喜びがジェンソンの原動力
喜びがジェンソンの原動力
AsiaNet 61839
シンガポール、2015年9月17日/PRニュースワイヤー/ --
マクラーレン・ホンダのドライバーである2009年F1世界チャンピオンのジェンソン・バトンの偉業の背景にあるのは、カミソリのように切れる反応、優れたエンジニアリング、並はずれた集中力だけではありません。このスポーツ界のスターは、その喜びが、彼のキャリアの成功を支える原動力であることを本日公表しました。
(写真:http://photos.prnewswire.com/prnh/20150916/267416 )
(写真: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150916/267417 )
今週開催される2015年F1シンガポール航空・シンガポールグランプリに先駆けて、バトンは、スコッチウイスキーブランド、ジョニーウォーカーの「Joy Will Take You Further(喜びは遠くまで連れて行ってくれる)」と名付けられた世界的な新キャンペーンに向けて選ばれたインスピレーションを与えてくれるようなアンバサダーグループの1人として紹介されました。このキャンペーンは、人は幸せであるほど物事は順調に進むことを示す、数十年におよぶ幸せに関する科学研究からの情報がもとになっています。
ピット・レーンが最も似合う男として知られるバトンは、ジムの集中的な体力作り、厳しいトライアスロンの制覇など、体力の追及に喜びを見出すと述べています。「車を運転できることだけよりも、もっと多くのことがあります。心身を完璧な状態にしなければならず、そのためにはトレーニングやフィットネスに打ち込むことが必要です。こうしたことが私にとっては常に大きな喜びなのです。」
「F1ドライバーとしての人生の中で、私に大きな幸せを与えてくれるものがいくつかありますが、その1つは、間違いなく、レースの日々の中で自分のパフォーマンスを高めつつ、フィットネスを通してレースから離れた楽しい時間を過ごす機会を持つことです。」
編集者注意:
ディアジオ(Diageo)について
ディアジオは世界の大手アルコール飲料企業で、蒸留酒、ビール、ワインなどの部門で優れたブランドコレクションを所有している。これらのブランドにはジョニーウォーカー、クラウンローヤル、J&B、ブキャナン、ウインザーなどのウイスキー、スミルノフ、シロック、ケテルワンなどのウオツカ、その他キャプテン・モーガン、ベイリーズ、ドン・フリオ、タンカレー、ギネスなどがあります。
ディアジオは製品を世界180カ国以上で販売しているグローバル企業です。同社はロンドン証券取引所(LSE)では銘柄コードDGE、ニューヨーク証券取引所(NYSE)では銘柄コードDEOで上場されています。Diageoおよび同社の社員、ブランド、実績に関する詳しい情報はウェブサイトhttp://www.diageo.com をご参照ください。情報、イニシアチブ、ベストプラクティスの共有方法に関しては、責任ある飲酒を促進するディアジオのグローバルリソース・ウェブサイトhttp://www.DRINKiQ.com をご参照ください。
Celebrating life, every day, everywhere(人生を楽しもう、いつでも、どこででも)。
節度を持って、ジョニーウォーカーの飲酒を。
JOHNNIE WALKER、KEEP WALKING、およびJOY WILL TAKE YOU FURTHERの用語、Striding Figureデバイスとその関連ロゴは、John Walker & Sons 2015の商標です。
情報元: ジョニーウォーカー
(日本語リリース:クライアント提供)
Joy Takes Jenson Further
PR61839
SINGAPORE, Sept. 17 /PRNewswire=KYODO JBN/ -
It's not just razor sharp reactions, engineering excellence and singular focus
that are behind the achievements of 2009 F1(R) World Champion and McLaren Honda
driver Jenson Button. The sports star today revealed that joy is the driving
force behind his career success.
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150916/267416 )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150916/267417 )
Ahead of the 2015 FORMULA 1 SINGAPORE AIRLINES SINGAPORE GRAND PRIX this week,
Button has been announced as one of a select group of inspirational ambassadors
in a new global campaign from Scotch whisky brand Johnnie Walker(R) called 'Joy
Will Take You Further'. The campaign is informed by decades of scientific
research into happiness which shows that when people are happier, progress is
more likely.
Known as the fittest man in the pit lane, Button said he finds his joy in the
pursuit of physical power - from intensive strength work in the gym to
conquering grueling triathlons. "There's so much more than just being able to
drive the car. Your mind and body have to be in perfect shape, requiring a
dedication to training and fitness - and this is something which has always
brought me great joy," said Button.
"Within my life as an F1 driver, there are certain things that give me great
happiness - and having the opportunity to have fun off-track through fitness
whilst enhancing my performance on race days is definitely one of these."
Notes to Editor:
About Diageo
Diageo is a global leader in beverage alcohol with an outstanding collection of
brands across spirits, beer and wine categories. These brands include Johnnie
Walker, Crown Royal, J&B, Buchanan's and Windsor whiskies, Smirnoff, Ciroc and
Ketel One vodkas, Captain Morgan, Baileys, Don Julio, Tanqueray and Guinness.
Diageo is a global company, and our products are sold in more than 180
countries around the world. The company is listed on both the London Stock
Exchange (DGE) and the New York Stock Exchange (DEO). For more information
about Diageo, our people, our brands, and performance, visit us at
http://www.diageo.com. Visit Diageo's global responsible drinking resource,
http://www.DRINKiQ.com, for information, initiatives, and ways to share best
practice.
Celebrating life, every day, everywhere.
Enjoy Johnnie Walker responsibly.
The JOHNNIE WALKER, KEEP WALKING and JOY WILL TAKE YOU FURTHER words, the
Striding Figure device and associated logos are trademarks (C) John Walker &
Sons 2015.
SOURCE: Johnnie Walker
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。