大手消費者金融会社アイフルがクラウドベースのFICOソリューションで債権回収業務を自動化

FICO

大手消費者金融会社アイフルがクラウドベースのFICOソリューションで債権回収業務を自動化

AsiaNet 61750

FICOカスタマーコンタクトソリューションは、回収率を維持、コストを削減、

高品質の顧客体験を提供

シンガポール - 2015年9月14日 PRNewswire/ --

ハイライト:

・アイフル株式会社は債権回収業務を自動化するためにFICOカスタマーコミュニケーションサービ 

 スを導入した日本で最初の会社です。

・FICOのカスタマーコンタクトソリューション導入により、アイフルは回収コストを削減し、コー 

 ルセンタースタッフを増員することなくピーク時の業務を処理することが可能になりました。

・自動化ソリューション導入後もコール・センタースタッフによって達成されるものと同じレベル 

 で債権回収率を維持、向上させています。

・顧客は自動化を好んでいます。回収架電の理由を分析すると、顧客の80%はコールセンタースタ 

 ッフと話すことを要求せずにセルフサービスのオプションを使用しました。

・顧客がローンの支払遅延をタイムリーに認識できる利点があります。これにより顧客は、他の返 

 済方法を手配、信用情報のネガティブ化を回避することが可能になります。

詳細はこちら: http://www.fico.com/en/products/fico-customer-communication-services  

アイフルは、詳細にプロジェクトを話し合う見ます: https://youtu.be/786-pPgvvkg

FICO(NYSE:FICO)は日本の大手消費者金融会社の一つであるアイフル株式会社(TYO:8515)と共に債権回収業務の自動化を日本市場に導入、集積情報分析に基づく新たな顧客エンゲージメントモデルを構築、重要な利益を日本の債権回収業務にもたらしました。

ロゴ - http://photos.prnewswire.com/prnh/20111010/CG83314LOGO

アイフルは顧客経験の向上、回収コストの削減をする為にFICOカスタマーコミュニケーションサービスを導入しました。このソリューションは、人間によるコミュニケーションをベースに開発され、知的で、高い拡張性を誇ります。また双方向性を重視、自動音声、テキスト、電子メールやモバイルアプリによる複合的かつ効率的な通知を可能にします。これらの結果に基づき、京都に本社を置くアイフルは、同ソリューションのグループ会社への利用拡大を検討しています。

アイフル執行役員の奥山真一郎氏は、「アイフル株式会社の戦略は、自動化された債権回収のグローバルベストプラクティスを日本の文化やビジネス規範に合わせて適合させることです。FICOと協力して、我々は優れた顧客体験を確保し、日本の貸金業法に準拠しながら、オペレータが達成することができる結果と同一結果が得られる自動化されたコンタクト技術を低コストで活用することができました。」と述べました。

FICOは日本のコミュニケーションパターンと債権回収における社会的感情を考慮し、日本市場で法律に準拠したスクリプトを開発しました。また、このソリューションは、様々な支払約束日、コンタクト戦略やチャネル選択など、要望に応じた顧客サービスのオプションを組み込んでいます。

アイフルとFICOは、最大限の回収コスト削減、より高い回収率および顧客体験を実現するために自動音声とオペレータを混合、最適化された回収戦略を設計しました。アイフルは、その後チャンピオン/チャレンジャーテストを通じて、これらの戦略パフォーマンスを検証、債権回収業務用の新たなベストプラクティスのアプローチを作成、活用しています。

このアプローチにより、コールセンタースタッフはより高い価値作業に集中することが可能になります。またピーク時も含めて常に厳しい規制に準拠、回収業務を運営することを可能にしています。

従量制クラウドベースのプラットフォームとして、FICOカスタマーコミュニケーションサービスは、 新しいビジネス目標や規制への迅速な対応の必要性を含む債権回収の課題、及びお客様感情に対応できるよう設計されています。

