BMWグループが4年連続で販売台数記録を更新、15年の業績にも期待、15車種新発売へ

BMWグループ

2015/1/20 16:00

BMWグループが4年連続で販売台数記録を更新、15年の業績にも期待、15車種新発売へ

AsiaNet 59157 (0050)

【デトロイト、ミュンヘン2015年1月12日PRN=共同通信JBN】BMWグループは2014年に4年連続となる販売台数最高記録を達成した。2015年はさらに販売台数が伸びると確信している。BMWグループは昨年、顧客に200万台以上を納車し、グループの歴史上かつてない総数211万7965台のBMW、MINI、ロールス・ロイスを引き渡した(前年196万3798台、7.9%増)。

 Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150112/724270

BMW AG取締役会メンバーでBMWのセールス・マーケティングを担当するイアン・ロバートソン氏は「今年新たに新型モデル15車種の発売を計画しているので、2015年は昨年に生まれたモメンタムが継続する。一部市場で不安定な状況があるにもかかわらず、すべての主要な販売地域で販売台数が増えると確信している」と語った。

ロバートソン氏はさらに続けて、「欧州全域では、特に販売台数はかなり低水準で始まった南欧市場が回復し続けている。米国市場は2014年が強い年だったので、引き続き成長し続けると信じている。アジアもまたさらに販売台数の増加を実現するはずである」と述べた。

MINI、BMWモトラッド、ロールス・ロイスに責任を持つBMW AG取締役会メンバーであるペーター・シュヴァルツェンバウアー氏は12日ミュンヘンで、「当社中核製品であるMINI 3ドアを昨年モデルチェンジして、新型MINI 5ドアを発売したことに伴い、MINIは2014年第4四半期にこれまでの最高記録を出した。われわれは新しい年に入ってもその勢いを維持する。2015年の製品範囲の平均年齢は約2.5年で、これまでで最も若く、年内には新型のMINI Clubmanを発売する。われわれはMINIの販売台数が2015年に新記録を達成すると確信している。同じことはロールス・ロイスについても言える。このブランドは2014年に4000台余りを納車し、新たな販売記録を達成した。この成功は今年さらに前進すると信じている。BMWモトラッドは2015年にはこれまで以上のマキシスクーターとモーターサイクルを販売する。5つの新しいモトラッド・モデルを発売し、これらによって昨年実現したモメンタムが維持できるだろう」と語った。

2014年はBMWブランドにとって最高の年となった。BMW車両の納車は総数181万1919台で、前年(165万5138台)に比べて9.5%増加した。12月の販売台数も新記録を実現、前年の15万5835台に対して17万7954台と14.2%増となった。

初めて年間を通じて販売されたBMWの2シリーズ クーペは、総数2万7933人の顧客に納車され、2シリーズ アクティブ ツアラーは発売開始後3カ月で総数1万3091人の顧客に届けられた。セグメントの先頭を行くBMW 3シリーズの販売台数は昨年増加して、前年の46万7672台より2%増の総数47万6792台を記録した。BMW 4シリーズの納車は2014年に11万9580台となった。BMW 5シリーズもまたこのセグメントをリードし、2014年の販売台数は1.7%増となり、世界の顧客に総数37万3053台(前年は36万6992台)が納車された。BMW X4は7月に発売され、2万1688人の顧客に納車され、一方BMW X5の新しい第3世代は、前年(10万7231台)比37.4%増の14万7381台まで販売台数が増加した。

2014年には約1万7800人の顧客が、革新的なBMW iの納車を受けた。BMW i3の世界の納車は総数1万6052台で、これら販売台数のほぼ4分の3が同年下半期に発生した。これは米国を含めていくつかの主要市場で、同車両が晩春に発売されたことに起因する。夏期に発売されたBMW i8に関しては、総数1741台のキーが、オーナーに手渡された。

この年に中核車両MINIがモデルチェンジされたMINIブランドの年間販売台数は総数30万2183台となり、前年の30万5030台より0.9%減と、前年の記録的水準をほぼ維持した。MINIは12月単月で最高記録となり、2013年の3万455台に対して3万6773台と同月比20.7%増加した。3ドアMINIの販売台数は、前年の1万2262台と比較して1万6418台と33.9%増だった。また6954人の顧客が2014年最終月に新しい5ドアMINIが販売された。MINIカントリーマンの販売台数は年間5%増の10万6995台(前年は10万4687台)となり、MINIペースマンの納車は6.0%増となる総数1万5567台(前年は1万4687台)となった。

