SpaceBillboard、世界初宇宙用ビルボードを打ち上げ予定
AsiaNet 59236
SpaceBillboard、世界初宇宙用ビルボードを打ち上げ予定
ベルギー ルーヴェン、2015年1月22日/PRニュースワイヤー/--
革新的な宇宙研究のサポーターであるSpaceBillboardが、世界初となる宇宙用ビルボードを打ち上げる予定であり、このことは宇宙探査におけるキューブサット(CubeSats)の重要性を示す画期的出来事となります。
ベルギーのルーヴェン・カトリック大学の研究者が、宇宙に本物のビルボードを打ち上げ、CubeSatsと呼ばれるNexGen人口衛星の研究への資金提供の手助けをするという斬新なアイデアを思いつきました。
キューブサットは、牛乳パック程の大きさで軽いため、組立ておよび打ち上げ費用が安くすみます。そのため、大学や新興企業が宇宙研究に参加するための最適な手段となります。
SpaceBillboardの共同創設者であるTjorven Delabie氏は次のように述べました。「これは非常に素晴らしいプロジェクトであり、企業が自身のブランドを宇宙に持ち込むことができるのです。このアイデアは受け入れられており、既に数社が場所を確保しています。」
ビルボードはブラジルのAlcantaraから2016年1月に打ち上げられる予定です。
最高度かつ最速
SpaceBillboard上のメッセージは、この産業におけるこれまでで一番高さが高く最速ものとなり、高度500キロ地点を時速27,400キロで飛行します。このビルボードは地球の周りを1日15周し、まさに世界中にメッセージを伝える初の広告となります。
ビルボードは地球からは見えませんが、SpaceBillboardのウェブサイト(http://spacebillboard.com )上で全てのメッセージが継続的に表示され、顧客のブランディングキャンペーンに用いられる予定です。
マーケティング&サイエンス
SpaceBillboardは、個人や企業の資金援助提供者に向けた新しいタイプのクラウドファンディングプロジェクトです。企業にとって、400平方あたり2,500ユーロの1区画以上を購入することは、自身の革新精神を示す完璧な機会となります。
個人的なメッセージ
宇宙研究に関して人々を鼓舞することはSpaceBillboardの使命の重要な部分です。そのため、1文字1ユーロで個人的なメッセージを送れるようにしています。これまでに既に多くの人々がこのメッセージの共有に参加しています。
宇宙へ
SpaceBillboardが完売すれば、キューブサットに取り付けらます。このキューブサットは最長10年間軌道を回る予定です。その後、宇宙ゴミが残らないように、大気圏で燃え尽きることになっています。
SpaceBillboardについて
SpaceBillboardは、ベルギーのルーヴェン・カトリック大学の博士号研究者が、手頃な価格で革新的な宇宙研究を援助するために、2014年に設立されました。
当社ウェブサイトhttp://www.spacebillboard.com またはhttp://spacebillboard.com/press をご覧ください。
情報源: SpaceBillboard
(日本語リリース:クライアント提供)
SpaceBillboard, the First Billboard in Space Ready for Launch
PR59236
LEUVEN, Belgium, Jan. 22 /PRN=KYODO JBN/ --
SpaceBillboard, a supporter of innovative space research, is set to launch
the world's first billboard in space in a milestone that marks the increasing
importance of CubeSats in Space Exploration.
Researchers at the KU Leuven University in Belgium came up with the novel
idea of launching a real billboard into space to help fund their research on
NexGen satellites called CubeSats.
A CubeSat is small - about the size of a milk carton - and lightweight,
which makes them cheaper to build and launch. It is the perfect answer for
universities and start-ups to get involved in space research.
Tjorven Delabie, co-founder of SpaceBillboard said: "This is an
out-of-this-world project, that allows companies to bring their brand into
space. The idea is catching on, and several companies have already secured
their spot."
The launch of the billboard is scheduled for January 2016, to be launched
from Alcantara, Brazil.
Highest and fastest
The messages on the SpaceBillboard will be the highest and the fastest ever
seen in the industry, flying at 27,400 kph at an altitude of 500 km. The
Billboard will orbit the Earth 15 times a day, becoming the first
advertisements that literally bring their message around the world.
Although the billboard will not be visible from Earth, all messages will be
continuously visible on the SpaceBillboard website (http://spacebillboard.com)
as well as used in the customers' branding campaigns.
Marketing & Science
SpaceBillboard is a novel kind of crowdfunding project for private and
corporate donors. For companies, buying one or more of the 400 available
squares at EUR2500 is a perfect opportunity to showcase their innovative spirit.
Personal Messages
Inspiring people about space research is an important part of
SpaceBillboard's mission. Therefore, you can send a personal message into space
for EUR1/character. So far, many have already signed up to share their message.
Into Space
Once the SpaceBillboard has been sold out, it will be put on the CubeSat.
The CubeSat is expected to operate in orbit for up to ten years. After that, it
will burn up in the atmosphere, ensuring that no space debris is left behind.
About SpaceBillboard
SpaceBillboard was founded in 2014 by three PhD researchers from Belgium's
KU Leuven University to support innovative space research at an affordable cost.
Visit our website at: http://www.spacebillboard.com or
http://spacebillboard.com/press
SOURCE: SpaceBillboard
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