ネスプレッソ、ネスプレッソブティックアンテナショップでウィーンの顧客に新しい高級コーヒーショップ体験を届ける

ネスレ ネスプレッソ

2015/4/28 18:13

AsiaNet 60311

ネスプレッソ、ネスプレッソブティックアンテナショップでウィーンの顧客に新しい高級コーヒーショップ体験を届ける

ウィーン、2015年4月28日/PRニュースワイヤー/ --

顧客の利便性向上に向けた革新的な小売ソリューションを含む特徴的なコンセプト

ポーションコーヒーのパイオニアでありマーケットリーダーであるネスプレッソは、一流ケータリングサービス提供業者のDO&COとの共同事業の一環として、有名なマリアヒルファー通りにネスプレッソブティックアンテナショップを本日オープンしました。この新しいブティックのコンセプトは、ネスプレッソのコーヒー・スリーブを便利に購入できる自動小売ソリューションであるネスプレッソ・キューブ(Nespresso Cube)によるお持ち帰りサービスと高級コーヒーショップを結び付け、顧客に自分だけの個別の贅沢な体験を提供するものです。

     (写真: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150424/740707-a )

     (写真: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150424/740707-b )

ネスレ ネスプレッソ(Nestle Nespresso SA)のCEOであるジャン・マーク・デュボアザン氏は次のように述べています。「ネスプレッソブティックは、当社の小売業・サービス革新のパイプラインにおいて最も新しいものです。当社ブランドを真に具体化しています。お客様は、ネスプレッソ体験を楽しむことができるだけでなく、当社の自動ブティック、ネスプレッソ・キューブによってグラン・クリュコーヒーを購入することもできるでしょう。当社のDO&COとの提携は、豊かな体験をもたらす最高級の食体験を提供するDO&COの専門知識のおかげで、非常に当社の助けとなっています。」

小売業・サービス分野での継続的な革新

ネスプレッソブティックは、コーヒー愛飲者が自分のペースで特別なネスプレッソ体験を楽しめるユニークな機会を提供します。美しいデザインと洗練された技術の完璧な融合により、ネスプレッソブティックは、他にはない洗練されたリラックスできる雰囲気を作り出す優雅な照明と心地よい音楽と共に、高品質な材料を誇っています。顧客は、ネスプレッソのグラン・クリュコーヒーと熟練バリスタが用意した20以上の様々な食欲をそそる固定および季節ごとのレシピを味わうことができます。これらバリスタは、ネスプレッソの最高品質コーヒーの専門知識をいつでも共有してくれるでしょう。コーヒーの材料には、当社の厳しい品質と香りに関する要件に合う世界最良のコーヒーの1~2%が使用されています。

顧客は、ネスプレッソブティックの為に特別に、そしてその日その日に合わせて作られたサラダ、マカロン、ペストリーなどの美味しく甘い高級なごちそうの独自のセレクションも楽しむことができます。

ネスプレッソブティックはまた、ネスプレッソの顧客の忙しいライフスタイルと外出中に好みのネスプレッソコーヒーのひと時を楽しみたいという欲望に応じるために、持ち帰りできる食品や飲料の提案も行っています。

最先端の小売ソリューション

ネスプレッソブティックはまた、ネスプレッソ最新の小売革命である、オーストリア初となる統合されたネスプレッソ・キューブも誇りにしています。ネスプレッソ・キューブは、2013年と2014年に他の5か国で成功裏に始められた自動ブティックで、ネスプレッソブランドの23のグラン・クリュや限定版コーヒーを提供し、高度にロボット化されたオーダーピッキングシステムにより数秒であらゆる個別の複数の注文商品を用意します。

ネスプレッソ・キューブには、全種類のネスプレッソグラン・クリュコーヒーの48,000個のカプセル、4,800個のスリーブが収納されていて、同時に2人の顧客にサービスすることが可能です。クラブ会員は、ネスプレッソクラブカードでこのカプセルを購入できる一方、全ての顧客もクレジットカードのみでブティックを利用できます。

当社のサステナビリティへのコミットの一環として、ネスプレッソブティックには、顧客が使用済のカプセルを再利用のために返却できる収集所も設けられています。1,200以上の収集所がオーストリア全土で利用可能です。

ネスプレッソブティックは、現代の生活や買い物の優先傾向に合わせた新しい革新的なサービスを紹介し、利便性と選択に対する顧客の要望を満足させ、同時に特別な質の高い体験を提供することにおける、当社の最新の歩みを具体化しています。

ネスプレッソブティックは一週間毎日営業しています(月曜~金曜日:7時~20時、土曜日:8時~19時、日曜日:9時~18時)。

写真はこちらで入手できます(「services」タブ):

http://www.nestle-nespresso.com/media/library/pictures

ネスレ ネスプレッソについて

ネスレ ネスプレッソはプレミアムポーションコーヒーのパイオニアでありマーケットリーダーです。スイスのローザンヌに本社を置き、62カ国に拠点、10,500人以上の従業員を持っています。2014年には、400以上の専用ブティックからなるグローバルな小売店舗のネットワークを運営しました。詳細は公式ウェブサイトを参照して下さい:http://www.nestle-nespresso.com

