ウブロがニューヨークでパリ・サンジェルマン限定版ウオッチを発表
AsiaNet 61295 (0955)
【ニューヨーク2015年7月23日PRN=共同通信JBN】
*ウブロ(Hublot)がパリ・サンジェルマン・フットボールクラブ限定版のウオッチを発表
ウブロと世界的に有名なフランスのフットボールクラブ、パリ・サンジェルマンは同クラブの北米ツアーを記念したパリ・サンジェルマン公式時計「ビッグバン・ウニコ・バイ=レトログラード・パリ・サンジェルマン」を発表した。
ウブロは先ごろ2015年FIFA女子ワールドカップ・カナダ(FIFA Women's World Cup Canada 2015、TM)のオフィシャル・タイムキーパーを務めたばかりで、今回の提携およびウオッチの発売はウブロの世界のサッカーに対する愛情の表れであり、昨年夏のFIFAワールドカップ・ブラジル(FIFA World Cup Brazil 、TM)の間に始まった「Hublot Loves Football(ウブロはフットボール・ファン)」キャンペーン支持を継続する表明でもある。
ウブロの米国におけるマネジングディレクター、ジャン=フランソワ・スバーロ氏が歴史あるロックフェラー・センター屋上のプライベート・ガーデンで同クラブを招待してカクテル・イベントを開催し、その席上、ビッグバン・ウニコ・バイ=レトログラード・パリ・サンジェルマンの発売を発表した。ズラタン・イブラヒモビッチ、ブレーズ・マテュイディ、ティアゴ・シルバらのスター選手に加えて、先週加入したばかりのケビン・トラップ選手も参加した。
フランス人ディスクジョッキーのオリビエ・メイジ氏による音楽やフランス人アーティストのジョンワン氏によるアート・イベントなどのフランス文化がその夜を満たした。パリ・サンジェルマンの選手の何人かがアーティストの助けをかりて大きなキャンバスにそこだけの特別な絵を描くなど、絵画の腕を披露して来客を驚かした。この絵は後日、オークションにかけられ、売り上げはクラブが運営する慈善団体、パリ・サンジェルマン財団に寄付されることになっている。締めくくりとして、来客はカルト的な人気を持つパティシエ、ドミニク・アンセル氏が用意したデザートを楽しんだ。
今回の時計の発表はニューヨーク・ジャイアンツの前クォーターバックで「ウブロの友」でもあるジェシー・パーマー氏が主催したものだが、参加者の中にはニューヨーク・ジャイアンツのスター、ビクター・クルズ氏、ニューヨーク・ニックスのバスケットボール選手ランス・トマス氏、FIFA女子ワールドカップ・カナダ2015(FIFA Women's World Cup Canada 2015、TM)チャンピオンのケリー・オハラ氏、LVMH米国の最高経営責任者(CEO)ポーリン・ブラウン氏などのVIPもいた。
ウブロ最高経営責任者(CEO)リカルド・グアダループ氏は「ウブロはサッカーへの献身を通じてパリ・サンジェルマン・チームに対する支持を表明しており、この素晴らしいクラブのニューヨーク訪問を歓迎できることを喜んでいる。当ブランドはパリ・サンジェルマンとの間でエキサイティングな歴史を誇っている。今夜、当社はHublot Loves Footballキャンペーンおよびスポーツ、アート、音楽、食事を通じていろいろなフランス文化を一緒にした融合のアートを祝いたいと思っている」と述べた。
ビッグバン・ウニコ・バイ=レトログラード・パリ・サンジェルマンはウブロにとって2番目のパリ・サンジェルマン関係の時計になる。100個に限定され、45.5ミリのチタンケースはサファイア反射防止処理が施されており、裏ぶたシースルー上にはパリ・サンジェルマンのロゴが印刷されている。文字盤、針、ストラップなどに同チームのアイコンの赤、白、青の色の装飾が反映されている。
製造面ではウブロ社製ウニコ自動巻バイ=レトログラード・ムーブメントが使用され、サッカーの前後半を計れるよう設計されたこのスマートでスポーティーな時計は世界のウブロ・ブティックだけで独占販売される。
ウブロは2006年に欧州サッカーに関わりを持った最初の高級時計ブランドで、それ以来、サッカーの世界で確固としたプレゼンスを築き上げてきた。ウブロとパリ・サンジェルマンとの関わりはウブロがオフィシャル・タイムキーパーおよびオフィシャル・ウオッチになり、最初の「キングパワー・パリ・サンジェルマン」ウオッチを導入した2013年にさかのぼる。
パリ・サンジェルマンは最近「Paris Loves US(パリは米国ファン)」という名の新たなキャンペーンを始め、インターナショナル・チャンピオンズ・カップの間の同クラブの北米ツアーをサポートし始めた。これは同クラブがいかに北米市場開拓に熱心かを物語るものだ。クラブは北米の18日間のスケジュールの間に、ニューヨーク、シャーロット、シカゴ、モントリオールなどで欧州の強豪チームと対戦する。
パリ・サンジェルマンはまた北米ツアーの専門ウェブサイト(http://www.psg.fr/fr/Accueil/800406/ParisLovesUs)を開設し、世界のファンが同クラブの遠征試合や「Paris Loves US」キャンペーンをフォローできるようにしている。
イベント映像リンク:https://app.box.com/s/kp63l8ibsv9t2mbgx7fpnxfh1ipctlae
ウオッチ画像リンク:https://app.box.com/s/p7shep7iu44dhzwzjvdi6wxu2jdxzamx
イベント資料映像ビデオ・リンク: https://www.dropbox.com/sh/cxheltmsu71sjrk/AACaMBjhGpdf-HuDVGjGvpd9a?dl=0
▽ウブロについて
ユニークな高級スイス時計の会社、ウブロを知る人は「ウブロ-進歩に向かって異なる道を進む」という。この会社では未来をつくるすべての時が息をのむスピードで進む。夢は、ウブロ会長ジャン=クロード・ビバー氏とCEOのリカルド・グアダループ氏が2004年にブランド経営権を取得したときに始まり、発展した。2人はウブロ・ブランドを「キングパワー」「クラシックフュージョン」「ビッグバン」の真の成功物語に転換することに貢献し、常に進化する伝統のシンボルを表すエキサイティングな限定版でいま10周年を祝っている。
