モートラック  旅行者向け限定品発売で野獣が戻ってくる

ディアジオ

モートラック  旅行者向け限定品発売で野獣が戻ってくる

AsiaNet 59510 (0188)

【シンガポール2015年2月17日PRN=共同通信JBN】

*高級シングルモルト・スコッチウイスキーのモートラック(TM)、「ダフタウンの野獣(Beast of Dufftown)」のメーカーが旅行者向け限定版を発売した。「モートラック・スペシャル・ストレングス」がそれだ

「マッド・メン効果」があるのかないのか、いずれにせよ論議の的になるが、世界はますますウイスキー、特にシングルモルト・スコッチに沸き立っている。熱烈なファンや目利きは最高のシングルモルトの1つであるモートラックがスコットランドから出て、旅行者向けの特別な変わり種のモートラック・スペシャル・ストレングスが発売されるというニュースを歓迎するだろう。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150217/731080-a

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150217/731080-b

パワフルでユニークな風味で「ダフタウンの野獣」と呼ばれるモートラックは知る人ぞ知る人たちの間で「最もよく守られている秘密」であり、これまでに限定販売された分量は熱心なファンが先を争って買ってしまった。世界最高のスコッチウイスキー・ブレンドのいくつかでブレンダーに使われるシングルモルトとして数十年を過ごした後、モートラックは一流の高級シングルモルトとして自らの名称で輝く機会を与えられる。

モートラック・スペシャル・ストレングスはファースト・フィル、レフィル、再焼きの米国、欧州のオークでつくられたものの複雑な組み合わせからつくられる。ディアジオのマスター・ブレンダー、ジム・ビバリッジ博士は「モートラック・スペシャル・ストレングスには複雑だが調和のとれた特性のニュアンスを示すので、ローストしたアロマを背景にバニラと成熟したオークのミックスをアルコール度49%にして、例えばモートラック・レアオールドのアルコール度43.3%に比べてユニークな差異化されたテイスト体験を提供するようにボトリングする」と語っている。

この新製品は超高級ウイスキーを楽しみ、希少で質の高い飲み物を求める旅行社を目標にしている。モートラック・スペシャル・ストレングスとともにモートラックのほかの2製品、モートラック18年物、モートラック25年物もトラベル・リテール、国内で入手できる。

モートラック・スペシャル・ストレングスはこのウイスキーが生まれたエンジニアリングの黄金期に着想を得た衝撃的でアイコニックな現代スタイルのボトルで販売される。ボトルはその中にある最高の一流ウイスキーの外観を保護、強化するように設計された強いラインと緩やかなデカンター・スタイルのネックが強調されている。

発売を記念して旅行者には一部の空港でモートラック・スペシャル・ストレングスを購入するたびに美しいクリスタルグラスのウイスキー・タンブラー・セットが贈られる。最高級のスコッチウイスキーに対する情熱を持つ目利きに対して、モートラックはどのようなウイスキー・コレクションでも正面中央に位置するのにふさわしい。

ロンドン・ヒースロー空港、ドバイ国際空港を通過する高級旅行者はモートラック・スペシャル・ストレングスを試し、特設の試飲ゾーンでこの新しいシングルモルト・スコッチウイスキーのユニークなテイストを味わう機会を与えられる。

Diageo Global Travel and Middle East(GTME)のピーター・フェアブラザー・マーケティングディレクターは「モートラック・スペシャル・ストレングスをトラベル・リテールで発売することに信じられないほど興奮している。一流ウイスキー、特にシングルモルト・ウイスキーは旅行中だけにしか手に入らないユニークなウイスキーを探している旅行者に免税店で真の興奮を引き起こす。豊かな伝統、ユニークな蒸留プロセス、大胆な風味、衝撃的なボトルのウイスキーにわれわれは確信を持っており、世界中の旅行愛好者はこの新しいスペシャル・ストレングス変種の発見を楽しむことを確信している」と語っている。

