オムニコム・メディア・グループのエージェンシーがGunn Report for Mediaでトップを占める

オムニコム・メディア・グループ

オムニコム・メディア・グループのエージェンシーがGunn Report for Mediaでトップを占める

AsiaNet 59552 (0201)

【ニューヨーク2015年2月20日PRN=共同通信JBN】

*OMD Worldwideは9年連続してMost Creative Media Agencyに選ばれ、PHD Worldwideはトップ3入り

*オムニコム・メディア・グループ(Omnicom Media Group)はランク付けされたメディア・ホールディング企業の中で最多ポイントを獲得

オムニコム・メディア・グループ(Omnicom Media Group)のエージェンシーOMD Worldwide(http://www.omd.com )は、Gunn Report for Mediaに世界で最もクリエーティブなメディア・エージェンシーとして9年連続で選ばれ、同エージェンシーは同リポートが発足した2004年からランキングのトップを維持しリーダーの地位を堅持した。ことしは9年連続トップランクのネットワークOMD Worldwideのほかに、ランキング第3位になったオムニコム・メディア・グループのエージェンシーPHD Worldwide(http://www.phdmedia.com/home.aspx )がトップ3入りを果たした。

Gunn Report for Mediaは、メディア・クリエーティビティーを評価するとともに、世界で開催される一流のメディア業界対象の賞におけるパフォーマンスに照らしてメディアをランク付けする業界標準になっている。最も重要なことは、Gunn Report for Mediaが競争の激しく断片化した今日のコミュニケーション分野でメディア・エージェンシーが果たす不可欠の役割を評価することである。このランキングは、世界の50以上から成る年間授賞コンペで獲得した賞に基づくポイントシステムに基づいている。

OMDは521ポイントを獲得してリストのトップになったが、トップ5に入ったその他は、Starcom-Mediavest(Publicis)が467ポイント、オムニコム・メディア・グループのPHDが357ポイント、Mindshare(Group M)が294ポイント、UM(IPG)が209ポイントをそれぞれ獲得した。

オムニコム・メディア・グループはランキングの1位と3位のエージェンシーを擁し、ランキングのトップ5に2つのエージェンシーを占める唯一のメディアホールディング・グループとなった。さらにOMDとPHDの両ネットワークは合わせて878ポイントを獲得し、オムニコム・メディア・グループはランク入りしたメディアホールディング・グループの中で最多ポイントも獲得した。Group Mはこれに続き、4つのエージェンシー・ネットワークで獲得したのは総計738ポイントだった。

OMDは9年連続でランキングリストのトップを飾ったが、そのトップランク付けは傑出したパフォーマンスを示したOMD Singapore、OMD UK、OMD Colombia、OMD MENAなど、あらゆる地域に展開する同社ネットワークのエージェンシーが2014年に獲得した評価を反映している。OMDは2014年のEffiesで最多の賞を獲得したメディア・エージェンシーとなった。

PHDがトップ3入りしたのは初めてで、カンヌでは4つのGold Media Lionを獲得し2014年に最多のGoldを受賞したメディア・エージェンシーとなった。中でも優れたパフォーマンスを示したのは、PHD UK、PHD India、PHD Hong Kong、PHD New Zealand、PHD China、PHD Denmark、PHD Colombiaである。また、PHDは2014年に世界で最も受賞歴があるキャンペーン2件を行ったとしてリポートの中で評価されている。

オムニコム・メディア・グループのダリル・シム最高経営責任者(CEO)は「これらの賞は、当社のネットワークと社員のイノベーションおよびクリエーティビティーを示す素晴らしい証しである。グローバルレベルで優れた仕事を提供できる組織の能力を総合的に評価できるのはGunn Report以外にはなく、われわれは今回受けた評価を大いに誇りに思っている」と語った。

▽オムニコム・メディア・グループ(Omnicom Media Group)について

オムニコム・メディア・グループ(http://www.omnicommediagroup.com)は、オムニコムグループ(Omnicom Group Inc.、http://www.omnicomgroup.com )(NYSE: OMC)のメディア・サービス部門である。オムニコムグループは、100カ国以上の5000余のクライアントにサービスを提供する世界的に有力な広告、マーケティング、コーポレート・コミュニケーション企業である。オムニコム・メディア・グループは、フルサービス・メディア・ネットワークのODM Worldwide(http://www.omd.com )とPHD Network(http://www.phdnetwork.com )、世界的に有力なデータ・分析企業Annalect(http://www.annalect.com )、プログラマティック・メディア・プラットフォームAccuen(http://www.accuenmedia.com )、世界的なサーチおよびソーシャル・エージェンシーResolution Media(http://resolutionmedia.com/us/en/ )、プリントおよびデジタル・メディア・エージェンシーNovus(https://www.novusmediainc.com/NovusPage/Index )、スポーツ・メディアおよびマーケティング・エージェンシーのOptimum Sports(http://www.optimumsports.com )とFuse(http://www.fuseint.com )、Outdoor Media Group、The Content Collective、ダイレクトレスポンス・エージェンシーPathway(http://www.pathwayomg.com )などを擁している。

