PEAKがタイムズスクエアでNBA選手と中国人ファンの旧正月のあいさつを放映
PEAKがタイムズスクエアでNBA選手と中国人ファンの旧正月のあいさつを放映
AsiaNet 59505 (0185)
【ニューヨーク2015年2月16日PRN=共同JBN】2月15日、ニューヨークのタイムズスクエアを見下ろす大スクリーンに写された「ニューヨーク時間」と題されたビデオ映像にはトニー・パーカー選手を始めPEAKがスポンサーをしているNBA選手5人と並んで中国34の省、市、自治区のファンが登場、それぞれ地元の中国語方言で道行く人々に未(ひつじ)年の新年のお祝いを伝えた。「世界の交差点」といわれるタイムズスクエアで中国の草の根イベントが行われるのは初めて。
Peak Sportの最高経営責任者(CEO)でこのプロジェクトの創始者であるシュー・ジーホア氏は「方言で新年のあいさつを述べるビデオはPEAKと10以上の主要地方紙が協力して行った『ニューヨークで方言を話そう』というプロジェクトで集めた方言によるあいさつを編集したもの」として次のように述べた。「これは2015年の旧正月にあたってのPEAKからの贈り物で、中国人なら誰でも感じている祖国に対する誇りを育み、世界中の人に中国の文化や中国の国際ブランドについてもっとよく知ってもらい、親しみを感じてもらう場を提供する狙いで行った」
長さ1分間の旧正月ビデオでは、NBAの選手たちが訛(なま)りは強いが意味は十分通じる中国語の標準語で新年のあいさつを行い、一緒に登場した中国のバスケットボール・ファンはそれぞれの出身地の方言で新年のあいさつを交換し合った。旧正月を祝うこの革新的なビデオ映像は数多くの通行人の注意を引きつけた。
このイベントは中国の方言文化を世界に紹介するPEAKの試みの最初の大きな1歩となった。PEAKは2年連続して「新年の映画」をニューヨークのタイムズスクエアで放映している。この中国スポーツ・ブランドは2014年の初頭にここでデビューした。2年目の今回はイベントの規模やマーケティング手法を変え、同社のメッセージを極大化した。
Peak GroupのCEOは「PEAKは中国と世界の間のきずなになり、世界が中国の伝統文化や近代文明に対して行った貢献についてもっと知ってもらいたいと考えている。中国で生まれた国際ブランドとして、PEAKはそれらのことをより向上させる責任と義務がある」と述べた。
写真 - http://photos.prnewswire.com/prnh/20150216/175700
ソース:Peak Sport Products Co., Limited
PR59505
PEAK's NBA Stars and Fans from Across China Wish Passers-By a Happy Chinese New Year in Local Dialects from Large Screen Overlooking Times Square
NEW YORK, Feb. 16, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --
On Feb. 15, a video clip entitled New York Time and featuring five NBA players
endorsed by PEAK, among them Tony Parker, accompanied by fans from 34
provinces, municipalities or autonomous regions across China, wishing
passers-by all the best for the Year of the Ram in a wide variety of local
Chinese dialects, was shown on the large screen overlooking New York's Times
Square. It is the first time for such a Chinese grassroots event to take place
at "The Crossroads of the World".
"The videos featuring the New Year's greeting in dialects were collected from
'Going to New York with Dialects', a project jointly undertaken by PEAK and
more than 10 mainstream city newspapers," explained Xu Zhihua, the initiator of
the project and CEO of Peak Sport, "This is PEAK's special gift for the 2015
Chinese New Year, aimed at nurturing the pride that every Chinese person feels
about their country and providing a venue for people the world over to become
more familiar with and knowledgeable about Chinese traditional culture and
China's international brands."
In the one-minute Chinese New Year Greeting video, during which several NBA
players did their best to give the New Year greetings in heavily-accented yet
serviceable and easily understood Mandarin, in unison with their Chinese fans,
who each announced the wishes for the coming year in their respective local
dialect. This innovative video clip celebrating the Chinese New Year drew the
attention of many of the passers-by.
The event was a great first step in PEAK's efforts to showcase China's dialect
culture to the world. For the second year in a row, PEAK presented a "New
Year's film" in New York's Times Square. At the beginning of 2014, the Chinese
sports brand had its debut there. This time, the scale and the marketing
approach allowed for a massive amplification of the message.
"PEAK hopes to serve as the link between China and the world, allowing the
world learn about both China's traditional culture and the country's more
recent contributions to modern civilization. As an international brand born in
China, PEAK has the obligation and duty to do it better," the Peak Group CEO
added.
Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20150216/175700
SOURCE Peak Sport Products Co., Limited
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。