モートラックのグローバル・ブランド・アンバサダーでスコッチウイスキー専門家のジョージー・ベル氏はこれに付け加えて次のように述べている。「極めてはっきりした風味とともに、モートラックの遺産の豊かさと信頼性が真に際立っている。ほぼ200年前にモートラックは創立者であるスコットランドの土木技師ジョージ・コーウィー氏とその息子のアレクサンダー・コーウィー博士の勇敢なビジョンを具体化した。黄金期のほかの偉大なビクトリア朝の起業家と同様、2人は発明の才能で有名で、われわれが現在知っている豊かな風味のウイスキーを製造するユニークで複雑な2.81蒸留プロセスをつくり出した」

「モートラックはこれでついに世界最高の一流シングルモルトの1つとして本来の地位を占めることができる。この旅行限定商品のおかげでこのシングルモルトはわずか一握りの特権的な目利き以外の人にも楽しまれるだろう」

新しいモートラック・スペシャル・ストレングス製品は世界の免税店で旅行者だけが2015年初めからRRSPで75英ポンド/200ドルで入手できる。

編集者注:

モートラック・スペシャル・ストレングスのテイスティングノート:

大きく、フレンドリーで心温まる特別度数のモートラックはそのままストレートで最も楽しめるがそれだけで複雑であり、美味である。非常に成熟しており、複雑だが、調和のとれたバニラと成熟したオークミックスの奥にローストしたアロマがあり、後口は深く残る。

度数:49% ABV

外観:透明、明るい琥珀色、中程度のビーディング

その他の同種製品

モートラックのもう1つの製品のモートラック・レアオールドが国内市場限定で販売されている。

ウェブサイト: http://www.mortlach.com

Twitter: @mortlachwhisky

モートラックの飲酒は責任を持って。

▽ディアジオ(Diageo)について

ディアジオは世界の大手飲料企業で、蒸留酒、ワイン、ビールなどの部門にわたり幅広いアルコール飲料ブランドの大きなコレクションを所有している。これらのブランドにはジョニーウォーカー、クラウンローヤル、J&B、ブキャナン、ウインザー、ブッシュミルズなどのウイスキー、スミルノフ、シロック、ケテルワンなどのウオツカ、その他キャプテン・モーガン、ベイリーズ、ドン・フリオ、タンカレー、ギネスなどがある。

ディアジオは同社の製品を世界180カ国以上で販売しているグローバル企業である。同社はロンドン証券取引所(LSE)では銘柄コードDGE、ニューヨーク証券取引所(NYSE)では銘柄コードDEOで上場されている。Diageoおよび同社の社員、ブランドに関する詳しい情報はウェブサイト(http://www.diageo.com )を参照。情報、イニシアチブ、ベストプラクティスの共有方法に関しては責任ある飲酒を促進するディアジオのグローバルリソース・ウェブサイト(http://www.DRINKiQ.com )を参照。

Celebrating life, every day, everywhere(人生を楽しもう、いつでも、どこででも)

モートラック(Mortlach)と関連のロゴは商標である。(c) Diageo 2015

ソース:Diageo GTME

Mortlach: The Beast is Back, with Exclusive Edition for Travellers

PR59510

SINGAPORE, Feb. 17 /PRN=KYODO JBN/ --

    - The makers of luxury single malt Scotch whisky Mortlach(TM), "The Beast

of Dufftown," have launched a liquid especially for travellers: Mortlach

Special Strength

    Whether or not it's the 'Mad Men Effect' is up for debate, but the world is

increasingly excited about whisky, particularly single malt Scotch. Aficionados

and connoisseurs will therefore welcome the news that Mortlach, one of the

finest single malts to come out of Scotland, will be launching a variant

especially for travellers: Mortlach Special Strength.

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150217/731080-a )

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150217/731080-b )

    Powerful and unique in flavour, Mortlach, dubbed "The Beast of Dufftown,"

is a 'best-kept secret' among those in the know and previously released limited

quantities have been snapped up quickly by enthusiasts. After decades as a

single malt used by blenders in some of the world's finest Scotch whisky

blends, Mortlach is being given its own opportunity to shine as a premium,

luxurious single malt in its own right.

    Mortlach Special Strength is drawn from a complex combination of first

fill, refill and re-charred American and European oak casks. Diageo Master

Blender, Dr Jim Beveridge said: "We chose to bottle Mortlach Special Strength

at 49% as it reveals nuances of the complex yet harmonious character, a mix of

vanilla and mature oak underscored by roasted aromatics, delivering a unique,

differentiated taste experience when compared to, for example, Mortlach Rare

Old at 43.3%".

