トッドスナイダーとコールハーンのコラボレーションでメンズウエアに新境地

コールハーン

2015/3/6 09:30

トッドスナイダーとコールハーンのコラボレーションでメンズウエアに新境地

AsiaNet 59631 (0288)

【ニューヨーク2015年3月6日PRN=共同通信JBN】

*コールハーン&トッドスナイダー2015年春物コレクション発売

米国のライフスタイル・アクセサリーのアイコン的ブランド、コールハーン(Cole Haan)は2015年3月6日に立ち上げる高評価のメンズウエア・デザイナーとの新たなコラボレーション「コールハーン&トッドスナイダー」コレクションの詳細を発表した。トッド・スナイダー氏は今回披露するニュートラルパレット色の6つの新スタイルによって、コールハーンの優れたクラフトマンシップの伝統に自身の方向性を加える。

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コールハーン最高マーケティング責任者(CMO)のデービッド・マドックス氏は「スナイダー氏は伝統を大事にしつつもそれを一度壊し、再構成する数少ないデザイナーのひとりだ。最初のコレクションは、新鮮で親しみやすい伝統と現代のエレガントな出会いをもたらす」と述べた。

コラボレーションによる初めてのコレクションはよくできたドレスシューズの数々を再考したものになっており、ルイス・チャッカ、ルイス・ウーブン・ローファー、ハモンド・ウィング・オックス、ウィレット・プレーン・オックス、ウィレット・ペニー・ローファー、ウィレット・キャンプ・モック・ローファーすべてがミルクセーキ、ブレザー・ブルー、ブラック、ブリティッシュ・タン、アイボリー、パパイア、マグネットなどのニュートラルパレット色で提供される。コールハーンのデザインチームはスナイダー氏との緊密な連携のもと、共同でコレクションをデザインしたが、高品質材料の調達、手縫い、グッドイヤー・ウェルト製法、アウトステッチ底、ボード・アッパー製法などの面で同社の専門技術を生かしている。

スナイダー氏は「私が持っている30足以上のコールハーンの靴は20年かけて収集したものだが、私のインスピレーションの元になっている。私がしたかったのは、過去のものを再生し、現代の男性に合わせてアップデートすることだ」と述べた。

今回の提携は、メルセデス・ベンツ・ニューヨーク・ファッション・ウィーク期間中のトッド・スナイダー氏による2014年、2015年秋物ランウェイショーに続くものである。モデルはランウェイショー用に特にデザインされたカスタムメードのコールハーン・チェルシーブーツコールハーンなどの靴を履いた。スナイダー氏とコールハーンとの個人的な関係はさらに古く1980年代にさかのぼる。当時、同氏はアイオワ州デモインのメンズウエア店Badowersで最初の仕事を得たが、そこで一番売れていた靴のブランドはコールハーンだった。この経験は、スナイダー氏のアメリカン・ヘリテージに対する敬服の念とも相まって、コールハーン&トッドスナイダーの製品デザインだけでなく、コレクション全体のデザインの審美的方向性にも影響を与えている。

コールハーン最高マーチャンダイジング責任者(CMO)のアンドリュー・デュビン氏は「トッド・スナイダー氏とのコラボレーションはコールハーンにとって素晴らしいものになった。氏の優れたデザイン技術が才能も経験もある当社の靴のデザインチームとシームレスに重なり合った結果、現代男性のための洗練されたコレクションが出来上がった」と述べた。

コールハーンはこのユニークなコラボレーションを記念して新たなロゴを制作したが、これはヘリテージ、クラフトマンシップ、典型的な米国志向など、二つのブランドが共有するDNAを示すものになった。特にこのロゴはコールハーンがまだCole, Rood & Haan Coと呼ばれていた1920年代後半に使われており、同社の歴史をしのばせるものとなった。ロゴの荒削りな書体はコールハーンの豊かな企業文化に対する敬意を示すとともに、スナイダー氏の完璧な美的センスに本物の雰囲気を与えている。新ロゴはパッケージを含めコレクション全体を通してアメリカの物作り精神やデザインのメッセージを伝えるうえで、重要な要素である。

コールハーン&トッドスナイダー2015年春物コレクションは2015年3月6日から、コール・ハーン旗艦店などのセレクトショップ、ColeHaan.com、東京・銀座のコールハーン旗艦店、渋谷のトッド・スナイダーTownhouse旗艦店、ToddSnyder.comなどで発売される。

▽コールハーンについて

ニューヨークにグローバル・クリエーティブ・センターを置くコールハーン(Cole Haan LLC)は米国のアイコニックなライフスタイル・アクセサリー・ブランドであると同時に、高級メンズ/レディーズ・フットウエア、バッグ、アウターウエア、アイウエア、アクセサリーの高級小売店であり、物作り精神、時を超えたスタイル、デザイン革新にコミットしている。詳しい情報はウェブサイト(colehaan.com)を参照。またはTwitter(@ColeHaan)でフォローを。

▽トッドスナイダーについて

このメンズウエアのデザイナーブランドは2011年にトッド・スナイダー氏が設立した。スナイダー氏は業界のベテランとして、ラルフ・ローレン、ギャップ、J・クルーなどの重鎮と仕事をした20年におよぶキャリアがある。同氏が育ったアイオワ州の影響を受け、トッド・スナイダー・コレクションは伝統的なアメリカ文化をルーツにしている。注文仕立てのスーツ、伝統的なニット、考え抜かれた着やすさと仕上げのアウターウエアなどが特徴で、ぜいたくなイタリアや日本の糸や布地を使って作られている。トッド・スナイダー氏は創業以来、GQ誌のBest New Designers in America(2012年)に選考され、ファッション・グループ・インターナショナル(FGI)のRising Star Award(2013年)にノミネートされ、さらにCFDA Swarovski Menswear Awardに3回(2012年、2013年、2014年)ノミネートされている。同氏は2013年CFDA/Vogue Fashion Fundの最終候補にもなった。トッドスナイダー製品はミスターポーター、バーニーズ、ノードストローム、バーグドーフ・グッドマンおよびオーディン、ユニオンメイド、スティーブン・アラン、および同ブランド電子商取引サイト(www.toddsnyder.com)などで販売されている。

