「ウォーリーをさがせ!」大型アート展示会が香港で開幕
「ウォーリーをさがせ!」大型アート展示会が香港で開幕
AsiaNet 61203(0923)
【香港2015年7月21日PRN=共同通信JBN】
*生中継でPeriscopeを利用するのは初めて
*マーチン・ハンドフォードが創作した、人気のポップカルチャー・キャラクターがアジアを初めて訪問
7月9日から8月9日まで、香港最大のショッピング&エンターテインメント訪問先であるハーバーシティーは、「Happiness Hunt -- Where's Wally? Art Exhibition(幸せを求めて-ウォーリーをさがせ!」アート展示会)」が開催され、ウォーリーの国に変身する。
ハーバーシティーは香港観光局や自動車メーカーのMINIと提携して1カ月におよぶイベントを準備、英国のアーティストでイラストレーターのマーチン・ハンドフォードが1987年に生み出して以来、逃げ足が速くてかくれんぼうが得意な冒険家が初めてアジアの大地に足を下ろしたことを祝った。
オーシャン・ターミナル・フォアコートで、ウォーリーは古典となった絵本から現実の世界に出現する。なくした失方の靴を探している間に、ウォーリーの国からやってきた他の47人と一緒に現実世界に紛れ込んだ。このシーンはフォアコートにある巨大なウォーリーの本で演出され、訪問客は腰を下ろし、リラックスし、色彩豊かなウォーリーの世界に浸ることができる。
イベントでは貴重な「ウォーリーを探せ!」のオリジナルアートワークが展示され、これまでの活動や思い出の品々も初めて公開される。ハーバーシティーのマーケティングキャンペーンと並行して、Twitterの新しいライブビデオストリーミング・アプリPeriscopeでも実行される。ハーバーシティーは新しいプラットフォームを通じてこの種のキャンペーンをリリースする初めての香港ブランドであり、アジアでも、世界の中でも最も素晴らしい都市の1つである香港の観光スポットとウォーリーの発見を共有する「ウォーリーをさがせ!」ツアーの生中継を利用することが可能となる。
新しいベンチャーについて、ハーバーシティー・エステート・リミテッドのカレン・タム副ゼネラルディレクター(プロモーション&マーケティング担当)は「PeriscopeはTwitter上で展開するわれわれのキャンペーンにとって、次の新ビッグベンチャーである。香港の最大のショッピング先でソーシャル・メディア・マーケティングのリーダーとして、Periscopeのビジターと交流する香港で最初のコーポレートブランドになれることを大変うれしく思う。ハーバーシティーでの「ウォーリーをさがせ!Happiness Hunt」とそのアート展示会(ハシュタグは#whereswallyHK)は、この夏、われわれのメガイベントであり、Periscopeによって世界に生中継でシェアするテーマでこれにまさるものは思いつかない」と語った。
ウォーリーが初めてアジアを訪問したことを記念するに当たり、香港観光局はレッドカーペットを敷いたが、紅白のしま模様のカーペットにすべきだったかもしれません。香港観光局は世界をまたにかける偉大は旅行家ウォーリーの香港探索の一環として、ウォーリーをハーバーシティー、ピーク、リパルスベイ、スターフェリーに案内した。さらに、ハーバーシティーは「ウォーリーをさがせ!」アート展示会の記者発表に特別ゲストとして、ミリアム・ヨン氏を招待した。
英国MINIからの好意で、MINI7台の車体にはウォーリーと7人の仲間の顔で特別にデコレーションされ、7台のMINIは「ウォーリーをさがせ!」のカラフルでイメージあふれる世界の一翼を担う。
「ウォーリーをさがせ!」アート展示会を構成するさまざまなアクティビティーのほかその他の多数の企業もチャリティー活動を展開し、募金集めのイベントを開催している。Pizza Expressは「ウォーリーをさがせ!」をテーマにしたメニューを作成し、ビザ作り講習会を開き香港血液がん財団への寄付金を募った。またCreative Wally Workshop がEarly Psychosis Foundation支援のためにウォーリー特製のマジックメガネと遺失物コンパスを作る機会を提供する。
▽ウォーリーをさがせ!(Where’s Wally)について
「ウォーリーをさがせ!」はマーチン・ハンドフォードが創作し、1987年最初に出版された。「ウォーリーをさがせ!」は世界とポップカルチャーのアイコンで最も認められたキャラクターの1つ。このシリーズは世界中で6500万部以上が販売され、世界的な出版現象となり、30カ国以上で出版され38言語に翻訳されたほか、11カ国で有料アプリ売り上げのトップを記録した。
▽ハーバーシティ(Harbour City)について
200万平方フィートの広さを誇るハーバーシティーは香港で最大で、最も多様性に富んだショッピング地域である。店舗数は450、食事と飲み物の店舗数は50。Twitterでは#HarbourCity、Periscopeでは@hkharbourcity。詳細はウェブサイトwww.harbourcity.com.hk を参照。
▽問い合わせ先
Florence Man
T: +852-2118-8623
florenceman@harbourcity.com.hk
Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20150717/8521504554
Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20150717/8521504555
Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20150717/8521504556
Logo - http://photos.prnasia.com/prnh/20140721/8521404095LOGO
ソース:Harbour City
Huge Where's Wally? Art Exhibition Opens in Harbour City, Hong Kong
PR61203
HONG KONG, July 21, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --
First time to use Periscope for live broadcasting
Martin Handford's world famous pop-culture character visits Asia for the first
time
From July 9 to August 9, 2015, Hong Kong's largest shopping & entertainment
destination Harbour City will be transformed into the 'Land of the Wallies,' as
the 'Happiness Hunt -- Where's Wally? Art Exhibition' unfolds.
