シンガポール - UFC(R)はケネスK. バーガーのアジア方面エグゼクティブ・ヴァイス・プレジデント

UFC

シンガポール - UFC(R)はケネスK. バーガーのアジア方面エグゼクティブ・ヴァイス・プレジデント及びゼネラル・マネージャーへの就任を本日発表しました。

AsiaNet 59021

SINGAPORE, Dec. 22, 2014 /PRNewswire/

現在49歳になるバーガーは過去25年間に渡りアジア全域での事業を通じて既に輝かしい業績を残しています。バーガーはインターナショナル・マネージメント・グループ(IMG)でアジア方面インターナショナル・ヴァイス・プレジデントとしてそのキャリアをスタートしました。同社では東南アジア及び日本での、バーガー自らが展開を手がけたメジャーリーグ・ベースボール(MLB)、ウィンブルドン、アーノルド・パーマー、そしてブリティッシュ・オープン等を含む様々なライセンス・プログラムに関するライセンス管理を担当していました。

バーガーはその後ISLマーケティングへマネージング・ディレクターとして転職し、その後FIFAマーケティングへ移ると2012年のFIFAワールドカップのマーケティングとサービス業務を率いました。2012年FIFAワールドカップのマーケティング権の提供を成功させた後、バーガーは自身のスポーツ・エイジェンシーであるスポーツ・マーケティング・ジャパン(SMJ)の設立も成功させました。SMJは7年間に渡り、セリエA、NBA、PGAツアー、LPGA、UFC、そしてESPNと言った世界的に名を知られるスポーツ・ブランドのモバイルサイト及びPCサイトの開発を行いました。

2009年、SMJは日本最大の芸能プロダクションである吉本興業により獲得されました。

バーガーの同職への就任に関して、UFCのチーフ・グローバル・ブランド・オフィサーのゲイリー・クックは以下の様に述べています。「アジアでのブランドの成長を増加させ、このスポーツとUFCを次のレベルに引き上げる為に、UFCはケンの様なリーダーを歓迎します。次の12ヶ月間で、UFCが新たな市場に参入し、地元の屈強な有望ファイターを生み出し、そしてアジアでいくつかのワールドクラスのイベントを開催することを目にする事が出来るでしょう。そしてケンがもたらす発展と成功に私どもは自信を持っております。」

ケン・バーガーはこれに加え、「UFCに参加する事を誇りに感じています。ミクスト・マーシャル・アーツは世界で最も急速に成長しているスポーツであり、アジアはその発祥の地である事が、私をとても特別なポジションに置いています。私はこれほどまでにダイナミックな産業に参加する事に途方も無くエキサイトしており、世界のこのエリアでこのスポーツが発展する事をお手伝い出来る事を楽しみにしています。国際的な舞台と言うのはUFCにとって重要なピースであり、才能と決意に溢れたスタッフとアスリート達と共に、私どもはアジアでのMMAの拡大のお手伝いをさせて頂きます。」と語りました。

UFCに関して

ズッファLLCにより所有、運営されるUFCは最高峰のミクスト・マーシャル・アーツ(MMA)オーガニゼーションであり、世界最大のペイパービュー・イベントのプロバイダーです。ラスベガスの本社、ロンドン、トロント、シンガポール、そしてサンパウロに支社を持つUFCは世界中の多くの著名なアリーナでチケットを完売し続ける年間40回以上のライブ大会を開催しています。UFCのテレビ番組は129の国と地域で放送され、28の異なる言語で8億世帯近くのご家庭で視聴されています。UFCはFOXとの複数年間放送契約を締結し、その中には年間4回のFOXネットワークによる米国内でのライブ大会放送とジ・アルティメット・ファイター(R) (http://www.ufc.com/tuf/ )リアリティショー、そしてFOX Sports 1とFOX Sports 2での数千時間に及ぶ番組放送が含まれています。2014年、UFCは独占ライブ大会、数千試合のオンデマンド試合映像、そしてオリジナル・コンテンツが楽しめるデジタル定期視聴サービス、UFC FIGHT PASS(TM)を立ち上げました。UFCオーガニゼーションは100カ所以上のUFC GYM(R)(http://www.ufcgym.com/ )のライセンス経営を許諾し、世界中でライブ大会やオンデマンド放送を楽しめるUFC.TV(R)、ご家庭でのフィットネスやニュー穫りション・プログラムを提供するUFC FIT(R)(http://ufcfit.com/ )、UFC マガジン(http://ufc360.com/ )、EA SPORTSとのフランチャイズ・ビデオゲーム(http://www.easports.com/ufc )、UFC ファイトクラブ(R)(http://www.ufcfightclub.com/ )、UFC ファンエキスポ(R)(http://www.ufcfanexpo.com/ )、UFCブランド・アパレル、DVD、ブルーレイ・ディスク、トップス・トレーディング・カード(http://www.ufcstore.com/)を所有しています。この他の情報は UFC.com(http://jp.ufc.com/ )をご覧下さい。また Facebook.com/UFC(http://www.facebook.com/UFC )、 Twitter(https://twitter.com/ufc )ならびにInstagram: @UFC(http://instagram.com/ufc )も併せてお楽しみ下さい。