ロールス・ロイス・モーター・カーズは5年連続で販売台数を伸ばし、同ブランド111年の歴史上初めて、2014年度に世界で前年の3630台から11.9%増の4063台を販売した。世界的に好調な販売が報告され、多くの地域で2桁の増加を記録した。この非常に優れた成長は、販売が2009年に比べて4倍増以上になったことを物語る。販売台数は昨年11月に発売開始したゴースト シリーズII、通年販売されたレイスに対する好調な注文によって促され、一方ファントムは同社で最も売れ筋の製品としてとどまっている。

BMWモトラッドは4年連続して最多販売台数を記録し、2014年に12万3495台のモーターサイクルとマキシスクーターを販売した。これは前年の11万5215台より7.2%増となる。12月には前年同月の6343台より10.9%増の7032台が販売された。

2014年、BMWグループはすべての主要販売地区で成長を達成した。

欧州では計91万3803台のBMW、MINIブランド車が顧客に引き渡され(前年85万8990 台、+6.4%)、この地域の全市場が2014年に成長を記録した。BMWグループの地元市場、ドイツでは年間1.7%増の27万3433台の新車が販売された(前年26万8838台)。欧州第2の市場、英国では2014年に8.4%成長した(20万4749台、前年18万8837台)。フランスでは5.3%増えて6万7449台のBMW、MINI車が引き渡された(前年6万4082台)。

アジアのBMW、MINI車販売は2014年に13.8%成長、計65万6395台を売り上げた(前年57万6616台)。その販売増の水準は12月の数字、つまり計6万1295台の納車実績(前年同月5万4546台、+12.4%)に反映されている。中国本土ではこの年、16.7%増の計45万5979台のBMW、MINI車が顧客に引き渡された(前年39万713台)。韓国の販売も大きく伸び、前年(3万9558台)比17.3%増の4万6400台を納車した。

北米地域の販売は昨年、3.9%の成長を記録した(48万1056台、前年46万2891台)。米国は同地区の成長の原動力になり、年間販売台数が計39万5850台(前年37万5782台)と5.3%伸びた。カナダも1.2%のプラス成長を記録(3万8188台、前年3万7723台)、メキシコは前年比6.5%増加した(1万4902台、前年1万3992台)。

中東地区では2014年に計3万148台のBMW、MINI車を販売、前年(2万4596台)比22.6%増と2桁の伸びを記録した。同地区の12月の販売は30.4%増加し、計2511台が顧客に引き渡された(前年同月1926台)。

▽BMWグループの2014年12月および2014年通年の販売概要

                         2014年12月  前年同月比    2014年間      前年比

BMWグループ

自動車計                215,217       +15.2%      2,117,965      +7.9%

BMW                     177,954       +14.2%      1,811,719      +9.5%

MINI                     36,773       +20.7%        302,183      -0.9%

ロールス・ロイス            490        -1.2%          4,063      +11.9%

BMWモトラッド            7,032        +10.9%        123,495      +7.2%

▽BMWグループ

BMWグループはBMW、MINI、ロールス・ロイスの3ブランドを持つ世界的な自動車およびモーターサイクルの大手プレミアム・メーカーで、プレミアムな金融・モビリティーサービスも提供している。BMWグループはグローバル企業として世界14カ国に30の生産・組立工場を保有し、140カ国以上に販売ネットワークを展開している。2014年にBMWグループは約211万8000台の自動車と12万3000台のモーターサイクルを世界で販売した。2013会計年度の売上高は760億6000万ユーロ、税引き前利益は79億1000万ユーロ。2013年12月31日現在、BMWグループの従業員数は世界で11万351人。BMWグループの成功は、常に長期的な構想と責任ある行動よって築き上げられてきた。同社は戦略の不可欠な要素として、バリューチェーン全体における環境、社会両面の持続可能性、製品に対する総合的な責任、資源節約の方針を掲げている。

http://www.bmwgroup.com

Facebook: http://www.facebook.com/BMWGroup

Twitter: http://twitter.com/BMWGroup

YouTube: http://www.youtube.com/BMWGroupview

Google+: http://googleplus.bmwgroup.com

▽問い合わせ先

Corporate Communications

Emma Begley, Business and Finance Communications

emma.begley@bmwgroup.com

Telephone: +49-89-382-72200

Fax: +49-89-382-24418

Nikolai Glies, Head of Business and Finance Communications

nikolai.glies@bmwgroup.com

Telephone: +49-89-382-24544

Fax: +49-89-382-24418

Media website:http://www.press.bmwgroup.com

Email: presse@bmw.de

ソース:BMW Group

PR59157

BMW Group Looks Forward to Continued Growth in 2015; BMW, MINI and Rolls-Royce Confident of Increased Sales; 15 New Models Will Support Growth Strategy

DETROIT and MUNICH, Jan. 12, 2015/PRN=KYODO JBN/ --

    Following a fourth consecutive record year of sales in 2014, the BMW Group

is confident that 2015 will see further sales growth. The company delivered

more than two million vehicles to customers last year with a total of 2,117,965

BMW, MINI and Rolls-Royce vehicles sold, more than ever before in the Group's

history (prev. yr.  1,963,798 / +7.9%).

