Telepizzaがミナルディ氏を国際社長に任命し拡大戦略を強化

Telepizza

2015/3/18 14:28

Telepizzaがミナルディ氏を国際社長に任命し拡大戦略を強化

AsiaNet 59865(0388)

【マドリード2015年3月17日PRN=共同通信JBN】

*同社はこの分野で初の米国以外のプレーヤーであり、世界第4位で、売上高の約30%を海外で得ている

*食品サービス業界(ダンキンブランズ、マクドナルド、バーガーキング、Autogrill)で幅広い経験を持つミナルディ氏は世界的な成長を推し進め、国際フランチャイズ・ビジネスをリードする

Telepizzaはジョルヒオ・ミナルディ氏を新たな国際社長に任命し国際拡大戦略でさらなる行動をとる。

  (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150317/735407-a

  (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150317/735407-b

マルディーニ氏は同社の経営チームに加わって国際フランチャイズ・ビジネスをリードし、現在は欧州、米州、アフリカの14カ国の売上総額の約30%を占めている海外での同社の成長を推進する。

プレゼンスのない新市場への参入-主に中南米、中欧のいくつかの国、さらにポーランドはハブを活用-は、直接またはマスター・フランチャイズを通じたTelepizzaの拡大計画のカギである。さらに、同社は現在活動しているその他の国でプレゼンスを増大させる。

Telepizzaのパブロ・フアンテギCEOは「ジョルヒオ・ミナルディ氏の任命はTelepizzaの拡大戦略を強化する。同氏の幅広い経験を国際的なダイナミクスについてのわれわれの深い知識、野心的な世界的拡大計画と組み合わせれば、わが社はこの分野で世界的に主導権を固めることができると確信している」と説明している。

ジョルヒオ・ミナルディ氏にとってTelepizzaのチームに加わるのはエキサイティングな挑戦である。同氏は「これはこの分野で世界的に最も認められている企業の1つである。このように手腕のある世界クラスのチームに加わることを喜んでおり、協力して国際的な成長機会を強固にしたい」と述べている。

この国際分野の新たな責任者は経験豊かな食品サービス、飲料業界の経営者である。ダンキンブランズ、マクドナルド、バーガーキング、Autogrillなどこの分野の有名企業で開発、ブランド管理のトップのポストを歴任した。

これまでにミナルディ氏はボストン(米国)でダンキンブランズの国際社長を務め、1年で約450の新店舗をオープンさせ、新たな8カ国に拡大するという野心的な開発計画を実行した。これ以前にミナルディ氏はAutogrillとバーガーキングで働き、16年をマクドナルドで過ごして最終的には副社長兼大中華圏最高マーケティング責任者を務めた。

▽Telepizzaについて

Telepizzaは調理済み食品配達の分野で有力なスペインの多国籍企業で、世界第4位である。

スペインの食品配達サービスのパイオニア企業であるTelepizzaは食品業界で最大数のアウトレットを持ち、地理的活動範囲が最大の企業としての地位を確立した。現在、同社は欧州、米州、アフリカの10数カ国にプレゼンスがある。

市場シェアはスペインで2番目に有名な企業の約5倍で、1300カ所以上の販売拠点を持ち、従業員は世界で2万5000人以上である。

詳しい情報

Kreab - T. +34-917027170

Susana Sanjuan / ssanjuan@kreab.com M. +34-677-946-805

Francisco Calderon / fcalderon@kreab.com / M. +34-654-642-160

Luis Meseguer / lmeseguer@kreab.com

http://www.telepizza.com

https://www.facebook.com/telepizza

https://twitter.com/telepizza_es

ソース:Telepizza

Telepizza Strengthens Expansion Strategy Appointing Giorgio Minardi as President of International

PR59865

MADRID, Mar. 17, 2015/PRN=KYODO JBN/ --

- The company, first non-American player in the sector and fourth in the world,

registers over 30% of sales abroad   

- With an extensive experience in food-service industry (Dunkin' Brands,

McDonald's, Burger King or Autogrill), Minardi will boost global growth and

lead the international franchising business  

Telepizza takes a further step in its international expansion strategy by

appointing Giorgio Minardi as new President of International.

     (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150317/735407-a )

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150317/735407-b )

Minardi joins the company's management team to lead the international

franchising business and boost firm's growth abroad, which currently represents

over 30% of total sales from 14 countries in Europe, America and Africa.

Entering new markets where it has no presence - mainly some Latin American and

Central European countries, leveraging its hub in Poland - is key for

Telepizza's expansion plans, either directly or through master franchises.

Additionally, the company will increase its presence in others where it is

currently operating.

"Giorgio Minardi's appointment reinforces Telepizza's expansion strategy. We

are convinced that his extensive experience, combined with our deep knowledge

of international dynamics and our ambitious global expansion plan will allow us

to consolidate our leadership in the sector worldwide", explained Pablo

Juantegui, CEO of Telepizza.  

To Giorgio Minardi, being part of Telepizza's team is an exciting challenge:

"It is one of the most recognized companies in the sector worldwide. I am

pleased to join such a skilled and world-class team and I am looking forward to

working together to consolidate its international growth opportunities."

The new head of the International area is a highly experienced Executive of

food-service and beverage industry. He has held top development and brand

management positions at prominent companies in the sector, such as Dunkin'

Brands, McDonald's, Burger King and Autogrill.      

To date, Minardi has been with Dunkin' Brands in Boston (USA) as President of

International, where he carried out an ambitious development plan - opening

over 450 new stores a year and expanding into 8 new countries-. Prior to this,

Minardi was with Autogrill and Burger King and spent 16 years with McDonald's,

ultimately as Vice President and Chief Marketing Officer for Greater China.

About Telepizza

Telepizza is the leading Spanish multinational in the segment of delivery

prepared food and is the fourth in the world.

A pioneering company in the food delivery service in Spain, Telepizza has

established itself in the food industry as a company with the largest number of

outlets and the best geographical coverage: currently, the company is present

in more than a dozen countries in Europe, America and Africa.

With a market share of nearly five times that of the second best-known brand in

Spain, the company has more than 1,300 sales points and 25,000 employees

worldwide.

Further information:

Kreab - T. +34-917027170

Susana Sanjuan / ssanjuan@kreab.com M. +34-677-946-805

Francisco Calderon / fcalderon@kreab.com / M. +34-654-642-160

Luis Meseguer / lmeseguer@kreab.com

http://www.telepizza.com

https://www.facebook.com/telepizza

https://twitter.com/telepizza_es

SOURCE: Telepizza

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

ソーシャルメディアでも最新のリリース情報をいち早く配信中