受賞したミニッツリピーターやトゥールビヨンなど社内のコンプリケーション・ウオッチ(複雑時計)から、傷つきにくい特許取得済みのマジックゴールド、彩色Texaliumカーボンファイバーなどの革新的素材、さらにフェラーリ、FIFA(TM)ワールドカップ、イタリアインディペンデントなど世界一流のコラボまで、ウブロは「融合の芸術(Art of Fusion)」哲学を通して自身を特徴づけ、伝統を未来に結びつけている。詳しい情報はwww.hublot.com を参照。
▽パリ・サンジェルマンについて
パリ・サンジェルマンは3年前、行うことすべて、エレガンス、エクセレンス、リスペクトの価値を発信するすべてを体現するグローバル・スポーツブランドになることを目標に設定した。それは誇りをもってブランド名に掲げる「パリ」に関わるものである。2014/2015シーズンに3年連続でフランスのチャンピオンになり、UEFA チャンピオンズリーグの準々決勝に進出、クラブ・プロジェクトの第一段階はまさしく欧州一流クラブの一員を目指していることを証明した。
パリ・サンジェルマンのメディア部門はきわめて活発で、特にインターネットのPSG TV によって3カ国語(フランス語、英語、スペイン語)で視聴でき、PSG.frは8カ国語でオンライン配信し、月平均合計1500万のページビューおよび150万のワンオフ・ビジターがいる(このうち30%以上は海外)。パリ・サンジェルマンは、ソーシャルネットワークに1億1000万のファンとフォロワーを抱えるトップランクのフランスのクラブである(クラブ、チーム、プレーヤー総計)。www.psg.fr / @PSG_inside / facebook.com/PSG
▽ビッグバン・ウニコ・バイ=レトログラード・パリ・サンジェルマンについて
Reference 413.NX.1129.LR.PSG15 - Limited to 100 numbered pieces
Case "Big Bang Unico" - Diameter 45.5mm
Polished and satin-finished titanium
Bezel Polished and satin-finished titanium with 6 H-shaped titanium screws
Glass Sapphire with anti-reflective treatment
Bezel Lug Blue composite resin
Crown Black rubber and satin-finished Titanium
Pushers : Titanium with red and black rubber
Case back Titanium, satin-finished and "100 NUM" engraved
Case back Glass Sapphire with interior anti-reflective treatment and Paris
Saint-Germain logo printed
Dial Metallic blue multilayer dial
Hands Red retrograde minute hand
White retrograde second hand
Satin-finished and microblasted rhodium-plated minute,
hour and small second hands with white luminescent
Movement HUB1261 UNICO Manufacture self-winding Bi-retrograde
movement with central chronograph and column wheel
Components 385
Power Reserve 72 Hours
Water Resistance 10 ATM (100m)
Strap Black rubber and blue alligator strap with white stitching
Buckle Titanium deployant buckle clasp
ソース:Hublot and Paris Saint-Germain
▽問い合わせ先
US Media
PaulWilmotCommunications
Hampton Carney
hcarney@paulwilmot.com
212.206.7447 x12
Julia Cushman Curry
jcushman@paulwilmot.com
212.206.7447 x18
Myescha Joell
mjoell@paulwilmot.com
212.206.7447 x24
International
Annabelle Galley
a.galley@hublot.ch
Anais Treand
a.treand@hublot.ch
Hublot And Paris Saint-Germain Score Atop Rockefeller Center
PR61295
NEW YORK, July 23, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --
- Hublot Reveals the Limited Edition Watch of the Paris Saint-Germain Football
Club
Hublot and Paris Saint-Germain, the world-renowned French Football Club,
debuted the Official Watch of Paris Saint-Germain, Big Bang Unico Bi-Retrograde
Paris Saint-Germain, in celebration of the team's North America summer tour.
Hot on the heels of the FIFA Women's World Cup Canada 2015(TM), where Hublot
served as the Official Timekeeper, this partnership and timepiece are another
example of Hublot's love for global "football" and ongoing support of the