ネスプレッソ小売事業の背景

2000年以来、ネスプレッソは、世界各地に400以上のブティックをオープンしており、革新、利便さ、個性化に焦点を置いた独自の高級ブランドコーヒー体験を消費者に届けています。ネスプレッソは、ネスプレッソブランドに既に慣れ親しんでいる消費者が、自分のペースで買い物をし、RFID(無線自動識別)技術により自動で会計を済ますことができるように、ブティック内に自由選択エリアを2010年に導入しました。同年、ネスプレッソは、ピックアップ・デスク(受取カウンター)を設けて、時間に追われている顧客が前もって注文した商品を受け取りやすくしました。ブティックネットワークに加えて、電子商取引プラットフォームを通して年中無休の24時間サービスを提供し、また顧客が電話でネスプレッソ全商品を注文し、専用のコーヒースペシャリストからアドバイスを聞けるカスタマーリレーションシップセンターを開設しています。

問い合わせ先

Diane Duperret

ネスレ ネスプレッソ コーポレートPRマネージャー

+41-21-796-92-89

Diane.Duperret@nespresso.com

情報源:ネスレ ネスプレッソ

(日本語リリース:クライアント提供)

Nespresso Brings Viennese Consumers a New Premium Coffee Shop Experience with its Pilot Nespresso Cafe

PR60311

VIENNA, Apr. 28 /PRN=KYODO JBN/ --

Distinctive concept includes innovative retail solution for additional consumer

convenience  

Nespresso, the pioneer and reference for portioned coffee worldwide, has

launched today a pilot Nespresso Cafe in the famous Mariahilferstrasse, as part

of a joint venture with super premium food caterer DO&CO. This new cafe

boutique concept combines a premium coffee shop and take-away service with the

Nespresso Cube, an automated retail solution for the convenient purchasing of

Nespresso coffee sleeves, bringing an exclusive and personalised luxury

experience to consumers.

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150424/740707-a )

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150424/740707-b )

"The Nespresso Cafe is the latest in our pipeline of retail and service

innovations. It is a true embodiment of our brand. Not only can consumers

indulge in the Nespresso experience, they will also be able to purchase our

Grand Cru coffees through our automated boutique, the Nespresso Cube," said

Jean-Marc Duvoisin, CEO of Nestle Nespresso SA. "Our partnership with DO&CO is

highly complementary in terms of their expertise in providing super premium

food expertise to enrich the experience."

Continuously innovating in the retail and service arena  

The Nespresso Cafe offers coffee lovers the unique opportunity to indulge in

the premium Nespresso experience at their own pace. Perfectly combining

aesthetic design with high-end technology, the Nespresso Cafe boasts high

quality materials with elegant lighting and soft music to provide a uniquely

refined and relaxing atmosphere. Consumers can taste Nespresso Grand Cru

coffees and a range of over 20 tantalising permanent and seasonal coffee

recipes prepared by skilled baristas, who will also be on hand to share their

extensive knowledge of Nespresso highest quality coffees. These are sourced

from the 1 to 2% of the best coffees in the world that match our strict quality

and aroma profile requirements.

Consumers can also indulge in a unique selection of savoury and sweet premium

delicacies, such as salads, macaroons and pastries, specially created for the

Nespresso Cafe and tailored to each time of the day.

The Nespresso Cafe also proposes its food and beverage options as take-away to

cater to Nespresso consumers' busy lifestyles and the desire to enjoy their

favourite Nespresso coffee moment while on the go.

A state-of-the-art retail solution  

The Nespresso Cafe also boasts the company's latest retail innovation: an

integrated Nespresso Cube, the first in Austria. The Cube, which was

successfully implemented in five other countries in 2013 and 2014, is an

automated boutique that offers the brand's 23 Grand Cru or Limited Edition

coffees and prepares any personalized multi-product order in a matter of

seconds thanks to an advanced, robotized order-picking system.

The Nespresso Cube contains up to 48,000 capsules, or 4,800 sleeves, of all the

Nespresso Grand Cru coffees and can service two customers at the same time.

While Club Members can purchase the capsules using their Nespresso Club card,

all consumers can access the boutique using only a credit card.

As part of our sustainability commitments, a collection point is also available

in the Nespresso Cafe for consumers to return their used capsules for

recycling. Over 1200 collection points are now available throughout Austria.

The Nespresso Cafe embodies the company's latest step in introducing new

innovative services tailored to contemporary living and shopping preferences,

and satisfying consumer desire for convenience and choice while at the same

time providing exceptional premium experiences.

The Nespresso Cafe will be open 7 days a week (Mon-Fr 7h-20h ; Sat 8h-19h ; Sun

9h-18h).

Pictures available here ('services' tab):

http://www.nestle-nespresso.com/media/library/pictures

About Nestle Nespresso SA  

Nestle Nespresso SA is the pioneer and reference for highest-quality portioned

premium coffee. Headquartered in Lausanne, Switzerland, Nespresso operates in

62 countries and has more than 10,500 employees. In 2014, it operated a global

retail network of over 400 exclusive boutiques. For more information, visit the

Nestle Nespresso corporate website: http://www.nestle-nespresso.com.

Nespresso retail background  

Since 2000, Nespresso has opened more than 400 boutiques worldwide, offering

consumers a unique brand and premium coffee experience focused on innovation,

convenience and personalisation. Nespresso introduced Self-Selection areas

within its boutiques, beginning in 2010, to allow consumers, already familiar

with the brand, to shop at their own pace and check-out automatically thanks to

RFID (radio-frequency identification) technology. That same year, Nespresso

introduced Pick-Up desks to allow time-pressed consumers to conveniently

collect pre-ordered products. Besides its boutique network, Nespresso provides

24/7 ordering through its e-commerce platform and its Customer Relationship

Centres where customers can order any Nespresso products and get advice from

dedicated coffee specialists over the phone.

Contact

Diane Duperret

Corporate PR Manager, Nestle Nespresso

+41-21-796-92-89

Diane.Duperret@nespresso.com

Source: Nestle Nespresso SA  

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中