Kruxが2014年も増益 データマネジメント市場でのリーダーシップを確立

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Kruxが2014年も増益 データマネジメント市場でのリーダーシップを確立

AsiaNet 59303 (0123)

【サンフランシスコ、ニューヨーク2015年1月29日PRN=共同通信JBN】

*ROIを提供するリアルタイムのクロススクリーン・データマネジメントへの需要を裏づけ

*新規顧客のケロッグとHBO、250%の増益、グローバル拡大、さらに3500万ドルの資金調達によってKruxのデータマネジメントプラットフォームに弾み

Krux(www.krux.com )は2014年も引き続き、強力な販売促進、国際的拡大、主要マーケターの取り込み、3500万ドルの資金調達ラウンド完了によって、同年のデータマネジメント市場における指導的な地位を確固たるものにした。

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140205/NY59467LOGO

前例のない競争が進行し市場は複雑さを増してはいるが、Kruxは大手グローバル・マーケター、パブリッシャー、エージェンシーに対し平均10:1の投資収益を提供する。Kruxの次世代データマネジメントプラットフォーム(DMP)は、あらゆるデバイス、ブラウザー、オペレーティングシステムにあるコンテンツ、取引、広告の個別化された体験に関するピープルデータを集約、分析、かつアクティベーションすることによって、収益増進を支援する。

2014年のKruxが達成した主要なマイルストーンは以下の通り。

*2013年と比較して、250%以上のグローバルな収益成長率

*E*Trade、Foxtel、HBO、ケロッグ、楽天、Ticketmasterを含む主要なブランドマーケターが採用

*A&E Networks、Bazaarvoice、Demand Media、Gawker、Roku、バイアコム、Viceを含む主要ブランドのパブリッシャー・セグメントで引き続き成長

*金融、保険、エンターテインメント、日用雑貨(CPG)、自動車を含む新たな業界への参入

*Sapphire Ventures(旧称SAP Ventures)による3500万ドルのシリーズB資金調達の投資ラウンドが完了、さらにAccel Partners、IDG Ventures、The Entrepreneur's Fundなど既存の投資企業に加え、新たにTime Warner Investments、Visionnaire Ventures、Temasekなどの著名投資企業による資金提供

*新しいソリューションの公開

 -Krux Identity Managementソリューション。スケールに応じてピープルデータを合成し、すべてのデジタルメディアのタッチポイントで的確なパーソナライゼーションを提供

 -Krux Global Frequency Management。あらゆる異なるシステムにおいて適切なフリークエンシーでコンテンツを関連付け、それを提供する

*顧客をサポートし、データマネジメントの投資収益率を確保するために新たなクライアント・パートナー・チームの立ち上げ

*2014 AlwaysOn OnMedia Top 100(http://www.krux.com/news/krux_news/krux_honored_as_a_2014_onmedia_top_100_company_by_alwayson/ )を含む業界認知

*メディア、広告、マーケティングの一流企業による選定

*CIO Review誌による最も将来性のあるビックデータ会社ランキングのトップ100社

http://www.krux.com/news/krux_news/krux_recognized_by_cio_review_as_a_most_promising_big_data_company/

*オフィスの国際的な拡大

 -シンガポール

 -シドニー

 -東京

*スタッフを世界で218%増員

*月間20億のデバイスおよびブラウザーにリーチ

*月間15億のCRMレコード処理

Kruxの最高経営責任者(CEO)兼共同創設者であるトム・チャべス氏は「DMP市場はマーケターおよびパブリッシャーが求めるものを提供するが、利益を提供できる技術はない独立系プロバイダーと大手の「何でも可能とする」ソフトウエア企業がひしめき合っている。Kruxは本物のソリューションを構築し、それを提供することに専念してきており、市場の競合性にもかかわらず、当社のクラウドベース・プラットフォームが短期間にインテリジェントで効率的、かつ安全なピープルデータ利用のためのグローバルスタンダードになったこと自信を深めている」と語った。

▽Kruxについて

Krux(http://www.krux.com )は、企業と人がピープルデータをスマートで速く、かつ安全な流れで相互作用させることを支援するクラウドベースのデータマネジメント企業である。Kruxを利用することにより、マーケターおよびパブリッシャーは、パーソナル化されたブランド体験の提供を通じて収益とエンゲージメントを向上させている。Kruxは企業が多様なソース(ウェブ、モバイル、CRM、登録、加入)のデータを集約し、それをあらゆるチャンネルでリアルタイムにアクティベーションすることを支援する。現在、Kruxは世界中の20億のブラウザーおよびデバイスにリーチし、月間200億以上のページビューと15億以上のCRMレコードを処理している。Kruxはサンフランシスコに本社を置き4大陸にオフィスを構える、ベンチャーから投資を受ける企業である。同社のクライアントには、ケロッグ、Warner Brothers、Ticketmaster/Live Nation、Turner、Meredith、Axel Springer、News Corp、サイバー・コミュニケーションズ/電通、ワシントン・ポスト、NBCがある。