日本のFICOカントリーマネージャーである村元洋は、「ベストプラクティスとして自動化された回収督促システムの開発により、アイフルは業界でのリーダーシップを発揮し、日本でのコールセンター業務の新基準への道を切り開いています。」と述べました。

FICOカスタマーコミュニケーションサービスは、現在、世界中で毎日150万件以上架電しています。これは、京都市民すべてに架電することに匹敵します。また平日25万件のSMSを世界中に配信しています。

アイフルについて

京都に本社を置く3大消費者金融会社の一つであるアイフル株式会社(TYO:8515)は、アイフルグループ全体の事業の中心的な役割を果たしており、消費者金融と事業者金融のサービスを提供しています。アイフルの主なサービスは、無担保ローン、不動産担保ローンや事業者ローンを含みます。また、アイフルは金融機関との提携で信用保証業務も取り扱っています。

詳細はこちら: http://www.ir-aiful.com/english/index.cfm

FICOについて

FICO(NYSE:FICO)は、90ケ国以上の企業に対して、成長性、収益性と顧客満足度の高いレベルを駆動する為のより良い意思決定を支援する大手分析ソフトウェア会社です。FICOの消費者行動を予測するためのビッグデータと数学的アルゴリズムの画期的な利用、業界全体を変えてきました。FICOは、リスク管理、不正検知、より収益性の高い顧客との関係構築、業務の最適化、厳格な規制への適合を満たすために、複数の業界を網羅する分析ソフトウェアとツールを提供しています。FICO製品の多くは業界全体で採用されています。これらには米国の消費者信用リスクの標準指標となっているFICO(R)スコアを含みます。FICOソリューションは、柔軟性を最大化し、導入スピードを速め、コストを削減するために、オープンソース標準およびクラウドコンピューティングを活用しています。またFICOは何百万人もの人々の個人信用情報の健全性を管理するツールも提供しています。 FICO:すべての意思決定をスマートに。

詳細はこちら: www.fico.com.

FICOニュースおよびメディアリソースはこちら: www.fico.com/news.

Twitterの参加はこちら: @FICOnews_APAC

FICO および “Make every decision count”は、米国およびその他の国における商標またはフェア・アイザック・コーポレーションの登録商標です。

情報元:  FICO

問い合わせ先:  Nicholas Leong, Rice Communications for FICO, +65 8314 2293, nicholas.leong@ricecomms.com, または Saxon Shirley, FICO, +65 9171 0965, saxonshirley@fico.com

(日本語リリース:クライアント提供)

Aiful, Japan's Third Largest Consumer Finance Company, Will Automate Collections with Cloud-Based FICO Solution

PR61750

SINGAPORE, Sept. 14, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

-- FICO customer contact solution maintains collection rate, lowers costs and

delivers a high-quality customer experience

HIGHLIGHTS:

    - Aiful Corporation is the first company in Japan to implement FICO(R)

      Customer Communication Services to automate collections.

    - FICO's customer contact solution allows Aiful to reduce the cost to

      collect and handle peak volumes without additional staff.

    - The implementation has helped improve Aiful's cure rate - when people

      who have fallen behind in payments get back up to date and in good

      standing - to the same level as that achieved by call centre staff.

    - Customers prefer automation: Upon hearing the reason for the

      collections call, 80% of customers used the self-serve account options

      without asking to speak to an agent.

    - Consumers benefit from timely awareness of loan arrears. This allows

      them to organize alternative repayment arrangements and avoid negative

      events on their credit file.

For more information:

http://www.fico.com/en/products/fico-customer-communication-services

Watch Shinichiro Okuyama, executive officer at Aiful, discuss the project in

detail: https://youtu.be/786-pPgvvkg

Together with its client Aiful Corporation (TYO: 8515), one of Japan's largest

consumer finance companies, FICO (http://www.fico.com) (NYSE: FICO) is bringing

significant benefits of automated, analytics-based customer engagement to

Japan.

