SHOW DCが2億6500万ドルかけてタイ初の商業娯楽巨大複合施設を開業へ
SHOW DCが2億6500万ドルかけてタイ初の商業娯楽巨大複合施設を開業へ
Asianet 61861 (1205)
【バンコク2015年9月18日インフォクエスト=共同通信JBN】
*韓国外では世界最大の“Kタウン”を含む
SHOW DC Corp Ltd.はこのほど、タイ初めての商業娯楽巨大複合施設を総額2億6500万ドル投資して2016年6月に開設、1日に10万人の集客を目指すと発表した。画期的な開発は壮観な娯楽施設と豊富な商店・飲食店を一体化した。バンコク中心部のラマ9世娯楽地区で約4・5ヘクタールの敷地にあり、韓国外では世界最大の“Kタウン”を含め延べ15万平方メートルのプロジェクトである。
SHOW DC Corp Ltd.のチャヤディト・フタヌワトラ会長は「単一の複合施設で大規模商店・飲食街と巨大娯楽を組み合わせた“ショップ&エンジョイ”のコンセプトをわれわれは初めてタイに持ち込んだ。お客はタイやアジア地域の最高のショッピング、飲食と文化を堪能できる。同時に、5000人収容の最新技術のパフォーマンスホールとアジアスポーツ娯楽のための5000平方メートル、1500席のスポーツアリーナで、タイの最も洗練されたエンターテインメントも楽しめる。5000平方メートルのファンタジー・ドリームスケープは、最先端の光、音響、ホログラム技術を利用した没入型4D体験型施設で魅惑的なタイ伝説の世界に案内する“ヒンマパン・アバター(Himmapan Avatar)”と呼ばれるカルチャーウォークスルーだ」と説明した。
チャヤディト氏によると、SHOW DCの賃貸スペースの60%はすでに契約済み。主力テナントの一つは、BIGBANG、Psy、2NE1など世界的なKポップ人気の背後にある韓国トップクラスのスター売り出し企業YG Entertainmentである。同社はヒップバーや軽食堂を備えた5000平方メートルの屋上施設、Kポップカルチャー・エンターテインメントパークを運営する。
チャヤディト氏は「アジアの豊かさを提供するのがわれわれの重点で、その一環として、SHOW DCには1万平方メートルの広大なレストラン専用のアジアフードストリートがある。その隣のKタウンには、韓国ファッション(Kファッション)、タイで最も広範な韓国美容製品・サービス(Kビューティー)、Psyの“Psyラーメン”、Kポップの人気歌手Rainをヒントにした“アフターレイン”のような有名飲食店の広い区画がある」と述べた。
SHOW DC Corp Ltd.のプラパルワルン・ワラディボン副会長は「われわれはタイで初めて、多くの国際観光客への対応を明確にしてこの規模の施設を計画した。十分なバス駐車施設の建設に多額を投資し、すべての入場者にいつも快適で便利なように、施設内の人の流れを入念に設計した」と語った。
プラパルワルン氏によると、今後5年間のタイ訪問客は年間3700万人に達すると予想され、SHOW DCのような画期的なライフスタイル目的地の新設は、国際観光客に買い物と娯楽の刺激的なワンストップ目的地を提供する。
SHOW DCの国際観光客向け特別施設の一つは、滞在最終日にホテルをチェックアウトしてから過ごせる大型のVIPトラベラーラウンジである。「ホテルをチェックアウトしてから夜行便までの間、荷物を置きシャワーを浴びて休息できる。さらに、SHOW DCのバンコク各空港行き無料送迎シャトルサービスを利用できる」とプラパルワルン氏は述べた。
副会長はまた、SHOW DCは東南アジア諸国連合(ASEAN)の新たな大型施設であり、ASEAN経済共同体の買い物・娯楽の中心地としてのタイの地位の向上に役立つだろうと付け加えた。
▽問い合わせ先
Bangkok Public Relations Ltd.
kanthicha@bangkokpr.com
ソース:SHOW DC Corp Ltd.
