BMWグループ、3月の販売台数は過去最高を記録
BMWグループ、3月の販売台数は過去最高を記録
AsiaNet 60129 (0484)
【ミュンヘン2015年4月14日PRN=共同通信JBN】
*3月の納車台数は前年同月比9.2%増の23万2556台
*2015年第1四半期販売台数は新記録で前年同期比8.1%増の52万6669台
*世界販売全地域で均衡のとれた成長を記録
*BMW新モデルの2シリーズ、4シリーズ、X5、X6が好調
*3月のBMW i販売台数は2600台
*3月のMINI販売台数は過去最高を記録
BMWグループは3月の販売台数で新記録を達成し、過去最高となる第1四半期に貢献した。世界で3月に前年同月比9.2%増の総計23万2556台のBMW、MINI、ロールス・ロイスを販売した。BMWグループは2015年第1四半期に前年同期比8.1%増の52万6669台を購買客に納車した。
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150414/739226 )
BMW AG取締役会メンバーでセールス・マーケティング担当のイアン・ロバートソン氏は「3月の販売を受けて過去最高の第1四半期となり、世界のすべての地域で販売増を達成した。とりわけうれしいのは欧州の販売が回復したことであり、北米の販売も好調が続いている。今年投入した一連の新型モデルによる勢いによって、顧客にこれまで以上の数の車両を納車するという目標が達成できると確信している」と語った。
BMWブランドは3月の新記録となる前年同月比5.1%増、19万5593台が納車された。これによって第1四半期通期も、世界全域で前年同期比5.4%増の45万1576台販売という新記録を達成した。新しいBMW 2シリーズは需要が大きく3月に1万4696台が販売された。販売総数の3分の2は新2シリーズのアクティブ ツアラーで9790台が顧客に届けられた。BMW 4シリーズも好調が続いており3月は1万8373台納車された。人気の高いBMW 5 シリーズも好調で前月比0.3%増の3万6028台が販売された。一方セグメントを形成しつつあるBMW Xファミリーの販売は成功しており、第3世代のBMW X5は前年同期比12.1%増の1万5289台、BMW X6は同5.4%増の3880台をそれぞれ販売した。
革新的な電動車BMW iは3月に2600台以上が販売された。BMW i3は過去最高の2067台が納車され、World Green Car of the Yearを受賞したBMW i8も引き続き好調である。
MINIブランドの販売は、中核車両のモデルチェンジの影響を受けた前年同期に比べ大幅に伸びた。BMW AGの取締役会メンバーでMINI、BMWモトラッド、ロールス・ロイス担当のペーター・シュヴァルツェンバウアー氏は「MINIは過去最高の第1四半期を達成。新3ドア、5ドアモデルは現在いつでも入手できるようになっており、市場でどれほど人気を集めているか注目しているところだ」と語っている。2015年3月のMINI納車は38.9%増の3万6635台となり、1-3月通期で前年同期比28.4%増の7万4312台になった。新世代の3ドアMINIは3月に総計1万3890台が納車された。これは前年同月比79.7%増となる。また新型5ドアMINIの3月販売は9688台だった。
ロールス・ロイス・モーターカーズ(本社英南部グッドウッド)は昨年、新発売のレイスが人気を集めたが、その反動で2015年1-3月期の販売はふるわなかった。しかし売り上げ予測と販売計画内にとどまった。中国における高級車市場の困難さが第1四半期に反映した。第1四半期のロールス・ロイス販売は総計781台で前年同期比マイナス12.9%。
世界的に均衡のとれた成長という当社の戦略に基づきBMWグループは3月と第1四半期ともに販売全地域での販売増を達成した。
欧州における3月のBMW、MINIモデルの販売は前年同月比11.8%増の11万4290台だった。第1四半期もまた堅調で前年同期比9.6%増の23万4658台を販売した。欧州のほとんどの国で3月は前年比販売増となり、多くの国で2桁増となった。BMWグループとして4番目の大市場である英国のBMW、MINIモデル販売は3万7872台となり、前年同月比19.9%増と大幅に伸びた。フランスでも同様に大きく伸び前年同月比20.0%増の8056台のMINIとBMW車が納車された。
好調に2015年のスタートを切った米州の販売は3月も好調でBMW、MINIの販売は前年同月比9.8%増の4万7362台となった。第1四半期通期でも前年同期比9.9%増の10万9510台と好調だった。北米は米州最大の成長けん引力を継続し3月のBMW、MINI販売は米国が前年同月比12.2%増の4万139台、カナダが同2.2%増の3125台となった。
アジアも3月に堅調な成長を示し、地域全体で前年同月比4.8%増となる6万4988台を納車した。第1四半期の販売は全体で16万6330台のBMWとMINIが納車され、前年同期比5.2%増となった。中国本土の3月の販売は前年同月比8.1%増の4万3824台、韓国は同17.6%増の4340台だった。
BMWモトラッドは3月に1万5912台のモーターサイクルとマキシスクーターを納車し、前年同月比4.8%増となった。第1四半期としては前年同期比9.2%増の3万1370台だった。
▽BMWグループの2015年3月および第1四半期の販売概要
2015年3月 前年同月比 第1四半期通期 前年同期比
BMW グループ
自動車台数 232,556 +9.2% 526,669 +8.1%
BMW 195,593 +5.1% 451,576 +5.4%
MINI 36,635 +38.9% 74,312 +28.4%
ロールス・ロイス 328 -18.0% 781 -12.9%
BMWモトラッド 15,912 +4.8% 31,370 +9.2%
▽BMWグループ
BMWグループはBMW、MINI、ロールス・ロイスの3ブランドを持つ世界的な自動車とモーターサイクルの大手プレミアム・メーカーで、プレミアムな金融・モビリティーサービスも提供している。BMWグループはグローバル企業として世界14カ国に30の生産・組立工場を保有し、140カ国以上に販売ネットワークを展開している。
