DLD 2015: "It's Only the Beginning"

Hubert Burda Media

2015/1/7 11:50

AsiaNet 59102

DLD 2015: "It's Only the Beginning"

ミュンヘン(ドイツ)2015年1月7日/PRNewswire/ --

・ 第11回 DLD会議は2015年1月18日から20日までミュンヘンで開催されます。

・ Hubert Burda Mediaは、参加者数約1000人、世界150カ国以上の講演者を見込みます。

Hubert Burda Media主催の第11回DLD (Digital, Life, Design)イノベーション会議は2015年18日から20日までミュンヘンのHVB Forumで開催され、約1000人が参加する予定です。DLD会議「It's only the beginning」は、世界150ケ国以上の講演者が継続的なデジタル化社会への影響、仕事、産業、モビリティ、アート及びデザインの世界について意見を交換します。

     (ロゴ: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150107/723837-a )

     (写真: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150107/723837-b )

「過去20年の間に私たちの住む世界はデジタル化によって急速に変わりました。」とDLD創業者兼マネージャーであるシュテファニー・チェルニー氏は説明します。「しかし、私はデジタルの世界が革新的に変化するのはまだ先のことと考えています。そして変化の速度は劇的に早まるでしょう。これがDLD15のスローガンに『It's only the beginning』を選んだ理由です。」

欧州大手デジタル会議のテーマの焦点は、ビッグデータ、industry 4.0、モノのインターネット、モバイル、ヘルス、電子商取引で、メインの講演者はUber 社のCEO Travis Kalanick氏、Facebook 社David Marcus氏、 Dropbox 社Dennis Woodside氏、Deutsche Telekom 社Tim Hoettges氏、 MIT のAndrew McAfee 氏、音楽プロデューサーGiorgio Moroder氏、 BMW 社Ian Robertson 氏です。DLD15は、アート、デザイン、音楽、ライフスタイルを変化の地震計と考えます。例えば、Thomas Tochtermann氏(世界経済フォーラムのファッション&ラグジャリーシニアアドバイザー)が紹介する「高級品」パネルおよびワークショップは、参加者がデジタルの世界における高級ブランドのさらなる機会と新しいビジネスモデルを発見するのを可能にします。

若い起業家および創立者は、特にドイツのインターネット起業家であるOliver Samwer 氏(Rocket Internet)、アメリカのベンチャーキャピタリストであるBen Horowitz氏 (Andreesen Horowitz)がメイン・アクトを務めるベンチャーキャピタル/ファイナンス」に関心を持つでしょう。

デジタル化のためにヨーロッパを再配置する際、DLD15はこの目的のために確立しなければならない政治的なフレームワークにも焦点を当てます。このテーマは、Guenther Oettinger氏 (デジタル経済と社会EU 委員会委員)、 Ed Vaizey氏 (文化およびデジタル経済国務大臣、英国)およびAxelle Lemaire氏 (デジタル省副大臣、フランス)など高位の政治家が講演します。

セッションは、DLD Media によってインターネット上でライブ配信されます。この会議は招待者のみで開催されることになっておりますが、 パーティーに参加ご希望の方は、以下のサイト(http://www.dld.co )よりチケットをお求めになってください。3日間共通チケットは、2,750ユーロ (+付加価値税)です。このプラグラムおよびDLD15の講演者に関する詳細は、以下のサイト(http://dld-conference.com/DLD15 )をご覧ください。

DLDについて

DLDは、Hubert Burda Mediaが組織する国際的な会議とイノベーションのプラットフォームです。DLD Mediaは、欧州最大手のデジタル会議である DLDと女性のための会議DLDWomenを主催し、並行して国際的なネットワークイベントをパロアルト、ニューヨーク、ロンドン、テルアビブ、イスタンブール、リオデジャネイロ、北京で開催しています。 出版物、オンラインおよびビデオフォーマットの制作、会議のテーマに関する調査研究を行い、DLDのパートナー企業やスタートアップス、投資家、諸機関に対してコンサルタントサービスを提供しています。CEOのStephanie Czerny(シュテファニー・チェルニー)氏は、DLD Conference が2005年に発足した時の共同創業者です。

