エレン・デジェネレス氏が新ブランド「ED on EDbyEllen.com」を立ち上げ

ED by Ellen DeGeneres

2015/7/1 10:10

エレン・デジェネレス氏が新ブランド「ED on EDbyEllen.com」を立ち上げ

AsiaNet 61039(0866)

【ニューヨーク2015年7月1日PRN=共同通信JBN】

*コレクションはEDbyEllen.comで独占販売

エレン・デジェネレス氏が1日、彼女自身の新ライフスタイル・ブランド「ED」をウェブサイトEDbyEllen.com(http://www.edbyellen.com/ )で立ち上げた。家庭用品、アパレル、アクセサリーなどを扱う「ED」は創立者エレン・デジェネレス氏のアイコニックなライフスタイル、価値観、個性にちなんだライフスタイル・ブランドだ。「ED」はデジェネレス氏の長年のパートナーである女優のポーシャ・デ・ロッシ氏が彼女に対して使っているニックネームからとったもので、仕事をする時、週末に友人とショッピングに行く時、自宅でもてなす時など、デジェネレス氏の個人的なライフスタイルを反映している。

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20150629/226819

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20150629/226820

アパレルのコレクションはテーラーメードの感性を完璧にカジュアルに取り込んだものとなっており、デジェネレス氏の細部に対するこだわりが生かされている。エレン・デジェネレス氏は「高品質で着ていて快適、それでいてシックで着こなしが簡単、そして細部にわたってよく作られたアパレルは今まで市場になく、私はその穴を埋めるために始めた。私のブランドが特別なのはそのためです。私のEDラインが始まり、皆さんが私と同じものを使ってくれたらと思うと非常にうれしい。分かってもらえますね」と語った。

Burch Creative Capital最高経営責任者(CEO)でED共同創立者のJ.・クリストファー・バーチ氏は「デジェネレス氏のデザインに対する情熱と見る目が今回の事業を始めるきっかけになった。氏はパートナーとしても献身的で素晴らしい。このブランドをまとめ上げる作業は実にすんなりといった。本日、EDbyEllen.com(http://www.edbyellen.com/ )を立ち上げ、この素晴らしいブランドを世に出すことを喜びとも、誇りとも感じている」と述べた。

EDのマネージング・パートナー兼最高経営責任者(CEO)のマリッサ・ガルディー氏は「デジェネレス氏は常に先駆者として活動してきており、当社の戦略案も革新的なものだ」として次のように述べた。「EDの電子商取引の旗艦サイトを立ち上げることで、今後多様な分野、国々、販売方法へと拡大することが可能になった。ここにはデジェネレス氏のデザイン美学や品質や細部に対するこだわりが生きている」

主なアイテムはコーディネートすることを念頭においてデザインされており、その中にはボマージャケット、イタリア生地を使い仕立てのきちんとしたセパレーツ、シャツ、手描きのグラフィックTシャツ、デジェネレス氏のスタイルを表す「Happiness」「Love」「Joy」などのメッセージが付いたコットン地のフレンチテリー・スウェットシャツなどが含まれている。コレクション全体を通じて、「love」メッセージ、手作りのボタン、フラール裏地などシグネチャー的な要素が満ちあふれており、デジェネレス氏の動物に対する愛情や支援も「perfectly-imperfect(完成された不完成さ)」と書かれたグラフィック動物Tシャツ、スウェットシャツ、ピン、トートバッグなどに表されている。

家庭用品コレクションはモダンと質素の美学に基づき、すっきりとしたライン、生地、職人芸、さらにデジェネレス氏の長年の情熱であるアンティークやアートの収集に触発された手仕事による仕上げなどを組み合わせている。同氏は自宅でもてなすことも好んでおり、そのこともコレクション全体を通じて強調されている。特に、陶器のサーブ食器、動物柄のバー用セット、多目的の手作りテキスタイルなどによく現れている。さらに、ハイライトとして取り上げられる商品には手描きのプレート、藍染めされ、手縫いの枕、パッチワークの肩掛けなどである。