2014年にBMWグループは約211万8000台の自動車と12万3000台のモーターサイクルを世界で販売した。2014会計年度の売上高は804億ユーロ、税引き前利益は約87億1000万ユーロ。2014年12月31日現在、BMWグループの従業員数は世界で11万6324人。
BMWグループの成功は、常に長期的な構想と責任ある行動よって築き上げられてきた。同社は戦略の不可欠な要素として、バリューチェーン全体における環境、社会両面の持続可能性、製品に対する総合的な責任、資源節約の明確な方針を掲げている。
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ソース:BMW Group
BMW Group Achieves Best-ever March Sales
PR60129
MUNICH, Apr. 14, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --
- Deliveries increase 9.2% to total 232,556 vehicles
- Record first quarter sales, up 8.1% to 526,669
- Balanced growth in all sales regions globally
- Strong sales for new BMW models: 2 Series, 4 Series, X5 and X6
- BMW i deliveries top 2,600 in March
- MINI records strongest-ever first quarter
Deliveries of BMW Group vehicles in March reached a new high contributing
to the company's best ever first quarter sales figures. Around the world, a
total of 232,556 BMW, MINI and Rolls-Royce vehicles were sold in March, up 9.2%
on the previous year. In the first three months of 2015, the BMW Group achieved
a sales increase of 8.1% with 526,669 vehicles delivered to customers.
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150414/739226 )
"This has been our strongest ever first quarter and we have achieved sales
growth in all regions globally," commented Ian Robertson, Member of the Board
of Management of BMW AG, Sales and Marketing BMW. "It's particularly pleasing
to see the recovery in Europe continuing while sales in North America remain
strong. With the momentum provided by the range of new products we are bringing
out this year, I am confident we will achieve our target of delivering more
vehicles to customers this year than ever before," Robertson added.
A total of 195,593 BMW brand vehicles were delivered to customers in March,
a new high for the month (+5.1%). It's also been the best ever first quarter
for the brand with a total of 451,576 vehicles sold around the world, an
increase of 5.4% on the same period last year. The new BMW 2 Series continues
to be in high demand with a total of 14,696 sold in March. Around two thirds of
those sales were achieved by the new 2 Series Active Tourer, with a total of
9,790 units delivered to customers. Sales of the BMW 4 Series remained strong
with 18,373 delivered in March. The ever-popular BMW 5 Series maintained its
strong sales figures with a total of 36,028 sold in March, an increase of 0.3%.
Meanwhile the great sales success of the segment-founding BMW X family
continues with deliveries of the third-generation BMW X5 up 12.1% to 15,289,
while sales of the BMW X6 climbed 5.4% to total 3,880.
