xf1qbty9x3u5zsm7y8ku )を参照。

▽Grey Groupについて

Grey Groupは最大手のグローバル・コミュニケーション企業の一つである。親会社はWPP(NASDAQ:WPPGY)。同エージェンシーは「Grey Famously Effective Since 1917(1917年から結果を出すので有名なグレイ)」をキャッチフレーズに、プロクター・アンド・ギャンブル、グラクソ・スミスクライン、ディアジオ、ファイザー、キヤノン、スリーエム、ベーリンガー・インゲルハイムなど世界の多くの有名企業を同社の優良顧客として持っている。グレイは2014年に、ADWEEKの「年間最優秀グローバル・エージェンシー」、AD AGEの「年間最優秀エージェンシー」に指名されている。アジアでは、Grey Groupは16か国、28都市を網羅し、香港政府観光局、香港上海銀行、ボルボ、レノボ、中国豪牛乳業、Proya、カタール航空など、地域最大のブランドのいくつかの仕事をしている。

詳しい情報はウェブサイト(www.grey.com/asiapacific )を参照。

▽メディア問い合わせ先

Huma Qureshi

PR Director - APAC

Grey Group Asia Pacific

Email: huma.qureshi@grey.com

Tel: +65-6511-7624

Mobile: +65-9114-1253;

Yanrong Pang

Executive Regional corporate communications

Email: yanrong.pang@grey.com

Tel: +65-6499-4217

Mobile: +65-8223 8157

ソース:Grey Group

Grey Group Singapore Wins Global Healthcare Agency of the Year at the New York Festivals' Global Awards

PR58662

SINGAPORE, Nov. 15, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

   This year's New York Festivals' Global Awards saw Grey Group Singapore sweep

the healthcare awards including clinching the prestigious Grand Global award,

five Global awards and three finalist certificates.

   Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20141114/158720

   The 'MOVE - Human Calligraphy' (GSK - Panadol Joint) has taken top honours

with the Grand Global Award and two Global Awards.

   The award-winning "Water-Eye Performance" bagged two Global Awards for its

innovative work on the anti-irritant and moisturizing qualities of Eye-Mo

(GSK).

   'A Moment of Beauty' (GSK - Eye-Mo) was recognised with a Global Award and

two Finalist Certificates, in addition, the team also brought home a Final

Certificate for the 'Pain Poems' (GSK Panadol Extra Advance) campaign.

   Nirvik Singh, Chairman & CEO of Grey Group Asia Pacific said, "The Global

Awards recognises our creative strength and ranks us at the top of healthcare

creativity. With an evolving healthcare and wellness industry, we are

constantly working in tandem to produce ground-breaking work along with

successful business results for our clients."

   "To win at such a prestigious global awards festival is very gratifying. It

is the effort and hard work of the team as well as the clients' support that

has culminated in Grey Group Singapore being named Global Agency of the Year.

We are ecstatic with this news," said Subbaraju Alluri, CEO of Grey Group

Singapore.

   "What a great honour to receive this global recognition that places us at

the very top. A position none of us dreamt to hold in our very first year of

operations as new global hub for the key client GSK. To have reached this in

such a short time is a true testament to a great team that has come together in

Singapore to deliver nothing but the best. And it is a testament to our clients

who share a spirit of making things happen," said Till Hohmann Executive

Creative Director (GSK), VP.

   The Global Awards are dedicated to excellence in healthcare and wellness

communications on an international level. Now in their 20th year, The Global

Awards receives entries from healthcare corporations, hospitals, advertising

agencies, production companies, and design studios that produce communication

for medical, pharmaceutical, healthcare & wellness related products and

services.

   These wins follow the prestigious 2014 Spikes Asia Festival of Creativity

where Grey Group was the most-awarded agency in the healthcare category.

   View the video of 'MOVE - Human Calligraphy' (GSK - Panadol Joint) here:

(http://youtu.be/aLN4V42cXDs).

   Download the 'MOVE - Human Calligraphy' print ads here:

https://grey.box.com/s/xf1qbty9x3u5zsm7y8ku  

   About Grey Group

   Grey Group ranks among the largest global communications companies. Its

parent company is WPP (NASDAQ:WPPGY). Under the banner of "Grey Famously

Effective Since 1917," the agency serves a blue-chip client roster of many of

the world's best known companies: Procter & Gamble, GlaxoSmithKline, Diageo,

Pfizer, Canon, 3M and Boehringer Ingelheim. Grey was named ADWEEK's "Global

Agency of the Year" and AD AGE's "Agency of the Year" in 2014. In Asia, Grey

Group covers 28 cities in 16 countries and works with some of the biggest

brands in the region: Hong Kong Tourism Board, HSBC, Volvo, Lenovo, Mengniu,

Proya and Qatar Airways. (www.grey.com/asiapacific)

Media Contact

Huma Qureshi

PR Director - APAC

Grey Group Asia Pacific

Email: huma.qureshi@grey.com

Tel: +65-6511-7624

Mobile: +65-9114-1253;

Yanrong Pang

Executive

Regional corporate communications

Email: yanrong.pang@grey.com

Tel: +65-6499-4217

Mobile: +65-8223 8157

SOURCE: Grey Group

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中