nanoFlowcellが走行距離800キロ、フローセルドライブの新車QUANT Fを公開へ

nanoFLOWCELL AG

2015/2/10 18:05

nanoFlowcellが走行距離800キロ、フローセルドライブの新車QUANT Fを公開へ

AsiaNet 59429(0157)

【チューリヒ(ドイツ)2015年2月10日PRN=共同通信JBN】

*走行距離800キロ、並外れた性能の電気自動車

クロスレファレンス:関連画像は欧州写真通信社epa(http://www.epa.eu )の以下のウェブサイトから入手できる。

http://www.presseportal.de/pm/112223/nanoflowcell-ag

nanoFlowcell AGのヌンツィオ・ラベッキア最高技術責任者(CTO)は、3月3日に開かれる2015年ジュネーブ国際自動車ショーで世界に初公開される新車QUANT Fについて「この自動車は極めて力強く、環境に優しく個性的である」と語った。

Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150210/728362-a

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nanoFlowcell(R)ドライブテクノロジーによるこの4人乗りeスポーツサルーンは、2014年に発表されたQUANT Eの改良型であり、ドイツの技術検査機関テュフ・ラインランド(TUEV)から技術認証されるフローセルドライブによる初の自動車である。

新しいQUANT Fはすべて再設計された。新ドライブシステムを開発した新しい2速オートマチックトランスミッションによって、その姿はこれまで見たことがないものである。2速トランスミッションは、nanoFlowcell(R)技術による優れたQUANT性能を引き出すため特に社内で開発された。nanoFlowcell(R)のドライブ技術による全電気駆動モードで時速300キロ(km/h)のトップスピードと有害ガスのゼロ排出は、新車QUANT Fのほかにはない性能特性を生み出している。

▽新しいQUANT F:1090 hp/801.69 kWの環境に優しい力強い性能

ヌンツィオ・ラベッキアCTOは「QUANT Fは前身のQUANT Eを完全に再設計したものであり、レッドカラーの外観だけでなく、新開発の技術部品による統合結果の意味でまったく異なるものである。われわれはnanoFlowcell(R)ドライブ技術で性能値のさらなる向上を実現した。われわれはQUANT Fによって現在、一時的に1090 PS/801.69 kWのピーク出力と735Vの最大定格電圧(従来は600V)を達成することができる。これは電気自動車としては大きな前進である。これに関連して、われわれ研究者は、hp/kWの数値を高めるのではなく、むしろ技術的に可能なものを実現することに関心があると指摘しておきたい。技術と経済両面の理由から、QUANT Fの通常運転に対する定格電圧は将来約400 Vに達する。これによって効率的で経済的な運転が可能になり、有害排気ゼロの素晴らしい性能によってより大きな走行距離を出すことができる」と語った。

強化されたnanoFlowcell(R)技術は、QUANT Fの新たに開発されたバッファーシステムの中に50アンペア以上の電流を連続供給する。このバッファーシステムは同様に、フルパフォーマンスを必要とする際には一時的に2000アンペア以上を供給できる。ヌンツィオ・ラベッキアCTOは「われわれが知る限り、乗用車に路上で2000アンペアを超える電流を供給するシステムはこれまでにない。これは独創的である。われわれは当社フローバッテリーと新しいバッファーシステムとを結合することでこれを実現した。同システムは電気による移動性の将来に大きな可能性を開くことになる」と語った。

Aピラーがより狭い新開発のカーボンファイバー製モノコックは、QUANT Fの車内空間を広げて優雅なボデーラインを描くとともに、4人乗りではほかにはない安全性を提供する。

