1月のBMWグループ販売台数が新記録 前年同月比7.0%増の14万2154台
1月のBMWグループ販売台数が新記録 前年同月比7.0%増の14万2154台
AsiaNet 59431 (0156)
【ミュンヘン2015年2月10日PRN=共同通信JBN】
*1月の世界総販売台数は前年同月比7.0%増の14万2154台
*ロバートソン氏:2015年はさらに成長が期待できる
*シュヴァルツェンバウアー氏:MINIの生産は勢いを増していく
BMWグループとして200万台以上を納車した記録破りの2014年に続いて、2015年1月の販売は前年同月比7.0%増と好調なスタートを切った。BMW、MINI、ロールス・ロイスの1月の総販売台数は14万2154台となり、同月の新記録を達成した(前年1月: 13万2906台)。
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150210/728375 )
BMW AG取締役会メンバーでセールス・マーケティング担当のイアン・ロバートソン氏は「1月も前年の成功に続いて好調なスタートだった。いくつかの市場では依然として経済的課題はあるが、われわれは2015年もさらなる成長を目指していく。ことしは魅力的なモデルが数多く発表され、5年連続で世界販売台数の増加を達成することがわれわれの目標だ」と語った。
1月のBMW販売は月間の最高を記録。BMWブランドは前年1月の11万7178台に比べて6.3%増の12万4561台が納車された。最近発表されたBMW 2シリーズのアクティブ・ツアラーは4247台が顧客に納車され、新しいBMW4シリーズは、世界で8537台納車と引き続き好調である。BMW Xファミリーの成功も継続している。1月のBMW X4販売台数は4555台で、BMW X5は、1万2035台を販売し前年同月の8540台に比べて40.9%と大幅に伸びた。BMW X6の販売も好調で、前年同月(2819台)から2.5%増の2889台を納車した。
革新的なBMW iの1月の納車台数は1845台だった。世界で1416人の顧客にBMW i3が届けられ、BMW i8は429台販売された。
MINIブランド全体も1月に過去最高を記録した。MINIの1月販売台数は前年同月(1万5510台)に比べ2桁の12.0%増で1万7373台だった。BMW AG取締役会メンバーでMINI、BMWモトラッド、ロールス・ロイス担当のペーター・シュヴァルツェンバウアー氏は「MINIは昨年のコアモデルのチェンジに続き、2015年も持続性のある成長を目指している。昨年第4四半期の新型MINI 3ドアと5ドア・モデルの好調な販売は新年になっても続いており、これらの車とこれから出てくる新型モデルによって、MINIは年間を通じて勢いを持続すると確信している」と強調した。1月の新型MINI 3ドアの販売台数は前年同月の5616台に比べ33.6%増の7502台で、新型MINI 5ドアは世界で3876台納車された。
BMWグループは、世界でバランスの取れた販売戦略を採り、ほとんどすべての地域で販売増を達成した。
アジアにおけるBMWとMINIの納車は前年1月比6.6%増(5万4188台、前年同月5万841台)となり、いくつかの市場がこの成長に寄与した。中国本土の納車は前年1月比7.9%増(4万81台、前年同月3万7137台)で、韓国での販売は同16.9%増の4045台(前年同月3460台)だった。
米州では前年1月比5.7%増となる総計2万7450台のBMWとMINIが納車された(前年同月2万5977台)。米国での販売台数は2万2209台で。前年同月の2万796台に比べ6.8%増だった。ブラジルでの販売は前年同月比18.5%増と大幅に伸び1139台が納車された(前年同月961台)。
欧州における2014年のプラス成長は1月も続き、1月の販売総数は前年同月比8.5%増を記録した。欧州全体のBMWとMINIの販売総数は5万5676台(前年同月5万1333台)だった。多くの市場で2桁成長を記録した。スカンジナビア諸国の1月の販売台数は前年同月比11.5%増の3300台(前年同月2959台)だった。オランダも同様に伸び、1月は前年同月比11.0%の1829台が販売された(前年同月1639台)。BMWグループの本国であるドイツでもプラス成長を遂げ、BMW、MINIは前年1月比3.4%増の1万9396台が納車された(前年同月1万8760台)。
BMWモトラッドの販売も好調なスタートを切った。マキシスクーターとモーターサイクルは前年1月の5438台に比べ15.2%増となる計6263台が納車された(前年同月5438台)。
▽BMWグループの2015年1月の販売概要
2015年1月 前年同月比
BMWグループ自動車計 142,154 +7.0%
BMW 124,561 +6.3%
MINI 17,373 +12.0%
BMWモトラッド 6,263 +15.2%
▽BMWグループ
BMWグループはBMW、MINI、ロールス・ロイスの3ブランドを持つ世界的な自動車とモーターサイクルの大手プレミアム・メーカーで、プレミアムな金融・モビリティーサービスも提供している。BMWグループはグローバル企業として世界14カ国に30の生産・組立工場を保有し、140カ国以上に販売ネットワークを展開している。2014年にBMWグループは約211万8000台の自動車と12万3000台のモーターサイクルを世界で販売した。2013会計年度の売上高は760億6000万ユーロ、税引き前利益は79億1000万ユーロ。2013年12月31日現在、BMWグループの従業員数は世界で11万351人。BMWグループの成功は、常に長期的な構想と責任ある行動よって築き上げられてきた。同社は戦略の不可欠な要素として、バリューチェーン全体における環境、社会両面の持続可能性、製品に対する総合的な責任、資源節約の明確な方針を掲げている。
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ソース:BMW Group
BMW Group Sales Reach New High for January
PR59431
MUNICH, Feb. 10, 2015/ PRN=KYODO JBN / --
- 142,154 Vehicles Delivered to Customers, Increase of 7.0%
- Robertson: Further Growth in 2015 Anticipated
- Schwarzenbauer: MINI will Build on Momentum in 2015
Following on from a record-breaking 2014, where the BMW Group delivered more
than two million vehicles, 2015 has got off to a good start with sales up 7.0%
compared with the same month last year. A total of 142,154 BMW, MINI and
Rolls-Royce vehicles were delivered to customers in January, a new high for the
month (prev. yr. 132,906).
