ジョニーウォーカーがブランド史上最大のキャンペーン始動

ジョニーウォーカー

ジョニーウォーカーがブランド史上最大のキャンペーン始動

AsiaNet 61814(1188)

【ロンドン2015年9月17日PR Newswire=共同通信JBN】

*今後10年のブランド成長を駆動する野心的な国際投資

世界一のスコッチウイスキー(注1)、ジョニーウォーカー(R)は17日、史上最大の世界的なマーケティング・キャンペーンを開始した。このキャンペーンは50カ国以上で同時に始まり、当初数週間で世界の消費者2億7000万人以上に到達する。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150915/266956

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(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150915/266958

Video: https://www.youtube.com/watch?v=K9R9YtaoYAE

「Joy Will Take You Further(喜びは遠くまで連れて行ってくれる)」はブランドの有名な「Keep Walking(歩き続ける)」キャンペーンを進化させ、個人の前進に新たな展望を開くものである。「Keep Walking」は15年以上にわたりブランド哲学を定義、ジョニーウォーカーが世界で最も価値ある蒸留酒ブランド(注2)になることに寄与した。今日、消費者が成功をどう見ているかという新たな見識に基づいて、喜びは彼らが求める進歩の触媒になりうるというコンセプトを活性化させる。また、旅に喜びを見いだすことは成功レシピの一部という考え方を促進・奨励することによって、プラスの文化シフトを目指している。

このキャンペーンには、F1ワールドチャンピオンのMcLaren Honda所属ドライバー、ジェンソン・バトン、アカデミー賞候補俳優のジュード・ロウ、中国女優のヴィッキー・チャオ、米ロックバンドのOK Go、メキシコのスーパーモデル、モントセラット・オリバーらスポーツ、エンターテインメント界のスターが、人生の幸福が成功のエネルギーになるというブランドの見方を共有する多くの有名人とともに登場する。

ディアジオ(Diageo)のシル・サラー最高マーケティング責任者(CMO)は「Keep Walkingの立ち上げはスコッチの販売法を基本的にシフトさせ、ジョニーウォーカーと部門双方の画期的成長の10年に弾みをつけた」と述べ、以下のように続けた。

「ジョニーウォーカーを今後10年の成長に駆り立てるこの新キャンペーンの可能性にとても興奮している。それは消費者の深い見識に根ざすもので、実際に喜びをもって歩いた人々の本当の話を聞かせてくれる。ディアジオでわれわれは、製品の利益を超えた目的のあるブランド構築を信じている。これは、抜きん出てクリエーティブな生活にもたらされる信じがたいほど強力な考えの偉大な例である」

ジョニーウォーカーのグローバル・ブランド・ディレクター、ガイ・エスコーム氏は、数十年の調査に基づく新キャンペーンは、成功が幸福を保証するという一般通念に挑戦し、実は幸福が人々の成功達成に役立っている事実を示していると付け加えた。

エスコーム氏はまた「ジョニーウォーカーは常に進歩を目指してきた。それはほぼ200年前にジョン・ウォーカー氏が創業して以来、われわれのウイスキーの物語になってきた。2世紀におよぶ経験がわれわれに教えたことは、進歩は必ずしも限りない上り坂の旅ではないということである。われわれは歩みそのものを楽しむことができるし、そこに幸福を見いだせば見いだすほど、目標を達成しやすくなる。ブランドの中核を占める確信『Joy Will Take You Further』は立証されている」と述べた。

国際的クリエーティブエージェンシー、Anomalyと提携して開発した「Joy Will Take You Further」は、新しいテレビCM、印刷・デジタル広告、店頭宣伝、魅力的なデジタルコンテンツに加えて、多額の人材育成投資と顧客体験を通じて世界で最もアイコニックなスコッチウイスキーを生み出したブレンディングアートとブレンダーを活気づける。

Anomalyのアマンダ・フェブ最高戦略責任者(CSO)は「われわれの調査は進歩に向けた新たな洞察を解き明かした。それは世界中に文化的なインパクトをもたらすはずである」と述べた。

ジョニーウォーカーの新しい「Joy Will Take You Further」のCMは以下参照。

https://www.youtube.com/watch?v=K9R9YtaoYAE

(編集者注意)

▽ディアジオ(Diageo)について

ディアジオは世界の大手アルコール飲料企業で、蒸留酒、ビール、ワインなどの部門で優れたブランドコレクションを所有している。これらのブランドにはジョニーウォーカー、クラウンローヤル、J&B、ブキャナン、ウインザーなどのウイスキー、スミルノフ、シロック、ケテルワンなどのウオツカ、その他キャプテン・モーガン、ベイリーズ、ドン・フリオ、タンカレー、ギネスなどがある。

ディアジオは製品を世界180カ国以上で販売しているグローバル企業である。同社はロンドン証券取引所(LSE)では銘柄コードDGE、ニューヨーク証券取引所(NYSE)では銘柄コードDEOで上場されている。Diageoおよび同社の社員、ブランド、実績に関する詳しい情報はウェブサイト(http://www.diageo.com )を参照。情報、イニシアチブ、ベストプラクティスの共有方法に関しては、責任ある飲酒を促進するディアジオのグローバルリソース・ウェブサイト(http://www.DRINKiQ.com )を参照。