         (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150112/724270 )

    "With the launch of 15 new models planned for the year, we are confident

that 2015 will see the momentum we've generated in the last years continue and

that we will increase sales in all major sales regions, despite ongoing

volatility in some markets", said Ian Robertson, Member of the Board of

Management of BMW AG responsible for Sales and Marketing BMW, at the Detroit

Motor Show.

    "In Europe overall, sales should continue to recover, especially in those

southern European markets which are starting from a fairly low level",

Robertson continued. "The market in the USA had a strong year in 2014 and we

believe it will continue to grow. Asia is also set to deliver further sales

increases."

    Peter Schwarzenbauer, Member of the Board of Management of BMW AG

responsible for MINI, BMW Motorrad and Rolls-Royce said in Munich on Monday,

"Following last year's model change of our core MINI 3 door model and the

introduction of the new MINI 5 door, MINI had its best ever fourth quarter in

2014. We take that momentum into the new year. The average age of our model

range in 2015 is around 2.5 years - that's the youngest we've had for a long

time - and we'll be introducing the new MINI Clubman later this year. I'm

confident that MINI sales will set a new record in 2015. The same goes for

Rolls-Royce. With over 4,000 units delivered in 2014, the marque set a new

sales record and I believe that success will be built on further this year. BMW

Motorrad sold more maxi-scooters and motorcycles in 2015 than ever before. We

are launching five new Motorrad models this year - they will ensure we keep the

momentum of the last years going."

    2014 was the best year ever for the BMW brand. Deliveries of BMW vehicles

totalled 1,811,719, an increase of 9.5% on the previous year (1,655,138). Sales

in December also achieved a new high, up 14.2% on the same month last year

(177,954 / prev. yr. 155,835).

    In its first full year on the market, the BMW 2 Series Coupe has been

delivered to a total of 27,933 customers while 13,091 customers have taken

delivery of the 2 Series Active Tourer during the three months it has been on

sale. Sales of the segment-leading BMW 3 Series were up on last year, totalling

476,792 (prev. yr. 467,672 / +2.0%). Deliveries of the BMW 4 Series models

totalled 119,580 in 2014. The BMW 5 Series, which also leads it segment

globally, saw sales increase 1.7% this year, with a total of 373,053 delivered

to customers worldwide (prev. yr. 366,992). The BMW X4, which went on sale in

July, has been delivered to 21,688 customers while the new third-generation of

the BMW X5 has increased sales by 37.4% compared to last year (147,381 / prev.

yr. 107,231).

    Around 17,800 customers have taken delivery of an innovative BMW i vehicle

in 2014. Global deliveries of the BMW i3 total 16,052; nearly three-quarters of

those sales occurred in the second half of the year, following the vehicle's

late-spring market launch in several major markets including the USA. The keys

to a total of 1,741 BMW i8s have been handed over to customers since it went on

sale in the summer.  

    Despite the change in the core MINI model this year, annual sales remained

around last year's record level with a total of 302,183 vehicles delivered to

customers (prev. yr. 305,030 / -0.9%). MINI has had its best ever December with

sales up 20.7% compared to the same month in 2013 (36,773 / prev. yr. 30,455).

In December, sales of the 3 door MINI were up 33.9% (16.418 / prev. yr. 12,262)

while a total of 6,954 customers took delivery of a new 5 door MINI in the last

month of 2014. The MINI Countryman saw sales grow 5.0% across the year (106,995

/ prev. yr. 101,897) while deliveries of the MINI Paceman totalled 15,567 in

2014, an increase of 6.0% (prev. yr. 14,687).

    Rolls-Royce Motor Cars announced record sales results for a fifth

consecutive year, with 4,063 units (prev. yr. 3,630 / +11.9%) sold globally

during 2014, more than ever before in the brand's 111-year history. Strong

sales were reported worldwide, with double-digit increases in most regions.