Over 2,600 innovative electric BMW i vehicles were sold in March. Sales of
the BMW i3 were higher than in any previous month, with a total of 2,067
delivered to customers, and demand for the BMW i8 - the newly crowned World
Green Car of the Year - remains very strong.
Sales of MINI brand vehicles saw a significant increase compared to March
last year, when sales were affected by the core model changeover. "MINI has
achieved its best ever first quarter," said Peter Schwarzenbauer, Member of the
Board of Management BMW AG, MINI, BMW Motorrad, Rolls-Royce. "Our new 3 and 5
door models are now fully available and we're seeing just how popular they are
in the markets." In March 2015, MINI deliveries rose 38.9% to total 36,635 with
sales in the first three months of the year climbing to 74,312, an increase of
28.4% on the same period last year. The new generation 3 door MINI was
delivered to a total of 13,890 customers in March, up 79.7% on the same month
last year, while monthly sales of the brand new 5 door MINI totalled 9,688.
Compared to the same quarter last year, which was particularly strong for
Rolls-Royce Motor Cars due to the popularity of the newly introduced Wraith
model, sales figures for the Goodwood-based brand in the first three months of
2015 were modest but in line with expectations and within the company's
planning cycle. Difficult luxury market conditions in China added to first
quarter challenges. Rolls-Royce has delivered 781 cars to customers so far this
year (-12.9%).
In line with the corporate strategy of globally balanced growth, all BMW
Group sales regions saw customer deliveries increase both in March and in the
first quarter.
In Europe, deliveries of BMW and MINI models rose by 11.8% in March, with
114,290 vehicles sold. The first quarter also saw a solid increase in sales
with deliveries up 9.6% to 234,658. Almost all European markets increased sales
year-on-year with March once again seeing double-digit growth in many
countries. Deliveries of BMW and MINI models in Great Britain - the BMW Group's
fourth biggest market - totalled 37,872, a significant 19.9% increase on the
same month last year. Similarly strong growth of 20.0% was achieved in France,
where 8,056 MINI and BMW vehicles were delivered to customers.
The strong start to the year seen in the Americas continued in March with
BMW and MINI sales increasing by 9.8% to total 47,362. The first quarter was
strong with 109,510 vehicles delivered in total, an increase of 9.9% compared
with the same period last year. North America continues to be the region's
biggest growth driver with March sales of BMW and MINI vehicles totalling
40,139 in the USA (+12.2%) and deliveries in Canada increasing by 2.2% to total
3,125.
Asia also saw steady growth in March with deliveries in the region
totalling 64,988, an increase of 4.8% compared with the same month last year.
Sales also rose in the first quarter as a whole with 166,330 BMW and MINI
vehicles delivered to customers, up 5.2% on the same period in 2014. In March,
sales in Mainland China grew by 8.1% to total 43,824, while South Korea saw
deliveries rise by 17.6% to 4,340.
BMW Motorrad delivered 15,912 motorcycles and maxi-scooters to customers in
March, an increase of 4.8% on the same month last year. In the first quarter,
worldwide sales increased by 9.2% to total 31,370 units.
BMW Group sales in/up to March 2015 at a glance
In March Compared with Cumulative to Compared with
2015 previous year March 2015 previous year
BMW Group
Automobiles 232,556 +9.2% 526,669 +8.1%
BMW 195,593 +5.1% 451,576 +5.4%
MINI 36,635 +38.9% 74,312 +28.4%
Rolls-Royce 328 -18.0% 781 -12.9%
BMW Motorrad 15,912 +4.8% 31,370 +9.2%
The BMW Group
With its three brands BMW, MINI and Rolls-Royce, the BMW Group is the
world's leading premium manufacturer of automobiles and motorcycles and also
provides premium financial and mobility services. As a global company, the BMW
Group operates 30 production and assembly facilities in 14 countries and has a
global sales network in more than 140 countries.
In 2014, the BMW Group sold approximately 2.118 million cars and 123,000
motorcycles worldwide. The profit before tax for the financial year 2014 was
approximately EUR 8.71 billion on revenues amounting to EUR 80.40 billion. As
of 31 December 2014, the BMW Group had a workforce of 116,324 employees.
The success of the BMW Group has always been based on long-term thinking and
responsible action. The company has therefore established ecological and social
sustainability throughout the value chain, comprehensive product responsibility
and a clear commitment to conserving resources as an integral part of its
strategy.
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SOURCE: BMW Group
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