ノヴァ・スコシア銀行がCONCACAFオフィシャルパートナーに

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ノヴァ・スコシア銀行がCONCACAFオフィシャルパートナーに

AsiaNet 58922 (1383)

【マイアミ2014年12月10日PRN=共同通信JBN】

*ノヴァ・スコシア銀行、多くの国際試合にまたがる幅広い契約でCONCACAFのオフィシャルバンク、チャンピオンズリーグのタイトルスポンサーに指名される

北中米カリブ海サッカー連盟(CONCACAF)は10日、ノヴァ・スコシア銀行(Scotiabank)を連盟のオフィシャルバンクとし、CONCACAFチャンピオンズリーグのタイトルスポンサーに指名するオフィシャルパートナーシップ契約を結んだと発表した。

この複数年契約でノヴァ・スコシア銀行は、CONCACAFの初めてのオフィシャルパートナーになる。契約がカバーするのは2018年までの多くのトーナメントで、これにはCONCACAFチャンピオンズリーグが含まれる。北米クラブチームの覇者を決める最も重要なCONCACAFチャンピオンズリーグは「スコシアバンク・チャンピオンズリーグ」と改称され、2014-15年の決勝トーナメントとして2015年2月に始まる。

CONCACAFのジェフリー・ウェブ会長は「ノヴァ・スコシア銀行をCONCACAFのフットボールファミリーに迎え、この戦略的パートナーシップを祝えたことを、大いに誇りに思う。今回の契約はCONCACAFの高まる価値を裏付け、わが連盟への信頼と信用を示している」と述べた。

トロントに本社があるノヴァ・スコシア銀行は、カナダで最も国際的な銀行。中南米やカリブ海、アジアを含む55カ国以上に拠点を持ち、個人向けや商業銀行業務、ウェルスマネジメント(資産運用)、法人向け、投資銀行業務など幅広い金融商品とサービスを提供している。顧客は2100万件を超える。

ノヴァ・スコシア銀行の最高マーケティング責任者(CMO)、ジョン・ドイグ氏は「ノヴァ・スコシア銀行はCONCACAF地域に深く根を下ろして大きく貢献し、180年以上も顧客や企業、地域社会を支えてきたことを誇りにしている。このパートナーシップはノヴァ・スコシア銀行には願ってもないことだ。フットボールはわが行が顧客と共有できる情熱であり、現在と将来のスター選手を支援できることはうれしい。この美しい競技のスポーツマンシップとチームワークをたたえることは楽しみでもある」と話した。

ノヴァ・スコシア銀行はチャンピオンズリーグのタイトルスポンサーだけでなく、ナショナルチームが競うCONCACAFゴールドカップの2015年と2017年のオフィシャルスポンサーになる。

ノヴァ・スコシア銀行はさらに、2018年までのさまざまなCONCACAFのトーナメントを支援する。2016年のオリンピック予選や男女アンダー20、アンダー17の試合などだ。一番手としてCONCACAFの男子アンダー20チャンピオンシップ・ジャマイカ2015は来年1月に始まる。

契約内容にはこのほか、来年と再来年のカリブ海サッカー連合(CFU)のカリビアン・カップと中米サッカー連合(UNCAF)のセントラル・アメリカン・カップ、CONCACAFが近く開催するビーチサッカー、フットサル(男女アンダー15)の試合のスポンサーシップも含まれている。

CONCACAFスポンサーシップのエージェントを務めるTraffic Sports USAのアロン・デービッドソン社長は「2013年後半にCONCACAFと契約を延長した際、CONCACAFのパートナーを中心にスポンサーシップ制度を世界標準に合わせて再構築することに務めた。ノヴァ・スコシア銀行はこの地域の存在感とスポーツと地域社会への貢献度から見て、CONCACAFの完璧な創設パートナーだ」と評価した。

このパートナーシップ契約は9日朝にメキシコ市のメキシコ証券取引所で開かれた会合で発表された。会合にはメキシコサッカー協会のフスティノ・コンペアン会長ら国内外サッカー界の特別招待客も出席した。

ソース:CONCACAF

▽問い合わせ先

CONCACAF, media@concacaf.org,

+1-305-704-3232

Scotiabank Joins CONCACAF as Official Partner

PR58922

MIAMI, Dec. 10, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

    -- Wide-Ranging Agreement Covers Multiple International Tournaments,

  Naming Scotiabank Title Sponsor of Champions League and Official Bank of

                                 CONCACAF

    The Confederation of North, Central America and Caribbean Association

Football (CONCACAF) announced today an official partnership with Scotiabank,

designating the international bank as title sponsor of the CONCACAF Champions

League and official bank of the Confederation.

    The multi-year agreement makes Scotiabank the first official partner of

CONCACAF, and covers multiple tournaments through 2018 including the region's

most important club competition - the CONCACAF Champions League - now to be

known as the Scotiabank Champions League beginning February 2015 with the

Championship Round of the on-going 2014-15 edition.

    "I am extremely proud to welcome Scotiabank to the CONCACAF football family

and commemorate this strategic partnership," said CONCACAF President Jeffrey

Webb. "This agreement exemplifies the growing value of CONCACAF's properties

and demonstrates the trust and confidence in our Confederation."

    Headquartered in Toronto, Scotiabank is Canada's most international bank,

with a presence in over 55 countries including Latin America, the Caribbean and

parts of Asia. The Bank offers a broad range of products and services,

including personal and commercial banking, wealth management, corporate and

investment banking, to over 21 million customers.

    "Scotiabank is proud of our deep roots and strong commitment in the

CONCACAF regions - supporting customers, businesses and communities for over

180 years," said John Doig, Scotiabank's Chief Marketing Officer. "This

partnership is a natural fit for Scotiabank. Football is a passion we share

with our customers and we're excited to support current and future football

stars. We are looking forward to celebrating the sportsmanship and teamwork of

this beautiful game."

    In addition to title sponsorship of the Champions League, Scotiabank

becomes an official sponsor for the CONCACAF Gold Cup - the Confederation's

flagship event for national teams - for 2015 and 2017.

    Scotiabank will also support multiple additional CONCACAF tournaments

through 2018, including 2016 Olympic Qualifying events, and men's and women's

tournaments at the under-20 and under-17 levels, starting with the CONCACAF

Men's Under-20 Championship Jamaica 2015, set to kick off in January.

    The deal further includes sponsorship for the next two editions of the CFU

Caribbean Cup and the UNCAF Central American Cup, as well as upcoming CONCACAF

championships in Beach Soccer, Futsal and at the Girls' and Boys' under-15

levels.

    "When we extended our agreement with CONCACAF in late 2013, we focused on

restructuring the sponsorship program in line with global standards led by

CONCACAF Partners," said Aaron Davidson, President of Traffic Sports USA, the

sponsorship rights agency of CONCACAF. "Scotiabank is the perfect founding

CONCACAF Partner thanks to their footprint across the region and their

commitment to sport and the communities they serve."

    The partnership was announced in an event hosted at the Mexican Stock

Exchange in Mexico City on Tuesday morning, with the presence of special

invited guests from the Mexican and international soccer community including

Mexican Football Federation President Justino Compean.

    SOURCE: CONCACAF

    CONTACT:

    CONCACAF, media@concacaf.org,

    +1-305-704-3232

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