APEX が2015年旅客の選択する賞を募集開始

Airline Passenger Experience Association (APEX)

2015/5/7 11:10

APEX が2015年旅客の選択する賞を募集開始

AsiaNet 60355 (0567)

【ニューヨーク2015年5月5日PRN=共同通信JBN】

*旅客の体験がフィードバックされて決まる最良のエアライン

もしあなたが最近航空機を利用して旅行したことがあるなら、旅客にとって最良のサービスを提供しているのはどの航空会社であるかを決めるイベントに一役かっていただけるのではないかと思われる。業界で最も権威があると認定され、実際に利用した旅客のフィードバックを反映して表彰する、旅客が選ぶPassenger Choice Awards (http://www.passengerchoiceawards.com )は世界中の旅行客の体験に基づいた、毎年行われるオンライン調査である。

フライト中の旅客体験と感想を航空業界とシェアするために始められたこの賞は価値のある、率直な旅客の意見を提供する。参加者は地上体験、キャビン内の快適さ、エンターテインメントの選択、乗り継ぎの便利さなど多数のポイントについて航空会社を評価する。旅客は5月1日から6月30日までの間、カスタマイズできる調査用紙を次のウェブサイトで呼び出して何回でも記入することができる。www.passengerchoiceawards.com

Airline Passenger Experience Association (APEX)のエグゼクティブ・ディレクター、ルス・ルミーユは「調査用紙は1枚ごとに世界的な消費者データの大手、Nielsen Company によって科学的に処理されてグローバル航空会社のパフォーマンスが評価される。参加航空会社は自社のフィードバックに 直接アクセスできるだけでなく、提出した調査や受賞の結果は旅客の体験をより満足させるインセンティブを与える結果にもつながる」と述べた。

受賞者は毎年秋に開かれるAPEX 表彰式で発表される。今年は9月28日に米オレゴン州ポートランドで開かれる。最終選考に残るのは旅客のフィードバックに基づいて選ばれ、APEXの会員が受賞者を指名する。OnBoard Internationalは2015年Passenger Choice Awards のトランスレーションスポンサーである。

▽Passenger Choice Awardsについて

Passenger Choice Awards は航空旅客の声を聞くために創設された。調査を管制させるためには以下のサイトを参照。www.passengerchoiceawards.com.

Passenger Choice Awards のファンページはFacebookで

http://www.facebook.com/PassengerChoiceAwards?fref=ts )、Twitterでは (https://twitter.com/PassengerChoice

▽APEXについて

Airline Passenger Experience Association (APEX) (http://apex.aero )はビジネスとプロフェッショナルを包括するネットワークで、世界クラスのエアライン体験を全地球的規模で提供することを使命にしている。毎日APEXのメンバーは影響力のあるコミュニティーを通じて旅客体験を評価し、あらゆる角度において航空体験を向上させている。民間航空機のデザイン、建物、座席配置、機内エンターテインメント、コミュニケーションシステムや空港のラウンジ、機内食などが対象である。APEXは業界を強化し、ビジネスチャンスを実現するため、教育、イノベーション、ネットワーキング、それに認証によって業務を遂行している。

問い合わせ先:

Chris Peterson

Communications Specialist, APEX

cpeterson@kellencompany.com

+1-678-303-2968

ソース: Airline Passenger Experience Association (APEX)

APEX Launches The 2015 Passenger Choice Awards!

PR60335

NEW YORK, May 5, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

-- PASSENGER FEEDBACK WILL HELP TO DETERMINE WHICH AIRLINES PROVIDE THE BEST

PASSENGER EXPERIENCE

If you have traveled by air recently, your opinion can help determine which

airlines should be honored for the passenger experience they provide.

Recognized as the industry's most prestigious award influenced by actual

passenger feedback, the Passenger Choice Awards

[http://www.passengerchoiceawards.com ] is a yearly program that invites

passengers from around the world to rate their experience by way of an online

survey.

Created to let passengers share their thoughts on the inflight experience with

the airline industry, the awards provide valuable and candid passenger insight.

Participants will rate airlines based on ground experience, cabin comfort,

entertainment options, connectivity and more. Passengers may complete the

customizable survey at www.passengerchoiceawards.com as often as they would

like from May 1 to June 30.

"Each survey is scientifically tabulated by global consumer data leader The

Nielsen Company in order to rate global airlines based on how well they

perform," said Russ Lemieux, Airline Passenger Experience Association (APEX)

Executive Director. "Participating airlines not only have access to your direct

feedback, but the survey you submit and the resulting awards provide an

incentive to do everything they can to improve the passenger experience."

Winners are announced each fall at the APEX Awards Ceremony, this year taking

place Sept. 28 in Portland, OR USA. Finalists will be determined by passenger

feedback, with APEX members naming the winners. OnBoard International is the

translation sponsor for the 2015 Passenger Choice Awards.

About the Passenger Choice Awards

The Passenger Choice Awards were created to give voice to airline passengers.

To complete the survey, visit www.passengerchoiceawards.com, be sure to visit

the Passenger Choice Awards fan pages on Facebook

[http://www.facebook.com/PassengerChoiceAwards?fref=ts ] and Twitter

[https://twitter.com/PassengerChoice ] .

About APEX

The Airline Passenger Experience Association (APEX) [http://apex.aero ]

encompasses a network of businesses and professionals that are committed to

providing a world-class airline experience for passengers around the globe.

Every day, APEX members evaluate the passenger experience through an

influential community and are improving every aspect of the airline experience:

from designing, building and installing seating, entertainment and

communications systems on commercial aircraft, to airport lounges and inflight

dining. APEX works to strengthen the industry and enable business opportunities

through education, innovation, networking and recognition.

Contact:

Chris Peterson

Communications Specialist, APEX

cpeterson@kellencompany.com

+1-678-303-2968

SOURCE: Airline Passenger Experience Association (APEX)

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