    This new variant is aimed at travellers who enjoy super deluxe whisky and

seek rarity and quality in their liquids. Alongside Mortlach Special Strength,

two other expressions of Mortlach are now available in travel retail and

domestically: Mortlach 18-Year Old and Mortlach 25-Year Old.

    Mortlach Special Strength is presented in a striking and iconic

contemporary-style bottle, inspired by the golden age of engineering in which

the liquid was born. The bottle boasts strong lines and a generous

decanter-style neck designed to protect and enhance the appearance of the fine,

premium whisky it contains.

    To celebrate the launch, travellers will receive a beautiful crystal glass

whisky tumbler set with every purchase of Mortlach Special Strength, in

selected airports. For any connoisseurs with a passion for the very finest of

Scotch whiskies, Mortlach will take pride of place front and centre of any

drinks collection.

    Luxury travellers passing through London Heathrow Airport and Dubai

International Airport will have the opportunity to sample Mortlach Special

Strength and explore the unique taste of this new single malt Scotch whisky at

bespoke tasting zones.

    Peter Fairbrother, Marketing Director of Diageo Global Travel and Middle

East (GTME), said: "We are incredibly excited to launch Mortlach Special

Strength in travel retail. Premium whisky, in particular single malt Scotch, is

causing real excitement in duty free with travellers seeking out unique

whiskies that they can only pick up on their journeys. With its rich heritage,

unique distillation process, bold flavours and striking bottle, we're confident

whisky and travel enthusiasts across the globe will enjoy discovering this new

Special Strength variant."

    Global Brand Ambassador for Mortlach and Scotch whisky expert Georgie Bell,

added: "Along with its extraordinarily distinct flavour, the richness and

authenticity of Mortlach's heritage is what really sets it apart. Dating back

almost 200 years, Mortlach embodies the brave vision of its founders, the

Scottish civil engineer George Cowie and his son Dr. Alexander Cowie. Like

other great Victorian entrepreneurs of that golden age, they were known for

their ingenuity, creating the unique and astonishingly complex 2.81

distillation process that produces the richly flavoured whisky we know today.

    "Mortlach can now finally take up its rightful position as one of the

finest premium single malts in the world. Thanks to this travel exclusive

variant, this single malt will now be enjoyed by more than just a handful of

privileged connoisseurs."

    The new Mortlach Special Strength expression will be available exclusively

to travellers in duty free outlets worldwide, from early 2015 at an RRSP of

GBP75 / $120.

    Notes to Editors:

    Tasting Notes for Mortlach Special Strength:

    A big, friendly and warming special strength Mortlach, best enjoyed

straight, which is at once complex and delicious. Very grown up, with a

complicated yet harmonious mix of vanilla and mature oak underscored by roasted

aromatics and a long and deeply affecting finish.

    Strength: 49% ABV

    Appearance: Clear, bright amber, Moderate beading.

    Other variants

    One further expression of Mortlach has been released for the domestic

market only, Mortlach Rare Old.

    Website: http://www.mortlach.com

    Twitter: @mortlachwhisky

    Please drink Mortlach responsibly.

    About Diageo

    Diageo is a global leader in beverage alcohol with an outstanding

collection of brands across spirits, beer and wine categories. These brands

include Johnnie Walker, Crown Royal, J&B, Buchanan's and Windsor whiskies,

Smirnoff, Ciroc and Ketel One vodkas, Captain Morgan, Baileys, Don Julio,

Tanqueray and Guinness.

    Diageo is a global company, and our products are sold in more than 180

countries around the world. The company is listed on both the London Stock

Exchange (DGE) and the New York Stock Exchange (DEO). For more information

about Diageo, our people, our brands, and performance, visit us at

http://www.diageo.com. Visit Diageo's global responsible drinking resource,

http://www.DRINKiQ.com , for information, initiatives, and ways to share best

practice.

    Celebrating life, every day, everywhere.

    The Mortlach word and associated logo are trademarked. (c) Diageo 2015

SOURCE: Diageo GTME

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