Hotels.com(TM) Hotel Price Index (TM) (HPI(R))最新版発表 世界のホテル宿泊料金、5年連続上昇

Hotels.com

2015/3/3 14:50

AsiaNet 59654

2015年3月3日

Hotels.com(TM) Hotel Price Index (TM) (HPI(R))最新版発表

世界のホテル宿泊料金、5年連続上昇

世界経済が改善し、2014年に世界の旅行者が支払ったホテルの価格が3%上昇

ホテルスドットコム ジャパン

オンラインホテル予約サイトのHotels.comが本日発表したHotel Price Index (HPI)2014年度版(1月~12月)では、2014年の世界のホテル宿泊料金の平均価格は前年比3%増加しました。世界的な景気回復が後押しとなり、旅行者の旅行消費額が増加しました。2008年・2009年の金融危機発生時に急落したホテル価格は、5年連続で堅調に伸び続けています。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120628/540164 )

HPIは、世界中の旅行者が実際に支払った1泊1部屋あたりの宿泊料金を調査。開始年度である2004年の実績を基準(100)として数値を算出しています。2014年末のHPIは113となり、2004年の開始時を13ポイント上回り近年伸びております。2008年の水準とは横ばいでしたが、2007年に記録した最高値の117には4ポイント及びませんでした。

Hotels.com代表取締役社長ヨハン・スヴァンストロームは、「HPIは2014年にまた上昇しましたが、7年前の最高値に比べれば道のりはまだ遠く、消費者には朗報です。観光業界の状況は毎年異なりますが、2014年もチャンスと挑戦という意味において、例外ではありませんでした。冬季オリンピックやFIFAワールドカップといった世界的なスポーツの祭典は、従来の予想どおり旅行者を新しい目的地に呼び込みました。しかし、エボラ出血熱の拡大や、マレーシア航空MH370便の失踪事件、MH17便の撃墜事件などの予期せぬ悲劇の影響を受けました」と述べています。

HPIが対象とする6つの地域のうち、4つの地域でHPIが上昇し、1つの地域は横ばい、そして1つの地域では低下しました。堅調な景気および米ドル高で、首位は北米で5%上昇し、2013年を2ポイント上回っています。

カリブ海とヨーロッパおよび中東では、4%増加しました。カリブ海は、新記録を達成し137となり、地域別のHPIとしても過去最高値を更新しました。米国人にとって人気の渡航先でもあり、米ドル高によって活気づけられました。また、ヨーロッパおよび中東はここ7年間で最も高い上昇率となり、多くの国が過去最高の旅行者数を発表しました。

中南米のHPIは2%上昇しました。ワールドカップを開催したブラジルのサービス業界は期待を上回り、ブラジルにとって訪問者にトップクラスの宿泊施設とサービスがあることを示す機会となりました。

太平洋地域のHPIは横ばいでしたが、豪ドル安は2015年も引き続きより多くの旅行者を地域に呼び込むでしょう。

アジアのHPIは2%下落しました。アジアは引き続きホテル宿泊料金のバリューが最も高い地域だと言えます。

さらに、スヴァンストロームは、「2014 年の海外旅行者数は前年より5%増加し 、11 億人を超えました。さらに、世界の国内旅行市場の規模は、その4~5倍だと推測されます。観光業は競争が激しく、強靭な産業です。各国はインフラを改善し、サービス業や娯楽の幅を広げ、ビザの発行条件を緩和するなどして、貴重な旅行者を獲得しようとしのぎを削っています。旅行は世界と心の両方の扉を開きます。-是非旅に出掛けてみてください」と、述べています。