▽nanoFlowcell(R)とイオン性流体で走行距離800キロ

QUANT Fの素晴らしい性能データと設計に加えて、車両もまた走行距離を伸ばしている。ラベッキアCTOは「全長5.25メートルのスポーツサルーンを800キロメートル余り、すべて電気系統で運転するさまを想像してもらおう。これは小型車ではなく、4人乗りの大きなサルーン、スポーツサルーンである。nanoFlowcell AGはそれ自体が持続的な電気移動性の将来像への道を指し示すものである」と語った。nanoFlowcell(R)はもうひとつのドライブシステムとして、イオン性流体液によって駆動する。同CTOは「通常の燃料電池として水素と酸素を使う代わりに、われわれは正電荷と負電荷にそれぞれイオン性流体を使う」と説明する。QUANT基礎構造の2つのタンクにそれぞれ250リットル、合わせて500リットルのタンク容量によって、9カ月間に2014年のQUANT Eとの比較で30%以上の走行距離の伸びを実現した。同CTOは「われわれはまだ開発の初期段階にある。流体に駆動エネルギーを貯蔵するという事実は、電気移動の分野で今日までに採用されたシステムより極めて大きな利点を与えてくれる。われわれはイオン性流体を運ぶため車両の空洞をすべて利用できる。流体は燃えやすくもなく、毒性もないため、われわれはこの媒体が間違いなく正しい開発軌道に乗っていると信じている」と語った。

▽最適機能に対する着脱可能な前車軸

QUANT Fのもうひとつのイノベーションとして、パーマネント4×4全輪駆動は4つの電気モーターを経由して実装され、自動的に適切な高速もしくは高加速時に後輪駆動に変換可能である。前車軸はこの目的のためにクラッチを切られ、その結果としてアイドリングモードで走行する。ラベッキアCTOは「われわれはドライバーに高速時などどのような運転状況であれ、最適の加速と安定性を提供する努力をしている。それはパーマネント4×4ドライブより後輪駆動によって実現しやすくなる」と語った。

▽スポーティードライブのための2段エアロフォイル

2段エアロフォイルもQUANT Fの新機能である。これは時速80キロのスピードに達すると自動的に起動、特に高速走行時、後輪に付加的な浮揚抑制力を与える。ラベッキアCTOは「空気力学デザインのおかげで、QUANT Fは顕著な抵抗係数を達成している。ドライバーは後輪2段エアロフォイルによって、スポーティーなドライブをする高速、高加速時でも、必要な路面グリップを得られる。運転席の究極のスリルだ」と語った。

▽「QUANTeYES」ヘッドランプ

ラベッキアCTOは「われわれは研究開発企業として、常に限界に挑戦し市場に知られていないイノベーションを導入している。2014年の例は、天然木に投影される容量性スイッチsensorFlow Technology(R)であった。われわれはいままた、照明テクノロジー分野で新しいものを生み出した。QUANT Fのヘッドランプにスイッチを入れると、「QUANT」の「Q」を投影するバックライト付きクリスタルを据えた。QUANT Fのヘッドランプは瞳孔のようにみえる。QUANT eyes、すなわちQUANTeYESの命名の由縁だ。このためフロント全体はさらに個性的になり、特別な“顔”を与えられた」と解説した。

エクステリアはすでに100%が認証要件に準拠、インテリアは90%以上準拠している。

新型QUANT Fにより、nanoFlowcell AGは連続生産の認証を目指している。nanoFlowcell AGのラベッキアCTOは「新QUANT Fのエクステリアはすでに、技術レベルで連続生産に適合する要件に100%準拠している。インテリアは約90%認証要件に準拠している。リアディスプレー、エアバッグ、複合衝突安全性能試験、公式試験、証拠文書に関する認証要件がまだ残されている。衝突試験は米国とドイツで行われる。正直に言って、このような魅力的な車を衝突試験に臨ませると思うと残念でならない」と付け加えた。

▽メディア向け情報

新型QUANT Fを実際に見るには、2015ジュネーブ国際モーターショーに足を運べばいい(プレスデーは3月3、4の両日、PALEXPOのホール1、スタンド1224。一般公開は3月5日から15日まで)。そこで個別インタビューも調整可能である。登録、計画、その他の目的で関心のある向きはプレスチームに連絡を。記者会見は3月3日、午前8時半から、QUANTのスタンドで行われる。

