LAオートショーのコネクテッド・カー・エキスポは2015年のTop Ten Automotive Startupsを選ぶ

Los Angeles Auto Show

2015/7/17 10:17

LAオートショーのコネクテッド・カー・エキスポは2015年のTop Ten Automotive Startupsを選ぶ

AsiaNet 61173 (0912)

【ロサンゼルス2015年7月16日PRN=共同通信JBN】

*フォーチュンはCCEと提携し、新しい自動車産業のディスラプター表彰を支援

ロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show、http://laautoshow.com/ )のコネクテッド・カー・エキスポ(Connected Car Expo、http://connectedcarexpo.com/ )(CCE)は、自動車業界に登場した最もホットで影響力があるスタートアップのトップテン・リストを作成すると発表した。フォーチュンが9月公表を予定している初回リストは、新しい自動車産業の未来を方向付ける可能性を秘めたスタートアップを表彰する。

LAオートショー(LA Auto Show)の「Top Ten Automotive Startups(Top 10)(トップテン・自動車新興企業)(トップ10)」はCCE諮問委員会が選ぶ。委員会はAeris Communications、AT&T、ロサンゼルス市、エレクトロビット、Ellis & Associates、Google、マイクロソフト、Mobile Electronics Group、NVIDIA、Pandora、Strategy Analyticsの企業・組織の幹部で構成される。委員会が適任の新規参入企業を吟味し、詳細な分析を加えたあと、ビジョン、イノベーション、独自の観点、技術採用・成功の可能性を基準にしてスタートアップ10社が選ばれる。

CCE会議ディレクターのアンディー・グリック氏は「今日の自動車メーカーは、イノベーションの口火を切るためにカリフォルニアの技術ホットベッドに注目しており、数千社の企業が自社の技術を市場投入しようと競い合っている。われわれの委員会が選ぶスタートアップは乱立した企業の中でも本当に傑出した企業であり、われわれはこうした企業が自動車の製造、購買、運転の様式に変革をもたらす方法によって、自動車の世界を取り巻く状況を押し広げていくと考えている」と語った。

LAオートショーの広範なプレス&トレード・デー(Press & Trade Days)の一環として、CCEはテクノロジーと自動車の融合を深めるため、イノベーター、メーカー、フューチャリスト、インフルエンサーを結びつける受賞歴のある会議であり展示会である。今年のCCEは11月17日、L.A. LiveにあるJWマリオットで開催され、LAオートショーのプレス&トレード・デーは11月18、19の両日開催される。CCEの展示者およびプレミアムパスを持つ出席者は今年の初公開の車両を見ることができ、コンベンションセンターにあるすべての新しいCCEネットワーキング地点に自由に出入りできる。

LAオートショーとCCEは今後数カ月かけて、セッション/討議の議題、業界専門家の参加者など、2015年のショーに関する詳細を発表していく。

詳細は以下のウェブサイトを参照。

www.ConnectedCarExpo.com

www.LAAutoShow.com

▽ロサンゼルス・オートショーおよびコネクテッド・カー・エキスポについて

ロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show(R))は1907年に始まり、毎シーズン最初に開催される主要な北米自動車ショーである。2015年のLAオートショーのプレスデー(Press Days)は11月17日、L.A. LiveにあるJWマリオットでコネクテッド・カー・エキスポを皮切りに始まり、引き続き11月18、19の両日Los Angeles Convention CenterでLAオートショーの車両初公開およびプレス&トレード・イベントが開催される。LAオートショーは11月20日から29日まで一般公開される。第3回CCEは、コネクテッド・カー業界において開発を促進し、関係構築を助長するために自動車およびテクノロジーの専門家を結びつけ、出席者にコネクテッド・カーの未来を築く主要企業および一流メディアとの顔合わせの場を提供する。CCE会議は、車両の製造、販売、サービス、所有の基準が変化しており、その戦略を練る舞台となる。AUTO Connected Car Newsが「Best Car Tech/Connected Car Trade Show(最高の車両技術/コネクテッド・カー展示会)」に選んだCCEは新しい自動車業界がビジネスを行い、画期的な製品を公開し、世界中から集まるメディアの前で戦略を発表する場でもある。LAオートショーはロサンゼルス大都市圏(Greater L.A.)New Car Dealer Associationの後援を得てANSA Productionsが運営する。最新のショー関連ニュース、情報はLAオートショーのTwitter(http://twitter.com/LAAutoShow )かFacebook(www.facebook.com/LosAngelesAutoShow )をフォローし、アラート(www.LAAutoShow.com )に登録を。CCEに関する詳しい情報はウェブサイト(http://connectedcarexpo.com/ )を参照。