Celebrating life, every day, everywhere.(人生を楽しもう、いつでも、どこででも)

Enjoy Johnnie Walker responsibly.(節度を持って、ジョニーウォーカーの飲酒を)

JOHN WALKER、KEEP WALKING、'JOY WILL TAKE YOU FURTHER'の用語、Striding Figureデバイス、関連ロゴは商標である。(c)John Walker & Sons 2015

(注1)International Wine and Spirit Record(IWSR)Value and volume data 2014

(注2)Impact Databank 2015 - World's Top 100 Spirits Brands by Value

ソース:Johnnie Walker

Johnnie Walker(R) Launches Biggest Campaign in Brand's History

PR61814

LONDON, Sept. 17, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

- Ambitious global investment to drive next decade of growth for the brand

Today Johnnie Walker(R), the number one Scotch whisky in the world[1], launches

its largest ever global marketing campaign. The campaign will activate

simultaneously in more than 50 countries and will reach nearly 270 million

consumers around the world within the first weeks of launch.

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150915/266956 )

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150915/266957 )

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150915/266958 )

Video: https://www.youtube.com/watch?v=K9R9YtaoYAE

'Joy Will Take You Further' is an evolution of the brand's famous 'Keep

Walking' campaign and represents a new perspective on personal progress, which

has defined the brand's philosophy for more than 15 years and helped Johnnie

Walker become the most valuable spirits brand in the world[2]. Based on new

insights into how success is viewed by consumers today, it brings to life the

concept that joy can be a catalyst to the progress they seek, and aims to

generate a positive culture shift by promoting and encouraging the idea that

finding joy in the journey is part of the recipe for success.

The campaign features stars from the worlds of sport and entertainment such as

Formula One World Champion and McLaren Honda driver Jenson Button,

Oscar-nominated actor Jude Law, Chinese actor Zhao Wei, US rock band OK Go and

Mexican supermodel Montserrat Oliver alongside a cast of extraordinary

achievers who share the brand's view of how happiness in life is a fuel for

success.

Syl Saller, Chief Marketing Officer, Diageo, owners of Johnnie Walker, said:

"The launch of 'Keep Walking' marked a fundamental shift in the way scotch was

marketed and kick started a decade of transformational growth for both Johnnie

Walker and the category as a whole.

"I am hugely excited about the potential of this new campaign to drive Johnnie

Walker forward to the next decade of growth. It is rooted in deep consumer

insight and tells true stories of people who have truly walked with joy. At

Diageo, we believe in building brands with purpose - meaning that goes beyond

product benefits - and this is a great example of an incredibly strong idea

that is brought to life with outstanding creative."

Guy Escolme, Johnnie Walker Global Brand Director, added that the new campaign

- drawing on decades of research - challenged the conventional wisdom that

success guarantees you happiness and instead celebrates the fact that happiness

actually helps people achieve success.

He said: "Johnnie Walker has always stood for progress - it's been the story of

our whisky since our founder John Walker started it all nearly 200 years ago.

What two centuries of experience have taught us is that progress doesn't have

to be an endless uphill journey - we can enjoy the steps we take and the more

happiness we find in them the more likely we are to achieve our goal. Evidence

is confirming a conviction that sits at the heart of our brand: 'Joy Will Take

You Further'."

Developed in partnership with the brand's global creative agency, Anomaly, 'Joy

Will Take You Further' brings to life the art of blending and the blenders who

create the world's most iconic Scotch whisky through a significant investment

in mentoring and customer experiences, in addition to a new television

commercial, print and digital advertising, point of sale materials and engaging

digital content.

Amanda Feve, Chief Strategy Officer of Anomaly, said: "Our research unlocked a

new insight into progress, which we believe will create cultural impact the

world over."  

The new 'Joy Will Take You Further' commercial from Johnnie Walker can be

viewed here https://www.youtube.com/watch?v=K9R9YtaoYAE.

Notes to the Editor:

About Diageo

Diageo is a global leader in beverage alcohol with an outstanding collection of

brands across spirits, beer and wine categories.  These brands include Johnnie

Walker, Crown Royal, J&B, Buchanan's and Windsor whiskies, Smirnoff, Ciroc and

Ketel One vodkas, Captain Morgan, Baileys, Don Julio, Tanqueray and Guinness.

Diageo is a global company, and our products are sold in more than 180

countries around the world.  The company is listed on both the London Stock

Exchange (DGE) and the New York Stock Exchange (DEO).  For more information

about Diageo, our people, our brands, and performance, visit us at

http://www.diageo.com.  Visit Diageo's global responsible drinking resource,

http://www.DRINKiQ.com, for information, initiatives, and ways to share best

practice.

Celebrating life, every day, everywhere.

Enjoy Johnnie Walker responsibly.

The JOHNNIE WALKER, KEEP WALKING and 'JOY WILL TAKE YOU FURTHER' words, the

Striding Figure device and associated logos are trademarks (C) John Walker &

Sons 2015.

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1. International Wine and Spirit Record (IWSR) Value and volume data 2014

2. Impact Databank 2015 - World's Top 100 Spirits Brands by Value

Source: Johnnie Walker

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