「シルクロードを旅してパンダのふるさとへ―欧州パンダ愛好家の旅」キャンペーンが成都市で始動

四川省観光局

「シルクロードを旅してパンダのふるさとへ―欧州パンダ愛好家の旅」キャンペーンが成都市で始動

AsiaNet 58715(1312)

【成都(中国)2014年11月19日PRN=共同通信JBN】四川省観光局主催の「シルクロード南路を旅してパンダのふるさとを訪ねる―欧州パンダ愛好家四川の旅」キャンペーンが11月18日、成都ジャイアントパンダ繁育研究センターでスタートした。これはパンダとシルクロード南路という2つの観光資源を組み合わせた初の大規模な観光売り込みキャンペーンである。四川省はパンダのふるさとであるばかりではなく、古代からの国際交易ルートの1つであるシルクロード南路の出発地でもあり、成都を起点として四川、雲南両省を横断してミャンマーやインド、さらには南西アジアから西アジア、欧州に到る。

欧州でのパンダ愛好家への呼び掛け活動は12月15日に開始され、2015年1月31日まで続く予定。パンダが飼われている英国、フランス、スペイン、ベルギー、ドイツ、オーストリアから2人ずつのパンダ愛好家が選ばれる。そして、総員40人の自動車運転旅行チームが組織されるが、これは選ばれたパンダ愛好家の他、パンダとシルクロード南路に関連する分野で活動する専門家や知名人、著名メディア所属ジャーナリストで構成される。チームは2015年4月に欧州から出発する。旅行は2カ月をかけて英国、スペイン、フランス、ベルギー、ドイツ、オーストリア、イタリア、ギリシャ、トルコ、パキスタン、インド、バングラデシュ、ミャンマーを経て最終目的地、四川省の観光的魅力を体験するまでの約2万キロである。同キャンペーンはまた、欧州、さらには世界的なパンダ観光ブームを巻き起こすことを狙いとするいくつかイベントを含んでおり、具体的には欧州6カ国でのパンダ愛好家による総選挙、自動車運転チームの出発式典、パンダ観光ツアーの模擬ショー、旅行順路の沿線諸国での四川観光プロモーション13回、欧州諸国のパンダ博物館での文化交流行事6回である。

このキャンペーン活動の詳しい内容に興味を抱き、参加を申請したい閲読者はウェブサイト、http://www.tsichuan.com で「pandafans」をクリックすればよいが、活動をさらに注視したい向きは四川省観光局WeChatの購読も可能。

Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20141119/0861408708

ソース:Tourism Administration of Sichuan Province

"Travelling along the Southern Silk Road . Visiting the Homeland of Pandas - European Panda Fans traveling to Sichuan" Launched in Chengdu, China

PR58715

CHENGDU, China, Nov 19, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

"Travelling along Southern Silk Road.Visiting the Homeland of Pandas- European

Panda Fans traveling to Sichuan" campaign hosted by the Tourism Administration

of Sichuan Province launched at the Chengdu Research Base of Giant Panda

Breeding on November 18, 2014. It is the first large-scale transnational

tourism marketing campaign combining the two tourism elements of the giant

panda and the Southern Silk Road. Sichuan is not only the homeland of giant

pandas, but also the starting point of the Southern Silk Road which is one of

the ancient international trade channels, starting from Chengdu in Sichuan,

stretching across Sichuan and Yunnan provinces in China, connecting Myanmar and

India and leading to Southeast Asia, West Asia and Europe.

The recruitment of panda fans in Europe will start on December 15, 2014,

lasting to January 31, 2015. Two panda fans will be selected respectively from

UK, France, Spain, Belgium, Germany and Austria where the giant pandas reside.

A 40-person self-driving team will be organized, consisting of the selected

panda fans, experts and cultural celebrities working in the fields related to

the pandas and Southern Silk Road, and well-known media professionals. The team

will depart from Europe in April 2015. The tour will take two months, traveling

about 20,000 km through UK, Spain, France, Belgium, Germany, Austria, Italy,

Greece, Turkey, Iran, Pakistan, India, Bangladesh and Myanmar to the

destination of Sichuan to experience its tourism charm. This campaign also

includes several promotional events aiming to provocate a panda tour boom in

Europe and the world as well, namely, panda fans mass election in 6 European

countries, departure ceremony for the self-driving team, the reality show of

the panda tour, 13 promotion events of Sichuan Tourism in the countries along

the trip and 6 cultural exchange activities at the panda museums in European

countries.

Readers interested in the campaign to learn details and apply for participation

by click pandafans on http://www.tsichuan.com website, also can subscribe

tsichuan WeChat to pay close attention.

Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20141119/0861408708

SOURCE  Tourism Administration of Sichuan Province  

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