2015年LAオートショーで30台の新型車がワールドデビュー

ロサンゼルス・オートショー

2015年LAオートショーで30台の新型車がワールドデビュー

AsiaNet 61622 (1098)

【ロサンゼルス2015年9月2日PRN=共同通信JBN】

*総計50台の新車が発表される予定。CNETは展示会場からライブでストリーム配信

ロサンゼルス・オートショー(http://www.laautoshow.com/ )(LA Auto Show (R))は2日、プレス&トレードデー(Press & Trade Days)開催の2015年11月17-19日にワールドデビューする30台以上を含め総計50台の新型車両がメディア、アナリスト、自動車産業幹部に紹介されると発表した。

今のところ詳細は明らかにされていないが、いくつかのメーカーはデビュー計画を明かし始めており、ほとんどすべての自動車メーカーがニュース発表を行う予定。特にInfinitiは同社の全面刷新されたQX30クロスオーバーのグローバルデビューを行い、ヒュンダイは全く新しいElantraのプレミアショーを主催する予定である。その他のメーカーでは、アルファロメオ、BMW、ベントレー、フィアット、フォード・モーター、ゼネラル・モーターズ、ホンダ、ジャガー・ランドローバー、マツダ、メルセデス・ベンツ、MINI、三菱、日産、ポルシェ、スバル、フォルクスワーゲンが新車をデビューさせる。

今年グローバル・北米デビューする車種は、向上し続ける性能、ミッドサイズ・クロスオーバー、エレクトリックとハイテク技術カテゴリーを代表する量産車とコンセプトカーになる。新たに登場するカテゴリーは、高級SUVとフラグシップ・セダンから新型コンパクトセダンに及ぶ。

消費者テクノロジーニュース/レビューに関し世界最大で最も信頼されているCNET.com(http://www.cnet.com/ )は、CNETの自動車専門オンラインショー「Car Tech」で最新のデビューと画期的技術の解説をライブでストリーム配信する予定。このライブ配信は、CNET Car Techの総合エディターで業界専門家のブライアン・クーリー、ティム・スティーブンス両氏が担当し、プレス&トレードデーの興奮を単に業界インサイダーだけでなく世界のすべての人が味わえるようにする。ブライアン・クーリー氏はコネクテッド・カー・エキスポ(Connected Car Expo、CCE)の司会者も担当する。

2015年LAオートショーの公式テレビメディアであるKABC Los Angeles(KABC7)も11月20日米太平洋時間午後9時からのプライムタイムに1時間のハイライト番組を放映し、画期的な自動車イノベーション、新車、業界インサイダーとのインタビューなどを紹介する。この放送は「Watch ABC」アプリ用にオンディマンドでストリーム配信される。

連続3年目となるLAオートショー・コネクテッド・カー・エキスポ(CCE)は、11月17日のプレス&トレードデー(Press & Trade Days)で始まる。この日は技術と自動車のコンバージェンスに特化されており、隣接するLA Live Entertainment complexにあるJWマリオットは事実上占有される。CCEには30以上の展示者とスポンサーが参加し、丸1日プレゼンテーション、新聞発表、ネットワーク作りが行われる。

そのほかのプレス&トレードデーは、Los Angeles Convention Center(11月18,19の両日)で開催され、新車デビューに充てられる。世界中から集まる4500のメディアを含め2万5000人以上の自動車業界幹部が参加するとみられている。

ショーの事前登録はすでに始まっている。3日間パスを所持するCCEの展示者、参加者は今年の新車デビューを目にすることができ、会場で全く新しいCCEネットワーキング目的地にアクセスできる。

詳細は以下のサイトを参照。

www.ConnectedCarExpo.com

www.LAAutoShow.com

▽ロサンゼルス・オートショーおよびコネクテッド・カー・エキスポについて

ロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show(R))は1907年に始まり、毎シーズン最初に開催される主要な北米自動車ショーである。2015年のLAオートショーのプレス&トレードデー(Press & Trade Days)は11月17日、L.A. LiveにあるJWマリオットでコネクテッド・カー・エキスポ(CCE)を皮切りに始まり、引き続き11月18、19の両日Los Angeles Convention CenterでLAオートショーの車両初公開およびプレス&トレード・イベントが開催される。LAオートショーは11月20日から29日まで一般公開される。第3回CCEは、コネクテッド・カー業界において開発を促進し、関係構築を助長するために自動車およびテクノロジーの専門家を結びつけ、出席者に自動車モビリティーの未来を築く主要企業および一流メディアとの顔合わせの場を提供する。CCE会議は、車両の製造、販売、サービス、所有の基準が変化しており、その戦略を練る舞台となる。AUTO Connected Car Newsが「Best Car Tech/Connected Car Trade Show(最高の車両技術/コネクテッド・カー展示会)」に選んだCCEは新しい自動車業界がビジネスを行い、画期的な製品を公開し、世界中から集まるメディアの前で戦略を発表する場でもある。LAオートショーはロサンゼルス大都市圏(Greater L.A.)New Car Dealer Associationの後援を得てANSA Productionsが運営する。

最新のショー関連ニュース、情報はLAオートショーのTwitter(http://twitter.com/LAAutoShow )かFacebook(www.facebook.com/LosAngelesAutoShow )をフォローし、アラート(www.LAAutoShow.com )に登録を。

CCEに関する詳しい情報はウェブサイト(http://connectedcarexpo.com/ )を参照。

▽報道関係問い合わせ先

Breanna Buhr/Sanaz Marbley

JMPR Public Relations, Inc.

