SHOW DCが2億6500万ドルかけてタイ初の商業娯楽巨大複合施設を開業へ

SHOW DC Corp Ltd.

2015/9/22 15:12

SHOW DCが2億6500万ドルかけてタイ初の商業娯楽巨大複合施設を開業へ

Asianet 61861 (1205)

【バンコク2015年9月18日インフォクエスト=共同通信JBN】

*韓国外では世界最大の“Kタウン”を含む

SHOW DC Corp Ltd.はこのほど、タイ初めての商業娯楽巨大複合施設を総額2億6500万ドル投資して2016年6月に開設、1日に10万人の集客を目指すと発表した。画期的な開発は壮観な娯楽施設と豊富な商店・飲食店を一体化した。バンコク中心部のラマ9世娯楽地区で約4・5ヘクタールの敷地にあり、韓国外では世界最大の“Kタウン”を含め延べ15万平方メートルのプロジェクトである。

SHOW DC Corp Ltd.のチャヤディト・フタヌワトラ会長は「単一の複合施設で大規模商店・飲食街と巨大娯楽を組み合わせた“ショップ&エンジョイ”のコンセプトをわれわれは初めてタイに持ち込んだ。お客はタイやアジア地域の最高のショッピング、飲食と文化を堪能できる。同時に、5000人収容の最新技術のパフォーマンスホールとアジアスポーツ娯楽のための5000平方メートル、1500席のスポーツアリーナで、タイの最も洗練されたエンターテインメントも楽しめる。5000平方メートルのファンタジー・ドリームスケープは、最先端の光、音響、ホログラム技術を利用した没入型4D体験型施設で魅惑的なタイ伝説の世界に案内する“ヒンマパン・アバター(Himmapan Avatar)”と呼ばれるカルチャーウォークスルーだ」と説明した。

チャヤディト氏によると、SHOW DCの賃貸スペースの60%はすでに契約済み。主力テナントの一つは、BIGBANG、Psy、2NE1など世界的なKポップ人気の背後にある韓国トップクラスのスター売り出し企業YG Entertainmentである。同社はヒップバーや軽食堂を備えた5000平方メートルの屋上施設、Kポップカルチャー・エンターテインメントパークを運営する。

チャヤディト氏は「アジアの豊かさを提供するのがわれわれの重点で、その一環として、SHOW DCには1万平方メートルの広大なレストラン専用のアジアフードストリートがある。その隣のKタウンには、韓国ファッション(Kファッション)、タイで最も広範な韓国美容製品・サービス(Kビューティー)、Psyの“Psyラーメン”、Kポップの人気歌手Rainをヒントにした“アフターレイン”のような有名飲食店の広い区画がある」と述べた。

SHOW DC Corp Ltd.のプラパルワルン・ワラディボン副会長は「われわれはタイで初めて、多くの国際観光客への対応を明確にしてこの規模の施設を計画した。十分なバス駐車施設の建設に多額を投資し、すべての入場者にいつも快適で便利なように、施設内の人の流れを入念に設計した」と語った。

プラパルワルン氏によると、今後5年間のタイ訪問客は年間3700万人に達すると予想され、SHOW DCのような画期的なライフスタイル目的地の新設は、国際観光客に買い物と娯楽の刺激的なワンストップ目的地を提供する。

SHOW DCの国際観光客向け特別施設の一つは、滞在最終日にホテルをチェックアウトしてから過ごせる大型のVIPトラベラーラウンジである。「ホテルをチェックアウトしてから夜行便までの間、荷物を置きシャワーを浴びて休息できる。さらに、SHOW DCのバンコク各空港行き無料送迎シャトルサービスを利用できる」とプラパルワルン氏は述べた。

副会長はまた、SHOW DCは東南アジア諸国連合(ASEAN)の新たな大型施設であり、ASEAN経済共同体の買い物・娯楽の中心地としてのタイの地位の向上に役立つだろうと付け加えた。

▽問い合わせ先

Bangkok Public Relations Ltd.

kanthicha@bangkokpr.com

ソース:SHOW DC Corp Ltd.