▽問い合わせ先

Isabelle Gauvry

917-435-6457

isabelle.gauvry@omnicommediagroup.com

ソース:Omnicom Media Group

Omnicom Media Group Agencies Top Gunn Report For Media

PR59552

NEW YORK, Feb. 20, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

- OMD Worldwide Named Most Creative Media Agency for Ninth Consecutive Ranking;

PHD Worldwide Moves into Top Three

- Omnicom Media Group Is Highest Ranked by Points Across All Media Holding

Companies

For the ninth consecutive time, Omnicom Media Group Agency OMD Worldwide

(http://www.omd.com ) has been named the world's most creative media agency by

the Gunn Report for Media, maintaining the leadership position the agency has

held at the top of the rankings since the report was launched in 2004. This

year, the perennial first ranked network was joined in the top three by sister

Omnicom Media Group agency PHD Worldwide (http://www.phdmedia.com/home.aspx )

which claimed the third place ranking.

The Gunn Report for Media is the industry standard for evaluating media

creativity, ranking agencies according to their performance in the top industry

awards shows around the world. Most importantly, it recognizes the vital role

media agencies play in today's highly competitive and fragmented communications

landscape. The rankings reflect a point system based on awards won in more than

50 annual award competitions worldwide.

In addition to OMD leading the list with 521 points, the top five slots were

claimed by Starcom-Mediavest (Publicis) with 467 points; Omnicom Media Group's

PHD (357 points); Mindshare (Group M) with 294 points; and UM (IPG) with 209

points.

With agencies claiming the first and third slots on the ranking, Omnicom Media

Group is the only media holding group to have two agencies in the ranking's top

five. With a combined 878 points earned by its OMD and PHD networks, Omnicom

Media Group also earned the most combined points of any media holding group in

the ranking, followed by Group M, which earned a total of 738 points earned

across its four agency networks.

For its ninth showing at the top of the list, OMD's top ranking reflects

recognition earned in 2014 by agencies in every region across its network, with

stand-out performers including OMD Singapore, OMD UK, OMD Colombia and OMD

MENA, which was the most awarded media agency at the 2014 Effies.

PHD joins the Top Three for the first time, having won four Gold Media Lions in

Cannes - the most Golds won by any media agency in 2014. Among the standout

performers are PHD UK and PHD India; as well as PHD Hong Kong, PHD New Zealand,

PHD China, PHD Denmark and PHD Colombia. PHD was also recognized in the report

for having two of the world's most awarded campaigns in 2014.

"Awards are a great testament to the innovation and creativity of our networks

and our people," says Omnicom Media Group CEO Daryl Simm, "No source provides

as comprehensive a measure of an organization's ability to deliver great work

on a global level as the Gunn Report -- we're very proud of this recognition."

About Omnicom Media Group

Omnicom Media Group (http://www.omnicommediagroup.com ) is the media services

division of Omnicom Group Inc. (http://www.omnicomgroup.com ) (NYSE: OMC), the

leading global advertising, marketing and corporate communications company,

providing services to over 5,000 clients in more than 100 countries. Omnicom

Media Group includes the full service media networks OMD Worldwide

(http://www.omd.com ) and PHD Network (http://www.phdnetwork.com ), leading

global data and analytics company, Annalect (http://www.annalect.com ); the

Accuen (http://www.accuenmedia.com ) programmatic media platform: global search

and social agency Resolution Media (http://resolutionmedia.com/us/en/ ); print

and digital media agency Novus (https://www.novusmediainc.com/NovusPage/Index );

the Optimum Sports (http://www.optimumsports.com ) and Fuse

(http://www.fuseint.com ) sports media and marketing agencies; Outdoor Media

Group; The Content Collective; and direct response agency Pathway

(http://www.pathwayomg.com ).

Contact:

Isabelle Gauvry

917-435-6457

isabelle.gauvry@omnicommediagroup.com

SOURCE: Omnicom Media Group

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