2014年に旅行者が実際に支払ったホテル宿泊料金の変化

地域                     昨年比HPI変化      2014年HPI

北米                           5%                116

カリブ海                       4%                137

ヨーロッパおよび中東           4%                108

中南米                         2%                131

太平洋                         0%                123

アジア                        -2%                104

世界                           3%                113

■HPIとは

Hotels.comの『Hotel Price Index 』(HPI) は、世界の主要都市にあるホテル宿泊料金の定期的な調査です。同社のサイトを通じて行われた実際の予約に基づいており、提示価格は掲載用料金ではなく、2014年1月~12月に旅行者が支払った169,000軒以上のホテルの1部屋1泊あたりの実料金を表示しています。世界中で旅行者が実際に支払った1泊1部屋あたりの料金を対象に数値化した調査レポートで、調査を開始した2004年を基本の100として比較しています。HPIは、世界のホテル宿泊料金調査において最も高い信頼を得ており、メディアやアナリスト、旅行機関、学界などの業界で参照ツールとして利用される機会が増えています。宿泊者と宿泊先という点で国際的な規模を持ち、独立系および大手ホテルチェーンからコンドミニアム、B&Bまで幅広い宿泊施設を提供しているHotels.com のHPIは、最も総合的なホテル価格の世界標準となります。

■Hotels.comについて

Hotels.com (http://jp.hotels.com) は、国際的ホテルチェーンからオールインクルーシブリゾート、B&Bまで、世界の約435,000軒以上の施設予約と情報提供を行う世界最大手のオンライン宿泊予約サイトでHotels.com, L.P.が運営しています。業界最多の宿泊施設を提供するサイトのひとつでもあり、顧客へのセール、お得情報やプロモーションの提供を行っています。そして、ニュースレターによる割引特典や事前セール情報などの最新情報も提供しています。また実際に宿泊されたお客様によるユーザーレビュー1,100万件の情報を参考に予約の検討ができます。さらに、10泊すると1泊無料となる特典プログラム「Welcome Rewards」は世界100,000万軒以上から選ぶことができます。価格保証プログラムを採用しており、別サイトでより安い料金が提示されている場合、その差額を払い戻します。日本語版サイト、または日本語によるカスタマーサービスセンターを通じてホテルを予約も可能です。モバイルおよびタブレット用アプリはhttp://jp.hotels.com/otoku-joho/mobile_jp/ より ダウンロードでき、外出先からも20,000軒の直前割引情報を確認することができます。Hotels.comのFacebookは、facebook.com/Hotels.comJapan、そしてTwitterは@Hotels_com_JPです。Hotels.com L.P.はオンライン旅行会社の世界最大手の一つであるExpedia Inc. (NASDAQ:EXPE)の子会社です。

■本件に関する報道関係の方からのお問合せ先:

・ホテルズドットコム広報事務局(共同PR内)八代隆行、川島千穂、國時真紀

Email: hotelsteampr@kyodo-pr.co.jp   TEL: 03-3571-5326 FAX: 03-3574-0316

www.hotel-price-index.com

(日本語リリース:クライアント提供)

Higher Global Hotel Prices for the Fifth Year in a Row

PR59654

LONDON, Mar. 3 /PRN=KYODO JBN/ --

    

    Hotel prices paid by travellers worldwide rose by 3% during 2014, as the

global economy improved, according to the latest Hotels.com(TM) Hotel Price

Index(TM) (HPI(R))

    The average price paid for a hotel room around the world rose by 3% during

2014 compared with 2013, according to the latest Hotels.com Hotel Price Index

(HPI). The overall global economic recovery gathered momentum and consumers

became more confident in raising their travel spending. Hotel prices have now

experienced five years of steady price rises since they plummeted during the

financial collapse of 2008/9.

    (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120628/540164 )

    The global HPI stood at 113 at the end of 2014, 13 points higher than at

its launch in 2004 and on a par with its 2008 level but still four points lower

than its peak at 117 in 2007.

    Johan Svanstrom, President of the Hotels.com brand, said: "Although the

Index rose again last year, it is still way behind its peak of seven years ago

which is great news for consumers. Each year is unique in the travel industry

and 2014 was no exception, bringing its own opportunities and challenges.

Global events, such as the Winter Olympic Games and World Cup, predictably

attracted travellers to new destinations. Yet unforeseen tragedies, including

the Ebola outbreak, the missing Malaysian Airlines flight MH370 and the loss of

MH17 left their own mark."

    Of the six regions in the HPI, the Index rose in four, was flat in one and

fell in another. With a strong economy and rising Dollar, North America led the

way with a rise of 5%, two percentage points better than its 2013 result.

    Two regions reported 4% Index growth. The Caribbean achieved a new record,

rising to 137, the highest yearly regional Index figure ever reached. This was

fuelled by a stronger US Dollar as the Caribbean remained a firm favourite for

US travellers. Secondly, Europe and the Middle East showed its fastest rate of

growth for seven years, as many countries reported record visitor numbers for

the year.

