ファーウエイが「よりよいコネクテッドワールドへの開かれた道」を打ち出す
ファーウエイが「よりよいコネクテッドワールドへの開かれた道」を打ち出す
AsiaNet 59583(0270)
【ロンドン2015年2月24日PRN=共同通信JBN】
*アナリストおよびメディア向けプレMWCブリーフィングで、ファーウエイはオープンなエコシステム育成の新しいイニシアチブとソリューションを公開した
ファーウエイ(Huawei 華為技術)は24日、ロンドンで開いたアナリストおよびメディア向けのプレMWCブリーフィングで、同社のICT産業の将来ビジョン「Open ROADS to a Better Connected World(よりよいコネクテッドワールドへのオープンROADS)」を公表、同時にICT関連の革新的な新製品とイニシアチブのラインアップを発表した。同社の目標はテレコム事業者にとって業界リードする戦略的パートナーとして、オープンで健全な産業エコシステムの育成に向けて、顧客が包括的なICTソリューションの導入を通じて完全にデジタル化された世界でまい進できることを支援することである。
ファーウエイの常務取締役兼製品&ソリューション・プレジデントのリャン・ディン氏は「モバイルインターネットの急速な発展はユーザーの行動に大きな変化をもたらし、新しいパターンのトラフィック消費に5つの基本特性が生まれた。それはリアルタイム(Real-time)、オンデマンド(On-demand)、オールオンライン(All-online)、DIY、ソーシャル(Social)である。略すればROADSだ。この新しいトレンドは産業の転換を推進しており、ICTに関しては他産業の進歩と最新化のエンジンとなって、転換プロセスを開拓しなければならない。特に、これによって、ICTセクターは従来の自己中心的な『ネットワーク・オペレーション経験』マインドから離れ、モバイルインターネットによって生み出された課題に効果的に対応するために、ユーザーの経験を優先する『経験オペレーション・ネットワーク』への新しい戦略的アプローチへの転換を図ることになる」と語った。
ブリーフィングでファーウエイはいくつかの新製品やICT変革を可能にする開かれたデジタル・エコシステムの取り組みを強化するイニシアチブ、デジタル時代におけるウルトラ・モバイル・ブロードバンドの進化を紹介した。主な発表は以下のとおり。
*SoftCOM Openness & Cooperation Campaign:ファーウエイはテレコム産業をSoftCOM戦略で転換することに取り組んでいる。同戦略はネットワーク機能仮想化(NFV)、ソフトウエア定義ネットワーキング(SDN)、クラウドコンピューティング技術を活用してICTコンバージェンスに向けたネットワークを育成する。同社のオープンなNFV/SDNラボはハブとして機能し、世界中のICTによるイノベーションの取り組みをつなぎ合わせることによって、ファーウエイはオープンなエコシステムの支持者であり、標準化機関やオープンソース・コミュニティー、ICT業界の企業と提携し、最適なユーザー体験の提供を成功させるためにオープン・エコシステムを構築する。ブリーフィングではSoftCOM実装の進展状況を説明し、ICT業界を一緒に進展させるために顧客とパートナーと協力する将来計画の概略を説明した。
*Business Enabling System(BES):ファーウエイのBusiness Enabling System(BES)はキャリヤがデジタル化を加速することを支援することによって、パートナーとオープンなコラボレーションを促進してエンドユーザーにROADSの5要素すべてが盛り込まれた高品質のサービスを提供する確固たるエコシステムを生み出す。またキャリヤがよりアジャイルで効率的な方法でデジタルオペレーションを実現し、ビジネスを管理することを支援する。
*4.5G:ファーウエイが導入した新しいコンセプトのLTEブランドであり、4.5GはLTEを超えたイノベーションを推進する事を目指し、新しい豊富なサービスとよりコネクテッドなデバイスを通じて高度化されたユーザー体験を提供、最終的にはキャリヤが事業成功を打ちたて、業界が5Gに向けたスムーズな進化を加速することを支援する。ブリーフィングでファーウエイは4.5G技術を公開、その技術は携帯電話の能力をGpbsレベルに押し上げ、LTEに比べて携帯電話1台たり100倍の接続が可能で、エンドツーエンドのレイテンシーを80%に削減する。
*High-Throughput Router:FMC2.0(FBB + MBB + Content)の時代、スムーズで優秀なユーザー体験を提供するビデオ・ストリーミングはキャリヤのサービスポートフォリオの中で重要な要素の1つになった。ブリーフィングでファーウエイは、ディレイやパケットロスで生じる帯域幅縮小を最小限に抑えることができきる新しいHigh-Throughput Routerを紹介、モバイル・ブロードバンドを通じた2Kビデオ・ストリーミングにおけるゼロ待ち時間、画像欠陥なし、固定帯域幅による4K超高精細ビデオ、デジタルコンテンツ配信での最高の体験を実現する。