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20111010/CG83314LOGO

Aiful has implemented FICO(R) Customer (

http://www.fico.com/en/Products/DMApps/Pages/FICO-Falcon-Fraud-Manager.aspx )

Communication Services to improve its customers' experience and reduce

collection costs. The solution delivers intelligent, scalable, two-way,

automated voice, text, e-mail and mobile app notifications, with a human touch.

Based on these results, the Kyoto-based lender plans to extend its use of the

solution to its subsidiaries.

Shinichiro Okuyama, executive officer at Aiful, said, "Aiful Corporation's

strategy is to adapt global best practices in automated debt collection to

align with Japanese cultural and business norms. Working with FICO, we have

been able to leverage automated contact technology to match the results that a

human caller can achieve, yet at a lower cost, while ensuring customer

experience is excellent and compliant with Japanese collection legislation."

FICO helped Aiful to develop legally compliant scripts for the Japanese market

that consider regional speech patterns and social sentiments. The solution also

incorporates tailored customer service options, such as varying promise-to-pay

days, contact strategy and channel selection options.

Aiful and FICO also designed collection strategies that optimize the blend of

automated voice with human agents to deliver the best possible cost-to-collect,

cure rate and customer experience. Aiful then verified the performance of these

strategies through champion/challenger testing and used the results to create a

new best-practice approach to collection for the Japanese market.

This approach frees agents to focus on higher value work. It also ensures that

Aiful is complying with strict regulations at all times, including during peak

periods.

As a pay-as-you-go, cloud-based platform, FICO Customer Communication Services

is specifically designed to meet the challenges and sensitivities of debt

collection, including the need to respond quickly to new business goals and

regulations.

Hiroshi Muramoto, country manager for FICO in Japan, said, "By developing a

best-practice automated collection communication system, Aiful is demonstrating

its leadership in the industry and paving the way for a new standard of call

center operation in Japan."

FICO(R) Customer Communication Services currently places more than 1.5 million

calls globally every day, which is comparable to calling every citizen of

Kyoto, Japan. It also sends a quarter of a million SMS messages globally every

weekday - the equivalent of one SMS for every word in the English language.

About Aiful:

AIFUL CORPORATION (TYO: 8515), one of top three consumer finance companies

based in Kyoto in Japan, provides consumer financing and business financing,

which play a central role in the AIFUL Group's overall business. The Company's

principal services include unsecured loans, mortgage loans and small business

loans. In addition, the Company handles credit guarantee services in tie-ups

with commercial banks.

Learn more at http://www.ir-aiful.com/english/index.cfm

About FICO

FICO (NYSE: FICO) is a leading analytics software company, helping businesses

in 90+ countries make better decisions that drive higher levels of growth,

profitability and customer satisfaction. The company's groundbreaking use of

Big Data and mathematical algorithms to predict consumer behavior has

transformed entire industries. FICO provides analytics software and tools used

across multiple industries to manage risk, fight fraud, build more profitable

customer relationships, optimize operations and meet strict government

regulations. Many of our products reach industry-wide adoption. These include

the FICO(R) Score, the standard measure of consumer credit risk in the United

States. FICO solutions leverage open-source standards and cloud computing to

maximize flexibility, speed deployment and reduce costs. The company also helps

millions of people manage their personal credit health. FICO: Make every

decision count(TM). Learn more at www.fico.com.

For FICO news and media resources, visit www.fico.com/news.

Join the conversation on Twitter at @FICOnews_APAC

(https://twitter.com/FICOnews_APAC)

FICO and "Make every decision count" are trademarks or registered trademarks of

Fair Isaac Corporation in the US and other countries.

SOURCE FICO

CONTACT: Nicholas Leong, Rice Communications for FICO, +65 8314 2293,

nicholas.leong@ricecomms.com, OR Saxon Shirley, FICO, +65 9171 0965,

saxonshirley@fico.com

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中