    Latin America registered a 2% Index rise. World Cup hosts Brazil exceeded

expectations when it came to its hospitality industry and the event was a

unique opportunity for the country to showcase some of the top class

accommodation and services it has to offer.

    The Pacific showed no growth in its Index in 2014 but the continued

weakness in the Australian dollar should mean that the region will attract more

visitors in 2015.

    For Asia, the Index decreased 2%. Over the years, the HPI has shown that

Asia has long offered the best value destinations in the world and continues to

do so.

    Svanstrom continued: "More than 1.1 billion travellers ventured abroad in

2014, up nearly 5% over the previous year[1], with the size of the global

domestic travel market estimated to be four to five times this total. Tourism

is a fiercely competitive and resilient industry with countries vying to

attract valuable visiting travellers by improving infrastructure, expanding

hospitality and entertainment options and relaxing visa requirements. Travel

opens up both world and minds - so go explore."

    Average percentage price rises in actual prices paid for hotel rooms in 2014

    

    Region                   % change Index

    North America               5%     116

    Caribbean                   4%     137

    Europe & the Middle East    4%     108

    Latin America               2%     131

    Pacific                     0%     123

    Asia                       -2%     104

    Global                      3%     113

    --------------------------------------------------

    1.

http://media.unwto.org/press-release/2015-01-27/over-11-billion-tourists-travelled-abroad-2014

    About Hotels.com

    Hotels.com is a leading online accommodation booking website with approx.

435,000 properties around the world through the Expedia(R) group network,

ranging from international chains and all-inclusive resorts to local favourites

and bed & breakfasts, together with all the information needed to book the

perfect stay.

    Starting as a telephone service in 1991, the first website was launched in

the US in 2002 with the first international version launched in the UK later

that year. There are now more than 85 Hotels.com sites worldwide in Europe,

North, Central and South America, Asia Pacific, the Middle East and South

Africa, the majority of which are in localised languages.

    Hotels.com benefits from one of the largest hotel contracting teams in the

industry, constantly working to bring more hotels to the sites and ensuring

best value pricing for its customers with frequent sales, special deals and

promotions. Regular customer e-newsletters provide exclusive offers and advance

notice of up-coming sales. There are more than 11 million reviews on the site

from users who have actually stayed in the hotels to ensure customers can make

an informed choice when booking.

    Through its industry-leading loyalty programme Welcome Rewards available in

all markets, customers can earn a free* night for every 10 nights stayed,

subject to Welcome Rewards(TM) terms and conditions as set out at

http://www.hotels.com. They can accumulate their 10 nights across more than

100,000 independent and chain hotels and redeem their free night* at more than

90,000 eligible hotels around the world, including many that do not have

loyalty programmes of their own. Since launch, Hotels.com has rewarded its

customers with more than one million free nights*.

    Under its Best Price Guarantee, if a customer can find a lower price on a

prepaid hotel, Hotels.com will refund the difference, subject to the Best Price

Guarantee terms and conditions set out on http://www.hotels.com .

    Travellers can book online or by contacting one of the multilingual call

centres. A portfolio of apps for mobile phones and tablets can also be

downloaded at http://www.hotels.com/deals/mobile enabling customers to book on

the go with access to 20,000 last minute deals.

    Hotels.com is part of the Expedia group, the largest travel company in the

world with an extensive portfolio that includes some of the world's best-known

brands. Follow Hotels.com on Facebook, Twitter and on YouTube.

    (c) 2015 Hotels.com, LP. All rights reserved. Hotels.com, Hotel Price

Index, HPI, Welcome Rewards and the Hotels.com logo are either registered

trademarks or trademarks of Hotels.com, LP. All other trademarks are property

of their respective owners. CST # 2083949-50

    *The maximum value of the free night is the average daily rate of the 10

nights stayed. The free night does not include taxes and fees.

    For more information, press enquiries or spokespeople for any global

region, please contact the Hotels.com PR team at:

    press@hotels.co.uk

    +44(0)20-7019-2428

    http://hotel-price-index.com

    SOURCE: Hotels.com

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