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ソース:Krux

▽問い合わせ先

Krux Press Contacts:

Emily Simmons/Henry Feintuch

Feintuch Communications

+1-212-808-4904/+1-212-808-4901

krux@feintuchpr.com

Krux's 2014 Growth Underscores Demand For Real-Time, Cross-Screen Data Management That Delivers Real ROI

PR59303

SAN FRANCISCO and NEW YORK, Jan. 29, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

    -- New customers Kellogg and HBO, 250 percent revenue increase, global

expansion and $35 million funding mark momentum for Krux's data management

platform

    Krux (www.krux.com) continued to cement its leadership position in the data

management market in 2014 with strong sales momentum, international expansion,

major marketer adoption and completion of a $35 million funding round.

    Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140205/NY59467LOGO

    In a time of unprecedented competition and marketplace complexity, Krux

increasingly delivers investment returns averaging 10:1 for leading global

marketers, publishers, and agencies. Krux's next-gen data management platform

(DMP) helps drive revenue by unifying, analyzing and activating people data in

real time for personalized content, commerce and advertising experiences across

all devices, browsers and operating systems.

    Key Krux milestones in 2014 include:

    --More than 250 percent global revenue growth compared to 2013

    --Adoption by major brand marketers including E*Trade, Foxtel, HBO,

      Kellogg, Rakuten and Ticketmaster

    --Continued growth in publisher segment with major brands including A&E

      Networks, Bazaarvoice, Demand Media, Gawker, Roku, Viacom, and Vice

    --Expansion into additional industries including finance, insurance,

      entertainment, CPG, and automotive

    --Completion of investment round raising $35 million in Series B funding

      led by Sapphire Ventures (formerly SAP Ventures), with additional funding

      from new prominent investors - Time Warner Investments, Visionnaire

      Ventures and Temasek - as well as existing investors Accel Partners, IDG

      Ventures and The Entrepreneur's Fund

    --Launch of new solutions:

        --Krux Identity Management solution, which synthesizes people data at

          scale and delivers precise personalization across all digital media

          touch points

        --Krux Global Frequency Management, which correlates and delivers

          content at the right frequency across all exception systems

    --Launch of new Client Partner team to support customers and ensure data

      management ROI

    --Industry recognition including 2014 AlwaysOn OnMedia Top 100(

http://www.krux.com/news/krux_news/krux_honored_as_a_2014_onmedia_top_100_company_by_alwayson/

)

    --honoring top companies in media, advertising

      and marketing

    --and CIO Review's Top 100 Most Promising Big Data Companies

      (

http://www.krux.com/news/krux_news/krux_recognized_by_cio_review_as_a_most_promising_big_data_company/

)

    --Broad international expansion of offices in:

        --Singapore

        --Sydney

        --Tokyo

    --218 percent staffing increase worldwide

    --2 billion devices and browsers reached per month

    --1.5 billion CRM records processed per month

    "The DMP market is crowded with both independent providers and larger

'do-everything' software companies that promise to deliver what marketers and

publishers are looking for but don't have the technology stacks to deliver the

goods," said Tom Chavez, Krux CEO and co-founder.  "Krux has focused on

building and delivering a real solution and we're encouraged that despite the

competitive nature of the market, our cloud-based platform is rapidly becoming

the global standard for the intelligent, efficient and safe use of people

data."

    About Krux

    Krux (www.krux.com) is a cloud-based data management company that helps

businesses and people interact more productively through smarter, faster, safer

flow of people data. With Krux, marketers and publishers are improving revenue

and engagement through the delivery of personalized brand experiences. Krux

helps companies unify data from multiple sources (web, mobile, CRM,

registrations, subscriptions) and activate it across any channel in real time.

Today, Krux reaches two billion browsers and devices worldwide, serves over 20

billion page views and processes more than 1.5 billion CRM records per month.

Krux is a venture-backed company headquartered in San Francisco with offices

across four continents. Its clients include Kellogg, Warner Brothers,

Ticketmaster/Live Nation, Turner, Meredith, Axel Springer, News Corp,

CCI/Dentsu, Washington Post and NBC. Follow Krux on Facebook ( https://www.

facebook.com/KruxDigital ), Twitter (https://twitter.com/kruxdigital ),

LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/krux-digital ) and Google+(

http://google.com/+KruxDigital ).

    SOURCE: Krux

    CONTACT:

    Krux Press Contacts: Emily Simmons/Henry Feintuch, Feintuch Communications,

    +1-212-808-4904/+1-212-808-4901,

    krux@feintuchpr.com

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