連絡先:

Dorothee Stommel

Burda Media

Corporate Communications

Arabellastrasse 23

81925 Munich

Germany

電話: +49-89-9250-2065

Email: dldpress@burda.com

情報源: Hubert Burda Media

(日本語リリース:クライアント提供)

DLD 2015: "It's Only the Beginning"

PR59102

MUNICH, Jan. 6, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

    - 11th DLD conference to take place in Munich on 18 - 20 January 2015

    - Hubert Burda Media expects around 1,000 participants and over 150

international speakers  

    From 18 to 20 January 2015, Hubert Burda Media will welcome around 1,000

international guests to Munich's HVB Forum for the eleventh DLD (Digital, Life,

Design) innovation conference. Entitled "It's only the beginning", the event

will see more than 150 international speakers discuss the influence of

continued digitalisation on society, the world of work, industry, mobility, art

and design.

     (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150107/723837-a )

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150107/723837-b )

    "Over the last two decades, digitalisation has rapidly changed our world,"

explains DLD founder and manager Steffi Czerny. "However, I believe that the

truly ground-breaking changes to the digital world are still to come - and that

the pace of change will increase dramatically. This is why I have chosen 'It's

only the beginning' as the slogan for DLD15."

    Topics such as big data, industry 4.0, the Internet of Things, mobile,

health and e-commerce will therefore become the focus of Europe's leading

digital conference, which features speakers such as Travis Kalanick (CEO Uber),

David Marcus (Facebook), Dennis Woodside (Dropbox), Tim Hoettges (Deutsche

Telekom), Andrew McAfee (MIT), Giorgio Moroder (music producer) and Ian

Robertson (BMW). And once again, DLD15 will also consider art, design, music

and lifestyle as seismographs for change. For example, a "Luxury" panel and

workshop presented by Thomas Tochtermann (Senior Advisor Fashion & Luxury,

World Economic Forum) will allow participants to find out more about

opportunities and new business models for luxury brands in the digital world.

    Young entrepreneurs and founders may be particularly interested in "Venture

Capital/Finance", which welcomes some headline acts to the DLD stage, including

German internet entrepreneur Oliver Samwer (Rocket Internet) and American

venture capitalist Ben Horowitz (Andreesen Horowitz).

    As Europe repositions itself for digitalisation, DLD15 will also focus on

the political framework that must be established for this purpose. This topic

will be addressed by high-ranking politicians such as Guenther Oettinger (EU

Commissioner for Digital Economy and Society), Ed Vaizey (Minister of State for

Culture and the Digital Economy, UK) and Axelle Lemaire (Deputy Minister for

Digital Affairs, France).

    Sessions will be streamed live by DLD Media. Participation in the

conference is by invitation only. Interested parties can apply for the

remaining tickets at http://www.dld.co. A three-day ticket costs EUR2,750 (plus

VAT). For more information about the programme and speakers at DLD15, visit

http://dld-conference.com/DLD15.

    About DLD:

    DLD is the international conference and innovation platform from Hubert

Burda Media. DLD Media stages Europe's leading digital conference DLD, the

women's conference DLDWomen, and international network events in cities like

Palo Alto, New York, London, Tel Aviv, Istanbul, Rio de Janeiro and Beijing.

DLD Media produces publications, online and video formats, and studies relating

to the conference themes, and provides advice to DLD partner companies,

startups, investors and public institutions. Its CEO is Stephanie Czerny, who

co-founded the DLD Conference in 2005.  

    Press contact:

    Dorothee Stommel

    Burda Media

    Corporate Communications

    Arabellastrasse 23

    81925 Munich

    Germany

    Phone: +49-89-9250-2065

    Email: dldpress@burda.com

    SOURCE: Hubert Burda Media

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

ソーシャルメディアでも最新のリリース情報をいち早く配信中