報道関係者連絡先:

Feryal Hemamda, UFC

+65 6635 1674

fhemamda@ufc.com

Isabelle McLemore, UFC

+1 702 221 4790

imclemore@ufc.com

ソース:UFC

(日本語リリース:クライアント提供)

UFC Announces Ken Berger as Executive Vice President and General Manager of Asia

PR59021

SINGAPORE, Dec. 22, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

The UFC(R) today announced the appointment of Kenneth K. Berger as its

Executive Vice President and General Manager of Asia.

Berger, 49, has a proven track record of business success throughout Asia,

having worked across the region for the last 25 years. With an MBA from

Thunderbird, American School of International Management, Berger went on to

build his career at International Management Group (IMG), where he held the

position of International Vice President Asia. His responsibilities at IMG

included managing the licensing division in South East Asia, and then Japan,

where he developed a variety of licensing programmes including Major League

Baseball (MLB), Wimbledon, Arnold Palmer and the British Open.

Berger later made the move to ISL Marketing as their Managing Director, Japan

and then to FIFA Marketing, where he headed the FIFA World Cup marketing and

event services operations. After successfully delivering the marketing rights

of the 2002 FIFA World Cup, he launched his own successful sports agency,

Sports Marketing Japan (SMJ). For seven years SMJ worked as a licensee for

globally renowned sports properties in developing branded mobile and pc sites

in Japan for Serie A, NBA, NFL, PGA Tour, LPGA, UFC and ESPN.

In 2009, SMJ was acquired by Yoshimoto Kogyo, Japan's largest entertainment

production entity and talent agency.

On the appointment, UFC Chief Global Brand Officer Garry Cook said: "The UFC

welcomes a leader like Ken to drive increased brand growth in Asia and take the

sport and the UFC to the next level. The next twelve months will see UFC enter

new markets, develop a more robust local roster of fighters and host several

world class events in Asia and we are confident in the developments and

successes that Ken will bring."

Ken Berger added: "I feel honored to be joining the UFC. Mixed martial arts is

the world's fastest growing sport and Asia is its birthplace, which puts me in

a very special position. I am hugely excited to be part of such a dynamic

industry, and I am looking forward to helping the sport grow in this part of

the world. The international stage is an important piece of UFC's success,

together with our talented and committed staff and athletes, we will help to

scale MMA across Asia."

About the UFC(R)

Owned and operated by Zuffa, LLC, the UFC(R) is the premier mixed martial arts

(MMA) organization and largest pay-per-view event provider in the world.

Headquartered in Las Vegas with offices in London, Toronto, Singapore and Sao

Paulo, UFC produces more than 40 live events annually that consistently sell

out some of the most prestigious arenas around the globe. UFC programming is

broadcast in 129 countries and territories to nearly 800 million TV households

worldwide in 28 different languages. The UFC has a multi-year broadcast

agreement with FOX in the U.S., which annually includes four live events

broadcast on the FOX network, as well as The Ultimate Fighter (R) (

http://www.ufc.com/tuf/ ) reality television show and thousands of hours of

programming on FOX Sports 1 and FOX Sports 2. In 2014, UFC launched UFC FIGHT

PASS (TM) ( http://www.ufc.tv/page/fightpass ), a digital subscription service

with exclusive live events, thousands of fights on-demand and original content.

The UFC organization also licenses over 100 UFC GYM (R) (

http://www.ufcgym.com/ )locations, and owns UFC.TV (R) (

http://www.ufc.tv/page/fightpass )(offering live event broadcasts and video

on-demand around the world), UFC FIT (R) ( http://ufcfit.com/ )(an in-home

fitness and nutrition program), UFC Magazine ( http://ufc360.com/ ), and has a

videogame franchise with EA SPORTS ( http://www.easports.com/ufc ), UFC Fight

Club (R) ( http://www.ufcfightclub.com/ ), UFC Fan Expo (R) (

http://www.ufcfanexpo.com/ ), UFC branded apparel ( http://www.ufcstore.com/ ),

DVDs and Blu-rays and Topps Trading Cards. For more information, visit UFC.com

( http://www.ufc.com/ ) and follow UFC at Facebook.com/UFC (

http://www.facebook.com/UFC ), Twitter ( https://twitter.com/ufc)  and

Instagram ( http://instagram.com/ufc ): @UFC.

Press Contacts:

Feryal Hemamda, UFC

+65 6635 1674

fhemamda@ufc.com

Isabelle McLemore, UFC

+1 702 221 4790

imclemore@ufc.com

SOURCE: UFC

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