アシュリオンが2014年プロダクト・リーダーシップ賞を受賞

Asurion

2015/1/20 10:25

アシュリオンが2014年プロダクト・リーダーシップ賞を受賞

AsiaNet59196(0072)

【ナッシュビル(米テネシー州)2015年1月20日PRN=共同通信JBN】

*フロスト&サリバンはGlobal Mobile Support and Protectionにおいて、アシュリオンの製品・サービスをクラス最高と認定

テクノロジープロテクションで世界をリードするアシュリオン(Asurion)が、産業分析・コンサルティング会社のフロスト&サリバン(Frost & Sullivan)からGlobal Mobile Support and Protectionにおいて優れた市場業績を上げたとして「2014年プロダクト・リーダーシップ賞(2014 Product Leadership Award)」を受賞した。

    Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20141112/158309LOGO

フロスト&サリバンのモバイル&ワイアレス・リサーチ・ディレクターであるブレント・アイダローラ氏は「フロスト&サリバンの業界アナリストチームは市場参加企業のベストプラクティスを評価・認定するため、客観的な立場から第1にインタビュー、第2に業界調査に基づき、市場参加企業を基準に従って分析し、その業績を評価している。われわれはアシュリオンをモバイルサポートおよびプロテクションのイノベーターとして認定した。アシュリオンは魅力的なサービス内容と、世界の主要携帯電話業者との強い結び付きによって、モバイルサポートおよびプロテクションの分野で世界のリーダーとしての地位を確立した」と説明した。

フロスト&サリバンの調査によると、世界の携帯電話ユーザーへのスマートフォンの普及率は2020年に80%を超える。このためスマートフォンのハードとソフトの技術は飛躍的に向上したが、使用方法が複雑になり機器や接続の管理にはこれまで以上に丁寧なサポートが必要となる。アシュリオンのサポートおよびプロテクション・サービスによって、利用者はモバイルデバイスの保護、サポート、管理、最適化が可能になるとともに、クラス最高のサービス体験を受けることができる。

アシュリオンでグローバルプロダクトを担当するジョン・レオナード上級副社長は「通常、スマートフォンのユーザーはデバイスの性能を理解しているが、実際にすべての機能と性能を使いこなすのには苦労している。アシュリオンのモバイルサポート・プロテクションサービスによって、消費者はスマートフォンの事故の影響を最小限に抑え、データの紛失を防ぎ、モバイル体験を確保し、いかなるプラットフォームやプロバイダーでもデバイスの複雑さを乗り越えることで、オンライン接続した生活を満喫できる。顧客へのこうした貢献がフロスト&サリバンによって認められたことに感謝している。世界のあらゆる地域で顧客を支援し続けていくことに専念する」と述べた。

さらに便利なことに、顧客はアシュリオンのインターネットのページから、補償の確認、苦情の提出、顧客のデバイスの捜索、顧客のデータ保護、デバイスに関する問い合わせのためのテクニカルサポートへの連絡など、顧客のモバイルプロテクションに関する個別サービスを利用できる。アシュリオンはすべてのコンタクトチャンネル(ウェブ、電話、モバイル)に投資する唯一の企業で、顧客は最も都合のいい手段でサービスを利用できる。

アシュリオンの詳しい情報はwww.asurion.com を参照。

▽アシュリオンについて

アシュリオンは20年以上にわたり顧客に喜ばれる技術革新と経営努力によって、世界の最大手携帯電話会社や信頼されるリテーラー、人気デバイスのメーカーに選ばれるテクノロジープロテクションのプロバイダーになった。アシュリオンは同社が米州でトップのプロテクションプラン・プロバイダーになることを可能にした業界標準の製品とサービスを通じて提供される受賞歴のある体験によって、世界で1万5000人の従業員が2億8000万人の顧客をサポートしている。同社の完全一体化されたエンドツーエンド・ソリューションはそれぞれの通信会社や小売会社、端末製造会社ごとにカスタマイズされており、このソリューションには、顧客がデジタルデバイス・製品を完全に使いこなせることを可能にするプレミアサポートに加え、プライバシーを保護しセキュリティーを提供するアプリケーション、さらに紛失、盗難、破損、ないしは不具合のデバイスの迅速な交換(通常は翌日)が含まれている。製品がなくなったり、単に正常動作しなくなったりすれば、アシュリオンは、1日24時間、年中無休で、6カ国語を話し、あらゆるデバイス、プラットフォーム、プロバイダーに対応可能な人材および手順で問題を解決する。アシュリオンについての詳しい情報はwww.asurion.com まで。