アパレルとアクセサリーの小売価格は25ドルから395ドルまで。ホーム・セットは25ドルから365ドルの価格。

▽EDについて

EDは創設者エレン・デジェネレス氏のアイコン的なライフスタイル、価値観、個性を特長とした米ライフスタイル・ブランドである。デジェネレス氏は内装、建築、ファッションに対する情熱を持ち、そのビジョンを生かして美しいデザインで高品質な婦人服、アクセサリー、家庭用装飾品を創り上げた。このライフスタイル・ブランドは真正で金額的にも入手可能であり、これらの製品を使った世界の消費者はデジェネレス氏と個人的に結びついた気分になることうけあいだ。EDはEDbyEllen.com(http://www.edbyellen.com/ )で独占的に販売される。

ソース:ED by Ellen DeGeneres

▽問い合わせ先

Quin Acciani, Lividini & Co.

quin@lividini.com, 646.443.2067

Erika Stair

ED LLC

estair@edllc.com, 646.214.2892

Ellen DeGeneres Debuts New Lifestyle Collection, ED on EDbyEllen.com

PR61039

NEW YORK, July 1, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

- Collection sold exclusively on EDbyEllen.com

Ellen DeGeneres debuted her new lifestyle collection, ED on EDbyEllen.com [

http://www.edbyellen.com/ ] today. Featuring an array of product categories

including home, apparel and accessories, ED is a lifestyle brand inspired by

the iconic style, values and personality of founder, Ellen DeGeneres. Named

after Portia de Rossi's long-standing nickname for Ellen, ED is reflective of

Ellen's personal lifestyle from in front of the camera to shopping with friends

over the weekend and entertaining at home.

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20150629/226819

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20150629/226820

The apparel collection features a perfect blend of casual and tailored

sensibility enhanced with Ellen's sharp attention to detail. Ellen DeGeneres

said, "I set out to fill a void in the marketplace of high quality, comfortable

yet chic and easy-to-wear pieces with impeccable detailing. That's what makes

it so special and why I'm so thrilled my ED line if launching and everyone can

finally have a piece of me… You know what I mean."

J. Christopher Burch, CEO of Burch Creative Capital and Founding Partner of ED,

said, "Ellen's passion and keen eye for design inspired this entire venture,

and she has been a wonderful and dedicated partner. The brand came together so

seamlessly and I am proud and excited for today's launch of EDbyEllen.com [

http://www.edbyellen.com/ ] as we bring this extraordinary brand to the

marketplace."

"Ellen has been a trailblazer and our strategic plan is just as innovative,"

said Marisa Gardini, Managing Partner and CEO of ED. "The launch of the ED

flagship ecommerce site poises us for expansion into multiple categories,

countries and distribution methodologies. It is a true representation of

Ellen's design aesthetic and attention to quality and detail."

Designed to be mixed and matched, key items include bomber jackets, tailored

separates in Italian fabrics, woven shirting, hand drawn graphic tees, and

cotton French terry sweatshirts complete with sayings that epitomize Ellen-

Happiness, Love, Joy. Signature elements such as embroidered "love" messaging,

handcrafted buttons and foulard linings are prevalent throughout the collection

as is Ellen's love and support of animals which are seen on items such as

"perfectly-imperfect" graphic animal tees, sweatshirts, pins and totes.

Embracing a modern rustic aesthetic, the home collection uniquely mixes clean

lines, textures and artisanal, hand crafted finishes inspired by Ellen's

ever-growing passion for collecting antiques and art. Her love for entertaining

at home is also emphasized throughout the entire collection, especially with

unique ceramic serveware pieces, animal motif barware sets and versatile

handcrafted textiles. Additional highlights include hand painted plates, indigo

dyed and hand stitched pillows and patchwork throws.

Apparel and accessories retail for $25 to $395. The home collection ranges from

$25 to $365.

About ED

ED is an American lifestyle brand inspired by the iconic style, values and

personality of founder, Ellen DeGeneres. With a passion for interior design,

architecture and fashion, Ellen brings her unique vision to this beautifully

designed, high quality collection of women's apparel, accessories and

decorative home. The lifestyle brand is real, accessible and every product

feels like a personal connection between Ellen and consumers around the world.

ED will be available exclusively on EDbyEllen.com [ http://www.edbyellen.com/ ].

SOURCE: ED by Ellen DeGeneres

CONTACT: Quin Acciani, Lividini & Co., quin@lividini.com, 646.443.2067 or Erika

Stair, ED LLC, estair@edllc.com, 646.214.2892

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中