Siam CenterがICSC世界最優秀デザイン・リテールセンターのトップ5に

Siam Piwat Co., Ltd.

Siam CenterがICSC世界最優秀デザイン・リテールセンターのトップ5に

AsiaNet 61576 (1076)

【バンコク2015年8月26日インフォクエスト=共同通信JBN】

*受賞は革新的デザインの認定

*新コンセプト導入後、買い物客の消費額は倍増

Siam Centerの所有者兼経営者でSiam Paragonの名声あるリテール開発者でもあるSiam Piwat Co., Ltd.は26日、リテール業界の主要国際組織、国際ショッピングセンター協会(ICSC)から世界最優秀デザイン・リテールセンターのトップ5に選定されたと発表した。

Siam Centerは2015 ICSC VIVA Award「デザイン・開発」部門の世界5受賞者のひとつで、「傑出したデザイン」が認められた。Siam Centerの受賞は2014年、革新的新デザインにより授与されたAsia Pacific Shopping Center Awardsの金賞に続くものである。

Siam CenterはSiam Piwatとブランドオーナー300人が18億バーツを投資して、2013年に全面改装を終えた。タイでは過去最大のリテール開発協力イニシアチブになった。

Siam Piwat Co., Ltd.のチャダチップ・チュトラクル最高経営責任者(CEO)は「ICSC賞は大きな栄誉だ。われわれは物件デザインで新アイデアの最前線にいることで、バンコクを世界一流のショッピング目的地にする役に立ちたい。Siam Centerは革新的な新リテールコンセプトを切り開く世界有数のライフスタイル目的地であり、それはリテール開発者、リテーラー、ブランドオーナーの協力を伴う。また、エリア全体とコンセプトショップで、Siam Centerの特徴的な外見、雰囲気と同調する目に見える一貫したアイデンティティーを創出している。この協力はビジターにひとつの約束を提示するまで拡大している。すなわち、彼らはSiam Centerのどの店やレストランを訪問しても、革新的で予想外のことを体験できる」と語った。

チュトラクル氏は、Siam Piwatがリテールの進化に沿ってSiam Centerに大規模投資をすると決断したとし「もはや単なるリテールではなく、人々が触発され、刺激を受け、楽しめるアリーナで特別な体験を提供することである」と述べた。

同氏はさらに「Siam Piwatの物件全体に及ぶ成功戦略は、リテール開発でソートリーダーになり、常に革新的でトップを切り『イノベーションのアイコン』として世界一流の基準で物事をなすことである」と述べた。

チュトラクル氏によると、Siam Centerが受賞したデザインとコンセプトを導入した後、ビジター、実際に買い物をしたビジター数、1人あたり平均消費額の大幅増加を記録した。

チュトラクル氏は「新コンセプト導入後、Siam Centerを訪れる人は前年に比べて、1日ほぼ1万2000人増加した。また、Siam Center訪問者のうち実際に買い物をした人は驚くことに34%も急伸した。そのうえ、買い物客の平均消費額は2倍を超え、いまや1人1回3000バーツに迫っている。これはビジターを刺激し触発するリテーラー、ブランドオーナー、Siam Piwatの協力の成功を反映している」と述べた。

チュトラクル氏は「Siam Centerの成功は、ソートリーダーシップがSiam Piwatの成功をもたらし、将来の成長はタイ、一部は世界初の斬新なコンセプトや新リテール、ライフスタイル・アイデアの提供でなされるという確信を強める」と付け加えた。

詳しい情報は以下に問い合わせを。

Siam Piwat Co., Ltd.: Sireetorn Niyomsen

Tel: +662-658-1000 ext.2260

Bangkok Public Relations Ltd.: Pathara Kwantientong

Tel: +662-664-9500 ext.115

ソース:Siam Piwat Co., Ltd.

Siam Center selected as one of world’s 5 best-designed retail centres by International Council of Shopping Centers

PR61576

BANGKOK, Thailand, Aug. 26, /PRN=KYODO JBN/--

             Award recognises innovative design

             Average shopper spending doubles after introduction of new concept

Siam Piwat Co., Ltd., the owner and operator of Siam Center as well as prestige

retail development Siam Paragon, today, announced that it has been selected as

one of the world’s 5 best-designed retail centres by the retail industry’s

leading international association - the International Council of Shopping

Centers (ICSC).

Siam Center is one of five honorees from around the world presented with the

2015 ICSC VIVA Award in the ‘design and development’ category and is recognized

for ‘most outstanding design’.  The award follows Siam Center’s selection in

2014 as a Gold Award Winner by the Asia Pacific Shopping Center Awards for its

innovative new design.

Siam Center completed a full-scale rejuvenation in 2013 with an investment in

excess of Bht 1,800 million by Siam Piwat and 300 brand owners in the biggest

collaborative initiative in retail development ever undertaken in Thailand.

Mrs. Chadatip Chutrakul, Chief Executive Officer of Siam Piwat Co., Ltd. said:  

“We are very honoured by the ICSC’s award. We want to help make Bangkok a top

global shopping destination by being at the forefront of new ideas in the

design of our properties.  Siam Center is one of the first lifestyle

destinations in the world to pioneer a revolutionary new retail concept that

involved collaboration between retail developer, retailers, and brand owners to

create a consistent visual identity in the entire venue as well as concept

shops which are all aligned with Siam Center’s distinctive look and mood.  That

collaboration even extended to presenting visitors with a single promise: that,

regardless of whichever store or restaurant they visited at Siam Center, they

would experience something revolutionary and unexpected.”

Mrs. Chadatip said that Siam Piwat decided to make a major investment in Siam

Center in line with the evolution of retailing, “which is no longer just about

retailing, but about providing extraordinary experiences in an arena where

people can be inspired, excited and entertained.”

“Siam Piwat’s strategy for success across all our properties is to be a

thought-leader in retail development, always innovating, always being first,

and always doing it at world-class standards as an ‘Icon of Innovation’,” Mrs.

Chadatip said.  

According to Mrs. Chadatip, after Siam Center introduced its award-winning

design and concept, it has measured significant increases in visitors, in the

number of visitors actually shopping, and in the average spending by each

visitor.

“Since the new concept was introduced, the number of people visiting Siam

Center has increased by almost 12,000 people a day, as compared to the year

before.  And, of those people visiting Siam Center, the number of people who

actually do some shopping at the venue has leapt by an incredible 34%.

“Beyond that, the average spending by shoppers has more than doubled and is now

at almost Bht 3,000 per shopper, per visit.  This reflects the success of the

collaboration between retailers, brand owners and Siam Piwat to excite and

inspire visitors,” Mrs. Chadatip said.

Mrs. Chadatip added, “Our success with Siam Center reinforces our conviction

that thought-leadership will drive Siam Piwat’s success and our future growth

will come from offering novel concepts as well as new retail and lifestyle

ideas that are the first in Thailand, and some even in the world.”  

For further information, please contact:

Siam Piwat Co., Ltd.: Sireetorn Niyomsen - Tel: +662-658-1000 ext.2260

Bangkok Public Relations Ltd.: Pathara Kwantientong - Tel: +662-664-9500 ext.115

SOURCE: Siam Piwat Co., Ltd.

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