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150210/728375 )
"This is a positive start, building on the success of last year," said Ian
Robertson, Member of the Board of Management of BMW AG responsible for Sales
and Marketing BMW. "Looking ahead, we are aiming for further growth in 2015,
despite still challenging economic conditions in some markets. There are a
number of very exciting model launches coming up this year and our target is to
increase global sales for a fifth successive year," Robertson added.
BMW sales were higher than any previous January: 124,561 BMW brand vehicles
were delivered to customers, 6.3% up on the same month last year (117,178).
4,247 customers took delivery of the recently launched 2 Series Active Tourer
and demand for the new BMW 4 Series vehicles remains strong with a total of
8,537 delivered worldwide. The success of the BMW X family also continues. A
total of 4,555 BMW X4s were sold in January while the BMW X5 saw significant
sales growth of 40.9% compared with the same month last year (12,035 / prev.
yr. 8,540). Sales of the BMW X6 showed positive growth with 2,889 delivered
worldwide, 2.5% up on the previous year (2,819).
In the first month of the year, sales of the innovative BMW i vehicles totalled
1,845. Around the world, 1,416 customers took delivery of a BMW i3 while sales
of the BMW i8 in January totalled 429.
Overall sales of MINI brand vehicles were also higher than ever before in
January, with the brand achieving double-digit growth of 12.0% compared with
the same period last year (17,373 / prev. yr. 15.510). "Following on from our
core model change last year, MINI is aiming for sustainable growth in 2015,"
said Peter Schwarzenbauer, Member of the Board of Management of BMW AG
responsible for MINI, BMW Motorrad and Rolls-Royce. "The strong sales of the
new MINI 3 door and 5 door models we saw in the fourth quarter have continued
into the new year and I am confident that these and other new upcoming models
will see MINI building on this momentum throughout the year," Schwarzenbauer
added. Sales of the new MINI 3 door are up 33.6% on the same period last year,
totalling 7,502 units (prev. yr. 5,616) and the new MINI 5 door model was
delivered to a total of 3,876 customers worldwide.
Following the strategy of balanced sales across the globe, the BMW Group saw
sales increase in almost all regions.
Deliveries of BMW and MINI models in Asia were up 6.6% compared with January
last year (54,188 / prev. yr. 50,841) with several markets contributing to the
growth. Deliveries in Mainland China increased by 7.9% (40,081 / prev. yr.
37,137) while sales in South Korea rose 16.9% (4,045 / prev. yr. 3,460).
In the Americas, a total of 27,450 BMW and MINI vehicles were delivered to
customers (prev. yr. 25,977 / +5.7%). Sales in the USA totalled 22,209, an
increase of 6.8% (prev. yr. 20,796). Sales in Brazil grew by a significant
18.5%, with a total of 1,139 customer deliveries (prev. yr. 961).
The positive growth seen in Europe in 2014 continues into January, with the
region posting sales up 8.5% on the same month last year. A total of 55,676 new
BMW and MINI vehicles were delivered to customers in the region in January
(prev. yr. 51,333). Double-digit growth was recorded in a number of markets.
Sales in Scandinavia were up 11.5% compared with January last year with a total
of 3,300 vehicles delivered to customers (prev. yr. 2,959). Similar sales
growth was seen in the Netherlands, where 1,820 vehicles were sold in January
(prev. yr. 1,639 / +11.0%). Positive growth was also achieved in the BMW
Group's home market in Germany, where 19,396 new BMW and MINI vehicles were
registered (prev. yr. 18,760 / +3.4%).
The year has started very positively for BMW Motorrad. A total of 6,263
maxi-scooters and motorcycles were delivered to customers, a sales increase of
15.2% compared with January last year (prev. yr. 5,438).
BMW Group sales in January 2015 at a glance
Compared to previous
In January 2015 year
BMW Group Automobiles 142,154 +7.0%
BMW 124,561 +6.3%
MINI 17,373 +12.0%
BMW Motorrad 6,263 +15.2%
The BMW Group
With its three brands BMW, MINI and Rolls-Royce, the BMW Group is the world's
leading premium manufacturer of automobiles and motorcycles and also provides
premium financial and mobility services. As a global company, the BMW Group
operates 30 production and assembly facilities in 14 countries and has a global
sales network in more than 140 countries.
In 2014, the BMW Group sold approximately 2.118 million cars and 123,000
motorcycles worldwide. The profit before tax for the financial year 2013 was
EUR 7.91 billion on revenues amounting to approximately
EUR 76.06 billion. As of 31 December 2013, the BMW Group had a workforce of
110,351 employees. The success of the BMW Group has always been based on
long-term thinking and responsible action. The company has therefore
established ecological and social sustainability throughout the value chain,
comprehensive product responsibility and a clear commitment to conserving
resources as an integral part of its strategy.
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SOURCE: BMW Group
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