"Hublot Loves Football" campaign launched during FIFA World Cup Brazil(TM) last
summer.
Hublot's U.S. Managing Director, Jean-Francois Sberro, hosted an exclusive
cocktail event with the team at a private rooftop garden atop the historic
Rockefeller Center to launch the Big Bang Unico Bi-Retrograde Paris
Saint-Germain timepiece. Star players in attendance included Zlatan
Ibrahimovic, Blaise Matuidi and Thiago Silva, as well as Kevin Trapp who
officially joined the Parisian Club last week.
The night celebrated French culture, including music by French DJ, Olivier
Meiji, and a live art demonstration by French artist, JonOne. As a surprise to
guests, Paris Saint-Germain players also tried their hand at painting, creating
a one-of-a-kind painting on a large canvas with the help of the artist. The
painting will be auctioned off later this season to benefit the team's
charitable foundation, Fondation Paris Saint-Germain. To top it off, guests
enjoyed desserts made by the team with cult pastry chef, Dominique Ansel.
The timepiece unveiling was hosted by former New York Giants' Quarterback and
Friend of Hublot, Jesse Palmer, and included VIP attendees, including New York
Giants' star Victor Cruz, New York Knicks' basketball player Lance Thomas, FIFA
Women's World Cup Canada 2015(TM) champion Kelley O'Hara, and LVMH USA CEO,
Pauline Brown.
Ricardo Guadalupe, CEO of Hublot, noted, "Hublot is thrilled to welcome the
Paris Saint-Germain team to New York City as we show our support for this great
team through our dedication to the sport of football. Our brand has an exciting
history with Paris Saint-Germain, and here tonight, we continue to celebrate
'Hublot Loves Football' and the Art of Fusion by blending together different
aspects of the French culture through sports, art, music and food."
The Big Bang Unico Bi-Retrograde Paris Saint-Germain - Hublot's second
timepiece with the French football champion - is limited to 100 pieces and
features a 45.5mm titanium case with a sapphire anti-reflective treatment and
the Paris Saint-Germain logo printed on the case back glass. Inspired by the
iconic team colors, embellishments of red, white and blue are reflected
throughout the dial, hands and strap. Manufactured with Hublot's in-house UNICO
self-winding bi-retrograde movement and designed to time two halves of a soccer
match, the sleek and sporty timepiece will be available exclusively at Hublot
boutiques around the world.
As the first luxury watch brand to become involved with European football in
2006, Hublot has since built a strong presence in the world of football.
Hublot's relationship with the French Club began in 2013 when it became the
Official Timekeeper and Official Watch of the team and introduced the first
timepiece known as the King Power Paris Saint-Germain.