This exceptional growth means that deliveries have more than quadrupled since

2009. Sales were driven by strong orders for Ghost Series II, launched in

November, and Wraith, which enjoyed its first full year of sales, while the

Phantom remains the company's pinnacle product.

    BMW Motorrad has achieved a fourth successive sales record, selling 123,495

motorcycles and maxi-scooters in 2014, an increase of 7.2% (prev. yr. 115,215).

In December, 7,032 vehicles were sold, 10.9% more than in the same month last

year (6,343).

    The BMW Group achieved growth in all major sales regions in 2014

    In Europe, a total of 913,803 BMW and MINI brand vehicles were delivered to

customers (prev. yr. 858,990 / +6.4%). All European markets have experienced

growth in 2014. The BMW Group's home market, Germany, saw sales increase 1.7%

across the year with 273,433 new vehicles registered (prev. yr. 268,838). Sales

in the region's second biggest market, Great Britain, grew 8.4% in 2014

(204,749 / prev. yr. 188,837) while a total of 67,449 BMW and MINI vehicles

were delivered in France, an increase of 5.3% (prev. yr. 64,082).

    Sales of BMW and MINI vehicles in Asia grew by 13.8% in 2014 with sales

totalling 656,395 (prev. yr. 576,616). This level of sales growth was reflected

in the December figures - deliveries in the last month of the year totalled

61,295 (prev. yr. 54,546 / +12.4%). The year saw sales in Mainland China grow

by 16.7%, with a total of 455,979 BMW and MINI vehicles delivered to customers

(prev. yr. 390,713). Strong sales growth was also experienced in South Korea,

where 46,400 customer deliveries were made, an increase of 17.3% on the

previous year (39,558).

    Sales growth of 3.9% was recorded at year-end in the Americas (481,056 /

prev. yr. 462,891). The USA was the region's main growth driver in 2014, annual

sales there were up 5.3% to total 395,850 (prev. yr. 375,782). Canada also saw

positive growth of 1.2% (38,188 / prev. yr. 37,723) while sales in Mexico

increased by 6.5% compared to the previous year (14,902 / prev. yr. 13,992).

    Double-digit growth was recorded in the Middle East region with a total of

30,148 BMW and MINI vehicles sold in 2014, an increase of 22.6% compared to the

previous year (24,596). December sales in the region were up 30.4% with a total

of 2,511 vehicles delivered to customers in the last month of the year (prev.

yr. 1,926).

    BMW Group sales in/up to December 2014 at a glance

                                                             

                                       Comp. To Up to/incl.   Comp. To

                      In December 2014 previous December 2014 previous year

                                       year   

    BMW Group Automobiles      215,217   +15.2%     2,117,965         +7.9%

    BMW                        177,954   +14.2%     1,811,719         +9.5%

    MINI                        36,773   +20.7%       302,183         -0.9%

    Rolls-Royce                    490    -1.2%         4,063        +11.9%

    BMW Motorrad                 7,032   +10.9%       123,495         +7.2%

    The BMW Group

    With its three brands BMW, MINI and Rolls-Royce, the BMW Group is the

world's leading premium manufacturer of automobiles and motorcycles and also

provides premium financial and mobility services. As a global company, the BMW

Group operates 30 production and assembly facilities in 14 countries and has a

global sales network in more than 140 countries.

    In 2014, the BMW Group sold approximately 2.118 million cars and 123,000

motorcycles worldwide. The profit before tax for the financial year 2013 was EUR

7.91 billion on revenues amounting to approximately EUR 76.06 billion. As of 31

December 2013, the BMW Group had a workforce of 110,351 employees.

    The success of the BMW Group has always been based on long-term thinking

and responsible action. The company has therefore established ecological and

social sustainability throughout the value chain, comprehensive product

responsibility and a clear commitment to conserving resources as an integral

part of its strategy.

    http://www.bmwgroup.com

    Facebook: http://www.facebook.com/BMWGroup

    Twitter: http://twitter.com/BMWGroup

    YouTube: http://www.youtube.com/BMWGroupview

    Google+: http://googleplus.bmwgroup.com

    If you have any queries, please contact:

    Corporate Communications

    Emma Begley, Business and Finance Communications, emma.begley@bmwgroup.com

Telephone:

    +49-89-382-72200,

    Fax: +49-89-382-24418

    Nikolai Glies, Head of Business and Finance Communications,     

    nikolai.glies@bmwgroup.com

    Telephone: +49-89-382-24544, Fax: +49-89-382-24418

    Media website: http://www.press.bmwgroup.com

    Email: presse@bmw.de

    SOURCE: BMW Group

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中