SHOW DC Invests US$ 265 Million to Open Thailand’s First Retail & Entertainment Mega-Complex
PR61861
BANGKOK, Thailand, Sept. 18, InfoQuest=KYODO JBN
・Includes world’s largest ‘K-Town’ outside of Korea
SHOW DC Corp Ltd., recently, announced it will open Thailand’s first retail
and entertainment mega-complex in June 2016 with a total investment of US$265
million and aims to attract 100,000 visitors a day. The landmark development
combines spectacular entertainment facilities with a rich mix of retailing and
food & beverage. Located on almost 4.5 hectares in the heart of Bangkok’s Rama
IX entertainment district, the project has a massive 150,000 square metre gross
floor area that also includes the world’s largest ‘K-Town’ outside of Korea.
Mr. Chayaditt Hutanuwatra, Chairman of SHOW DC Corp Ltd., said, “We are the
first to bring to Thailand the ‘Shop & Enjoy’ concept that combines great
shopping and eating with mega-entertainment, in a single complex. Visitors can
indulge in the best of shopping, eating and culture from Thailand and the
region. At the same time, they can enjoy Thailand’s most sophisticated
entertainment offerings with a state-of-the-art Performance Hall for 5,000
people, and a 5,000 square metre Sports Arena for Asian sports entertainment
that seats 1,500 people. There is also a 5,000 square metre Fantasy Dreamscape
cultural walk-through phenomenon called ‘Himmapan Avatar’ that brings to life
dazzling Thai legends through immersive 4D experiences using the most advanced
light, sound and holographic technologies.”
Mr. Chayaditt said that 60% of the lettable space at SHOW DC has already
been leased. Among its anchor tenants is YG Entertainment - one of Korea’s top
star-maker entertainment companies which is behind global K-Pop sensations such
as BIGBANG, Psy, and 2NE1. YG Entertainment will operate a 5,000 square metre
rooftop K-Pop culture and entertainment park with hip bars and eateries.
“As part of our emphasis on presenting the richness of Asia, SHOW DC has an
expansive 10,000 square metre Asian Food Street dedicated exclusively to
restaurants. Next to that, inside the K-Town are large areas devoted to Korean
fashion (K-Fashion), Thailand’s most extensive offering of Korean beauty
products and services (K-Beauty), as well as celebrity food and beverage
outlets, such as Psy’s ‘Psy Ramen’, and ‘After Rain’, inspired by global K-Pop
sensation ‘Rain’,” Mr. Chayaditt said.
Ms. Praparwarn Waeladeevong, Vice Chairperson of SHOW DC Corp Ltd., said,
“We are the first in Thailand to design facilities on this scale specifically
to handle a high number of international travellers. We have invested heavily
in building generous bus parking facilities as well as carefully mapped people
flows within the complex to ensure comfort and convenience to all visitors, all
the time.”
Ms. Praparwarn said that visitors to Thailand are expected to reach 37
million people a year in the next five years, and that the creation of landmark
lifestyle destinations such as SHOW DC give international visitors an exciting
one-stop destination for shopping and entertainment.
One of SHOW DC’s special facilities for international visitors is a large
VIP Traveller Lounge where visitors can spend time on their last day after they
check-out from their hotels.
“They can leave their bags, take a shower, or rest after checking-out from
their hotel and prior to a night flight. In addition, travellers can use SHOW
DC’s complimentary shuttle transport services to Bangkok’s airports,” Ms.
Praparwarn said.
Vice Chairperson added that because SHOW DC is a major new landmark in ASEAN
it will help boost Thailand’s position as the shopping and entertainment
capital of the ASEAN Economic Community.
For more information:
Bangkok Public Relations Ltd., kanthicha@bangkokpr.com
SOURCE: SHOW DC Corp Ltd.
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