ロシアのeコマース会社Ulmartが初めてミュンヘンのExpo Realで展示
ロシアのeコマース会社Ulmartが初めてミュンヘンのExpo Realで展示
AsiaNet 61910(1230)
【モスクワ2015年9月23日PR Newswire=共同通信JBN】
*ロシアの大手eコマース企業Ulmartは同社の物語を再度進める計画である
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140203/667275 )
今春フランスで開かれた不動産プロフェッショナル国際マーケット会議(MIPIM)で独自の郊外型フルフィルメントセンター(通販商品発送センター)を、次いでサンクトペテルブルク国際フォーラムで展示した後、次の不動産ロードショー予定リストはミュンヘンのExpo Realとなる。
不動産と投資に対する有力展示会の1つとして、最新の世代の郊外型フルフィルメントセンターを展示するというUlmartの決定は、同社ドミトリー・コスティギン会長が設定した戦略を継続し、同氏の言う「第2世代のeコマース」を推奨し、第2に潜在的投資家の関心を呼び覚ますことである。
Ulmartのブライアン・キーン広報・投資家担当部長は「当社の物語はユニークなものであり、eコマースに対するAmazonのラストマイル型にこだわるアプローチに慣れきった潜在的投資家は、単純かつ収益性の可能性のあるUlmartのアプローチを完全に理解するのは難しいと思う」と語った。
同社は2016年に新規上場(IPO)を準備しているので、コスティギン会長とその他経営トップは、Ulmartのユニークな物語を説明するため世界中を忙しく旅行中である。
同社独自のモデルは、ラストマイル型の以前に顧客集客を強調することで、わずか5年の業務後、売上高が10億米ドルの閾値を超えた。eリテーラーがこれほど迅速に成功した例はなく、同社が2012年に積極的なインフラ投資を行うまでに完全に採算に達したようなモデルを持つ企業もない。
非上場企業のUlmartはまた、ロシアではこれまで初のスタンド(商品陳列台)を開設するほかに、ビジネス協議パネルのスポンサーになる計画である。これはワーキングブレックファスト(商談目的の朝食会)のような、「アイディア・インキュベーター(idea incubator)
」と言うべきもので、毎日午後3時にオーク樽の「アウグスティナー」ビールが、ミュンヘンの有名な言葉(ビア樽の蛇口に栓を打ち込む際のかけ声)「オ・ツァプフト・イス(O ZAPFT IS!)」の声が響き、ゲスト全員がビールとスナックを楽しめる。
UlmartのスタンドはB1.430に開設される。すべてのイベントで、ドミトリー・コスティギン会長は金融業界、不動産投資か、ジャーナリスト、グリーンピース、IKEA、その他企業のプロフェッショナルと共に、自由闊達に話し合いに参加する。
Ulmartスタンドの開設と「Mizaj」の発表は、Ulmmartのドミトリー・コスティギン会長とセルゲイ・フェドリノフ最高経営責任者(CEO)から発表される。
日時:5 October, 11:00-11:30
場所:Ulmart Stand
ビジネスブレックファストはロシアのStar Investment Projectsの実例となる。
時間:6 October, 10:00 - 11:00
場所:Ulmart Stand
「アイディア・インキュベーター」は、世界をグリーンに:eコマースはいかにしてリテールをさらにグリーンにすることができるか。
日時:6 October, 15:00-16:00
場所:Ulmart Stand
ソース:Ulmart
Ulmart - First Russian Company to Exhibit at Munich's Expo Real
PR61910
MOSCOW, Sept. 23, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
Ulmart, Russia's leading e-commerce company, plans to take its story on
the road again.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140203/667275 )
Having exhibited its unique suburban fulfillment centers at MIPIM this past
spring and then at The St. Petersburg International Forum, next on the list of
the real-estate road-shows is Munich's Expo Real.
As one of the leading exhibitions for real estate and investment, Ulmart's
decision to display its latest generation of suburban fulfillment centers
continues the strategy as set forth by the company's chairman Dmitry Kostygin
to promote what he calls "second generation e-commerce" and, secondly, to pique
the interest of potential investors.
"The story is a unique one and sometimes we feel that potential investors
who are so used to Amazon's last-mile obsessed approach to e-commerce have
difficulty fully comprehending both the simplicity of the Ulmart approach and
the potential for profitability," Brian Kean, Head of Communications and IR at
Ulmart added.
As the company prepares for a likely IPO in 2016, Mr. Kostygin and other
top managers have been busy traveling the world telling the unique story of
Ulmart.
The company's unique model, which emphasizes pre-last mile customer
pick-up, pushed Ulmart over the $1 billion threshold after a mere 5 years of
operations. No e-retailer has had such success so quickly and with a model that
was fully profitable until the company made aggressive infrastructure
investments in 2012.
Besides having the first stand ever from a Russian, privately-held company,
Ulmart also plans to sponsor business discussion panels, a working breakfast,
an "idea incubator", and each day at 15:00 an oak barrel of fresh, Augustiner
beer will be tapped to the famous words of Munich - O ZAPFT IS! All guests can
enjoy beers and snacks.
Ulmart's stand can be found at B1.430. At all events the company chairman,
Dmitry Kostygin, along with professionals from banking industries, real estate
investors, journalists, Greenpeace, IKEA and other companies will be taking
part in free and lively discussions.
OPENING OF ULMART STAND AND INTRODUCTION OF "Mizaj"
Presented by Dmitry Kostygin, Chairman and Sergei Fedorinov, CEO,
Ulmart
Time: 5 October, 11:00-11:30
Location: Ulmart Stand
BUSINESS BREAKFAST
Making the Case for Star Investment Projects in Russia
Time: 6 October, 10:00 - 11:00
Location: Ulmart Stand
IDEA INCUBATOR
GREENING THE WORLD-HOW E-COMMERCE CAN LEAD MAKE RETAIL MORE
GREEN
Time: 6 October, 15:00-16:00
Location: Ulmart Stand
Source: Ulmart
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