2015ジュネーブ国際モーターショーにおけるインタビューの申し込み、一般的な質問、問い合わせは以下のnanoFlowcell AGプレスチームに連絡を。

Press Office nanoFlowcell AG

Volker Pulskamp-Bocking

c/o HERING SCHUPPENER

Mainzer Landstrasse 41, 60329 Frankfurt/Main, Germany

Tel. no.: +49-(0)69-92-18-74-28

Mobile: +49-(0)173-70-161-30

Email: presse@nanoflowcell.com

Internet: http://www.nanoflowcell.com

Facebook: https://www.facebook.com/nanoflowcell

Twitter: https://twitter.com/nanoflowcell

ソース:nanoFLOWCELL AG

nanoFlowcell AG Presents New QUANT F in Geneva

PR59429

ZURICH, Feb. 10 / PRN=KYODO JBN / --

    Electric automobile with range of 800 km and exceptional performance

    - Cross reference: Picture is available at epa european pressphoto agency

(http://www.epa.eu) and http://www.presseportal.de/pm/112223/nanoflowcell-ag -

    "This car is enormously powerful, environment-friendly and unique in one,"

says Nunzio La Vecchia, Chief Technical Officer at nanoFlowcell AG, of the new

QUANT F, which will have its world premiere at the 2015 Geneva International

Motor Show on 3 March 2015.

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150210/728362-a )

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150210/728362-b )

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150210/728362-c )

    The four-seater e-sports saloon with nanoFlowcell(R) drive technology is a

further development of the QUANT E from 2014, the first automobile with flow

cell drive to be approved by the German TUEV technical inspection authority.

    "The new QUANT F has been completely re-engineered and re-designed. With

its new 2-speed automatic transmission we have developed a new drive system,

the likes of which has not existed to date. This 2-speed transmission was

developed in-house specifically for impressive QUANT performance with

nanoFlowcell(R). A top speed of over 300 km/h in all-electric mode with

nanoFlowcell(R) drive technology and zero harmful emissions round off the

exceptional performance attributes of the new QUANT F.

    The new QUANT F - environment-friendly dynamic performance with 1090

hp/801.69 kW

    "The QUANT F is a complete re-design of its predecessor, the QUANT E, and

stands apart not only in terms of appearance with its red colour but also as a

result of the integration of newly developed technical components. We have

achieved a further improvement in performance figures with the nanoFlowcell(R).

With the QUANT F we are currently able to attain peak output of 1090 PS/801.69

kW for a limited duration and a maximum rated voltage of 735 V (previously 600

V). This represents a massive increase for an electric vehicle. In this

connection, I would expressly like to point out that we researchers are not

interested here in pumping up hp/kW figures, but rather in realising what is

technically feasible. For both technical and economic reasons, the rated

voltage for normal operation of the QUANT F will stand at approximately 400 V

in future. This enables efficient and economical driving and means

correspondingly greater ranges accompanied by outstanding performance with zero

harmful emissions," explains Chief Technical Officer, Nunzio La Vecchia.

    The enhanced nanoFlowcell(R) continuously feeds over 50 amperes of current

into the newly developed buffer system of the QUANT F. In turn, this buffer

system is briefly able to supply over 2000 amperes when needed for full

performance. "To our knowledge, no-one has ever before put a system delivering

over 2000 amperes on the road in a passenger car. This is unique. We achieve

this by combining our flow battery with the new buffer system. This system

opens up vast potential for the future of electric mobility," says Nunzio La

Vecchia.

    A newly developed monocoque made of carbon fibre with a narrower A-pillar

provides the QUANT F with a more spacious interior and elegant lines while

offering exceptional safety for four passengers.

    Range of 800 km with nanoFlowcell(R) and ionic fluid

    In addition to the QUANT F's outstanding performance data and design, the

vehicle also boasts impressive range: "Please consider that we are driving a

5.25-metre long sports saloon in all-electric mode over a range of 800 km. This

is not a small car, but a large saloon for four people. A sports saloon. As

such, nanoFlowcell AG is pointing the way to the future shape of sustainable

electric mobility," observes La Vecchia. As an alternative drive system, the

nanoFlowcell(R) is operated with an ionic fluid. "Instead of using hydrogen and

oxygen as in a conventional fuel cell, we work with two ionic fluids - one with

a positive charge and one with a negative charge," explains Nunzio La Vecchia.