Paris Saint-Germain recently launched a new campaign, "Paris Loves US," to
support its North America tour during the International Champions Cup -
demonstrating how keen it is to pursue development on the continent. Throughout
the team's 18 days in North America they will travel from New York City to
Charlotte, Chicago, and Montreal to play matches against some of Europe's top
clubs. Paris Saint-Germain also launched a dedicated website [
http://www.psg.fr/fr/Accueil/800406/ParisLovesUs ] for their North America
Tour, allowing fans across the world to follow along the team's journey and
celebrate "Paris Loves US."
LINK TO EVENT IMAGES: https://app.box.com/s/kp63l8ibsv9t2mbgx7fpnxfh1ipctlae
LINK TO WATCH IMAGES: https://app.box.com/s/p7shep7iu44dhzwzjvdi6wxu2jdxzamx
LINK TO B-ROLL VIDEO OF EVENT:
https://www.dropbox.com/sh/cxheltmsu71sjrk/AACaMBjhGpdf-HuDVGjGvpd9a?dl=0
ABOUT HUBLOT
"Hublot - A different way to progress" say those who know this unique Swiss
luxury watch company, where each and every moment moves forward to create the
future at breathtaking speed. A dream, initiated and developed by Hublot's
Chairman Jean-Claude Biver with CEO, Ricardo Guadalupe when they took control
of the brand in 2004. These two men are responsible for turning the Hublot
brand into a genuine success story in which the King Power, Classic Fusion, and
Big Bang, now celebrating its 10th Anniversary with exciting limited editions,
represent the symbols of a constantly evolving tradition.
From in-house watch complications, including award-winning minute repeaters and
tourbillon, to revolutionary materials such as patented scratch resistant Magic
Gold and colored Texalium carbon fiber, to world class collaborations such as
Ferrari, FIFA(TM) World Cup, and Italia Independent, Hublot characterizes
itself through the "Art of Fusion" philosophy, bringing tradition into the
future. For more information, visit www.hublot.com.
ABOUT PARIS SAINT-GERMAIN
Three years ago, Paris Saint-Germain set itself the goal of becoming a global
sports brand by embodying in everything it does and in all its communications
the values of elegance, excellence and respect that are associated with Paris
whose name its brand so proudly bears. French champions, and quarter-finalists
in the UEFA Champions League during the 2014/2015 season for the third
consecutive year, the first stages of the club's project bear witness to its
aim to join the very top flight European clubs.
Paris Saint-Germain is very active in the media sector, particularly through
PSG TV, available on the Internet in 3 versions (French, English and Spanish),
and PSG.fr published online in 8 versions which attracts a total of 15 million
page views and 1,5 million one-off visitors on average per month (with over 30%
from overseas). Paris Saint-Germain is the top-ranked French club on social
networks with over 110 million fans and followers (club, teams and players
combined). www.psg.fr / @PSG_inside / facebook.com/PSG
ABOUT THE BIG BANG UNICO BI-RETROGRADE PARIS SAINT-GERMAIN
Reference 413.NX.1129.LR.PSG15 - Limited to 100 numbered pieces
Case "Big Bang Unico" - Diameter 45.5mm
Polished and satin-finished titanium
Bezel Polished and satin-finished titanium with 6 H-shaped titanium screws
Glass Sapphire with anti-reflective treatment
Bezel Lug Blue composite resin
Crown Black rubber and satin-finished Titanium
Pushers : Titanium with red and black rubber
Case back Titanium, satin-finished and "100 NUM" engraved
Case back Glass Sapphire with interior anti-reflective treatment and Paris
Saint-Germain logo printed
Dial Metallic blue multilayer dial
Hands Red retrograde minute hand
White retrograde second hand
Satin-finished and microblasted rhodium-plated minute,
hour and small second hands with white luminescent
Movement HUB1261 UNICO Manufacture self-winding Bi-retrograde
movement with central chronograph and column wheel
Components 385
Power Reserve 72 Hours
Water Resistance 10 ATM (100m)
Strap Black rubber and blue alligator strap with white stitching
Buckle Titanium deployant buckle clasp
SOURCE: Hublot and Paris Saint-Germain
CONTACT:
US Media
PaulWilmotCommunications
Hampton Carney
hcarney@paulwilmot.com
212.206.7447 x12
Julia Cushman Curry
jcushman@paulwilmot.com
212.206.7447 x18
Myescha Joell
mjoell@paulwilmot.com
212.206.7447 x24
International
Annabelle Galley
a.galley@hublot.ch
Anais Treand
a.treand@hublot.ch
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。