*FusionCloud Omni Solution:ファーウエイのFusionCloud Omni Solutionは世界中のキャリヤのビジネス要求に対応して公共クラウド向けにテーラーメードされたもので、異種間プライベートクラウドとパブリッククラウドとの間のインターオペレーションを可能にするとともに、ハイブリッド・クラウド・セルフサービスシステムとして機能する。このハイブリッドクラウド・プラットフォームは柔軟な展開と事業とサービスのスムーズな移転を可能にする。
ビデオ・ストリーミング、インターネット・オブ・シングス(IoT)、エンドユーザーが利用できるさまざまなデジタルコンテンツがもたらす課題によって、キャリヤはROADSユーザー体験を提供するためには、ウルトラ・モバイル・ブロードバンドをサポートする未来志向のインフラストラクチャーを構築する必要があるだけでなく、インターネットをベースとしたアーキテクチャーによって推進されるICT変革を実現する必要がある。キャリヤはまた、バリューチェーンのすべての参加者が協力、貢献する健全でオープンな業界エコシステムの構築に向けて努力する必要がある。業界の全体的な発展を目指す活発なプレーヤーを任じているファーウエイは、引き続き世界をリードするオペレーター、業界団体、その他第3者のパートナーと手を組んで、先端的な情報通信技術の開発、標準化、商業化に取り組んでいく。
モバイル・ワールド・コングレス(MWC)2015は3月2日から5日までバルセロナで開催される。ファーウエイは最新の製品とソリューションをFira Gran Via Hall 1 Hall 3で展示する。より詳しい情報はウェブサイトhttp://www.huawei.com/minisite/mwc2015/preview/en/index.html を参照。
▽ファーウエイ(Huawei)について
ファーウエイは世界的な情報通信技術(ICT)ソリューションのプロバイダーである。世界中に17万人の従業員を擁し、テレコム事業者、企業、消費者に最大の価値をもたらす責任を果たしている。当社の革新的なICTソリューション、製品、サービスは170以上の国・地域で世界人口全体の3分の1にサービスしている。設立は1987年。株式非公開の会社で全株式は従業員が保有している。
より詳しい情報はウェブサイトwww.huawei.com を参照するか、以下でフォローを。
http://www.linkedin.com/company/Huawei
http://www.facebook.com/Huawei
ソース:Huawei
Huawei Drives Transformation of ICT Industry with the Vision "Open ROADS to a Better Connected World"
PR59583
LONDON, Feb. 24, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --
At Pre-MWC Analyst and Media Briefing, company unveils new initiatives and
solutions for open ecosystem development
At its Pre-MWC Analyst and Media Briefing held today in London, Huawei unveiled
its vision for the ICT industry - Open ROADS to a Better Connected World - and
announced a line-up of innovative new ICT products and initiatives. As an
industry-leading strategic partner for telecom operators, Huawei aims to help
its customers thrive in a fully digitized world through the implementation of
comprehensive ICT solutions towards the development of an open and healthy
industry ecosystem.
"The rapid development of the mobile Internet has significantly changed user
behaviors creating a new pattern of traffic consumption featuring five
fundamental characteristics: Real-time, On-demand, All-online, DIY, and Social;
or ROADS in short," said Mr. Ryan Ding, Executive Director of the Board and
President of Products & Solutions, Huawei. "This new trend is driving
transformations across industries, and the ICT sector, as an engine of the
advancement and modernization of other industries, must pioneer the process.