ソース:Asurion

▽問い合わせ先

Greg Wise, Weber Shandwick, for Asurion

gwise@webershandwick.com

+1-512-794-4716

Asurion Receives 2014 Product Leadership Award in Global Mobile Support and Protection

PR59196

NASHVILLE, Tenn., Jan. 20, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

   Frost & Sullivan Recognizes Asurion's Best-in-Class Products and Services

    Asurion, the global leader in technology protection, was distinguished by

industry analyst and consulting firm Frost & Sullivan as the recipient of the

2014 Product Leadership Award in recognition of its impressive market

achievements in Global Mobile Support and Protection.

    Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20141112/158309LOGO

    "Frost & Sullivan's industry analyst team benchmarks market participants

and measures their performance through independent, primary interviews and

secondary industry research in order to evaluate and identify best practices,"

said Brent Iadarola, Mobile and Wireless Research Director, Frost & Sullivan.

"We have identified Asurion as an innovator in mobile support and protection.

Its attractive service offering, along with strong relationships with leading

mobile operators globally, has helped establish Asurion as a global leader in

mobile support and protection."

    Frost & Sullivan's research indicates that global smartphone penetration

among mobile phone users will exceed 80 percent by 2020. Consequently, the

dramatic pace of advancement in smartphone hardware and software technologies

has also made them more complicated to use, creating the need for more in-depth

support to manage the device and its connections. Asurion's support and

protection services allow customers to protect, support, manage, and optimize

their mobile devices, while delivering a best-in-class service experience.

    "Quite often, smartphone users know what their device can do, but struggle

to actually use all of the device's features and functionality," said John

Leonard, senior vice president of global products at Asurion. "By minimizing

the impact of smartphone incidents, deterring loss of data, securing the mobile

experience, and helping to manage device complexity across any platform or

provider, Asurion's mobile support and protection services help consumers get

the most out of their connected life. We are grateful this dedication to our

customers has been recognized by Frost & Sullivan. We remain committed to

keeping our customers' lives up and running wherever they may be in the world."

    As an additional convenience for customers, Asurion's Web experience allows

them to access specific elements of their Mobile Protection offerings,

including checking their coverage, filing a claim, locating their device,

securing their data, and connecting with tech support for device-related

questions. Asurion is the only company in its category that has invested across

every contact channel (Web, phone, mobile), allowing customers to engage with

the service in the way that is most convenient for them.

    To learn more about Asurion, visit www.asurion.com.

    About Asurion

    For more than 20 years, Asurion's innovation and dedication to delighting

customers has made it the preferred provider of technology protection to the

world's largest wireless carriers, trusted retailers and popular device

manufacturers. Asurion's 15,000 global employees support its 280 million

consumers with an award-winning experience delivered through products and

services that have set the standard in the industry and made Asurion America's

#1 Protection Plan provider. The company's fully integrated, end-to-end

solutions, which are customized for its carrier, retail and device manufacturer

partners, include premier support that enables consumers to fully utilize their

digital devices and products; applications to protect privacy and provide

security; and rapid replacement (usually overnight) of lost, stolen, damaged,

or malfunctioning devices. When a product is missing or simply doesn't work

properly, Asurion solves the problem with people and processes operating 24

hours a day, seven days a week, speaking six languages, and working across any

device, platform, or provider. For more information about Asurion, please visit

www.asurion.com.

    SOURCE: Asurion

    CONTACT: Greg Wise, Weber Shandwick, for Asurion,

    gwise@webershandwick.com,

    +1-512-794-4716

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