ターキッシュ・エアラインズがフリークエントフライヤー拡充でComarch Loyalty Management導入

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ターキッシュ・エアラインズがフリークエントフライヤー拡充でComarch Loyalty Management導入

AsiaNet 61587(1086)

【クラクフ(ポーランド)2015年9月1日PRN=共同通信JBN】ターキッシュ・エアラインズ(Turkish Airlines)はフリークエントフライヤー・プログラム「Miles&Smiles」にComarch Loyalty Management (CLM)の導入を選択した。同航空は国際運航地、運航国数で世界最大のネットワークを抱えている。その広範な展開によって、クライアントは260を超える目的地を選ぶことができる。2014年、ターキッシュ・エアラインズ機には乗客5470万人が搭乗し、栄誉あるSkytrax World Airline Awards 2014の4部門で最優秀エアラインにランクされた。

ターキッシュ・エアラインズのマーケティング担当上級副社長、ジヤ・オズテュルク氏は「われわれがComarchと協力することを決めたのは、現行のロイヤルティー制度を一段と向上させ、現代旅行者のニーズに訴えるためである。主要目標は、多様な機会を提供し、乗客が到着するすべての国で大規模パートナーエコシステムを生み出すMiles&Smilesプログラムを乗客全員に享受してもらうことだ。われわれは革新的ソリューションによってこの目標を達成し、世界的なロイヤルティープログラムを強化できると確信している」と語った。

Miles&Smilesプログラムの会員550万人が従来のプラットフォームからCLMに移行する。新装Miles&SmilesはCLMを通じて、スターアライアンス加盟27社が提供するフリークエントフライヤー・プログラムに統合され、グループ全体の共通特典、付加、引き換えプログラムの対象になる。

Comarch Turkeyのカントリーマネジャー、ジョアンナ・トムチェク氏は「顧客向けの新ロイヤルティープログラムをサポートするComarch Loyalty Managementの導入でターキッシュ・エアラインズと協力することは大いなる誇りである。革新的アイデアと柔軟なアプローチを備えた成熟製品のおかげで、新ソリューションはロイヤルティープログラムの恩恵を豊かにして新パートナーと連動する新機能一式を提供する」と話した。

コンサルティングディレクターのピョートル・コズオスキ氏は「Miles&Smilesプログラム再出発に焦点を当てたComarch Loyalty Managementの導入は、ターキッシュ・エアラインズCRM(顧客情報管理)の重要な向上プロセスの一環である。このプロジェクトは同エアラインのダイナミックなグローバル成長にとって主要な貢献者、柱のひとつであり、より適切かつ魅力的なロイヤルティープログラムによってさらにトルコ市場に浸透する」と付け加えた。

Comarch Loyalty ManagementはComarch CRM & Marketingプラットフォームの一部で、顧客対応と市場活動支援によって包括的なロイヤルティープログラム管理のための最先端ITソリューションをクライアントに提供する。CLMを選択した航空会社はジェットブルー航空、アズールブラジル航空、S7(シベリア)航空、ブリュッセル航空、セブ・パシフィック航空などである。

Comarchに関する詳しい情報は以下参照。

http://www.comarch.com/trade-and-services/our-solutions/comarch-crmmarketing

1933年、5機で発足したスターアライアンス加盟のターキッシュ・エアラインズは現在、289機(旅客機と貨物機)を保有し、海外228、国内48の計276空港に運航している。Skytraxの2015年調査によると、ターキッシュ・エアラインズは「Europe's Best Airline」に5回、「Best Airline in Southern Europe」に7回連続で選定された。

ターキッシュ・エアラインズに関する詳しい情報は以下参照。

http://www.turkishairlines.com

ソース:Comarch

Turkish Airlines Selected Comarch Loyalty Management to Further Implement Its Frequent Flyer Program, Miles&Smiles

PR61587

CRACOW, Poland, Sept. 1/PRN=KYODO JBN/ --

    Turkish Airlines has chosen to implement Comarch Loyalty Management (CLM)

for their Frequent Flyer Program called "Miles&Smiles". The carrier operates

the largest network in terms number of international destinations and number of

flying countries. Their broad offer allows the clients to choose over 260

destinations. In the year 2014 Turkish Airlines handled over 54,7 million

passengers on board their aircrafts and has been ranked as a top airline in 4

categories in prestigious Skytrax World Airline Awards 2014.

    "We decided to do business with Comarch because we wanted to further

improve our current loyalty system and appeal it to the needs of modern

travelers," says Ziya Oztuerk, Marketing Senior Vice President of Turkish

Airlines. "Our main goal is to have all of our passengers meet with our

Miles&Smiles Program which provides broad opportunities and create a large

partner ecosystem across all countries our passengers land. I am sure that with

an innovative solution we will reach this goal and enhance our global loyalty

proposition."

    5.5 million members of Miles and Smiles program will be migrated from

existing platform to CLM. Revamped Miles&Smiles will continue to be integrated

via CLM with Frequent Flyer Programs, offered by 27 Star Alliance members

airlines, to deliver common recognition, accrual and redemption proposition

across the group.

    "We are very proud of working with Turkish Airlines on the implementation

of Comarch Loyalty Management to support a new loyalty proposition for its

customers. Thanks to the mature product mixed with innovative ideas and

flexible approach, the new solution will offer great set of new functionalities

to enrich the loyalty program benefits and engage new partners," says Joanna

Tomczyk, Country Manager, Comarch Turkey.

    "The implementation of Comarch Loyalty Management focused on relaunch of

Miles&Smiles program is a part of significant turnaround process of Turkish

Airlines CRM. The project is positioned to be one of the main contributors and

pillars to the dynamic global growth of the airline, as well as further

penetration of Turkish market, through more relevant and engaging loyalty

proposition. Comarch is proud to be part of this process," adds Piotr

Kozowski, Consulting Director.

    Comarch Loyalty Management is a part of Comarch CRM & Marketing platform

and provides the clients with cutting-edge IT solutions made for comprehensive

management of loyalty programs by enhancing customer relations and supporting

marketing activities. Among the airlines that have chosen  CLM are: JetBlue

Airways, Azul Airways and S7, Brussels Airlines, CEBU Pacific.

    More information about Comarch:

    http://www.comarch.com/trade-and-services/our-solutions/comarch-crmmarketing

    Established in 1933 with a fleet of five aircraft, Star Alliance member

Turkish Airlines is a 4-star airline today with a fleet of 289 (passenger and

cargo) aircraft flying to 276 destinations worldwide with 228 international and

48 domestic. According to Skytrax survey of 2015, Turkish Airlines was chosen

"Europe's Best Airline" for the fifth and "Best Airline in Southern Europe" for

the seventh consecutive time.

    More information about Turkish Airlines: http://www.turkishairlines.com

    SOURCE: Comarch

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