Specifically, this will involve the sector shifting away from its traditional
self-centric 'network-operation-experience' mindset and prioritizing user
experience for a new strategic approach, 'experience-operation-network', in
order to effectively address the challenges posed by the mobile Internet."
During the briefing, Huawei introduced several new product offerings and
initiatives that reinforce its commitment to embracing an open digital
ecosystem, enabling ICT transformation, and evolving ultra-mobile broadband in
the digital era. Key announcements included:
-- SoftCOM Openness & Cooperation Campaign: Huawei is committed to
transforming the telecom industry with its SoftCOM strategy,
which leverages network functions virtualization (NFV),
software-defined networking (SDN) and cloud computing
technologies to foster networks towards ICT convergence. With
its open NFV/SDN labs serving as hubs and connecting ICT
innovation efforts around the globe, Huawei is a proactive
advocate of an open ecosystem and has partnered with standards
organizations, open source communities and businesses across
the industry to build an open ecosystem for the successful
delivery of optimal user experiences. During the briefing,
Huawei shared the progress it has achieved implementing SoftCOM
and outlined its future plans to collaborate with customers and
partners to jointly advance the ICT industry.
-- Business Enabling System (BES): Huawei's Business Enabling
System will help carriers accelerate digitization, creating a
robust ecosystem that facilitates open collaboration with
partners to provide end-users with enhanced services in massive
quantities comprising all five ROADS elements. It will also
help carriers realize digital operation and manage their
businesses in a more agile and efficient manner.
-- 4.5G: A new concept and LTE brand introduced by Huawei, 4.5G
aims to promote innovation beyond LTE, deliver enhanced user
experiences through new, enriched services and more connected
devices, and ultimately, help carriers build business success
and accelerate the industry's smooth evolution towards 5G. At
the briefing, Huawei unveiled new 4.5G technologies that will
boost cell capacity up to the Gbps level, and support 100 times
more connections per cell than LTE while reducing end-to-end
latency by 80%.
-- High-Throughput Router: In the era of FMC2.0 (FBB + MBB +
Content), video streaming featuring a smooth and superior user
experience has become an important component in the service
portfolio of carriers. At the briefing, Huawei introduced a new
High-Throughput Router that can minimize bandwidth shrinkage
caused by delay and packet losses to realize '0 wait time, no
image defect, and no lag' in streaming 2K video through mobile
broadband, 4K ultra-HD video through fixed broadband, and also
optimal experiences in delivering other digital content.
-- FusionCloud Omni Solution: Huawei's FusionCloud Omni Solution
is tailored to address global carrier business demands for a
public cloud by fully enabling interoperation between
heterogeneous private and public clouds and serving as a hybrid
cloud self-service system. The hybrid cloud platform will also
enable flexible deployment and smooth migration of businesses
and services.
With the challenges posed by the surge of data traffic coming from video
streaming, the Internet of Things, and the variety of digital content now
available to end-users, carriers, in order to offer the ROADS user experience,
not only need to construct a future-oriented infrastructure that supports
ultra-mobile broadband, but also enable ICT transformation driven by an
Internet-based architecture. They also must strive towards creating a healthy
and open industry ecosystem where all participants in the value chain
collaborate and contribute. As an active player in the industry's overall
advancement, Huawei continuously engages in partnerships with world-leading
operators, industry organizations, and other third-party partners to promote
the development, standardization and commercialization of cutting-edge
information and communications technologies.
Mobile World Congress (MWC) 2015 will be held in Barcelona from March 2 to 5.
Huawei will showcase its latest products and solutions at Fira Gran Via Hall 1
and Hall 3. For more information, please visit:
http://www.huawei.com/minisite/mwc2015/preview/en/index.html.
About Huawei
Huawei is a leading global information and communications technology (ICT)
solutions provider. Huawei's 170,000 employees worldwide are committed to
creating maximum value for telecom operators, enterprises and consumers. Our
innovative ICT solutions, products and services are used in more than 170
countries and regions, serving over one-third of the world's population.
Founded in 1987, Huawei is a private company fully owned by its employees.
For more information, please visit Huawei online at www.huawei.com or follow us
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SOURCE: Huawei
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