Harbour City has collaborated with the Hong Kong Tourism Board and car maker
MINI for the month-long event, celebrating Wally's first steps on Asian soil
since the elusive adventurer was created by British artist and illustrator
Martin Handford in 1987.
On the Ocean Terminal Forecourt, Wally will emerge from the classic picture
books and into the real world. During a search for his missing shoe, Wally,
together with 47 other Wallies from the Land of Wallies, somehow stumbled into
reality. The scene is curated with gigantic Wally books at the forecourt, where
visitors can sit down, relax and indulge themselves in the colourful world of
Wally.
The event will also see priceless original Where's Wally art work go on display
for the very first time in addition to activities and memorabilia, and also
coincides with the release of Harbour City's marketing campaign, carried out
via Twitter's new live video streaming app Periscope. As the first Hong Kong
brand to release a campaign of this kind via the new platform, Harbour City can
now use a live broadcast of Where's Wally's tour to share Hong Kong sites and
Wally sightings in one of Asia, and indeed the world's, most recognisable
cities.
Commenting on the new venture, Karen Tam, Assistant General Manager, Promotions
& Marketing, Harbour City Estates Limited said, "Periscope is the next big
thing for our campaigns on Twitter. As Hong Kong's largest shopping destination
and a leader in social media marketing, we're excited to be the first corporate
brand in Hong Kong to engage with our visitors on Periscope. The Where's Wally
Happiness Hunt and art exhibition at Harbour City - #whereswallyHK - is our
mega event for the summer, and we can't think of a better subject to share with
the world live on Periscope."
To commemorate Wally's first ever visit to Asia, the Hong Kong Tourism Board is
also rolling out the red carpet, or should that be, the red and white striped
carpet? Hong Kong Tourism Board has taken Wally on a tour to the Harbour City,
Peak, Repulse Bay and on the Star Ferry, as part of the great globetrotter's
exciting Hong Kong expedition. Moreover, Harbour City has invited special guest
Ms. Miriam Yeung to attend the press event of Where's Wally? Art Exhibition.
Courtesy of Mini UK, the bodies of seven MINI cars have been specially
decorated with the faces of Wally and his friends and the vehicles will be on
display for all to see as part of the colourful and imaginative world of
Where's Wally.
In addition to the wide ranging selection of activities that make up the
Where's Wally? Art Exhibition, a number of other companies are working with
charities to organise fund-raising events. To complement their Where's Wally
themed menu, Pizza Express is also holding pizza making classes to raise money
for Hong Kong Blood Cancer Foundation, while Creative Wally Workshops offer the
chance to make your own Wally magical glasses and lost and found compass in aid
of the Early Psychosis Foundation.
About Where's Wally
Created by Martin Handford and first published in 1987, Where's Wally? is one
of the most recognizable characters in the world and a pop-culture icon. A
global publishing phenomenon with 65+ million books sold worldwide, the
successful series is published in more than 30 countries, has been translated
into more than 38 languages and has been the #1 paid app in 11 countries.
About Harbour City
Spread over 2 million square feet of prime real estate, Harbour City is the
largest and most diverse shopping destination in Hong Kong, with over 450
shops, 50 food & beverage outlets. #HarbourCity is on Twitter and Periscope as
@hkharbourcity. To find out more visit www.harbourcity.com.hk
Contact:
Florence Man
T: +852-2118-8623
florenceman@harbourcity.com.hk
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Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20150717/8521504554-b
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SOURCE: Harbour City
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