Procurriがグローバルブランドを発表 新しいブランドロゴを公開

Procurri Corporation

2015/1/19 15:05

Procurriがグローバルブランドを発表 新しいブランドロゴを公開

AsiaNet 59205 (0080)

【シンガポール2015年1月19日PRN=共同通信JBN】ITアセットリカバリーおよび独立系メンテナンスで世界をリードするプロバイダー、Procurriは15日、同社のグローバルブランドを発表するとともに、世界に向けた新企業ロゴとウェブサイトを含む新しいブランドアイデンティティーを公開した。

ラテン語で「先頭に立つ」ことを意味するProcurriのブランド名は、データセンター関連サービスで世界市場のリーダーとなるという同社の目標に沿ったものである。

新しいブランドアイデンティティーは、Procurriの全体ビジョン、ルック、メッセージが大幅に転換したことを示している。新ブランドアイデンティティーは、この転換を確固たるものにするとともに、6カ月前に統合した子会社のProcurri LLC、Tinglobal Holdings Ltd、ASVIDA(R) Asia Pte Ltd、Verity Solutions Sdn Bhdで誕生したグローバル組織を統一することにも寄与する。

Procurriのグローバル最高経営責任者(CEO)であるショーン・マーフィー氏は「統合によって、われわれはITアセットリカバリーおよび独立系メンテナンスにおけるグローバル市場のリーダーになるという共通目標と単一のビジョンを明確に発信する強力で結束力が高まるブランドアイデンティティーが必要となった。われわれは、新しいブランドアイデンティティーとロゴがProcurriの世界事業展開、インフラストラクチャー、リソースを一体化させ、さらに世界がテクノロジーを導入する際の方法に変革をもたらすという当社の使命追求を後押しすると確信している」と語った。

新しいブランドアイデンティティーの下で、新しい企業ロゴは2本の矢によって象徴されている。右方向に向かう矢は当社の前向きのアプローチを象徴し、左方向を指す矢は実績がある当社のリバースロジスティック戦略を示している。一組の絡み合う矢は、シナジー効果に加え、当社が誇るパートナーおよび顧客との強い絆を表している。ティールとグレーのブランドカラーは効率、信頼性、専門性を尊ぶ高品質およびブランド精神を表し、それらすべてはProcurriがビジネスの卓越性にコミットすることを強調している。

シンガポール、マレーシア、中国、米国、英国にオフィスを構えるProcurriは事業展開の国際化を図っており、2015年には中南米およびインドで戦略的買収および合弁事業の実現を検討している。同社はこれまでに、株主に大きな価値を提供するため2016年までにスピンオフする意向も表明している。

Procurriに関する詳細は同社ウェブサイトwww.procurri.com を参照。Procurriの新ブランドアイデンティティーに関するビデオを見るには以下をクリック。

http://youtu.be/ENhHZ1y1ihg

▽報道関係問い合わせ先

Selina Lim / Fiona Wong

DeClout Limited

T: +65-6818-1807

selina.lim@declout.com / fiona.wong@declout.com

Logo - http://photos.prnasia.com/prnh/20150115/8521500267LOGO

ソース:Procurri Corporation

Procurri Launches Global Brand, Unveils New Brand Logo

PR59205

SINGAPORE, Jan. 15, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

Procurri, the global leading IT asset recovery and independent maintenance

provider, today launched its global brand and unveiled a new brand identity

inclusive of a new corporate logo and a website worldwide.

Procurri's brand name which means "leading the pack" in Latin is aligned with

its aspirations to be the global market leader in data centre offerings.

The new brand identity represents a significant shift in Procurri's overall

vision, look and message. It serves to solidify the transition and unify the

global organisation since the integration of subsidiaries Procurri LLC,

Tinglobal Holdings Ltd, ASVIDA(R) Asia Pte Ltd and Verity Solutions Sdn Bhd six

months ago.

"Since the integration, we required a stronger and more cohesive brand identity

to distinctly communicate Procurri's integrated focus and singular vision of

being the global market leader in IT asset recovery and independent

maintenance," said Sean Murphy, Global CEO of Procurri. "We believe the new

brand identity and logo tightly blend Procurri's global reach, infrastructure

and resources, and further strengthen the company on its mission to change the

way the world buys technology."

Under the new brand identity, the new corporate logo is symbolised by two

arrows -- one forward arrow that represents the company's forward-looking

approach and a backward arrow that signifies its proven reverse logistics

strategy. The set of interlocking arrows also denotes the synergy and close

relationships we have with our partners and customers. The brand colours of

teal and grey further reflect the qualities and spirit of the brand --

efficiency, reliability and professionalism -- all of which underscores

Procurri's commitment to business excellence.

With offices in Singapore, Malaysia, China, US and the UK, Procurri plans to

continue to internationalise its footprint by looking at strategic acquisitions

and joint ventures in Latin America and India in 2015. The company has also

previously announced its intention to spin-off by 2016 to add greater value to

its shareholders.

To find out more about Procuri, visit our website at www.procurri.com. To view

a video on Procurri's new brand identity, click

here(http://youtu.be/ENhHZ1y1ihg ).

For media enquiries, please contact:

Selina Lim / Fiona Wong

DeClout Limited

T: +65-6818-1807

selina.lim@declout.com / fiona.wong@declout.com

Logo - http://photos.prnasia.com/prnh/20150115/8521500267LOGO

SOURCE  Procurri Corporation

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中