▽報道関係問い合わせ先

Breanna Buhr/Sanaz Marbley

JMPR Public Relations

818-992-4353

bbuhr@jmprpublicrelations.com

smarbley@jmprpublicrelations.com

ソース:Los Angeles Auto Show

LA Auto Show's Connected Car Expo Selects Top Ten Automotive Startups(TM) For 2015

PR61173

LOS ANGELES, July 16, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

-- Fortune partners with CCE to help recognize new auto industry disruptors

The Los Angeles Auto Show's (http://laautoshow.com/ ) Connected Car Expo

(http://connectedcarexpo.com/ ) (CCE) announced its plans to establish the

premier top ten list of the hottest and most influential startups to hit the

automotive scene.  Slated for reveal in September by Fortune, the inaugural

shortlist will recognize startups with the potential to shape the future of the

new automotive industry.

LA Auto Show's Top Ten Automotive Startups (Top 10) will be selected by the CCE

Advisory Board, comprised of senior executives from companies including Aeris

Communications, AT&T, City of Los Angeles, Elektrobit, Ellis & Associates,

Google, Microsoft, Mobile Electronics Group, NVIDIA, Pandora and Strategy

Analytics.  Following the Board's consideration and extensive analysis of

qualified newcomers, ten startups will be chosen based on the following

criteria: vision, innovation, unique perspective and the likelihood of

technology adoption and success.

"While today's automakers are looking at California's technological hotbeds to

spark their innovation, there are thousands of companies competing to bring

their technologies to market," said Andy Gryc, CCE Conference Director.  "We

feel that the startups identified by our Advisory Board will be the true

standouts among a crowded field, companies that will push the envelope of the

automotive world in ways that will change the way cars are built, bought and

driven."

Part of LA Auto Show's broader Press & Trade Days, CCE is the award-winning

conference and trade show that unites innovators, manufacturers, futurists and

influencers to further the convergence of technology and the automobile.  This

year's CCE will be held at the JW Marriott at L.A. Live on Nov. 17, followed by

LA Auto Show's press and trade events at the Los Angeles Convention Center on

Nov. 18-19.  CCE exhibitors and attendees with a premium pass can witness this

year's vehicle debuts and have access to an all-new CCE networking destination

at the convention center.

Over the next few months, the LA Auto Show and CCE will announce more details

about the 2015 show, including session/discussion topics and industry expert

participants.

For more information visit www.ConnectedCarExpo.com and www.LAAutoShow.com.

About the Los Angeles Auto Show and Connected Car Expo

Founded in 1907, the Los Angeles Auto Show (LA Auto Show(R)) is the first major

North American auto show of the season each year.  The show's 2015 Press &

Trade Days begin with the Connected Car Expo (CCE) at the JW Marriott at L.A.

Live on Nov. 17, followed by LA Auto Show's vehicle debuts and press and trade

events at the Los Angeles Convention Center on Nov. 18 and 19.  LA Auto Show

will open to the public from Nov. 20-29.  The third annual CCE will unite

automotive and technology professionals in an effort to increase development

and foster relationship-building in the connected car industry, providing

attendees with access to the key players and top media constructing the future

of the connected car.  The CCE conference is where the rules for how vehicles

are made, sold, serviced and owned are changing and where the playbook is being

written.  Named "Best Car Tech/Connected Car Trade Show" by AUTO Connected Car

News, CCE is where the new auto industry gets business done, unveils

groundbreaking products and makes strategic announcements in front of media

from around the globe.  LA Auto Show is endorsed by the Greater L.A. New Car

Dealer Association and is operated by ANSA Productions.  To receive the latest

show news and information, follow LA Auto Show on Twitter at

https://twitter.com/LAAutoShow or via Facebook at

https://www.facebook.com/LosAngelesAutoShow and sign up for alerts at

www.LAAutoShow.com.  For more information about CCE, please visit

http://connectedcarexpo.com/.

Media Contacts:

Breanna Buhr/Sanaz Marbley

JMPR Public Relations

818-992-4353

bbuhr@jmprpublicrelations.com

smarbley@jmprpublicrelations.com

SOURCE: Los Angeles Auto Show

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中