With a total tank capacity of 500 litres, comprising two times 250 litres in

two tanks accommodated separately in the QUANT's substructure, in the space of

only nine months we have achieved an increase in range of over 30 percent in

comparison to the QUANT E from 2014. "We are only in the initial phase of our

development work. The fact that we store the energy for our drive in a fluid

provides us with enormous advantages over systems employed to date in the field

of electric mobility. We can use all the cavities in the vehicle to transport

the ionic fluid. As the fluid is neither flammable nor toxic, we believe we are

absolutely on the right track with this medium," Nunzio La Vecchia adds.

    Disengageable front axle for optimum performance

    As another innovation on the QUANT F, the permanent 4x4 all-wheel drive,

which is implemented via four electric motors, can be converted automatically

into a rear-wheel drive at appropriately high speeds or high acceleration

rates. To this end the front axle is declutched and subsequently runs in idling

mode. "We endeavour to provide the driver with optimum acceleration and

stability in every driving situation, especially at higher speeds. This is

easier to achieve with rear-wheel drive than with permanent 4x4 drive,"

explains La Vecchia.

    2-stage rear aerofoil for sporty driving

    The 2-stage aerofoil is another new feature on the QUANT F. This is

activated automatically on attaining a speed of 80 km/h, applying additional

negative lift force to the rear wheels for sporty driving, particularly at high

speeds. "Thanks to its aerodynamic design, the QUANT F achieves outstanding

drag coefficients. The 2-stage rear aerofoil enables the driver to apply the

necessary grip to the road for even sportier driving, even at extremely high

speeds and acceleration rates. It's the ultimate thrill behind a steering

wheel," enthuses Nunzio La Vecchia.

    "QUANTeYES" headlamps

    "As a research and development company, we are always endeavouring to push

back the boundaries and introduce innovations which are unknown to the market.

An example in 2014 was the sensorFlow Technology(R), our capacitive switches

projected onto real wood. We have now come up with something new once again in

the field of light technology: In the front lights of the QUANT F we have

installed back-lit crystals which project a "Q" for QUANT when the headlamps

are switched on. The front lights of the QUANT F now have the appearance of

eyes with pupils. QUANT eyes - giving rise to the name QUANTeYES. This lends

the entire front section even more personality and gives it a special face,"

observes Chief Technical Officer La Vecchia.

    Exterior already 100 percent compatible with homologation requirements,

interior over 90 percent compatible

    With the new QUANT F, nanoFlowcell AG is aiming for homologation for the

purposes of series production. "The exterior of the new QUANT F is already 100%

in compliance with the requirements pertaining to series production

homologation on a technical level. The interior is around 90% in compliance

with homologation requirements. Homologation requirements currently still

require to be met with regard to the rear display, the airbags, the complex

crash tests and formal tests and documentation. The crash tests are to be

carried out in the USA and in Germany. Though I must say the idea of putting

such a fascinating car through a crash test really grates on me," says Nunzio

La Vecchia, Chief Technical Officer at nanoFlowcell AG.

    Information for the media

    Anyone wishing to gain a personal impression of the new QUANT F can do so

at the 2015 Geneva International Motor Show (press days: 3 and 4 March 2015,

PALEXPO, hall 1,stand 1224. Open to the public: 5-15 March 2015). Personal

interviews can also be arranged here. Should you be interested, please contact

the press team for the purposes of accreditation, planning and other

arrangements. The press conference takes place at the QUANT stand on 3 March

2015 at 8.30 a.m..

    Media contact

    Please feel free to contact the nanoFlowcell AG press team to request

interviews at the 2015 Geneva International Motor Show and with any general

queries or inquries:

    

    Press Office nanoFlowcell AG

    Volker Pulskamp-Bocking

    c/o HERING SCHUPPENER

    Mainzer Landstrasse 41, 60329 Frankfurt/Main, Germany

    Tel. no.: +49-(0)69-92-18-74-28

    Mobile: +49-(0)173-70-161-30

    Email: presse@nanoflowcell.com

    Internet: http://www.nanoflowcell.com

    Facebook: https://www.facebook.com/nanoflowcell

    Twitter: https://twitter.com/nanoflowcell

SOURCE: nanoFLOWCELL AG

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