+1-818-992-4353

bbuhr@jmprpublicrelations.com

smarbley@jmprpublicrelations.com

ソース:Los Angeles Auto Show

Thirty World Debuts Confirmed For 2015 Los Angeles Auto Show

PR61622

LOS ANGELES, Sept. 2, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

          -- 50 total reveals expected and will be streamed live

                       by CNET from the show floor

   The Los Angeles Auto Show (http://www.laautoshow.com/) (LA Auto Show(R))

announced today that 30 world debuts, totaling 50 vehicle unveilings overall,

will be introduced in front of media, analysts and automotive industry

executives during its Press & Trade Days, November 17-19, 2015.

   Almost every manufacturer will be making news, and while most have yet to

announce details, a few manufacturers have begun to share their debut plans.

Specifically, Infiniti will have a global reveal of its all-new QX30 crossover

and Hyundai will host the world premiere of its all-new Elantra. Other debuts

include Jaguar's first luxury SUV, the F-PACE, and Kia's next generation

Sportage. Other automakers officially confirming premieres include Alfa Romeo,

BMW, Bentley, Fiat, Ford Motor Company, General Motors, Honda, Jaguar Land

Rover, Mazda, Mercedes-Benz, MINI, Mitsubishi, Nissan, Porsche, Subaru and

Volkswagen.

   This year's global and North American debuts will deliver production and

concept vehicles representing the ever-growing performance, mid-size cross

over, electric and high-technology categories. Debut categories range from

luxury SUVs and flagship sedans to new compact sedans.  

   CNET.com (http://www.cnet.com/), the world's largest and most trusted online

source of consumer technology news and reviews, will live-stream and provide

commentary about the latest debuts and groundbreaking technology on Car Tech,

CNET's auto focused online show. The coverage will be led by CNET Car Tech

Editors-at-Large and industry experts, Brian Cooley and Tim Stevens, and will

allow the excitement of Press and Trade days to be experienced by everyone, not

just industry insiders, around the world. Brian Cooley will also serve as emcee

of the Connected Car Expo.

   KABC Los Angeles (KABC7), is also the official television media partner of

the 2015 Los Angeles Auto Show. KABC7 will broadcast event highlights in an

hour-long special in Primetime November 20 at 9 p.m. PST, showcasing

breakthrough auto innovations, new vehicles and interviews with industry

insiders. The show will also be streamed live and available on-demand on the

"Watch ABC" app.

   For the third consecutive year, the LA Auto Show's Connected Car Expo (CCE)

will kick-off press and trade days on November 17. This opening day will be

dedicated to the convergence of technology and the automobile and will now

occupy virtually the entire JW Marriott at the adjacent L.A. Live entertainment

complex. The Connected Car Expo features over 30 exhibitors and sponsors, an

entire day of presentations, news announcements and networking opportunities.  

   The rest of Press and Trade days will continue at the Los Angeles Convention

Center (November 18 & 19) and will focus on vehicle debuts. More than 25,000

auto industry executives, including 4,500 media from around the world, are

expected to attend.

   Registration for the Show is now open. CCE exhibitors and attendees with a

three-day pass will be able to witness this year's vehicle debuts and have

access to an all-new CCE networking destination at the convention center.

   For more information visit: www.ConnectedCarExpo.com and www.LAAutoShow.com.

   About the Los Angeles Auto Show and Connected Car Expo

   Founded in 1907, the Los Angeles Auto Show (LA Auto Show(R)) is the first

major North American auto show of the season each year. The show's 2015 Press &

Trade Days begin with the Connected Car Expo (CCE) at the JW Marriott at L.A.

Live on Nov. 17, followed by LA Auto Show's vehicle debuts and press and trade

events at the Los Angeles Convention Center on Nov. 18 and 19. LA Auto Show

will open to the public from Nov. 20-29. The third annual CCE will unite

automotive and technology professionals in an effort to increase development

and foster relationship-building in the connected car industry, providing

attendees with access to the key players and top media constructing the future

of the automotive mobility. The CCE conference is where the rules for how

vehicles are made, sold, serviced and owned are changing and where the playbook

is being written. Named "Best Car Tech/Connected Car Trade Show" by AUTO

Connected Car News, CCE is where the new auto industry gets business done,

unveils groundbreaking products and makes strategic announcements in front of

media from around the globe. LA Auto Show is endorsed by the Greater L.A. New

Car Dealer Association and is operated by ANSA Productions. To receive the

latest show news and information, follow LA Auto Show on Twitter at

twitter.com/LAAutoShow (https://twitter.com/LAAutoShow) or via Facebook at

facebook.com/LosAngelesAutoShow (https://www.facebook.com/LosAngelesAutoShow)

and sign up for alerts at www.LAAutoShow.com. For more information about CCE,

please visit: http://connectedcarexpo.com/.

   Media Contacts:

   Breanna Buhr/Sanaz Marbley

   JMPR Public Relations, Inc.

   +1-818-992-4353

   bbuhr@jmprpublicrelations.com

   smarbley@jmprpublicrelations.com

  

   SOURCE: Los Angeles Auto Show

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