▽問い合わせ先

Kimry Blackwelder, Cole Haan

Phone: +1-212-763-3060

E-mail: kimry.blackwelder@colehaan.com

ソース:Cole Haan

Todd Snyder And Cole Haan Forge New Ground in American Menswear with Debut Collaboration

PR59631

NEW YORK, Mar. 6, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

-- Introducing the Cole Haan & Todd Snyder Spring 2015 Collection

Cole Haan, the iconic American lifestyle and accessories brand announces

further details of Cole Haan & Todd Snyder, a new ongoing collaboration with

the critically acclaimed menswear designer that will launch on March 6, 2015.

With the introduction of six new styles in a neutral palette, Todd Snyder

brings his directional point of view to Cole Haan's tradition of impeccable

craftsmanship.

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20150226/178278

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20150226/178279

"Todd is one of the few designers that honors tradition while simultaneously

disrupting and redefining it. This inaugural collection brings forth an elegant

collision of tradition and modernity that is both fresh and familiar," said

David Maddocks, Chief Marketing Officer at Cole Haan.

The first collection of the collaboration reimagines the classic well-made

dress shoe: the Lewis Chukka, Lewis Woven Loafer, Hammond Wing Ox, Willet Plain

Ox, Willet Penny Loafer and Willet Camp Moc Loafer, all presented in a neutral

palette of Milkshake, Blazer Blue, Black, British Tan, Ivory, Papaya, and

Magnet. The Cole Haan design team worked closely with Mr. Snyder, co-designing

the collection to employ the house's expert techniques - sourcing quality

materials, hand sewn, Goodyear welted, stitch-out and board-lasted

constructions.

"I have over 30 pairs of Cole Haan shoes that I have collected over the past 20

years that I used for inspiration. I wanted to re-create something from the

past and update it for the modern gentleman," said Mr. Snyder.

This partnership comes on the heels of Todd Snyder's Fall 2014 and Fall 2015

runway shows during Mercedes Benz New York Fashion Week when models wore Cole

Haan shoes, including custom Cole Haan Chelsea Boots specially designed for the

runway. Mr. Snyder's personal history with the brand goes back even further to

the 1980s and his first job at the Des Moines, Iowa menswear shop, Badowers,

where Cole Haan was the top-selling shoe brand. This experience, combined with

Mr. Snyder's reverence for American heritage, influenced both the Cole Haan &

Todd Snyder designs themselves as well as the overall aesthetic direction of

the collection.

"Todd Snyder has been a wonderful collaboration for Cole Haan. Todd's design

prowess has dovetailed seamlessly with our talented and experienced footwear

design team, resulting in a sophisticated collection to dress the modern man,"

declared Andrew Dubin, Chief Merchandising Officer at Cole Haan.

To celebrate this unique collaboration, Cole Haan created a new custom logo

that captures the shared DNA between the two brands: heritage, craftsmanship

and a quintessentially American point of view. Specifically, the history of

Cole Haan comes through in the logotype, used in the late 1920s when Cole Haan

was still Cole, Rood & Haan Co. The rough-hewn quality of the typeface brings

authenticity to Mr. Snyder's already well-established aesthetic while honoring

Cole Haan's rich culture. The new logo is a crucial piece in communicating the

message of American craftsmanship and design across the collection through to

the packaging.

The Cole Haan & Todd Snyder Spring 2015 collection will be available beginning

March 6, 2015 at select retailers including Cole Haan flagships, ColeHaan.com,

the Cole Haan flagship store in Ginza, Tokyo, Japan, Todd Snyder's Townhouse

flagship in the Shibuya neighborhood of Tokyo, Japan, and ToddSnyder.com.

About Cole Haan:

Cole Haan LLC, with its Global Creative Center in New York City, is an iconic

American lifestyle accessories brand and retailer of premium men's and women's

footwear and bags, outerwear, eyewear and accessories with a commitment to

craftsmanship, timeless style and design innovation. For more information,

visit colehaan.com and follow @colehaan.

About Todd Snyder:

The designer menswear label was founded by Todd Snyder in 2011. An industry

veteran, Snyder's 20-year career spans experience with industry heavyweights:

Ralph Lauren, Gap and J. Crew. Influenced by his Iowa upbringing, the Todd

Snyder collection is rooted in American classics: tailored suiting, traditional

knits and outerwear styled with thoughtful ease and finish, yet constructed

using luxurious Italian and Japanese fabrics and yarns. Since his launch, Todd

Snyder has been selected as one of GQ Magazine's Best New Designers in America

(2012), nominated by FGI for the Rising Star Award (2013) and nominated three

times for the CFDA Swarovski Menswear Award (2012, 2013, 2014). He was a

finalist for the 2013 CFDA/Vogue Fashion Fund. Todd Snyder is available at

MRPORTER, Barneys, Nordstrom and Bergdorf Goodman, as well as specialty stores

such as Odin, Unionmade and Steven Alan, and the brand's own e-commerce,

www.toddsnyder.com.

For more information, contact:

Kimry Blackwelder, Cole Haan

Phone: +1-212-763-3060

E-mail: kimry.blackwelder@colehaan.com

SOURCE: Cole Haan

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