フォルクスワーゲン、上海で「レイン・ルーム」の展示オープンを皮切りに文化関与構想を開始

フォルクスワーゲン

フォルクスワーゲン、上海で「レイン・ルーム」の展示オープンを皮切りに文化関与構想を開始

AsiaNet 61625

上海、ウォルフスブルク(ドイツ)、2015年8月30日/PRニュースワイヤー/ --

・アジアで初公開:フォルクスワーゲン・グループ・チャイナとYUZ美術館が共同で上海に「レイン・ルーム(Rain Room)」を紹介

・ランダム・インターナショナルによるこれまでで最大規模となる芸術作品を設置

・文化・経済・政治分野から約300人がオープニングに参加

相互参照:写真はAP Images(http://www.apimages.com)とhttp://www.presseportal.de/nr/9260/ で入手可能です。

フォルクスワーゲンは、フォルクスワーゲン・グループ・チャイナの「レイン・ルーム」展示への関与をきっかけに、中国での文化パートナーとしての活動を開始します。土曜日の夜に上海にオープンした展示会が、「レイン・ルーム」の中国初の展示となります。イギリスとドイツのアーティストの共同企業であるランダム・インターナショナルが創造したこの芸術作品は、すでにロンドンとニューヨークでの展示で大きな注目を集めており、今回初となる上海では、これまでの展示規模を超える150 m2のスペースが使用されます。

(写真: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150827/261714 )

(写真: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150827/261715 )

300人の招待客に向けて、YUZ美術館を運営するYUZ財団創設者のBudi Tek氏、Hans-Ulrich Obrist 氏とともにニューヨークでの「レイン・ルーム」の展示責任者を務めた、ニューヨーク近代美術館(MoMA)の総合主任キュレーター兼MoMA PS1のディレクターKlaus Biesenbach氏、およびフォルクスワーゲン・グループ・チャイナの社長兼CEOでありフォルクスワーゲンAG重役会メンバーであるJochem Heizmann博士兼教授が、創造的な対話にとっての展示会の役割を強調しました。

この展示会を支援すると同時に、フォルクスワーゲンは、西洋の芸術とアジアの芸術の間の新しい架け橋作りに大きく貢献しています。このようにして、フォルクスワーゲンは、中国での活動と、他の国際的パートナーとの協力を結び付けています。2011年以来、アメリカのフォルクスワーゲングループとMoMAおよびMoMA PS1の間では密接な協力関係にあります。加えて、フォルクスワーゲングループは、2013年以来、ベルリンの旧国立美術館とも協力関係を続けています。

Jochem Heizmann博士兼教授はオープニングで次のように述べています。「新しい発見を求める気持ちを呼び起こすような疑問をなんとかして投げかけているのは、とりわけアーティストであることが多く、それ故に、芸術と文化が革新の背後にある推進力となっています。そのため、フォルクスワーゲンは、最大の信念を持って創造的な作品との交流を進めています。今回の展示会支援を通して、当社は、人々に新しいインスピレーションと環境持続可能性の重要性についての興味深い視点を与える創造的なプラットフォームを築く始まりの合図を出すことになります。」

「レイン・ルーム」では、ランダム・インターナショナルのアーティストグループが、ユニークな方法でテクノロジーと創造的相互関係を結び付けるような展示を作り上げました。「レイン・ルーム」とは、絶え間なく雨が降っている部屋です。しかし、人がその部屋の中に入った途端に、まさに人の居る地点だけ雨が遮られます。激しい雨の中で人に思いがけない非難場所を提供する、高度に発達したデジタル制御が可能になっています。「レイン・ルーム」は、ロンドンで初めて展示され、その後ニューヨーク近代美術館(MoMA)で展示されました。フォルクスワーゲンの手配により、中国市民にこの作品を体験できる機会を与えるという構想に至りました。最終的にYUZ財団と協力してこの構想が実施されました。

上海のYUZ美術館は、2015年9月1日~12月31日の期間、フォルクスワーゲン・グル―プ・チャイナとの提携プロジェクトの枠内で「レイン・ルーム」を展示します。この展示会では、異なる年齢層向けに芸術を学ぶ機会も提供されますが、これもYUZ美術館がフォルクスワーゲン・グル―プ・チャイナの支援を得て開発しました。フォルクスワーゲン・グル―プ・チャイナは、さらに、中国人ユーザーが、水を用いた様々なオンラインチャネルのトピックについて一人一人がよく考えることで、芸術認識と環境が結び付くよう促していきます。

編集者への注記:

フォルクスワーゲン・グループ・チャイナ

フォルクスワーゲンは、中国に約9万1,000人の従業員を持ち、国内20カ所のSVW、FAW-VWの2つの合弁会社で、グループの商標であるフォルクスワーゲンPkw、アウディ、シュコダ(SKODA)のモデルを中国市場向けに生産しています。車両生産とともに、エンジンと部品を現地に供給しています。

当プレスリリースおよび関連画像素材はhttp://www.volkswagen-media-services.com でご覧になれます。

問合せ:

フォルクスワーゲン・グループ・コミュニケーションズ

文化エンゲイジメント責任者

Benita von Maltzahn

電話: +49(0)5361/9-89-31-8

ファックス: +49(0)5361/9-57-89-31-8

Benita.von.Maltzahn@volkswagen.de

文化エンゲイジメント広報担当者

Rita Werneyer

電話: +49(0)5361/9-79-86-4

ファックス: +49(0)5361/9-56-85-22-2

Rita.Werneyer@volkswagen.de

フォルクスワーゲン・グル―プ・チャイナ

コミュニケーションズ

Larissa Braun

電話: +86-10-6531-5482

Larissa.Braun@volkswagen.com.cn   

情報元: VW Volkswagen AG

(日本語リリース:クライアント提供)

Volkswagen Launches Cultural Engagement Initiative in China With Opening of the Rain Room Exhibition in Shanghai

PR61625

SHANGHAI and WOLFSBURG, Germany, Aug. 30, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

- Premiere in Asia: Together, Volkswagen Group China and YUZ Museum bring Rain

Room to Shanghai

- The largest installation to date of the artwork by Random International

- Opening with around 300 guests from the fields of culture, economics and

politics

- Cross reference: Picture is available at AP Images (http://www.apimages.com)

and http://www.presseportal.de/nr/9260/  -

Volkswagen begins its activities as a cultural partner in China with the

involvement of Volkswagen Group China in the Rain Room exhibition. Opened on

Saturday evening in Shanghai, the exhibition marks the first display of Rain

Room in China. The artwork created by the British-German artist collective,

Random International, has already been met with great interest with displays in

London and New York and for the first time occupies an area of 150sqm in

Shanghai so that it surpasses all previously exhibited versions.  

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150827/261714 )

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150827/261715 )

Speaking to 300 invited guests, Budi Tek, founder of the YUZ foundation which

operates the YUZ museum, and Klaus Biesenbach, Chief Curator at Large at the

Museum of Modern Art (MoMA), New York and Director of MoMA PS1, who, together

with Hans-Ulrich Obrist, was responsible for exhibition of Rain Room in New

York, as well as Prof. Dr Jochem Heizmann, President and CEO of Volkswagen

Group China and member of the Executive Board of Volkswagen AG, underlined the

role of the exhibition for the creative dialogue.

With the support of the exhibition, Volkswagen is making an important

contribution to the construction of new bridges between Western and Asian art.

In this way, Volkswagen is linking its activities in China to collaboration

with its other international partners. Since 2011, there has been a close

partnership between Volkswagen Group of America and MoMA as well as MoMA PS1.

Additionally, Volkswagen Group has maintained a partnership with the

Nationalgalerie-Staatliche Museen zu Berlin since 2013.  

Prof. Dr Jochem Heizmann said at the opening: "Art and culture are the driving

force behind innovation, because often it is above all artists who manage to

ask questions which awaken the urge for new discoveries. Volkswagen therefore

promotes interaction with creative work with the greatest conviction. By

supporting this exhibition, we will provide the starting signal to establish a

creative platform which offers people new inspiration and provides an

interesting perspective on the significance of environmental sustainability."

With Rain Room, the artist group Random International has created an

installation which combines technology and creative interaction in a unique

way.  Rain Room is a room in which it is constantly raining. As soon as people

move inside the room, however, the rain is interrupted precisely at these

points. This makes highly-developed digital control possible which provides an

unexpected refuge for the visitor in the middle of torrential rain. Rain Room

was first displayed in London and subsequently in the New York Museum of Modern

Art (MoMA). At the arrangement of Volkswagen, the idea matured to give the

Chinese public the opportunity to experience this work. This idea was finally

implemented together with the YUZ Foundation.

The YUZ Museum Shanghai exhibits Rain Room from 1 September to 31 December 2015

within the framework of a project partnership with Volkswagen Group China. The

exhibition is supplemented with artistic learning opportunities for different

ages which were also developed by YUZ Museum with the support of Volkswagen

Group China. Volkswagen Group China will additionally invite Chinese users to

reflect individually on the topic of water using various online channels in

order to connect awareness of art and the environment.

Notes for editors:

Volkswagen Group China

Volkswagen employees around 91,000 staff in China and currently produces models

for the Group trademarks Volkswagen Pkw, Audi, and SKODA for the Chinese market

in the SVW and FAW-VW joint ventures at 20 locations. The vehicle production

includes the local provision of engine and vehicle components.

This press release and accompanying image material can be found at

http://www.volkswagen-media-services.com.  

Contact:

    

Volkswagen Group Communications

Head of Cultural Engagement

Benita von Maltzahn

Telephone: +49(0)5361/9-89-31-8

Fax: +49(0)5361/9-57-89-31-8

Benita.von.Maltzahn@volkswagen.de

Spokesperson Cultural Engagement

Rita Werneyer

Telephone: +49(0)5361/9-79-86-4

Fax: +49(0)5361/9-56-85-22-2

Rita.Werneyer@volkswagen.de

Volkswagen Group China

Communications

Larissa Braun

Telephone: +86-10-6531-5482

Larissa.Braun@volkswagen.com.cn   

Source: VW Volkswagen AG

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