ユサナのインドネシア事業開始発表に多数が興奮

ユサナ・ヘルス・サイエンス

2015/4/17 14:27

ユサナのインドネシア事業開始発表に多数が興奮

AsiaNet 60187 (0503)

【ソルトレークシティー2015年4月17日PRN=共同通信JBN】世界的な栄養剤会社のユサナ・ヘルス・サイエンス(USANA Health Sciences、https://www.usana.com/ 、NYSE: USNA)が今年中に世界で5番目に急成長しているインドネシアで事業を開始すると発表すると、危険なほどのデシベル・レベルが満員のコンベンションセンターを貫いた。ジャカルタ中心部のビジネス街に本社を置くユサナのインドネシア事業は世界で20番目のユサナの市場となる。

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20150416/199192

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20120807/LA53885LOGO

豊かな文化を持つ1万7000以上の島からなるインドネシアは「赤道のエメラルド」として知られており、この地理的な優位点がインドネシアのユサナ・ファミリー加入のカギである。近隣市場のオーストラリア、ニュージーランド、シンガポール、フィリピン、マレーシアはすでに多くのインドネシア人を迎えており、この拡大をユサナにとって理想的なものにしている。

ユサナのデービッド・ムルハム太平洋地区担当執行副社長(https://www.facebook.com/david.mulham )は「どんな新市場発表でもつねに大きな期待があるが、ユサナ・アジア太平洋コンベンションに出席した満員のキーアソシエーツにとって、インドネシア発表に対する反応は圧倒的だった。調査したすべての国のなかでインドネシアは飛び抜けて需要が多かった」と興奮して語っている。

▽インドネシア直接販売

*10億ドル市場の直接販売(http://www.asenshia.com/direct-selling-in-asia/direct-selling-in-indonesia/ )が始まった2011年に売上総額は10億ドルに達し、2010年の売上総額から10%成長

*推定830万人の住民が直接販売人

*世界で4番目に人口の多い国

*5番目の経済急成長国の中間層は今後5年で倍増する見込み

ユサナのデーブ・ウェンツ最高経営責任者(CEO)(https://www.usana.com/dotCom/about/management/dwentz.jsp )は「この市場はユサナの長期的な戦略的成長と成功にとって重要である。しかし、さらに重要なのは、これはまだ世界を痛みと苦しみのない場所にするという父のビジョンに向けた新たな一歩にすぎないということである。これこそユサナのすべてである」と述べている。

ユサナは旗艦製品のEssentials(TM)(https://shop.usana.com/shop/spring/shopping/productDetail?ProductID=101.010103 )といくつかの主要オプティマイザー(化粧水)でインドネシア市場に参入する。ジャカルタの最先端ビルには従業員オフィス、ウィルコールセンター、販売員会議区域、いくつかの大会議室が入る。

ユサナの製品および同社についての詳しい情報はhttp://www.usana.com /へ。

▽ユサナについて

1992年に創設されたユサナ・ヘルス・サイエンス(NYSE: USNA、http://phx.corporate-ir.net/phoenix.zhtml?c=95179&p=irol-irhome )は米国に本社を置く栄養剤会社で、高品質のサプリメント、パーソナルケア、エネルギー製品をソルトレークシティーにあるFDA(米食品医薬品局)登録施設(http://www.usana.com/dotCom/difference/manufacturing )で製造している。

ユサナについての詳しい情報は同社ウェブサイト(http://www.usana.com )またはユサナの公式ブログ(http://whatsupusana.com )を参照。

▽メディア問い合わせ先

Ashley Collins

Executive Director of Public Relations and Social Media

+1-801-954-7629

media(at)us.usana(dot)com

ソース:USANA Health Sciences, Inc.

Thousands Thrilled By USANA's Announcement To Open Operations In Indonesia

PR60187

SALT LAKE CITY, Apr. 17, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

Dangerous decibel levels pierce the packed convention center as USANA Health

Sciences (https://www.usana.com/ ) (NYSE: USNA), a global nutritional company,

announces that later this year it will launch operations in Indonesia - the fifth

fastest-growing economy in the world. Headquartered in the Jakarta Central

Business District, USANA's presence in Indonesia will mark USANA's 20th market

worldwide.

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20150416/199192

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20120807/LA53885LOGO

Indonesia - a country with a rich culture and home to more than 17,000 islands - is

known as the Emerald of the Equator, and this geographical vantage point is key

to Indonesia's entry into the USANA family. The neighboring markets of

Australia, New Zealand, Singapore, the Philippines and Malaysia already host a

high number of Indonesians, making this expansion ideal for USANA.

"As with any new market announcement there is always great anticipation, but to

a sold out crowd of key Associates attending the USANA Asia and Pacific

convention, the response to the Indonesia announcement was overwhelming!"

exclaimed USANA Executive Vice President of the Pacific Region, David Mulham

(https://www.facebook.com/david.mulham ). "Of all the countries surveyed,

Indonesia is by far the most in demand."

Direct Selling in Indonesia

    -- Broke into Direct Selling's Billion Dollar Market (

http://www.asenshia.com/direct-selling-in-asia/direct-selling-in-indonesia/ )

       in 2011, with $1 billion in total sales and 10 percent total sales

       growth over 2010 statistics

    -- Estimated 8.3 million residents are direct sellers

    -- Fourth most populous country in the world

    -- Fifth fastest-growing economy - middle class expected to double in next

       five years

"This market is instrumental to the long-term strategic growth and success of

USANA," said USANA CEO, Dave Wentz

(https://www.usana.com/dotCom/about/management/dwentz.jsp ). "But more

importantly, this is yet another step towards my father's vision of making the

world a place free of pain and suffering. That's what USANA is all about."

USANA will launch its Indonesian market with its flagship product, the  

Essentials(TM) (

https://shop.usana.com/shop/spring/shopping/productDetail?ProductID=101.010103

), along with several of its key optimizers. The state-of-the-art building in

Jakarta will house employee offices, a will-call center, a distributor meeting

area and several large meeting rooms.

For more information about USANA's products and company, visit

http://www.usana.com/.

About USANA

Founded in 1992, USANA Health Sciences (NYSE: USNA (

http://phx.corporate-ir.net/phoenix.zhtml?c=95179&p=irol-irhome )) is a

U.S.-based nutritional company that manufactures high-quality supplements,

personal care and energy products in its FDA-registered facility

(http://www.usana.com/dotCom/difference/manufacturing ) in Salt Lake City.

Learn more about USANA by visiting our web site http://www.usana.com or the

official USANA blog http://whatsupusana.com.

Media Contact: Ashley Collins

Executive Director of Public

Relations and Social Media

+1-801-954-7629

media(at)us.usana(dot)com

SOURCE: USANA Health Sciences, Inc.

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中