Hubert Burda Mediaが第11回DLD会議主催 デジタル時代の企業代表多数が講演
Hubert Burda Mediaが第11回DLD会議主催 デジタル時代の企業代表多数が講演
AsiaNet 59212 (0079)
【ミュンヘン(ドイツ)2015年1月16日PRN=共同通信JBN】Hubert Burda MediaはミュンヘンのHVB Forumで2015年1月18-20日に開かれる第11回DLD(Digital, Life, Design)イノベーション・デジタル会議で、旅行者向け配車サービス業Uberのトラビス・カラニック最高経営責任者(CEO)の講演約束を取りつけた。カラニック氏は会議初日にDLDの演壇に立つ。ほかに航空宇宙エンジニアでRosetta衛星フライトオペレーションディレクターのアンドレア・アコマッゾ氏、写真投稿サイトFlickr(フリッカー)の創業者であるスチュワート・バターフィールド氏、米国のインターネット紙ハフィントン・ポストのアリアナ・ハフィントン氏、レディー・ガガを見いだしたトロイ・カーター氏らもほかの多くの海外講演者とともに出席する。
Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150115/724701
2015 DLDデジタル会議は前回同様に大手企業の支援を得た。約30の国際パートナーはDLDを世界的ネットワークに仕上げ、通信、モビリティーからコンサルティング、バンキングまでの分野の著名なイノベーターが登壇する。BMW Groupのイアン・ロバートソン氏(上級副社長)は基調講演で、デジタルワールドにおけるモビリティーの新しいアプローチについて説明し、フレクストロニクス(Flextronics)のマイケル・メンデンホール氏が「Intelligence of Things(IoT)で点と点をつなげる」と題して語る。ワイヤーカード(Wirecard)のマルクス・ブラウン氏はモバイルだけでなくライフスタイル・ガジェットの決済で高まるトレンドを指し示して、非接触型決済のイノベーションとサービス例を紹介する。決済とライフスタイルを結びつける方法は、DLD15 Wirecard-Barで実演される。EQTのトーマス・フォン・コッホ氏は「Driving change - an owner's responsibility」と題するパネルに登場、取引のデジタル化を支援・推進する経営者の責任について討議する。さらに保険・金融の世界大手アリアンツ・グループ(Allianz Group)のクリストフ・マスケラ最高執行責任者(COO)は、消費者の行動と求めるものがデジタル時代にどのように変化しつつあるか、それが国際的な金融サービスプロバイダーに与える挑戦と機会について説明する。DLD15はまた、世界の旅行者が長期的に出会うことになるパートナーとテクノロジーを確認できる新設のLufthansa Innovation Hubのチームを歓迎する。
今年の会議の注目すべきイベントは、レジデンツ宮殿で1月18日に開かれる会長と講演者のディナーとハウス・デル・クンスト美術館で19日に開かれるDLDパーティーである。2つのサイドイベントは、Burdaの広告マーケティング会社BCNが運営してスコット・ガロウェイ教授(L2)が主宰、高級・ビューティーブランドがデジタル、電子商取引のプレゼンス強化を支援する最善の活動と識見について提案する(1月19日、リテラトゥールハウスで12:00、バイエリッシャーホフで15:30)。
ニュースマガジンのFocusもまた、ドイツのデジタルイノベーションを顕彰する第3回Focus Digital Star Awardを授賞する。5万ユーロ相当のメディアボリューム付きの授賞式は、DLD会議開催中の1月19日に開かれる。
DLD CampusはInternet Business Cluster (IBC)とAmazonのヴァーナー・ボーガス最高技術責任者(CTO)とのコラボレーションでDLD15に再登場し、シュテファン・ウィーナーズ氏(Burdaデジタル部門取締役)が司会をしてミュンヘン大学で1月19日に公開講義が開かれる。2015DLD会議は世界経済フォーラム(ダボス会議)開催中のDLD FOCUS Nightcapパーティー開催で閉幕する(1月21日)。
DLD15に関する詳しい情報は、DLDウェブサイト(http://dld-conference.com/DLD15 )を参照。
▽DLDについて
DLDは、Hubert Burda Mediaが組織する国際的な会議とイノベーションのプラットフォームである。DLD Mediaは、欧州最大手のデジタル会議である DLDと女性のための会議DLDWomenを主催し、並行して国際的なネットワークイベントをパロアルト、ニューヨーク、ロンドン、テルアビブ、イスタンブール、リオデジャネイロ、北京で開催している。DLD Mediaは出版物、オンラインおよびビデオフォーマットの制作、会議のテーマに関する調査研究を行い、DLDのパートナー企業やスタートアップス、投資家、諸機関に対してコンサルタントサービスを提供する。CEOのシュテファニー・チェルニー(Stephanie Czerny)氏は、DLD Conference が2005年に発足した時の共同創業者である。
▽DLD15パートナーについて
DLD15は以下のパートナー企業によって支援されている。
アリアンツ(Allianz)、ARD Alpha、ブルームバーグ・メディア(Bloomberg Media)、Burda Digital、BMW、デロイト(Deloitte)、ドイツテレコム(Deutsche Telekom)、EQT、フレクストロニクス(Flextronics)、Focus、Hublot、HypoVereinsbank、Lithium、ルフトハンザ(Lufthansa)、Pictet、picture alliance、PR Newswire、Strategy&、Stroer、テレフォニカ(Telefonica)、Insight Guides Media、Unitymedia Kabel BW、Wirecard、Xing。
サイドイベントは以下のパートナーに支援されている。
Accel、Atomico、Index、Facebook、Pub Matic、PCH
▽報道関係者問い合わせ先
Dorothee Stommel
Burda Media
Corporate Communications
Arabellastrasse 23
81925 Munich
Germany
Phone: +49-89-9250-2065
Email: dldpress@burda.com
ソース:Hubert Burda Media
Hubert Burda Media Welcomes Uber Boss to DLD Digital Conference in Munich
PR59212
MUNICH, January 16, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --
Hubert Burda Media has secured Travis Kalanick, CEO of travel service Uber, to
speak at the 11th DLD (Digital, Life, Design) innovation and digital conference
from 18 - 20 January 2015 in Munich's HVB Forum. Kalanick will take to the DLD
stage on the first day of the conference. Aerospace engineer and "Rosetta"
flight operations director Andrea Accamozza, Stewart Butterfield (founder of
Flickr), Arianna Huffington (Huffington Post) and Troy Carter, who discovered
Lady Gaga, have all confirmed their attendance alongside many other
international speakers.