SHOW DC Invests US$ 265 Million to Open Thailand’s First Retail & Entertainment Mega-Complex

PR61861

BANGKOK, Thailand, Sept. 18, InfoQuest=KYODO JBN

   ・Includes world’s largest ‘K-Town’ outside of Korea

   SHOW DC Corp Ltd., recently, announced it will open Thailand’s first retail

and entertainment mega-complex in June 2016 with a total investment of US$265

million and aims to attract 100,000 visitors a day. The landmark development

combines spectacular entertainment facilities with a rich mix of retailing and

food & beverage.  Located on almost 4.5 hectares in the heart of Bangkok’s Rama

IX entertainment district, the project has a massive 150,000 square metre gross

floor area that also includes the world’s largest ‘K-Town’ outside of Korea.

   Mr. Chayaditt Hutanuwatra, Chairman of SHOW DC Corp Ltd., said, “We are the

first to bring to Thailand the ‘Shop & Enjoy’ concept that combines great

shopping and eating with mega-entertainment, in a single complex.  Visitors can

indulge in the best of shopping, eating and culture from Thailand and the

region.  At the same time, they can enjoy Thailand’s most sophisticated

entertainment offerings with a state-of-the-art Performance Hall for 5,000

people, and a 5,000 square metre Sports Arena for Asian sports entertainment

that seats 1,500 people.  There is also a 5,000 square metre Fantasy Dreamscape

cultural walk-through phenomenon called ‘Himmapan Avatar’ that brings to life

dazzling Thai legends through immersive 4D experiences using the most advanced

light, sound and holographic technologies.”

   Mr. Chayaditt said that 60% of the lettable space at SHOW DC has already

been leased.  Among its anchor tenants is YG Entertainment - one of Korea’s top

star-maker entertainment companies which is behind global K-Pop sensations such

as BIGBANG, Psy, and 2NE1. YG Entertainment will operate a 5,000 square metre

rooftop K-Pop culture and entertainment park with hip bars and eateries.

   “As part of our emphasis on presenting the richness of Asia, SHOW DC has an

expansive 10,000 square metre Asian Food Street dedicated exclusively to

restaurants.  Next to that, inside the K-Town are large areas devoted to Korean

fashion (K-Fashion), Thailand’s most extensive offering of Korean beauty

products and services (K-Beauty), as well as celebrity food and beverage

outlets, such as Psy’s ‘Psy Ramen’, and ‘After Rain’, inspired by global K-Pop

sensation ‘Rain’,” Mr. Chayaditt said.

   Ms. Praparwarn Waeladeevong, Vice Chairperson of SHOW DC Corp Ltd., said,

“We are the first in Thailand to design facilities on this scale specifically

to handle a high number of international travellers.  We have invested heavily

in building generous bus parking facilities as well as carefully mapped people

flows within the complex to ensure comfort and convenience to all visitors, all

the time.”

   Ms. Praparwarn said that visitors to Thailand are expected to reach 37

million people a year in the next five years, and that the creation of landmark

lifestyle destinations such as SHOW DC give international visitors an exciting

one-stop destination for shopping and entertainment.

   One of SHOW DC’s special facilities for international visitors is a large

VIP Traveller Lounge where visitors can spend time on their last day after they

check-out from their hotels.

   “They can leave their bags, take a shower, or rest after checking-out from

their hotel and prior to a night flight.  In addition, travellers can use SHOW

DC’s complimentary shuttle transport services to Bangkok’s airports,” Ms.

Praparwarn said.

   Vice Chairperson added that because SHOW DC is a major new landmark in ASEAN

it will help boost Thailand’s position as the shopping and entertainment

capital of the ASEAN Economic Community.

   For more information:

   Bangkok Public Relations Ltd., kanthicha@bangkokpr.com

   SOURCE: SHOW DC Corp Ltd.

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

ソーシャルメディアでも最新のリリース情報をいち早く配信中