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150115/724701 )
Once again, the 2015 DLD digital conference will be supported by leading
companies: Around 30 international partners make DLD a global network and will
be represented on the DLD stage by prominent innovators in fields ranging from
communications and mobility to consulting and banking. In his keynote speech,
Ian Robertson (BMW Group) will discuss new approaches to mobility in the
digital world and Michael Mendenhall (Flextronics) will speak about "Connecting
the dots on IoT: Intelligence of Things". Markus Braun (Wirecard) shows the
rising trend of payments, not only mobile but also lifestyle gadgets, and will
introduce innovations and services of contactless payments. How to combine
payment and lifestyle will be demonstrated at the DLD15 Wirecard-Bar. Thomas
von Koch (EQT) will appear on the "Driving change - an owner's responsibility"
panel to discuss the responsibility of proprietors to support and push digital
change in commerce. In addition, Christof Mascher, COO of the Allianz Group,
will explain how consumer behaviour and requirements are changing in the
digital age and the challenges and opportunities this presents for an
international financial services provider. DLD15 will also welcome the team
from the newly founded Lufthansa Innovation Hub, who will be identifying the
partners and technologies that travellers worldwide will be encountering in the
long term.
Notable events at this year's conference include the chairmen & speaker dinner
in the Residenz (18 January) and the DLD party in the Haus der Kunst (19
January). Two side events run by Burda's advertising marketer BCN and hosted by
Professor Scott Galloway (L2) will offer best practices and insights to help
luxury and beauty brands strengthen their digital and e-commerce presence
(Monday, 19 January, 12:00 in the Literaturhaus and 15:30 in the Bayerischer
Hof).
News magazine Focus will also present the third Focus Digital Star Award
honouring digital innovations from Germany. The accolade, which comes with
media volume worth EUR 50,000, will be awarded on 19 January 2015 during the
DLD conference.
The DLD Campus will also be making a reappearance at DLD15 in collaboration
with the Internet Business Cluster (IBC): Werner Vogels, CTO of Amazon, will
hold a public lecture on 19 January at the LMU Munich moderated by Stefan
Winners (Member of the Executive Board - Digital at Burda). The 2015 DLD
conference will close with the DLD FOCUS Nightcap during the World Economic
Forum in Davos (21 January).
For more information about DLD15, visit the DLD website at
http://dld-conference.com/DLD15.
About DLD:
DLD is the international conference and innovation platform from Hubert Burda
Media. DLD Media stages Europe's leading digital conference DLD, the women's
conference DLDWomen, and international network events in cities like Palo Alto,
New York, London, Tel Aviv, Istanbul, Rio de Janeiro and Beijing. DLD Media
produces publications, online and video formats, and studies relating to the
conference themes, and provides advice to DLD partner companies, startups,
investors and public institutions. Its CEO is Stephanie Czerny, who co-founded
the DLD Conference in 2005.
DLD15 partners
DLD15 is supported by the following partner companies: Allianz, ARD Alpha,
Bloomberg Media, Burda Digital, BMW, Deloitte, Deutsche Telekom, EQT,
Flextronics, Focus, Hublot, HypoVereinsbank, Lithium, Lufthansa, Pictet,
picture alliance, PR Newswire, Strategy&, Stroer, Telefonica, Insight Guides
Media, Unitymedia Kabel BW, Wirecard and Xing. The side-events are supported by
the following partners: Accel, Atomico, Index, Facebook, Pub Matic and PCH.
Press contact:
Dorothee Stommel
Burda Media
Corporate Communications
Arabellastrasse 23
81925 Munich
Germany
Phone: +49-89-9250-2065
Email: dldpress@burda.com
Source: Hubert Burda Media
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